1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Rihanna in opspraak wegens gebruik Hadith tijdens lingerie-modeshow (video)

    Tijdens Rihanna's lingeriemodeshow afgelopen weekend werd achtergrondmuziek gebruikt waarin de hadith te horen was



    Het lingeriemerk van Rihanna 'Savage x Fenty' wordt doorgaans met lovende kritieken overladen, maar de recente showcase van het label levert Rihanna (32) vooral veel kritiek op. De keuze om een stuk uit een Islamitische Hadith in een nummer te gebruiken zorgt voor verontwaardiging op het internet.

    Hadiths zijn uitspraken van de profeet Mohammed of overleveringen die meer vertellen over zijn doen en laten. De teksten zijn later door zijn volgelingen op schrift gezet en worden door moslims gebruikt als richtlijnen. De hadith die in het lied wordt gebruikt heet 'ondergang' en spreekt over de dag des oordeels en het einde der tijden.



    Op sociale media regent het dan ook verontwaardigde reacties op het gebruik van het nummer tijdens de lingerieshow. Zowel moslims als niet-moslims hebben Rihanna en de in Londen woonachtige producer Coucou Chloe op de vingers getikt voor het mixen van de islamitische overlevering in de achtergrondmuziek.




    "Rihanna’s show had een baken voor 'inclusiviteit' moeten zijn, maar toch heeft ze de moslimgemeenschap van zich vervreemd door geen respect te tonen voor een citaat uit de Hadith. Een perfect voorbeeld van hoe modemerken en de media ons nooit als onderdeel van hun publiek hebben beschouwd", schrijft iemand.





    "Ik kan niet toelaten dat Rihanna zich de Islam probeert toe te eigenen. In haar eerste show droegen de modellen een sjaal om hun hoofden zodat het op een hijab leek, in haar tweede show gebruikte ze een nummer dat een stuk uit de Hadith remixt. Waarom heeft niemand het hier over? Mijn religie is niet jullie esthetiek.", laat een andere Twitteraar weten.



    "Ik heb het gevoel dat islamofobie zo normaal is geworden dat mensen ons dramatisch noemen omdat we boos worden als onze religie niet wordt gerespecteerd. De Hadith zijn heilige woorden van de profeet, ze worden gebruikt om moslims te begeleiden en zijn het op een na belangrijkste, na de Koran. Rihanna zou beter moeten weten.".





    Dat het slechts toeval zou zijn dat de heilige teksten in de muziek te horen waren wordt door critici van de hand gedaan. "Ik denk dat de persoon die het nummer heeft gemaakt, wist wat ze aan het doen waren. Dit is een heel specifieke hadith. Je komt deze niet toevallig tegen. Het is niet iets dat niet-moslims weten, tenzij ze onderzoek doen. Dus het feit dat het nummer Doom & the hadith heet, gaat over het einde der tijden?", zegt een gebruiker op Twitter.





    Intussen heeft producer Coucou Chloe de kritiek gelezen en excuses aangeboden. "Ik heb deze teksten niet goed onderzocht en ik wil degenen bedanken die de tijd hebben genomen om mij dit uit te leggen.".






    "Ik wil mijn excuses aanbieden voor de belediging die wordt veroorzaakt door de vocale fragmenten die in mijn nummer 'DOOM' worden gebruikt. Het nummer is gemaakt met fragmenten van Baile Funk-tracks die ik online heb gevonden. Destijds wist ik niet dat deze fragmenten tekst uit een islamitische Hadith bevatten.", aldus Coucou Chloe op Twitter.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    164
    16-05-2020

    Ik wordt hier zo boos van

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Tijdens een lingerieshow gemixt met muziek

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Op de brandstapel met die heks

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Rihanna staat al jarenlang bekend als Satanist als je haar muziek en kringen bestudeerd. Deze heks mocht zelfs voor een riante bedrag optreden in Marokko. Dit soort mensen zijn ziek helemaal bezeten net als Beyonce enzovoort.

  6. #6
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    En dan altijd wegkomen met een ‘sorry’. Volgende keer doen ze het gwn weer. Hier is geen sprake van ik-wist-het-niet, dit is gwn bewust!
    vooruit kijken is regeren.

  7. #7
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    No problem. Hierdoor wordt interesse gewekt in de islam en vele bekeerlingen zullen volgen. Voor de dames, alles van Fenty haar make up merk en blijkbaar ook kledingmerk boycotten.

    Dit zijn mensen die denken hoe kan mijn show eruitspringen. Slechte publiciteit! Moslims reageren altijd.

    Ik wens haar heel veel sterkte, want bijna al die artiesten hebben extreme angstaanvallen en kunnen niet normaal slapen of ademen. Allah swt hoeft alleen een djin toestemming te geven om ze lastig te vallen... dan is al dat stoere gedrag weg. Arianne grande, liedje gemaakt over dat God een vrouw is. Dit liedje werd gevolgd door Breathe. Toen ze er naar vroegen zei ze ja kan soms niet ademen door mijn aanvallen. Kendall jenner, extreme slaap problemen... heel haar slaapkamer omringt ze zichzelf met koper. Koper wordt gehaat door djins. Zo sit back and watch. Wij hoeven niets te doen. Allah swt lost dit heel makkelijk op. Dat is net als in de verhalen van de islam waar iemand met hoogmoed een mug in zijn neus kreeg en hierdoor ook gek werd. Iets heel kleins kan iets heel groots worden.

    De tekenen van het einde zijn er zeker en door al deze commotie zullen heel veel mensen deze hadith opzoeken en hun interesse in islam aangewakkerd worden. Waarom reageren moslims zo extreem, waarom is zo een hadith zo belangrijk, waarom beschermen moslims de islam zo goed... Dit zullen allemaal vragen zijn van niet moslims.... en de verdieping zal starten. Dus bedankt Rihanna voor je trigger waardoor vele mensen zich waarschijnlijk zullen bekeren. Sterkte bij het verantwoorden bij Allah swt, voor haar en ons allen toegewenst!
    Laatst gewijzigd door Werk123: 08-10-2020 om 09:36 Reden: Foutief

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    10
    17-05-2012

    La hawla wala qowata ila bilaah

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heavy