1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Beste mannen, hoe zoeken jullie een vrouw?

    Wellicht hebben jullie alle topics inmiddels gelezen, waarin de vrouw 'wacht' op die man, niet weet waarom ze niet op hun pad komen en daarbij vinden ze het ook zeer lastig om te reageren op mannen, die hen aanspreken.

    Dus mijn vraag is aan jullie: hoe zoeken jullie naar een vrouw? Wat zijn jullie wegen?

    Wellicht dat we van elkaar kunnen leren!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Oke, aan je omgeving laten weten: wat houdt dat in?

    Schakel je een zus/broer in die al getrouwd is? Schakel je je ouders in? Ga je naar de moskee?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Mijn moeder sowieso. Daarnaast mijn zussen die weer hun vriendinnen inschakelen. Mijn vrienden die weer hun vrouwen inschakelen. Broeders van moskee.

    De afgelopen jaren heb ik ook wat verzoeken gehad. Zo nu en dan krijg ik een update van die zusters en wordt mij verteld dat die en die zuster nog beschikbaar is. Maar mijn hoofd is er gewoon niet naar nu.
    Interessant om te lezen.

    Hoe zit het met die verzoeken die je krijgt? Wat voor zusters zijn het dat die het aan je vragen en hoe ken je ze dan?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #4
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Meestal zusters die net zijn afgestudeerd en pas zijn begonnen aan hun loopbaan. Die zijn namelijk op zoek. Denk 28+

    Meestal is het zo dat ik met een van mijn vrienden ben waarop zijn vrouw mij ziet en vervolgens aan hun man voorstelt om haar vriendin te huwen. Dan belt hij mij natuurlijk.
    Of vriendinnen van mijn zus die met iemand samenwerken dat op zoek is naar een huwelijk en vervolgens mijn zussen vragen of ik interesse heb.

    Dus ik ken ze niet persoonlijk.

    Ik heb ook vaders/broers/ooms van vrouwen gehad die hun dochters/zussen/nichten voorstellen. Ik weet nooit hoe ik daarop moet reageren.

    Er zijn nogal wat vrouwen van die leeftijd die op zoek zijn.
    Dat laatste begrijp ik niet, wat vind je daar precies moeilijk aan? En welke vrouwen van 'die leeftijd' bedoel je, welke leeftijd?

    Als ik zo naar deze wegen kijk, dan is alles een beetje via via.

    Wat geniet precies jouw voorkeur? En hoe hebben jouw vrienden hun vrouwen leren kennen, ook op deze manier?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  5. #5
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Nou als een man zijn dochter/zus/nicht voorstelt dan is dat natuurlijk een hele eer. Dus een ander man heeft jouw geobserveerd en is vervolgens tot de conclusie gekomen dat zijn waardevolle en geliefde dochter in goede handen is bij jouw. Maar jij weet al dat je niet wilt trouwen, dus hoe moet je dat afwijzen. Niet makkelijk. Je moet duidelijk en voorzichtig zijn in de woorden die je kiest. Je moet hem laten weten dat je het een eer vindt, dat Allah uiteindelijk beslist en dat je momenteel geen interesse hebt in een huwelijk. En ook niet in de nabije toekomst. Dit allemaal zonder dat je hem kwetst of ook maar de schijn creëert dat het aan zijn dochter ligt,

    Met leeftijd bedoel ik 28+. Er zijn er een behoorlijk aantal van deze vrouwen die nog beschikbaar zijn.

    Alles gaat bij mij via via. Ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Op straat, nee. Eén keer had ik wel iemand gezien, maar uiteindelijk heb ik er niets mee gedaan.

    Mijn voorkeur is deen. Als zij en haar familie een goede reputatie hebben dan ga ik met mijn familie op bezoek en houden we een praatje. Gewoon accepteren zonder te veel voorwaarden en klaar. Ze zal je ongetwijfeld positief verassen. Ik geloof dat mensen over het algemeen goed zijn en ik geloof dat moslima's over het algemeen gewoon goed zijn. Of geloof ik dat mijn vrouwelijk familieleden wel goed zijn en de rest niet? Waarom zijn die van mij de uitzondering?

    De meeste via via, sommigen via werk of school. De meeste mannen willen geen straatmeisje, al zijn het zelf straatjongens. Sommigen hebben zelf lang gespeeld op straat, maar toen het op huwelijk aankwam wilden ze zelf geen straatmeid maar een goede vrouw.
    Oh op die manier, je wel op een empathische manier afwijzen, bedoel je. Dat lijkt me best een dilemma inderdaad.

    Ja dat geloof ik best, ik denk dat het eerder een norm is geworden dan een uitzondering tegenwoordig. Ik vraag me af waar dat nu precies aan ligt.

    Oke via via. Ja de zuster compleet in het zwart bedankt midden in de zomer, volgens mij had je het een keer gedeeld.

    Mijn vraag was niet specifiek, mijn vraag was meer 'wat geniet jouw voorkeur in het leren kennen', echter later had je toch geantwoord hoe je dat zou willen.
    Ik ben blij dat je niet denkt dat alle vrouwen inherent slecht zijn

    Dat laatste vind ik jammer, als die mannen zo gespeeld hebben, dan verdienen ze eigenlijk net zo'n vrouw.
    Of zeg ik iets raars?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  6. #6
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Nee, ik hoef haar niet te leren kennen. Haar deen en goede reputatie spreekt voor zich. Wel een gesprek, maar niet echt leren kennen. Daarna moet je het met z'n tweeën doen. Zelf na het tekenen van huwelijkscontract, maar voor de bruiloft hoef ik net perse met haar op stap om haar te kennen. Ik geloof het wel.

    Je zegt niets raars, maar persoonlijk ben ik er niet uit. Omgekeerd trouwens ook, dus een nette man met een straatmeid. Ik weet het niet, moet kunnen? Of toch niet? Wie weet.
    Dus je gaat 0 gesprekken met haar voeren, ook niet met een mahram erbij? Volgens mij verschil jij hier wezenlijk in met veel mannen, die alleen ' zekerheid' zoeken door eerst met een vrouw te willen praten.

    Hmm, aan de andere kant, als iemand taubah heeft getoond -> wie zijn wij om degene dan nog te veroordelen?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  7. #7
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Sowieso die eerste gesprek over voorwaarden, daarna als zij behoefte heeft aan meer dan wel anders niet.

    Ha, zekerheid. Die is mooi, werkte het leven maar zo. Als elkaar leren kennen en zekerheid een garantie zouden zijn voor een geslaagd huwelijk dan zou de scheidingspercentage in het westen het laagste zijn.


    We weten toch dat Allah ons test. En trouwens als jouw vrouw zich gaat 'misdragen' dan ligt het meestal aan de zondes van de man.

    In de Moesnad van Ahmad is het overgeleverd dat Thawbaan overlevert: “De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Een man wordt ontnomen van zijn levensvoorzieningen vanwege de zonden die hij begaat.”
    (Ibn Maadjah geclassificeerd als Hasan door Sheikh al-Albaanie in Sahieh Ibn Maadjah)


    Eén van de Salaf (vrome voorgangers) zei: “Als ik Allah ongehoorzaam ben, dan merk ik dat in de houding van mijn rijdier en mijn vrouw.”
    Ben ik het helemaal met je eens , mensen gebruiken de verkeerde 'tools' om in te schatten of iemand een geschikte huwelijkdkandidaat is.

    Die overleveringen snap ik niet echt: hoe kan het gedrag van een vrouw het gevolg zijn van de zondes van een man?

    Is het niet zo dat eenieder zijn eigen zondes draagt? Dus als de vrouw misdraagt, draagt ze die zonde voor haarzelf. Hoe kan het dan de schuld van haar man zijn?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  8. #8
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Wellicht hebben jullie alle topics inmiddels gelezen, waarin de vrouw 'wacht' op die man, niet weet waarom ze niet op hun pad komen en daarbij vinden ze het ook zeer lastig om te reageren op mannen, die hen aanspreken.

    Dus mijn vraag is aan jullie: hoe zoeken jullie naar een vrouw? Wat zijn jullie wegen?

    Wellicht dat we van elkaar kunnen leren!
    Ik heb die topics denk ik niet allemaal gelezen maar waarom ‘wacht’ ze. Ga benaderen, anders komen ze niet.

    Ik zelf zou niet eens weten hoe ik moet beginnen met zoeken. Ik was niet in staat om daar aan te beginnen ivm studie, werk en nog anderen dingen. Nu kan het wel, maar geen idee waar te beginnen.
    vooruit kijken is regeren.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    246
    18-09-2019

    Vaak geprobeerd om iemand te leren kennen, of ze benaderen me zelf maar laatste twee jaar merk ik geen resultaat. Vandaag voegen jullie elkaar toe, lachen met elkaar, praten met elkaar en je merkt dat alles oke gaat. Volgende dag praat niemand tegen elkaar, of diegene reageert droog en kortaf.

    Als iemand je benaderd kan het te maken hebben met deze dingen:

    1. zij benadert jou om te flirten uit verveling en richt een ander mentale schade doordat diegene verwachtingen heeft.

    2. Stemming. Ze kan gister in goede bui zijn en hormone hebben aangemaakt en was er klaar voor om iemand te leren kennen. Volgende dag is haar stemming heel anders en denkt ze: 'Waar ben ik aan begonnen?'

    Het grote probleem is vooral dat zowel vrouwen als mannen genoeg alternatief hebben. Social media worden ze van alle kanten benaderd…

    moeilijk

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Wellicht hebben jullie alle topics inmiddels gelezen, waarin de vrouw 'wacht' op die man, niet weet waarom ze niet op hun pad komen en daarbij vinden ze het ook zeer lastig om te reageren op mannen, die hen aanspreken.

    Dus mijn vraag is aan jullie: hoe zoeken jullie naar een vrouw? Wat zijn jullie wegen?

    Wellicht dat we van elkaar kunnen leren!
    Vrouwenwereld is een aparte wereld. Als je een vrouw zoekt, dan kom je daar in aanraking mee.

    Ik ben niet meer actief op zoek, want dan merken ze je aan als een wanhopig type. Zo kunnen ze een beetje misbruik van je maken. Echte liefde zoek je niet, maar die kom je tegen, zo denk ik nu.

    Tot voor kort was ik bezig met zoeken, gewoon standaard, je weet zelf, land van afkomst en gebedshuis. Maar ook via familie en goede kennissen.

    Helaas heb je tegenwoordig niet meer veel serieuze vrouwen in tegenstelling tot vroeger, wat een gevolg is van het toedoen van de emancipatie, het feminisme en de seksualisering van vrouwen.

    Dus ja, ik ben nu wat minder actief en meer op mijn hoede; ik vind dat zij (vrouwen) ook meer signalen moeten afgeven. Ik ga niet meer zomaar iemand benaderen. En als ik contact heb met een meisje, ja dan verwacht ik, dat zij in staat is om op korte termijn met mij een serieus gesprek te voeren over huwelijk en gezinsleven, want daar ben ik op uit en niet op andere onzin. Als dat meisje dat te 'serieus' of ouderwets vindt, of ze geeft een signaal af waaruit blijkt, dat ze niet in het huwelijk geïnteresseerd is, maar enkel in relaties, dan haak ik gelijk af.
    Sterker door Strijd

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Joowss Bekijk reactie
    Vaak geprobeerd om iemand te leren kennen, of ze benaderen me zelf maar laatste twee jaar merk ik geen resultaat. Vandaag voegen jullie elkaar toe, lachen met elkaar, praten met elkaar en je merkt dat alles oke gaat. Volgende dag praat niemand tegen elkaar, of diegene reageert droog en kortaf.

    Als iemand je benaderd kan het te maken hebben met deze dingen:

    1. zij benadert jou om te flirten uit verveling en richt een ander mentale schade doordat diegene verwachtingen heeft.

    2. Stemming. Ze kan gister in goede bui zijn en hormone hebben aangemaakt en was er klaar voor om iemand te leren kennen. Volgende dag is haar stemming heel anders en denkt ze: 'Waar ben ik aan begonnen?'

    Het grote probleem is vooral dat zowel vrouwen als mannen genoeg alternatief hebben. Social media worden ze van alle kanten benaderd…

    moeilijk
    Die laatste zin vooral, zoveel keus dat je niet kan kiezen. AAllemaal te vrijblijvend

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Interessante topic weer, even de andere kant belichten. Ik heb heel lang gedacht dat de mannen het makkelijk hadden. Maar ik kom er steeds meer achter dat hun het ook zwaar hebben. Het is best ernstig als je het zo allemaal leest. De ene vertrouwd niemsnd meer, andere heeft trauma weer een andere wil niet eens. En diegene die wel actief gezocht hebben komen steeds net se verkeerde tegen waardoor de moed in de schoenen zakt..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    En diegene die wel actief gezocht hebben komen steeds net se verkeerde tegen waardoor de moed in de schoenen zakt..
    Vaak als je tegen vrouwen zegt, dat je huwelijk wilt, kinderen en gewoon normaal leven. Dan gaan ze dom praten: 'oohh dat is saai, te serieus, achterlijk, etc'

    Haha vrouwen logica is beetje
    Sterker door Strijd

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Vaak als je tegen vrouwen zegt, dat je huwelijk wilt, kinderen en gewoon normaal leven. Dan gaan ze dom praten: 'oohh dat is saai, te serieus, achterlijk, etc'

    Haha vrouwen logica is beetje
    Meen je dat? Waar zijn dit soort vrouwen? Of wat voor types zijn dat dan?
    Ik ken ze gelukkig niet

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Vrouwen zijn beetje verdwaald tegenwoordig.
    Sterker door Strijd