1. #61
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    A Salaam aleikoum

    Ik ben een man en heb een kind met een vrouw gekregen uit een zina relatie .

    Heeft er iemand bewijzen, of ik contact mag met dit kind of het kind moet verstoten ?
    Deze topic is game over!!

    Je kan afstand nemen van een Vrouw

    simpel

    andere Vrouw!!

    Maar nooit een andere kind!!

    gekke vragen!,,

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Alle lof zij Allah.

    Ten eerste:*Wij vragen Allah, de Verhevene, om ons en jou te vergeven en ons te helpen om berouw te tonen en ons tot Hem te wenden. Wij vragen Allah om ons rechtschapen nakomelingen te schenken met Zijn Genade en Gunst.

    Besef dat het berouw tonen en de Leiding de beste zaken zijn waarmee een dienaar gezegend kan worden in deze wereld. Dit is de grootste zegening die Allah aan ons kan schenken. Wij dienen om die reden Allah dankbaar te zijn en te streven om dit berouw steeds te vernieuwen. De Profeet (vrede zij met hem) was namelijk gewoon om in één dag Allah honderd keer om vergeving te vragen en berouw te tonen.

    (Moeslim)

    Ten tweede:*Het toekennen van onwettige kinderen is een onderwerp waar de geleerden uitvoerig over hebben gesproken. Er zijn twee scenario’s die gelden voor de vrouw met wie ontucht is gepleegd:

    1.**** De vrouw is getrouwd. Elk kind dat geboren wordt, wordt toegekend aan de echtgenoot en aan niemand anders dan hij. Zelfs als zij beweert dat het kind van degene is met wie zij ontucht heeft gepleegd. Dit geldt tenzij de echtgenoot het kind niet erkent door al-Moelaacanah jegens zijn vrouw te verrichten (het verwensen van elkaar waarbij men de Vervloeking van Allah over zich heen wenst als hij zou liegen). In dit geval wordt het kind niet toegeschreven aan de echtgenoot, maar alleen aan zijn moeder.

    2.**** De vrouw is niet getrouwd. Als een ongehuwde vrouw een kind krijgt door het plegen van ontucht, dan verschillen de geleerden hierover van mening. Dient hij in dit geval toegeschreven te worden aan de vader of aan de moeder? De meest correcte mening is dat het niet toegestaan is dat dit buitenechtelijke kind toegeschreven wordt aan de vader. Hij moet toegeschreven worden aan zijn moeder. Zelfs wanneer er zekerheid is dat dit kind is verwekt door die man.

    (Fataawa al-Ladjnat ud-Daa’imah, boekdeel 22, blz. 34)

    De meest correcte uitspraak van de geleerden is dus dat het kind niet wordt toegeschreven aan de man die geslachtsgemeenschap heeft gehad met een vrouw. De gevallen waarin het kind wel wordt toegekend aan de man zijn wanneer het kind verwekt is tijdens een geldig, ongeldig of betwistbaar huwelijk. Ook kunnen vader en kind in die gevallen van elkaar erven. Wanneer het kind dus een kind is uit ontucht, dan kan het kind niet toegeschreven worden aan de vader en kan hij niet van hem erven.

    (Fataawa al-Ladjnat ud-Daa’imah, boekdeel 22, blz.34)

    Het buitenechtelijke kind dient toeschreven te worden aan zijn moeder. Zijn oordeel is net zoals die van alle moslims als zijn moeder moslim is. Verder dient hij niet verantwoordelijk gehouden te worden of te schande te worden gezet voor de misdaad van zijn moeder of degene die ontucht met haar heeft gepleegd. Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

    “Geen lastdragende kan de last van een ander dragen en indien een zwaarbelaste*(een ander)*roept tot*(verlichting van)*zijn last, zal er niets van kunnen worden overgenomen.”

    (Soerat Faatir: 18)

    Ten derde:*Het is algemeen bekend dat het toekennen van een kind op vele manieren kan gebeuren, zoals door borstvoeding, voogdij, onderhoud, erfrecht, straf, straf voor het stelen, laster, getuigenissen, enz. Aangezien de meest correcte mening is dat het buitenechtelijke kind niet kan worden toegeschreven aan de ontuchtpleger, kan bij geen van bovengenoemde manieren het buitenechtelijke kind worden toegeschreven aan de vermeende vader. In plaats daarvan neemt de moeder in de meeste gevallen het kind op zich.

    De onwettige vader wordt echter een huwelijk verboden. Volgens de meerderheid van de geleerden is het verbieden van een huwelijk nog steeds van toepassing. Het kind is verboden voor de familie van zijn vader. Dit is de uitspraak van de meerderheid van de geleerden.

    Ibn Qoedaamah zei: “Het is verboden voor een man om zijn onwettige dochter, zus, dochter van zijn onwettige zoon, dochter van zijn onwettige dochter of de dochter van zijn onwettige broer of zus te huwen. Dit is de mening van de meeste geleerden.”

    (al-Moeghnie, boekdeel 7, blz. 485)

    Sheikh ul-Islaam ibn Taymiyah werd gevraagd: “Kan een buitenechtelijke dochter met haar vader trouwen?” Hij antwoordde: “Alle lof zij Allah. De mening van de meerderheid van de geleerden is dat het niet toegestaan is om met haar te trouwen. En dit is de meest correcte opinie.”

    (Madjmoec*ul-Fataawa, boekdeel 32, blz. 134)

    “Het is niet toegestaan voor een man om zijn onwettige dochter te huwen vanwege de duidelijke betekenis van het volgende vers waarin Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

    “Voor jullie verboden*(om te trouwen)*zijn jullie moeders en jullie dochters…”

    (Soerat an-Nisaa’: 23)

    Het is immers zijn dochter zowel in realiteit als in taalkundige zin. Zij is gemaakt uit zijn water (sperma). Vandaar dat de onwettige zoon verboden is voor zijn moeder (om mee te huwen). Dit is de mening van de Hanafie, Maalikie en Hanbalie wetscholen.

    (al-Mawsoecat ul-Fiqhiyyah, boekdeel 36, blz. 210)

    Ten vierde:*Op basis van het bovenstaande is het niet toegestaan voor deze buitenechtelijke zoon om met uw dochters te trouwen. Zij zijn immers broer en zus. Dit geldt ook voor jouw vrouw. Dit betekent echter niet dat hij een Mahram is voor hen en dat hij alleen met hen mag zijn. Tevens dienen zij hun Hidjaab op te houden in zijn aanwezigheid. Het verbod op het huwelijk betekent niet altijd dat men een Mahram is en dat het toegestaan is om alleen met elkaar te zijn. Men dient dus hiermee rekening te houden.

    Ibn Qoedaamah zei: “Zinaa betekent dat een persoon verboden is voor een huwelijk, maar dat deze persoon geen Mahram is of toegestaan is om naar te kijken.”

    (al-Moeghnie, boekdeel 7, blz. 482)

    Dit betekent echter niet dat je niet vriendelijk moet zijn tegenover deze jongeman. Je dient te streven om hem uit te nodigen naar de Islam en hem als een familielid te beschouwen. Maar hij dient niet toegeschreven te worden aan zijn onwettige vader. Tevens dient er niet makkelijk gedaan te worden over de Hidjaab van de meisjes in zijn bijzijn.

    Wij vragen Allah om jou te zegenen en jou te leiden naar het goede.

    En Allah weet het het beste.

    Islamqa.com
    Ja dit had ik gelezen

  3. #63
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Pff je bent geen Man!!!!

    Handicap!!

    Hoe kan je een kind de steek laten?????


    Is dit een test of zo

  4. #64
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    Ja dit had ik gelezen
    Wat lees je dan

    leg het simpel uit..

    ikke domm kan beetje lezen.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Een kind geboren uit ontucht heeft een moeder en geen vader. Er is geen enkele relatie in de islaam tussen de ontuchtige man en het kind

    Dit zei een imaam

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Wat lees je dan

    leg het simpel uit..

    ikke domm kan beetje lezen.
    kan wel lezen maar heb het aan een geleerde gevraagd en die antwoorde mij dit : Een kind geboren uit ontucht heeft een moeder en geen vader. Er is geen enkele relatie in de islaam tussen de ontuchtige man en het kind

  7. #67

    Reacties
    879
    06-07-2018

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    kan wel lezen maar heb het aan een geleerde gevraagd en die antwoorde mij dit : Een kind geboren uit ontucht heeft een moeder en geen vader. Er is geen enkele relatie in de islaam tussen de ontuchtige man en het kind
    Islamitisch gezien zijn jullie dus niks van elkaar. Maar mag je dan ook geen contact hebben met je kind? Kindje kan er niks aandoen het is jullie zonde, maar zal wel later denken waarom ken ik mijn vader niet en houdt hij niet van mij. Blijft een gemis voor hem kan ik je vertellen

  8. #68
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Pff je bent geen Man!!!!

    Handicap!!

    Hoe kan je een kind de steek laten?????


    Is dit een test of zo
    dit dus.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    .
    Vanuit een menselijke visie ben je verantwoordelijk voor dit kind, toon berouw en schenk het kind het recht om een vader te hebben en zorg voor de vrouw die jou het kind heeft geschonken
    .

  10. #70
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    dit dus.
    Gaat je niet lukken..

    je kan me on rechtstreeks aanvallen..

    Ma ik heb een naam !!

    Is Hart!!

  11. #71

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Hij erft je naam niet en heeft geen recht op erfenis maar je mag wel voor m zorgen en hem opvoeden.

  13. #73
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Hij erft je naam niet en heeft geen recht op erfenis maar je mag wel voor m zorgen en hem opvoeden.
    Zij hoeft niks!!
    heb van haar niks nodiig!!

    Ben oud genoeg!! ik beslis!!!

    Mijn Vader spreekt en die zegt genoeg!!



  14. #74
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    En dat ga je natuurlijk hier vragen
    Inderdaad
    Geduld is de sleutel

  15. #75
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Tuurlijk kan deze man het hier vragen, het gaat uiteindelijk om de bronnen die we aanleveren en dit zullen dezelfde bronnen zijn die ze in de moskee ook zullen aanleveren ik kan begrijpen dat je met dit niet even je gezicht gaat laten zien.

    Ik las dat je zes jaar met haar bent gegaan,
    dat kunnen om verschillende redenen geweest zijn. Lust, inwoning, vrij leventje etc maar zes jaar is niet niks dus zonder enig gevoel kan je dit niet hebben volgehouden.
    Uiteindelijk hebben jullie een kind gekregen, hij/zij is gezond ter wereld gebracht, hamdoulilah mooi.
    Zij heeft er negen maanden mee gelopen en uiteindelijk gebaart, ik hoop echt dat jij daar ook bij was en je je pas geboren mocht vasthouden en liefhebben toen hij/zij voor het eerst onze koude wereld betrad.
    Er is een reden waarom jullie de ouders beide op dit pad zijn beland.
    Deze jongen of dame gaat nu een leven tegemoet zover ik nu lees doet hij/zij dat alleen met de moeder, de moeder haar persoonlijkheid ken ik niet.
    Maar het kind gaat een vader nodig hebben, het gaat verleidingen krijgen in deze wereld het is geboren uit twee culturen maar wordt nu overgeleverd aan één cultuur, het kind gaat naar school het gaat ongetwijfeld te maken krijgen met racisme, oneerlijkheid en verleidingen op elke leeftijd gaat het kind dit al krijgen van puberteit tot sexuele drift tot onschuldige baby jaren waar zoals je weet wij allen nog naar terug kijken en hoe warm onze ouders waren voor ons.
    Met alle respect voor de moeder maar een vader figuur is van essentieel belang in dit en vooral met een dubbelbloed kindje.
    Wees geen dwaler en laat ze niet dwalen, wees een baken en neem beide bij de hand en geef leiding en laat ze op je kunnen bouwen.
    De islam kan je op deze manier ook doorgeven door zorg en warmte en overgave.
    En wat als het kind ziek wordt, wat voor rotzooi hebben wij niet in deze wereld, spierziektes, kanker hersenbloedingen hartaandoeningen, wat als je kleine nog in de tienerjaren dit gaat krijgen en niet zal overleven, wat doet dit met jou denk je? Wat als hij zij een ongeluk krijgt of veroorzaakt omdat het inzicht nooit is aangeleerd door de vader?
    Kies je niet voor de moeder, ok kies dan voor je kind maar waar je kan neem ze beide mee op je pad.
    En wat betreft je familie, ja dat is een berg die je nu voor je ziet, als je de keuze maakt laat het over je heen komen maak ze duidelijk dat je hoe dan ook je kind zal beschermen ga niet in oorlog of discussie focus je op één ding en dat is de bescherming en zorg voor je kind.
    Ze zullen veel bagger over je heen gooien en proberen je omver te duwen maar ze zullen nooit je ijzeren muur voor zorg en overgave kunnen doorbreken.

    Kies je niet voor deze weg ongeacht wat de overleveringen en wetgeving is, dan weet ik niet wat jou nog te wachten staat.

    Vergeet niet dat deze wereld voor de zwakkeren en alleenstaanden genadeloos is, ik wens je veel succes en sterkte in je keuze.