1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Zina kind

    A Salaam aleikoum

    Ik ben een man en heb een kind met een vrouw gekregen uit een zina relatie .

    Heeft er iemand bewijzen, of ik contact mag met dit kind of het kind moet verstoten ?

  2. #2
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Lijkt mij zeer slecht om het kind te verstoten. Probeer vergeving te vragen aan Allah swt. Leven beteren, juiste voorbeeld geven en islam mee te geven. Zij kan jou rechterlijk verplichten een dna test af te leggen. Waardoor je verplicht wordt alimentatie af te dragen en een ouderschapsplan dient op te stellen.

  3. #3
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Dat je vraagt of je het moet verstoten is van hetzelfde niveau als een kind krijgen terwijl het zogenaamd niet aan je waarden voldoet.
    Neem je verantwoording en zorg voor je bloed.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    134
    26-10-2019

    Dat kind moet jou verstoten.
    Wat een achterlijke vraag zeg.


    Sorry dat ik zo reageer maar dit is echt het niveau van stom doof en blind.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    En dat ga je natuurlijk hier vragen
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    36
    19-09-2020

    Dus jij maakt een fout en je wilt afstand doen van het kind? Die is onschuldig toch?
    Wees een man en neem je verantwoordelijkheid.

    Moge Allah jou vergeven voor je zonde.

  7. #7
    Love PAWG

    Reacties
    80
    16-01-2020

    Ik hoop voor jullie dat er ooit goed contact tussen beide zal zijn. Dat is namelijk geen vanzelfsprekendheid.
    You think a person is really for you?Make them mad and you'll see what they really think of you.Snap: Cannabis4you

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    208
    18-04-2020

    Waarom je eigen vlees en bloed verstoten. Gewoon jouw verantwoordelijkheid nemen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    ik vraag om echte bronnen/bewijzen.
    Lees veel verschillende verhalen.
    Dat een kind uit zina verboden is voor vaders familie , en er geen contact dient te zijn.

    Andere kant lees ik, dat ik het kind wel mag zien.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    ideale oplossing: hang je zelf op.

    heb je het kind verstoten, de moeder verstoten en alle andere vrouwen verstoten.

    wereld telt een viezerik minder.

  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Het is niet jouw legitieme kind maar een kind van zijn/haar moeder. Het kind erft niet van jou noch erf jij van hem. Men onderschat de ernst van zina en de gevolgen hiervan bv bij het hebben van een kind door zina.

    Het kind zelf is vrij van de verwerpelijke daden van de ouders. De moeder van het kind als het een moslima is dan is het een kind een moslim en is de moeder een kaafira dan is het kind ook een kaafir(a) tenzij het kind later zelf moslim wordt natuurlijk als de moeder een ongelovige is.

    Het kind uit zina wordt toegeschreven aan de moeder en niet aan de vader. De vader mag wel met de moeder trouwen na tauba te hebben verricht.

    Verder zorg voor het kind. Nergens staat dat je niet voor het kind mag zorgen noch zien, maar feiten zijn het is niet jouw legitieme kind en wordt islamitisch gezien niet gezien als jouw kind gezien je het kind verwekt hebt zonder recht.

    The Prophet (ﷺ) stated:

    “Any man who fornicated with a woman, then the child is a child of fornication, and he does not inherit [from the father], nor does [the father] inherit from him.”

    (Tirmidhi 2113, sahīh) At-Tirmidhi stated: “The scholars understood this to mean that the child of fornication does not inherit from his father.”

    The Prophet (ﷺ) said: “The child is attributed to the owner of the bed [in which it was born]…” (Al-Bukhāri 2053, Muslim 1457)

    The owner of the bed is the husband of a woman and no man can claim to be the father of a child other than the man who was her husband when the baby was born. However, if she was not married, the owner of the bed is the woman herself, so the child is attributed only to her and carries her family name.

    Zie de een link:

    https://www.abukhadeejah.com/rights-...their-fathers/

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    ik vraag om echte bronnen/bewijzen.
    Lees veel verschillende verhalen.
    Dat een kind uit zina verboden is voor vaders familie , en er geen contact dient te zijn.

    Andere kant lees ik, dat ik het kind wel mag zien.
    En ben je na het lezen van al die verhalen nog steeds niet tot de conclusie gekomen om het toch maar aan een deskundige op het gebied van fiqh te vragen?
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Er is ook een andere mening:

    https://ferkous.com/home/?q=en/fatwa-en-464

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Ik krijg verschillende verhalen, dat is het probleem .
    Mijn Engels is niet zo goed om alles te kunnen vertalen

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5
    11-09-2020

    Neem je verantwoordelijkheid en geef dat kind waar die recht op heeft. Zina of geen zina, kinderen treffen geen blaam om de fouten van hun ouders.