1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    16
    06-09-2013

    De onwerkelijke werkelijkheid

    Nieuw verhaal

    Terwijl ik uit mijn raam kijk, zie ik de regendruppels op de grond vallen. Ik hoor zachtjes de druppels tikken tegen het raam. De laatste dagen van de zomer zijn aangebroken en we gaan weer richting de herfstperiode. ‘het heeft wel iets rustgevends, het horen van de regendruppels’ dacht ik hardop. Terwijl ik nog diep in gedachten was gezonken, hoorde ik niet dat er iemand in mijn kamer was binnengekomen. ‘Sta je daar weer doelloos voor het raam te staren’ zegt mijn zusje van 16 grinnikend. Mijn zusje heeft altijd de gewoonte om mij ongevraagd lastig te vallen. ‘Bemoei je met je eigen leven’ antwoorde ik geïrriteerd. Ik liep naar haar toe en duwde haar de deur uit. ‘DOEIII Souhaila’ riep ik nog hard lachend en deed de deur dicht. Het was bijna 10 uur in de avond en ik besefte mij dat ik alle tijd van de wereld had. Ik had geen school, geen baan en ik woonde nog thuis. Ik voelde mij soms eenzaam als ik mij besefte dat ik eigenlijk weinig heb bereikt in mijn leven. Ik ben 31 en ik heb net op het nippertje mijn mbo diploma behaald, ik heb mijn rijbewijs met veel moeite gehaald en een echte baan heb ik nooit gehad. Terwijl ik verder diep in gedachten verzonk, liep er een traan langs mijn wang en viel ik in slaap.

    ‘INEZ, INEZ word wakker’ hoorde ik in de verte. Ik deed mijn ogen lichtjes open en zag mijn moeder bij de deuropening in lichtelijke paniek. ‘Inez, je komt nog te laat voor je afspraak’ zag ik mijn moeder wanhopig roepen. ‘Afspraak? Wat voor afspraak?’ Terwijl ik mij probeerde te focussen op wat ze zei, schoot mij te binnen dat ik een sollicitatiegesprek had. ‘SHIPS’ riep ik hardop en ik was gelijk klaarwakker. ‘Hoe laat is het??’ riep ik in paniek. ‘hoe kan ik dit vergeten zijn’ en ik sla mezelf voor de kop. Het is half 9 ’s ochtends en mijn afspraak was om kwart voor 9. Snel stap ik de douche in en maak mezelf klaar binnen 10 minuten. Gelukkig is het bedrijf niet zo ver hiervandaan. Ik stapte snel de auto in en zette mijn flitsmeister aan. 80 km binnen de bebouwde kom was zelfs voor mij een record. ‘U bent gearriveerd’ hoorde ik mijn navigatie vertellen. Ik kijk snel naar de tijd en zie dat ik 5 min. Te laat ben. ‘5 minuten kan nog wel’ denk ik bij mijzelf. Terwijl ik snel mijn hijab fatsoeneerde, stapte ik de auto uit en liep ik naar de hoofdingang.

    Verder gaan of??

  2. #2
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Talent is iets dat je niet verlegen voor moet zijn..

    Schrijf en blijf schrijven


    Schrijf een boek and i promised ik lees die..

    Soms weet ik zelfs wat ik zeg..


    Maar ik mag dat