1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Vraag bewijzen

  2. #17
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Ik zou een geleerden deze vraag stellen. Er hangt teveel vanaf. Het kind is onschuldig. Betreft het een meisje dan zal je niet haar madam zijn, maar je kan haar niet huwen etc omdat je de biologische vader bent. Advies is om wel het kind bij jou en jouw familie te betrekken en Insha Allah islam mee te geven.

    Hier hangt zoveel vanaf. Erfrecht, normen en waarden, dien, wel of geen contact. Zo ja, hoe? Etc....

  3. #18
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Je zult maar bewijzen nodig hebben om te beslissen of je wel of geen verantwoording neemt.
    Beste is dan dat je ver weg blijft van dat kind en ieder ander kind, straks gaat het net zo denken.

    Stel je voor dat je zogenaamde bewijzen zeggen laat maar zitten. Na 20 jaar komt dat kind verhaal halen,
    wat zeg je dan met je bewijzen? Ach je moeder moest het alleen met je doen met alle gevolgen van dien,
    maar mijn handen zijn schoon want bewijzen.

    Ik ga er maar vanuit dat dit een trol topic is.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Als jij dat meisje ontmaagd hebt en daaruit is een kind ontstaan, dan moet je dat meisje huwen
    Sterker door Strijd

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Ik zou een geleerden deze vraag stellen. Er hangt teveel vanaf. Het kind is onschuldig. Betreft het een meisje dan zal je niet haar madam zijn, maar je kan haar niet huwen etc omdat je de biologische vader bent. Advies is om wel het kind bij jou en jouw familie te betrekken en Insha Allah islam mee te geven.

    Hier hangt zoveel vanaf. Erfrecht, normen en waarden, dien, wel of geen contact. Zo ja, hoe? Etc....
    Deze vraag heb ik aan verschillende geleerde gesteld en krijg verschillende antwoorden.

    Kind zou verboden zijn voor mij en mijn familie

    Ander zegt je moet er voor zorgen en haar islam mee geven .

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Wat ik heb gelezen is dat jullie geen rechten op elkaar hebben, maar dat je uit jouw goedheid er wel voor haar moet zijn. Dus in de Islamistische Recht kan jullie niets van elkaar afdwingen, Allah weet beter.

    Wallahu A3lam. Ik weet dat dit jouw alleen maar meer verward.

    Maar haast je wel met je berouw broer. Zo snel mogelijk.
    Dit weet ik allemaal , we hebben geen rechten op elkaar, ze erft niet van mij, mag mijn naam niet .

    Maar ik hoor verschillende dingen, ik zou er geen contact mee mogen hebben evenals mijn familie niet .

    De ene geleerde zeg ‘ geen contact met kind, is van haar moeder ‘

    De ander zeg ‘ Je moet er voor het kind zijn ‘

    Ik wil het goed via de islamitische regels, berouw ben ik al aan vragen al een tijd , wil mijn leven beteren insha’allah
    Weet alleen niet wat ik hiermee moet.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Als je een vrouw ontmaagdt, klaar, je bent haar man en zij is je vrouw. Dan maar achteraf huwen.

    In sommige culturen kan het je leven kosten, als je een meisje zo behandelt, je ontmaagdt haar en je laat haar stikken? Als je haar niet huwt, zou je in andere culturen bezocht worden door haar broers, vader, dan is het licht uit.
    Sterker door Strijd

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Wie heeft het over ontmaagden?

    Heb 6 jaar haraam relatie met die vrouw gehad , echter nu is het over sinds kind er is .

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Was je niet haar eerste dan?
    Sterker door Strijd

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Je hebt 6 jaar lang met haar een seksuele relatie gehad? Je bent dus 6 jaar lang zeg maar getrouwd geweest.

    Logisch dat je nu een kind hebt met haar. Wat kun je anders doen, dan haar huwen? Wees haar man en wees een vader voor je kind.
    Sterker door Strijd

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Je hebt een vrouw en kind, bekijk het positief man,
    Sterker door Strijd

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-08-2019

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Je hebt een vrouw en kind, bekijk het positief man,
    Ja relatie van 6 jaar maar niemand wist van haar , en niemand weet van het kind

    Daarom vraag bewijzen geen adviezen.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    wat is straf voor zina?

    nu je toch berouw zegt te tonen, dien je straf uit.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Man2019 Bekijk reactie
    Ja relatie van 6 jaar maar niemand wist van haar , en niemand weet van het kind

    Daarom vraag bewijzen geen adviezen.

    Bewijzen genoeg om geen zina te doen...maar jij wilt een bewijs op een bewijs wat je nu moet gaan doen.

    Als geleerden verschillende dingen zeggen dan moet je zelf de knoop doorhakken.
    Je kan afstand nemen en risico nemen dat het kind je later gaat opzoeken met alle gevolgen van dien. Stel voor je bent getrouwd, kinderen en dan komt nog een kind aanzetten met ...papa je moet me erkennen.

    Of je kan het nu oplossen en het erkennen. Beter zonder geheimen leven dan met !







    maar als het een marokkaans meisje was zou ze hier voor alles zijn uitgemaakt....hypocriet ja !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    16
    25-10-2011

    helemaal gelijk.dat kind kan er niks aan doen.
    Daar zijn jullie als volwassenen verantwoordelijk voor