1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Gehoorzaam de leider (Ethiopische slaaf), zolang hij met het Boek van Allah regeert

    Met andere woorden, voorwaarde voor gehoorzaamheid is: het regeren met de Koran.
    Video: https://www.reddit.com/r/tawheed/com...fr_abdul_aziz/

    It was narrated that Yahya bin Husain said:
    "I heard my grandmother say: 'I heard the Messenger of Allah say, during the Farewell Pilgrimage: If an Ethiopian slave is appointed over you who rules according to the Book of Allah, then listen to him and obey."'

    Grade : Sahih (Darussalam)

    Reference : Sunan an-Nasa'i 4192
    In-book reference : Book 39, Hadith 44
    English translation : Vol. 5, Book 39, Hadith 4197
    https://sunnah.com/nasai/39/44

  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Gehoorzaam de leiders ook al zijn het mannen die de weg van de profeet niet volgen en harten hebben van duivels in lichamen van mensen. Sahih Moeslim:

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Gehoorzaam de leiders ook al zijn het mannen die de weg van de profeet niet volgen en harten hebben van duivels in lichamen van mensen. Sahih Moeslim:

    Ik kom telkens met nieuwe bewijzen die mijn punt bevestigen.

    Jij post telkens dezelfde hadith die ook nog eens niet helemaal op orde is, het laatste stuk zou toegevoegd zijn, maar daar ga ik het nu niet voor de duizendste keer over hebben.

    Ik heb iets beters. Dezelfde "Hudhayfah ibn al-Yaman" die jij citeert, zegt hetzelfde, maar dan elders, waar hij verduidelijkt om wat voor leider het gaat "een Kalief".

    I then asked: Messenger of Allah, will there be evil as there was before, after this good which Allah has bestowed on us?

    He replied: Yes. I asked: Wherein does the protection from it lie? He replied: In the sword. I asked: Messenger of Allah, what will then happen?

    He replied: If Allah has on Earth a caliph who flays your back and takes your property, obey him, otherwise die holding onto the stump of a tree.
    https://sunnah.com/abudawud/37/5

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Ik kom telkens met nieuwe bewijzen die mijn punt bevestigen.

    Jij post telkens dezelfde hadith die ook nog eens niet helemaal op orde is, het laatste stuk zou toegevoegd zijn, maar daar ga ik het nu niet voor de duizendste keer over hebben.

    Ik heb iets beters. Dezelfde "Hudhayfah ibn al-Yaman" die jij citeert, zegt hetzelfde, maar dan elders, waar hij verduidelijkt om wat voor leider het gaat "een Kalief".

    I then asked: Messenger of Allah, will there be evil as there was before, after this good which Allah has bestowed on us?

    He replied: Yes. I asked: Wherein does the protection from it lie? He replied: In the sword. I asked: Messenger of Allah, what will then happen?

    He replied: If Allah has on Earth a caliph who flays your back and takes your property, obey him, otherwise die holding onto the stump of a tree.
    https://sunnah.com/abudawud/37/5
    Een khalif is een leider, een koning is een leider, een president is een leider. Die Ahadith is van toepassing op alle leiders die gezag hebben over het land.

    Ook al zeggen we dat die laatste stukje is toegevoegd, blijft nog steeds staan dat er leiders zullen zijn met harten van duivels in mensen lichamen die niet de profeet volgen. Toch gehoorzamen. Ook andere Ahadith die gaan over onrechtvaardige leiders.

    De Ahadith worden als geheel genomen en niet 1 vaagt alle andere authentieke Ahadith weg. Alle Ahadith samen genomen dienen de leiders gehoorzaamt te worden ook al zijn het duivels in mensen lichamen en leiden ze niet met wat de profeet bevolen heeft en zijn ze onrechtvaardig. Tenzij we een glashelder ongeloof zien waar geen meningsverschil over is.

    Salaf hebben gesproken over tiranieke leiders en de gehoorzaamheid aan hen zolang ze geen glasheldere ongeloof plegen waar geen meningsverschil over is.

    Dus je kunt komen met tig bewijzen, de Ahadith worden samen genomen dus je hebt geen poot om op te staan.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Onzin. Je verdraait alles om maar je tirannieke meester te kunnen gehoorzamen.

    وعليه فالمراد من الحديث أنه تلزم طاعة الإمام الشرعي والذي توافرت فيه شروط البيعة والذي لم يكفر أو يغير قواعد الدين وإلا لم يكن خليفة لله في الأرض .
    وعدم الخروج عليه تفادياً لمنع تفرق المسلمين وحدوث ضرر أعظم ولا يعني ذلك الرضى بمعصية الحاكم أو ظلمه

    Een Kalief is een leider die met de Islam regeert, en die aan de voowaarden van de bay'ah (oath of allegiance) voldoet. De enige reden waarom er wordt aangegeven dat je hem dient te gehoorzamen, is niet uit tevredenheid met zijn slechtheid, maar om een grotere catastrofe te voorkomen, namelijk voorkomen dat de moslims verdeelt raken. De moslims zijn al verdeeld nu in tientallen staten geregeerd door tirannen, je gaat niet elk je eigen tiran gehoorzamen en de verdeeldheid in stand houden, en in sommige gevallen tegen elkaar vechten omdat elk zijn tiran gehoorzaamt.

    Zo is er ook deze hadith waarin de Profeet (vzmh) aangeeft 'als er twee kaliefen zijn, dood de laatste', om de eenheid te bewaren.
    When oath of allegiance has been taken for two caliphs, kill the one for whom the oath was taken later.
    https://sunnah.com/muslim/33/96

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    destroying the mad madkhalis in 1 minute
    https://youtu.be/bzfN8kC9-Hw

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    destroying the mad madkhalis in 1 minute
    https://youtu.be/bzfN8kC9-Hw
    heeft geen nut om met deze madkhalies hier over te praten . Deze gasten zullen zelfs al mahdi bestrijden waneer al mahdi hun zou oproepen om hun leiders aan te spreken op de onrecht !!

  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Onzin. Je verdraait alles om maar je tirannieke meester te kunnen gehoorzamen.

    وعليه فالمراد من الحديث أنه تلزم طاعة الإمام الشرعي والذي توافرت فيه شروط البيعة والذي لم يكفر أو يغير قواعد الدين وإلا لم يكن خليفة لله في الأرض .
    وعدم الخروج عليه تفادياً لمنع تفرق المسلمين وحدوث ضرر أعظم ولا يعني ذلك الرضى بمعصية الحاكم أو ظلمه

    Een Kalief is een leider die met de Islam regeert, en die aan de voowaarden van de bay'ah (oath of allegiance) voldoet. De enige reden waarom er wordt aangegeven dat je hem dient te gehoorzamen, is niet uit tevredenheid met zijn slechtheid, maar om een grotere catastrofe te voorkomen, namelijk voorkomen dat de moslims verdeelt raken. De moslims zijn al verdeeld nu in tientallen staten geregeerd door tirannen, je gaat niet elk je eigen tiran gehoorzamen en de verdeeldheid in stand houden, en in sommige gevallen tegen elkaar vechten omdat elk zijn tiran gehoorzaamt.

    Zo is er ook deze hadith waarin de Profeet (vzmh) aangeeft 'als er twee kaliefen zijn, dood de laatste', om de eenheid te bewaren.
    When oath of allegiance has been taken for two caliphs, kill the one for whom the oath was taken later.
    https://sunnah.com/muslim/33/96
    Nogmaals, de hadith betreffende leiders met harten van DUIVELS die NIET leiden met de Sunnah. Gaat dit over khaliefen de WEL leiden met de Sunnah en WEL de profeet volgen?

    De overlevering over khaliefen wordt gesproken over khaliefen op de Manhaj van de profeet. Dus niet op de weg van saytaan. Daarna komen koningen en daarna koningen die tiranniek zijn.

    Ga geen onzin verspreiden en gebruik je verstand. Het gaat over de leiders ya rajoel, triest waar je naar toe gaat. Als je van mening bent dat het verplicht is om in opstand te komen ga ticket boeken naar Maroc en begin je leven en die van je familie op te offeren omwille van Allah als je waarachtig bent. Maar nee!

    Je vertoont nifaq met je gangster praat maar tevreden wonend in bilad al kufr dyal besah die de islam OPENLIJK bestrijden en zusters onderdrukken. Nifaq zonder twijfel.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    destroying the mad madkhalis in 1 minute
    https://youtu.be/bzfN8kC9-Hw
    Je hebt niets behalve een mubtadi3a, die zelf in shirk valt en dwalende mensen prijst en hypocrisy heeft:

    Detailed Refutation Of The Misguidances Of Muhammad Wuld Daddu ash-Shinqiti

    https://m.youtube.com/watch?v=AM3yR_T98ms

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    heeft geen nut om met deze madkhalies hier over te praten . Deze gasten zullen zelfs al mahdi bestrijden waneer al mahdi hun zou oproepen om hun leiders aan te spreken op de onrecht !!
    goed punt

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Je hebt niets behalve een mubtadi3a, die zelf in shirk valt en dwalende mensen prijst en hypocrisy heeft:

    Detailed Refutation Of The Misguidances Of Muhammad Wuld Daddu ash-Shinqiti

    https://m.youtube.com/watch?v=AM3yR_T98ms
    irrelevant voor de waarheid die hij verkondigt in zijn 1 min durende video

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ga geen onzin verspreiden en gebruik je verstand. Het gaat over de leiders ya rajoel, triest waar je naar toe gaat. Als je van mening bent dat het verplicht is om in opstand te komen ga ticket boeken naar Maroc en begin je leven en die van je familie op te offeren omwille van Allah als je waarachtig bent. Maar nee!

    Je vertoont nifaq met je gangster praat maar tevreden wonend in bilad al kufr dyal besah die de islam OPENLIJK bestrijden en zusters onderdrukken. Nifaq zonder twijfel.
    Je maakt het te persoonlijk. Ik zeg niet dat een opstand verplicht is, noch had ik het over Marokko. Ik hoef helemaal niets te doen. De mensen komen vanzelf wel in opstand tegen dictators, dat zie je overal. En zodra ze in opstand komen, zal ik hen niet gaan wegzetten als khawarij zoals de voetvegen van de tirannen doen en religie misbruiken om hen hun vrijheid te ontzeggen.

  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Je maakt het te persoonlijk. Ik zeg niet dat een opstand verplicht is, noch had ik het over Marokko. Ik hoef helemaal niets te doen. De mensen komen vanzelf wel in opstand tegen dictators, dat zie je overal. En zodra ze in opstand komen, zal ik hen niet gaan wegzetten als khawarij zoals de voetvegen van de tirannen doen en religie misbruiken om hen hun vrijheid te ontzeggen.
    Ja en overal zie je verderf en fitan en de landen achteruit gaan in plaats van voor uit tenzij je blind bent hiervoor.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ja en overal zie je verderf en fitan en de landen achteruit gaan in plaats van voor uit tenzij je blind bent hiervoor.
    Egypte was in 1820 op het niveau van de VS volgens Noam Chomsky. Achteruitgang komt door de tirannen die zichzelf verrijken (elk van die honden beschikt over 200 miljard dollar op hun Zwitserse bankrekening) terwijl het land achteruit gaat en de mad madkhalis de tirannen nog langer aan de macht willen houden door misbruik te maken van religie.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Je maakt het te persoonlijk. Ik zeg niet dat een opstand verplicht is, noch had ik het over Marokko. Ik hoef helemaal niets te doen. De mensen komen vanzelf wel in opstand tegen dictators, dat zie je overal. En zodra ze in opstand komen, zal ik hen niet gaan wegzetten als khawarij zoals de voetvegen van de tirannen doen en religie misbruiken om hen hun vrijheid te ontzeggen.
    broer deze mensen zien zelfs het benoemen van onrecht en onrecht ter sprake brengen en I recht belichten en in GESPREK GAAN over onrecht als OPSTAND!!!!

    Dus zelf een goed gemanierde volwassen gesprek over onrecht van leiders zien zij als opstand .

    Dus al opent een leider een prostitutie huis en een bar naast een moskee dan MOET je je mond houden