1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Als oude man/vrouw trouwen

    Gisteren was ik op bezoek bij familie en ja hoor.. Je kan het al raden; het onderwerp trouwen kwam weer ter sprake. Vrouw van mijn oom zei op een gegeven moment van ja alles op zijn tijd he. Er zijn vrouwen die pas op hun 45, 50ste trouwen enzovoort. En blijkbaar kende ze iemand die op haar 49ste getrouwd is. Het is inderdaad mektab dat sommige erg oud trouwen maar toch haat ik het wanneer sommige mensen me dit zeggen.

    Ik wil niet erg oud trouwen dan hoeft het echt niet meer voor mij. Mijn biologische klok is tegen dan al lang gestopt met tikken.. En al zou ik alsnog de kans krijgen om oud zwanger te kunnen worden, ik pas want wil een moeder worden en geen oma van 50+. Er zijn nog andere dames die zich hieraan irriteren dus houd aub op met te zeggen dat er nog hoop is op je 45+.
    Want dit is allesbehalve een troost. Het zet me juist tot denken en het maakt me depressief om mezelf als 50-jarige bruid te zien ofzo.

    Ondertussen heb ik echt de hoop opgegeven en focus ik me op carrière en taalcursussen die mijn carrière een mogelijke boost kunnen geven. Ik geloof echt niet meer dat ik nog zal trouwen en begint me zelfs minder te interesseren omdat ik er moe van geworden ben. Al die zorgen hebben me uitgeblust. Met een krop in mijn keel heb ik dit geaccepteerd en heb het een plaatstje gegeven. Ben nu op zoek naar hetgeen de wereld me nog allemaal kan aanbieden.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    93
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Gisteren was ik op bezoek bij familie en ja hoor.. Je kan het al raden; het onderwerp trouwen kwam weer ter sprake. Vrouw van mijn oom zei op een gegeven moment van ja alles op zijn tijd he. Er zijn vrouwen die pas op hun 45, 50ste trouwen enzovoort. En blijkbaar kende ze iemand die op haar 49ste getrouwd is. Het is inderdaad mektab dat sommige erg oud trouwen maar toch haat ik het wanneer sommige mensen me dit zeggen.

    Ik wil niet erg oud trouwen dan hoeft het echt niet meer voor mij. Mijn biologische klok is tegen dan al lang gestopt met tikken.. En al zou ik alsnog de kans krijgen om oud zwanger te kunnen worden, ik pas want wil een moeder worden en geen oma van 50+. Er zijn nog andere dames die zich hieraan irriteren dus houd aub op met te zeggen dat er nog hoop is op je 45+.
    Want dit is allesbehalve een troost. Het zet me juist tot denken en het maakt me depressief om mezelf als 50-jarige bruid te zien ofzo.

    Ondertussen heb ik echt de hoop opgegeven en focus ik me op carrière en taalcursussen die mijn carrière een mogelijke boost kunnen geven. Ik geloof echt niet meer dat ik nog zal trouwen en begint me zelfs minder te interesseren omdat ik er moe van geworden ben. Al die zorgen hebben me uitgeblust. Met een krop in mijn keel heb ik dit geaccepteerd en heb het een plaatstje gegeven. Ben nu op zoek naar hetgeen de wereld me nog allemaal kan aanbieden.
    Je hebt feminisme in je hart geaccepteerd.

    Dit is wat feminisme je allemaal gaat bieden, een hekel aan de familie, haat voor mannen, geen kinderen etc.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door HappyTreeFriend Bekijk reactie
    Je hebt feminisme in je hart geaccepteerd.

    Dit is wat feminisme je allemaal gaat bieden, een hekel aan de familie, haat voor mannen, geen kinderen etc.
    Ik ben alles behalve een feministe hoor! Ik heb totaal geen haat voor mannen en wil dolgraag kinderen. Maar als je aanvoelt dat het je niet gegund is, dan wil je dit ook ontwijken en je troost op ander domein zoeken zoals carrière. Ik moet toch wat met mijn leven want ledigheid is de vijand van de mens.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Je huilt te veel

  5. #5
    walk with me!!

    Reacties
    7.848
    10-12-2002

    als je de hoop al hebt opgegeven?? Wat verwacht je dan?? dat er een wonder gebeurt?? waar ligt het eigenlijk aan?? zijn alle mannen slecht? zijn de eisen te hoog?? misschien je horizon verbreken??
    een van de redenen waarom men trouwt is om de helft van de dien te volledigen.
    Hoe een deugniet toch deugdzaam kan zijn

    Een mens voor wie het moeilijk is om deugdzaam te leven en die toch dapper eraan begint om zichzelf te overwinnen, is tweemaal zo verdienstelijk als diegenen wiens zachte en trage natuur hen niets in de weg legt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    93
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door DEUGNIET Bekijk reactie
    als je de hoop al hebt opgegeven?? Wat verwacht je dan?? dat er een wonder gebeurt?? waar ligt het eigenlijk aan?? zijn alle mannen slecht? zijn de eisen te hoog?? misschien je horizon verbreken??
    een van de redenen waarom men trouwt is om de helft van de dien te volledigen.
    Ze is depressief en heeft negatieve gedachtes.

    Zulke mensen hebben een lange weg te gaan.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    949
    23-02-2015

    misschien roeqya overwegen te doen

  8. #8
    walk with me!!

    Reacties
    7.848
    10-12-2002

    Citaat Geplaatst door HappyTreeFriend Bekijk reactie
    Ze is depressief en heeft negatieve gedachtes.

    Zulke mensen hebben een lange weg te gaan.
    We zijn allemaal wel eens depressief. negatieve gedachtes dien je in positieve vibes om te zetten en omgeven met positieve mensen.

    Moge Allah ons kracht en sabr geven.
    Hoe een deugniet toch deugdzaam kan zijn

    Een mens voor wie het moeilijk is om deugdzaam te leven en die toch dapper eraan begint om zichzelf te overwinnen, is tweemaal zo verdienstelijk als diegenen wiens zachte en trage natuur hen niets in de weg legt.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Gisteren was ik op bezoek bij familie en ja hoor.. Je kan het al raden; het onderwerp trouwen kwam weer ter sprake. Vrouw van mijn oom zei op een gegeven moment van ja alles op zijn tijd he. Er zijn vrouwen die pas op hun 45, 50ste trouwen enzovoort. En blijkbaar kende ze iemand die op haar 49ste getrouwd is. Het is inderdaad mektab dat sommige erg oud trouwen maar toch haat ik het wanneer sommige mensen me dit zeggen.

    Ik wil niet erg oud trouwen dan hoeft het echt niet meer voor mij. Mijn biologische klok is tegen dan al lang gestopt met tikken.. En al zou ik alsnog de kans krijgen om oud zwanger te kunnen worden, ik pas want wil een moeder worden en geen oma van 50+. Er zijn nog andere dames die zich hieraan irriteren dus houd aub op met te zeggen dat er nog hoop is op je 45+.
    Want dit is allesbehalve een troost. Het zet me juist tot denken en het maakt me depressief om mezelf als 50-jarige bruid te zien ofzo.

    Ondertussen heb ik echt de hoop opgegeven en focus ik me op carrière en taalcursussen die mijn carrière een mogelijke boost kunnen geven. Ik geloof echt niet meer dat ik nog zal trouwen en begint me zelfs minder te interesseren omdat ik er moe van geworden ben. Al die zorgen hebben me uitgeblust. Met een krop in mijn keel heb ik dit geaccepteerd en heb het een plaatstje gegeven. Ben nu op zoek naar hetgeen de wereld me nog allemaal kan aanbieden.
    Ik heb vele topics van je voorbij zien komen waarin je, jouw hart lucht over wat je overkomt. Natuurlijk is dit goed en dat moet je ook blijven doen, dat is niet het punt.

    Wat ik je alleen wel wil meegeven is dat je A roept, maar B in de praktijk brengt. Volg je me?

    Je wilt graag vroeg trouwen, maar nu las ik een keer in je topic dat er een jonge man was die je aandacht wou en je wilde spreken en je hebt daar niet op gereageerd. Daarnaast heb ik het idee (en corrigeer me als ik het verkeerd heb) na je werkdag even de laptop aanzet en hier je gal uitspuugd. Dan denk ik, ga naar de sportschool? Wat gaan drinken met je vriendinnen? Ga een keer in de week winkelen of iets actiefs doen,Ga naar moskee etc
    gebruik je tijd nuttig. Wie weet kom je hem spontaan tegen??
    Verder doe elke dag een dua en vertrouw op Allah swt
    En je roept nu wat je over twintig jaar niet wilt, maar als het je mektab is zul je daar niet aan ontkomen.
    Als je iets wilt, dan moet je er voor werken. Ze bellen niet zomaar op bij je voor de deur. Die tijd is vergaan en heb je zelf meegemaakt en toen wou je er niets van.

    Ik denk dat vele vrouwen hier een voorbeeld aan moeten nemen. Ga wat leuks doen en onderneem iets waardoor je in contact komt met iemand van het ander geslacht. Werk naar huis is leuk, maar is geen toevoeging en zal nooit een toevoeging zijn in je leven. En als iemand op je pad komt, heb dan geen kapsones of wuif het niet van je af, om dan later op de dag te zeggen 'had ik maar'. Daarom worden mensen ook depri, ze blijven in een routine HANGEN.

    En nog iets:

    Wat je overkomen is in het leven dat was voor je geschreven. En alles wat jou niet overkomen is of aan jou voorbij is gegaan, was niet voor jouw bestemd.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    93
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Ik ben alles behalve een feministe hoor! Ik heb totaal geen haat voor mannen en wil dolgraag kinderen. Maar als je aanvoelt dat het je niet gegund is, dan wil je dit ook ontwijken en je troost op ander domein zoeken zoals carrière. Ik moet toch wat met mijn leven want ledigheid is de vijand van de mens.

    Jij bent je eigen gevangenis.

    Het is je niet gegund omdat je deze realiteit zelf hebt gecreëerd en dus kom je het ook niet tegen.

    Zou raar zijn he als ik super gelukkig ben (wat ik overigens ook ben) en ik alleen maar negatief in mijn leven zie. Het is ook raar als je depressief bent om dan de goede dingen des leven te verwachten. Gaat niet gebeuren tenzij je verandert.

    Jij ziet negatief omdat je negatief bent (je gedachtes over jezelf en de wereld).

    Een gedachte hoort voor je te werken. In jouw geval ben je slaaf van je gedachtes.

    Zie maar of bovenstaande je bekend klinkt en/of bij je binnenkomt.

    Inzicht heeft tijd nodig, soms een mensenleven.

    Ga zelfhulp boeken lezen over hoe gedachtes werken. Doe eens gek.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Ellegant Bekijk reactie
    Ik ben 30+ en gelukkig en geniet van mijn leven tot ik de juiste man ontmoet. Moet je ook proberen! Tip: luister nooit naar anderen!
    Dat is het beste recept ipv stressen om niks. Alles komt en als het op je pad komt, maak er werk van. Laat je leven er niet van afhangen. Leef en doe je ding en dan doet moeder natuur de rest.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    45
    15-03-2018

    Citaat Geplaatst door DEUGNIET Bekijk reactie
    als je de hoop al hebt opgegeven?? Wat verwacht je dan?? dat er een wonder gebeurt?? waar ligt het eigenlijk aan?? zijn alle mannen slecht? zijn de eisen te hoog?? misschien je horizon verbreken??
    een van de redenen waarom men trouwt is om de helft van de dien te volledigen.
    Sommige meiden hebben nooit een huwelijksaanzoek gekregen. Met wie moeten deze meiden trouwen. En vroeger ging alles op de traditionele manier. Jongen vind meid leuk en ging handvragen. Nu hoor ik van andere meiden dat de jongens eerst haram willen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Khamisa Bekijk reactie
    Sommige meiden hebben nooit een huwelijksaanzoek gekregen. Met wie moeten deze meiden trouwen. En vroeger ging alles op de traditionele manier. Jongen vind meid leuk en ging handvragen. Nu hoor ik van andere meiden dat de jongens eerst haram willen.
    Ik weet niet in welke tijd jij leeft maar de laatste 15 jaar is het niet anders geweest dat beide rassen eerst een relatie aangaan, alvorens ze trouwen. Opzich geen probleem, want het is makkelijk om snel te trouwen, en snel te scheiden. Trouwen is een bewuste keuze, waar je honderd procent achter moet staan en de tijd nemen om elkaar beter te leren kennen .Dit hoeft geen jaren te zijn naar mijn mening. En overigens voor de vrouwen die geen relaties of iemand willen leren kennen, uiteindelijk geven ze toe. It takes 2. Uiteindelijk kiezen ze er zelf voor. En we zijn goed om alleen naar andere te kijken wat die doen. Wat boeit jou (niet personelijk naar jou bedoeld) dat? Het gaat er om wat belangrijk voor jou is. Een huwelijk is geen dag, maar ga je aan voor een leven.. denk dus goed na, er zijn vele die je voor zijn en jou dat kunnen na vertellen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    45
    15-03-2018

    Citaat Geplaatst door Ellegant Bekijk reactie
    Minder luisteren naar anderen en genieten van je leven tot je hem ontmoet. Denk je niet dat Allaah mensen bij elkaar brengt? En wat zeggen aanzoeken nou? Dat betekent toch niet dat de ware er tussen zit?
    De meeste meiden die ik ken die een huwelijksaanzoek hebben gekregen die zijn ook met die man getrouwd. Halal manier is beste manier.

  15. #15
    walk with me!!

    Reacties
    7.848
    10-12-2002

    Citaat Geplaatst door Khamisa Bekijk reactie
    Sommige meiden hebben nooit een huwelijksaanzoek gekregen. Met wie moeten deze meiden trouwen. En vroeger ging alles op de traditionele manier. Jongen vind meid leuk en ging handvragen. Nu hoor ik van andere meiden dat de jongens eerst haram willen.
    Als je geen huwelijksaanzoeken krijgt, moet je er ook niet gaan zitten op wachten, maar zelf werk van maken. Wil je trouwen en ben je er open in, maak dat dan kenbaar via familie, kennissen of wat dan ook. Dat de tijden zijn veranderd, daar ben ik mij bewust van. Toch zijn er wel mensen die het nog op die manier aanpakken. Dat zijn juist de schaarse groep. Net zoals de mannen ook op zoek zijn naar de schaarse vrouwen. Dat die mensen waar je het over hebt op de harame manier willen aanpakken, die moet je juist links laten en je aan je principes houden.

    Persoonlijk ben ik zelf van korte kennismakingsgesprekken.
    Hoe een deugniet toch deugdzaam kan zijn

    Een mens voor wie het moeilijk is om deugdzaam te leven en die toch dapper eraan begint om zichzelf te overwinnen, is tweemaal zo verdienstelijk als diegenen wiens zachte en trage natuur hen niets in de weg legt.