1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Leraar die Mohammed-karikaturen liet zien onthoofd in Parijs

    Een man is op straat in een voorstad van Parijs onthoofd. Het gaat volgens politiebronnen om een leraar op de middelbare school die in de klas karikaturen liet zien van de profeet Mohammed .



    De dader is door de politie doodgeschoten. Hij zou "Allahu Akbar" hebben geroepen. Het incident vond vrijdag plaats in de voorstad Conflans Sainte Honorine ten noordwesten van de Franse hoofdstad.

    Franse antiterreureenheden zijn een onderzoek begonnen naar de onthoofding. De zaak wordt gezien als een moord met terreurachtergrond, aldus de Franse justitie.

    De aanvaller bedreigde de politie na het incident met een mes, voordat hij werd neergeschoten. Zijn motief is niet duidelijk. Premier Jean Castex zou naar de plek van het incident gaan. De politie riep het publiek via Twitter op uit de buurt van de plek te blijven.

    Persvrijheid
    De leraar zou de karikaturen in de klas hebben getoond tijdens lessen over persvrijheid. In 2015 vielen twaalf doden door een terroristische aanval op het satirische Charlie Hebdo. Dat gebeurde kort nadat het blad cartoons met de profeet Mohammed had gepubliceerd.

    Vorige maand was er een steekincident bij het voormalige kantoor van het blad. Dat was kort nadat het blad weer karikaturen van Mohammed had gepubliceerd vanwege de rechtszaak tegen betrokkenen bij de terreuraanval.

  2. #2
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Voor hen die denken dat ik dit leuk vind, nee, ik zie dit heel graag anders, maar deze dude heeft de islam weer geen plezier gedaan.

    Maar goed, er zullen wel weer wat CIA en Mossad spammers komen.

  4. #4
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Had dit een educatieve functie?
    Dan is het regelrechte provocatie
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  5. #5
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Gewoon een zieke man die is doodgeschoten.

    De Islam moet natuurlijk weer in de spotlights staan.

    Welke islamitisch land staat nu een invasie te wachten nu ze draagvlak proberen te forceren.

  6. #6
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Voor hen die denken dat ik dit leuk vind, nee, ik zie dit heel graag anders, maar deze dude heeft de islam weer geen plezier gedaan.

    Maar goed, er zullen wel weer wat CIA en Mossad spammers komen.
    Ga toch fietsen.

    Die mongooltje die zwarte mensen vermoorde in een kerk en een whopper meal kreeg is ook het product van het Westen? Christendom?

    Ik ben moslim, en ik ben er trots op. Ik ga voor geen enkele mongooltje verantwoording afdragen

  7. #7
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Had dit een educatieve functie?
    Dan is het regelrechte provocatie
    Indien België blijft provoceren
    door Sinterklaas met Zwarte Pieten
    zullen ook daar onthoofdingen volgen ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  8. #8
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Indien België blijft provoceren
    door Sinterklaas met Zwarte Pieten
    zullen ook daar onthoofdingen volgen ...
    België is a failed state.

    Ze schieten zelfs vluchtelingen baby’s neer aldaar. Gewoon hele executies op straat

  9. #9
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Indien België blijft provoceren
    door Sinterklaas met Zwarte Pieten
    zullen ook daar onthoofdingen volgen ...
    Haha denk je, wij passen ons altijd aan aan de buren....duurt wel even eer de Belgen het door hebben.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Had dit een educatieve functie?
    Dan is het regelrechte provocatie
    De Vvmu is bijzonder belangrijk en iets wat onderwezen moet worden.
    Waarom is dat mbv spotprenten provocatie?
    Zei je dat ook toen Baudet werd genoemd in een adem met Hitler op die hogeschool laatst?
    Ik vermoed van niet

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    Ga toch fietsen.

    Die mongooltje die zwarte mensen vermoorde in een kerk en een whopper meal kreeg is ook het product van het Westen? Christendom?

    Ik ben moslim, en ik ben er trots op. Ik ga voor geen enkele mongooltje verantwoording afdragen
    Ik zeg niet dat het terecht is.
    Maar hoe je het ook wendt of keert, mensen zien dat als islamterreur.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    De Vvmu is bijzonder belangrijk en iets wat onderwezen moet worden.
    Waarom is dat mbv spotprenten provocatie?
    Zei je dat ook toen Baudet werd genoemd in een adem met Hitler op die hogeschool laatst?
    Ik vermoed van niet


    Ik zeg niet dat het terecht is.
    Maar hoe je het ook wendt of keert, mensen zien dat als islamterreur.
    MikeH ik bewonder jouw vasthoudendheid en geduld. Ik kom bijna niet meer op deze site. De domheid en de vuiligheid hier zijn ondragelijk.

  12. #12
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Nescio Bekijk reactie
    MikeH ik bewonder jouw vasthoudendheid en geduld. Ik kom bijna niet meer op deze site. De domheid en de vuiligheid hier zijn ondragelijk.
    blijf weg

  13. #13
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Mikeh...dus spotprenten zijn educatief?
    Weet jij in welke context deze zijn getoond?
    Ik twijfel hier heel sterk aan, behalve als ze refereren naar een bepaalde met olie gevulde hersenloze persoon, in mijn geval.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  14. #14
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Mikeh...dus spotprenten zijn educatief?
    Weet jij in welke context deze zijn getoond?
    Ik twijfel hier heel sterk aan, behalve als ze refereren naar een bepaalde met olie gevulde hersenloze persoon, in mijn geval.
    Lolll ik de laatste zin kan ik beter int frans uitdrukken.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  15. #15
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Macron: Moord leraar was 'islamistische terreuraanslag'

    De onthoofding van een leraar in een voorstad van Parijs vrijdag was een "islamistische tereuraanslag".





    Dat zei de Franse president Emmanuel Macron bij zijn bezoek aan de voorstad Conflans Sainte Honorine waar de moord plaatsvond. Het slachtoffer was een geschiedenisleraar die in lessen over vrijheid van meningsuiting karikaturen van de profeet Mohammed had laten zien. De dader is volgens Franse media een 18-jarige in Moskou geboren man.

    "Een burger is vermoord omdat hij leraar was en vrijheid van meningsuiting doceerde", aldus Macron. "Het hele land staat achter alle leraren in het land". Macron kondigde aan dat Frankrijk "snel en met autoriteit" zal reageren.

    De leraar werd op straat voor zijn school de keel afgesneden. Macron bracht een bezoek aan de plek van de moord en aan de school.