1. #16
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Ik snap wel wat je bedoelt. Op een gegeven moment (vooral als je een gezin hebt gaat alle contact verwateren) het is niet dat je niet wil afspreken, maar er gewoonweg geen tijd voor hebt. Vooral als je daarnaast ook werkt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het soms wel mis, een fijn gesprek met een vriendin, kopje koffie ergens. Ik heb wel vriendinnen gehad. Eén daar heb ik echt bar weinig contact mee (Facebook) nou je kent het wel alleen contact onder het mom, een foto liken en met eentje heb ik 7 jaar geleden definitief gebroken na een vriendschap van 5 jaar. Deze vond het namelijk maar raar dat ik het huwelijksbootje in wilde stappen en kwam amper op mijn verloving en bruiloft opdagen. Leuk als je iemand zo beschouwt heb als familie! Sindsdien ben ik erg moeilijk met contacten maken. Geloof me, ik werk, heb een gezin, studeer maar als ik er echt tijd voor wil maken doe ik het! Maar ik ben terughoudend wat op vriendinnen aankomt.

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  2. #17
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Weet je, nieuwe contacten moet je gewoon zien als een kennis. Niet heel je hart en ziel geven. Nooit je privé info delen.

    Heb daar ook veel van geleerd. Mijn beste vriendinnen ken ik al sinds mn 16de. We houden voornamelijk app contact en zien elkaar gemiddeld 4x per jaar. Ze zijn al getrouwd en Masha Allah leuk gezinnetje. Dus ik snap dat helemaal.

    De rest is gewoon om een bakkie mee te doen als je niet thuis wil zitten. Heel moeilijk om op een oudere leeftijd nog oprechte vriendinnen te leren kennen. Maar wees niet getreurd. Ga gewoon nieuwe dingen ondernemen of start hier een topic of via fb. Weet niet of dat behulpzaam is.

    Maar persoonlijk vind ik via werk en reizen nieuwe meiden leren kennen leuker.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door BrokenTatouzint Bekijk reactie
    Zijn er dames die in de afgelopen jaren ook de meeste van hun "vriendinnen" zijn verloren? Op een bepaalde leeftijd ga je filteren en blijft er weinig over. Blijkt het meeste eenzijdig. Nu heb ik er nog maar 2. Maar beide leven een heel ander leven met hooguit 2x per jaar tijd. Ik mis goede vriendschappen en die echte diepe band die je kan delen met highs and lows. Leuke dingen ondernemen. En vooral veel lachen. Maar iedereen is zo op zichzelf. Het is moeilijk nieuwe mensen te ontmoeten die wederzijds bereid zijn te investeren. Don't get me wrong, mensen ontmoeten is geen probleem..maar er vriendschappen uit laten voortvloeien gaat niet meer zo snel als toen ik nog onder de 30 was.

    Ben ik de enige die dit ervaart?
    mensen worden ouder.
    krijgen andere levensprioriteiten.
    de een heeft haar handje vol aan haar gezin.
    de andere krijgt in haar leven allerlei zorgen die haar "afstand" doen nemen van haar vrendinnen.
    en zo verandert de vriendenkring van een mens enorm.

    ik heb ooit een beste vriend, hij is nog steeds mijn beste vriend, dat merk ik namelijk vooral als we elkaar tegenkomen.
    maar zo vaak komen we elkaar tegen niet meer. hij was zelfs gescheiden, 8 maanden later pas wist ik dat ie gescheiden was.
    puur omdat iedereen toch een beetje in zijn eigen wereldje is beland.
    ik heb nu 3 jongens om me heen, met wie ik met regelmaat optrek, ik ken ze al jaren maar tot 2 jaar terug had ik niet heel veel met ze. maar omstandigheden brengen je toch op een of andere manier bij elkaar.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  4. #19
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    mensen worden ouder.
    krijgen andere levensprioriteiten.
    de een heeft haar handje vol aan haar gezin.
    de andere krijgt in haar leven allerlei zorgen die haar "afstand" doen nemen van haar vrendinnen.
    en zo verandert de vriendenkring van een mens enorm.

    ik heb ooit een beste vriend, hij is nog steeds mijn beste vriend, dat merk ik namelijk vooral als we elkaar tegenkomen.
    maar zo vaak komen we elkaar tegen niet meer. hij was zelfs gescheiden, 8 maanden later pas wist ik dat ie gescheiden was.
    puur omdat iedereen toch een beetje in zijn eigen wereldje is beland.
    ik heb nu 3 jongens om me heen, met wie ik met regelmaat optrek, ik ken ze al jaren maar tot 2 jaar terug had ik niet heel veel met ze. maar omstandigheden brengen je toch op een of andere manier bij elkaar.
    Dit is 100% waar.

    Van alle contacten die ik heb gekend op school en persoonlijk is er ook echt maar 1 dame met wie ik heel weinig optrok op school maar nu veel meer in de zin bellen en appen. Dus je weet niet hoe het leven zal lopen. En wees voorzichtig met contacten leggen, sommige hebben het goede voor je sommige echt niet. Ik ken deze dame nu al 18 jaar hmdl.

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -