1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Ik heb islam vraag over sadaka zjaria

    Als een moskee al gebouwd is maar de moskee heeft nog schulden en je helpt die mensen die schulden van de moskee te betalen

    Word mijn daad als sadaka zjaria gezien ?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Mag ik hier aub antwoord op ?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Mag ik hier aub antwoord op ?
    Dat moet je vragen aan de mensen van de moskee die daarover gaan. Zij bepalen hoe het geld besteed wordt.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Ze haden de moskee gebouwd maar zaten met schulden van de moskee het helpen van zo een moskee word dat gezien als sadaka zjaria

    Ik ga de moskee niet vragen alsof ik een politie agent ben ik vertrouw erop dat ze het geld nodig hebben voor de moskee

    Meer informatie is er niet echt nodig

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Ze haden de moskee gebouwd maar zaten met schulden van de moskee het helpen van zo een moskee word dat gezien als sadaka zjaria

    Ik ga de moskee niet vragen alsof ik een politie agent ben ik vertrouw erop dat ze het geld nodig hebben voor de moskee

    Meer informatie is er niet echt nodig
    Tayeb ik heb zowel in het Arabisch als in het Engels gezocht naar een antwoord, maar niet gevonden.

    Sadaqa jaariya wil zeggen dat de investering blijvende nut heeft, dus iets wat niet stopt qua nut ervan. In jouw geval gaat het om de bouw van de moskee. Maar hij is al gebouwd! Het aflossen van schulden is technisch gezien niet het bouwen van die moskee. Dus als ik met jou meedenk zou ik zeggen dat je jouw kans gemist hebt om bij te dragen aan de bouw van de muren en het cetera.

    Wallahu a3lam
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Tayeb ik heb zowel in het Arabisch als in het Engels gezocht naar een antwoord, maar niet gevonden.

    Sadaqa jaariya wil zeggen dat de investering blijvende nut heeft, dus iets wat niet stopt qua nut ervan. In jouw geval gaat het om de bouw van de moskee. Maar hij is al gebouwd! Het aflossen van schulden is technisch gezien niet het bouwen van die moskee. Dus als ik met jou meedenk zou ik zeggen dat je jouw kans gemist hebt om bij te dragen aan de bouw van de muren en het cetera.

    Wallahu a3lam
    Zit wat logica in dus dan weet ik dit voor de volgende keer.

    Maar word je daad niet bepaald door je intentie ?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Zit wat logica in dus dan weet ik dit voor de volgende keer.

    Maar word je daad niet bepaald door je intentie ?
    Jawel, hoe meer ikhlaas jouw intentie heeft, hoe meer beloning.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664