1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    A Salaam aleikoum

    Ik ben een man en heb een kind met een vrouw gekregen uit een zina relatie .

    Heeft er iemand bewijzen, of ik contact mag met dit kind of het kind moet verstoten ?
    https://al-yaqeen.com/va/buitenechtelijk-kind-erkennen/

    bron: https://islamqa.info/en/answers/8504...sult-from-that

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door Nisrine39 Bekijk reactie
    helemaal gelijk.dat kind kan er niks aan doen.
    Daar zijn jullie als volwassenen verantwoordelijk voor
    Dat begrijp ik, maar waarom zeg de imaam , een onwettig kind heeft alleen een moeder en geen vader .

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    Dat begrijp ik, maar waarom zeg de imaam , een onwettig kind heeft alleen een moeder en geen vader .
    Omdat de moeder het kind baart en op de wereld zet (bevalling) is er geen twijfel mogelijk dat zij de moeder is.
    Vroeger bestonden er geen DNA testen dus kon je nooit zeker weten wie de vader is, als de moeder bijvoorbeeld niet de waarheid zou spreken.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Je hebt geen rechten of plichten tov dat kind noch dat kind tov jou. Maar je kan wel goedheid tonen en berouw tonen en zorgen voor de moeder financieel en een band op bouwen met je kind, uit goede intentie. Maar dit kind mag nooit jou familie naam dragen.

    Oftwel kan je oprecht berouw tonen en proberen je zonde en die van het meisje te bedekken door met haar te trouwen.

    Of je schuift de schuld bij haar en verdwijnt van de aardbol. Maar dan laat je een onschuldig wezen opgroeien met problemen waar hij of zij niet eens om gevraagd heeft.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    Dat begrijp ik, maar waarom zeg de imaam , een onwettig kind heeft alleen een moeder en geen vader .
    onwettig betekent dat je niet bent getrouwd.

    ga met haar trouwen. en vraag het opnieuw aan die imaam.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    onwettig betekent dat je niet bent getrouwd.

    ga met haar trouwen. en vraag het opnieuw aan die imaam.
    Ik begrijp wat onwettig is.

    Trouwen met moeder van kind ? Nee .
    En kind is al wat ouder

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Hier staat het ook wat ik aangaf dat het kind verboden is voor de familie van de man


    De onwettige vader wordt echter een huwelijk verboden. Volgens de meerderheid van de geleerden is het verbieden van een huwelijk nog steeds van toepassing. Het kind is verboden voor de familie van zijn vader. Dit is de uitspraak van de meerderheid van de geleerden.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Wat is haar afkomst?
    Nederlandse

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Dus afhankelijk van haar afkomst wordt verteld wat hij moet doen
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #40
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Dit kind is ZOVEEL beter af zonder jou als vader in zijn/haar leven. Leef je leven gewoon zoals je voorgaande jaren hebt geleefd. Dat jij het fatsoen en verantwoordelijkheid ten opzichte van dit kind niet wilt nemen al was het uit menselijkheid zegt genoeg.

    Ga niet verschuilen achter regeltjes binnen de islam. Want toen jij zina pleegde en haar nota bene zwanger maakte is er een kind uit voortgekomen! Toen keek je ook niet naar wat de islam zegt over zina.

    A grateful heart is a magnet for miracles

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Omdat ik denk dat hij met haar wel een toekomst heeft.Nederlandse vrouwen zijn liefdevoller en zorgzamer als het erop aankomt.Is mijn mening.Jij mag er uiteraard anders over denken.
    Trouwen is geen optie , immers heb ik haar al een aantal jaar alleen gelaten met het kind.

  12. #42

    Reacties
    879
    06-07-2018

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    Trouwen is geen optie , immers heb ik haar al een aantal jaar alleen gelaten met het kind.
    Waar was je vanaf het begin? Zina is niet voor niks haram, ook oa om deze gedoe te voorkomen. Kind kan hier niks aandoen en verdient dit niet

  13. #43
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Egoïst! Sorry maar dat is de waarheid.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  14. #44
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Jij moet wakker geschud worden. Je bent vader! Er loopt een kind rond met jouw genen. Jouw bloed. Neem je verantwoordelijkheid en geef dit kind liefde en genegenheid. Breng tijd door samen...hoe ouder des te moeilijker
    A grateful heart is a magnet for miracles

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Jij moet wakker geschud worden. Je bent vader! Er loopt een kind rond met jouw genen. Jouw bloed. Neem je verantwoordelijkheid en geef dit kind liefde en genegenheid. Breng tijd door samen...hoe ouder des te moeilijker
    Dat begrijp ik dat ik vader ben maar kan het niet na buiten brengen of tegen familie vertellen die zullen dit nooit accepteren