1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Spoeddebat? Dit moet op de politieke agenda
    Op de politieke agenda van de ummah zou dit probleem bovenaan moeten. Prioriteit nummer 1. Een stabiele ummah begint bij het huwelijk en gezin. Vanaf dat punt kun je werken aan een sterke ummah.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Ik merk geen verschil met vroeger. Maar ik zou een weldanes zeker een kans geven. Ik moet sowieso niks weten van mannen die een te vlotte omgang hebben met vrouwen.
    Nee idd, maar dat spreekt voor zich opzich.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    EN het ergste is, dat deze dames vaak rustig zijn, ingetogen met taqwa. Zichzelf al die tijd afzijdig gehouden van alles wat onzedelijk is.

    Om vervolgens gewoon niet opgemerkt te worden, niet ontdekt te worden door die heren.

    En dan vervolgens vanwege hun leeftijd gaan mannen onterecht denken 'er zal wel iets met haar mis zijn'.



    Zeer jammer!
    Zo blij dat dit zo wordt verwoord.
    Ik ben wel 1 keer getrouwd geweest ( alleen nikaah). Het is voorgekomen dat een potentiële kandidaat al gelijk zijn oordeel klaar had. Had nog niet gemeld dat ik getrouwd ben geweest. Ik heb het daarbij gelaten. Genoeg mannen die op een latere leeftijd trouwen. Ik kan tig redenen bedenken waarom, alvorens ik een oordeel heb. Daarnaast kan hij inderdaad een zondige leven hebben gehad en sinds een paar jaar goed bezig is, op religieus gebied. Probleem van deze situatie is. Een man lijkt hierin een kans te krijgen en vrouwen worden gelijk afgeschreven. Sterker nog ze worden al afgeschreven zonder een zondige leven. Elhamdullilah zijn er nog mannen die niet zo snel zijn in hun oordeel. Veel zijn het er niet helaas.

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Ik weet niet hoe het er bij jullie toeging maar bij ons werd alles strikt gescheiden, elk bezoek behalve broer van mijn moeder zat bij ons. Qua jongens op school sprak ik alleen tegen klasgenoten. Zat je niet in mijn klas dan had je geluk/pech. Ik was/ben daar zeer autistisch in. Op mijn werk ben ik ook zo. Kwam je mannen tegen op straat dan stak je over. Je ging beetje Pacman spelen die de rode mannetjes ontweek. En als je niet anders kon en je moest groepje Marokkanen passeren gewoon hoofd in de grond met 120 km/h snelwandelen.
    Je hebt dit prachtig verwoord zo herkenbaar
    Maakt het praten met een huwelijkskandidaat in bijzijn van een mahram zo lastig
    Heb niet echt een mahram die hierin vrij is en het stimuleert.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  4. #64
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Zo blij dat dit zo wordt verwoord.
    Ik ben wel 1 keer getrouwd geweest ( alleen nikaah). Het is voorgekomen dat een potentiële kandidaat al gelijk zijn oordeel klaar had. Had nog niet gemeld dat ik getrouwd ben geweest. Ik heb het daarbij gelaten. Genoeg mannen die op een latere leeftijd trouwen. Ik kan tig redenen bedenken waarom, alvorens ik een oordeel heb. Daarnaast kan hij inderdaad een zondige leven hebben gehad en sinds een paar jaar goed bezig is, op religieus gebied. Probleem van deze situatie is. Een man lijkt hierin een kans te krijgen en vrouwen worden gelijk afgeschreven. Sterker nog ze worden al afgeschreven zonder een zondige leven. Elhamdullilah zijn er nog mannen die niet zo snel zijn in hun oordeel. Veel zijn het er niet helaas.



    Je hebt dit prachtig verwoord zo herkenbaar
    Maakt het praten met een huwelijkskandidaat in bijzijn van een mahram zo lastig
    Heb niet echt een mahram die hierin vrij is en het stimuleert.
    Doet me deugd dat we met zo velen zijn met hetzelfde probleem.

    Maar die mahram moet niet naast jullie zitten. Je kan bijvoorbeeld afspreken in een eetgelegenheid en jouw broer zit paar tafels verder maar dan kan hij nog steeds een oogje in het zeil houden. Maar je moet natuurlijk wel een mahram hebben die daar voor open staat.

    Ik heb een goede band met mijn broers dus wanneer het zover is zou ik het hun gewoon kunnen vragen. Maar het is echt moeilijk als je niemand hebt die die rol wil vervullen. Heb je geen lieve nonkels ofzo?

    Ik zou mijn broer ook sowieso met hem laten praten van man tot man. Broers hebben meestal dat zesde zintuig om te bepalen of iemand de moeite is of niet.
    Sincerity is the face of the soul.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Moet Ik al een ruimte huren voor het spoeddebat of blijft het hierbij op het forum. Ieder jaar een nieuwe topic, ieder jaar een klokslag verder...

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Moet Ik al een ruimte huren voor het spoeddebat of blijft het hierbij op het forum. Ieder jaar een nieuwe topic, ieder jaar een klokslag verder...
    Hahah met wie ga je spoeddebat houden? Met alle al7ujaaj en RMMN (Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland)?

    Dit betreft een lastige kwestie.. wat verwacht jij dat uit het spoeddebat komt?

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    208
    18-04-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Ik vind het jammer dat jullie heren niet de hand in eigen boezem steken, want veel vrouwen kunnen ook niet trouwen zolang jullie niet om hun hand komen vragen.

    Zo heb ik in mijn nabije familiekring een vrouwelijke familielid, pas 31 geworden en ook ongetrouwd. Heeft aan 0 relaties gedaan.
    Wel enkele pogingen tot kennismaking, maar tot niets gelopen.

    Dus om nou te zeggen dat iedereen die 30+ is gelijk afgeschreven is omdat ze aan tig relaties heeft gedaan en kieskeurig is, is een zeer incorrecte constatering!

    Ik merk dat er meer dames zijn, die denken: 'het komt wel op m'n pad' en het gebeurt maar niet.

    Dus de fout ligt niet alleen aan hun passiviteit, ook de heren zijn te terughoudend!

    Beide partijen moeten meer moeite steken in het vinden van hun wederhelft!

    edit: om die drempel minder hoog te maken: mannen kunnen ook eerst een vrouw benaderen om contactgegevens van mahram om haar serieus te leren kennen, ipv gelijk handvragen!
    +.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Hahah met wie ga je spoeddebat houden? Met alle al7ujaaj en RMMN (Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland)?

    Dit betreft een lastige kwestie.. wat verwacht jij dat uit het spoeddebat komt?
    Nee, met al mijn lotgenoten.

    We gaan brainstormen, met elkaar in gesprek. Ervaringen delen en een ervaringsdeskundige zal luisteren naar onze verhalen en samen gaan we een analyse maken.

    We zullen misschien niet met DE oplossing komen maar gegarandeerd met meer inzichten.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Nee, met al mijn lotgenoten.

    We gaan brainstormen, met elkaar in gesprek. Ervaringen delen en een ervaringsdeskundige zal luisteren naar onze verhalen en samen gaan we een analyse maken.

    We zullen misschien niet met DE oplossing komen maar gegarandeerd met meer inzichten.
    Hahahah en wie is de ervaringsdeskundige?

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Hahahah en wie is de ervaringsdeskundige?
    Gentle women heeft zelf al veel gedeeld en mag zichzelf best ervaringsdeskundige noemen in de weg naar het huwelijk. Betreft de obstakels die je kunt ervaren maar ook de innerlijke strijd met alle twijfels etc. En misschien bieden zich nog meer vrijwilligers aan...

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    EN het ergste is, dat deze dames vaak rustig zijn, ingetogen met taqwa. Zichzelf al die tijd afzijdig gehouden van alles wat onzedelijk is.

    Om vervolgens gewoon niet opgemerkt te worden, niet ontdekt te worden door die heren.

    En dan vervolgens vanwege hun leeftijd gaan mannen onterecht denken 'er zal wel iets met haar mis zijn'.



    Zeer jammer!
    Omdat het gaat om uiterlijk bij deze mannen die je noemt. Niet innerlijk.

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    246
    18-09-2019

    Ughh.. vrouwen en hun slachtofferol. Het ligt altijd aan de man en vingertjes wijzen uit onderbuik terwijl het ook een goede zaak kan zijn wanneer een vrouw zelfkritisch kan worden. We leven nou eenmaal in tijdperk waar contact hebben met meerdere mannen/vrouwen versoepeld is geworden, en waardoor mannen EN OOK VROUWEN moeilijk loyaal contact kunnen behouden met iemand.

    Geef je voorbeeld.. je hebt vrouwen die met iemand praten of uit verveling gaan flirten om daar voldoening uit te halen. Contact verloopt soepel en er is weinig mis, maar volgende dag is ze afgehaakt en praat er niemand. Niet omdat ze afgeknapt is, maar omdat ze uitgekeken is. We leven in een tijdperk waar mannen EN VROUWEN lweswes hebben om zich te kunnen binden aan iemand. Hoe vaak reopen vrouwen dat een echte man bij de voordeur aanbelt, maar wanneer het erop aankomt of wanneer ze ziet dat iemand te serieus, zij dan eigenlijk afhaakt?

    Vrouwen zijn ook niet bepaald loyaal hoor..

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Joowss Bekijk reactie
    Ughh.. vrouwen en hun slachtofferol. Het ligt altijd aan de man en vingertjes wijzen uit onderbuik terwijl het ook een goede zaak kan zijn wanneer een vrouw zelfkritisch kan worden. We leven nou eenmaal in tijdperk waar contact hebben met meerdere mannen/vrouwen versoepeld is geworden, en waardoor mannen EN OOK VROUWEN moeilijk loyaal contact kunnen behouden met iemand.

    Geef je voorbeeld.. je hebt vrouwen die met iemand praten of uit verveling gaan flirten om daar voldoening uit te halen. Contact verloopt soepel en er is weinig mis, maar volgende dag is ze afgehaakt en praat er niemand. Niet omdat ze afgeknapt is, maar omdat ze uitgekeken is. We leven in een tijdperk waar mannen EN VROUWEN lweswes hebben om zich te kunnen binden aan iemand. Hoe vaak reopen vrouwen dat een echte man bij de voordeur aanbelt, maar wanneer het erop aankomt of wanneer ze ziet dat iemand te serieus, zij dan eigenlijk afhaakt?

    Vrouwen zijn ook niet bepaald loyaal hoor..
    Ik geef toe wij vrouwen hebben ook echt last van weswes en twijfels. We zijn ook schuldig. Maar we moeten overgaan tot oplossingen ipv verwijten

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Ik geef toe wij vrouwen hebben ook echt last van weswes en twijfels. We zijn ook schuldig. Maar we moeten overgaan tot oplossingen ipv verwijten
    Oplossingen:
    1) Geef nooit de hoop op.
    2) Sta er open voor.
    3) Doe dua bij Allah (Allahoema ini lima anzalta ilaya min khairin faqeer. Deze dua deed Musa a.s.)

    Ewa verder gewoon tawakul 3ala Lah. Denk echt niet dat er een speciale oplossing is ofzo..

    Vergeet vooral in de tussentijd niet te genieten (in a positive way) van je leven en veel kennis op te doen. He or she zal uiteindelijk op een juiste plaats en tijdstip je hoe dan ook treffen in shaa Allaah.

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Oplossingen:
    1) Geef nooit de hoop op.
    2) Sta er open voor.
    3) Doe dua bij Allah (Allahoema ini lima anzalta ilaya min khairin faqeer. Deze dua deed Musa a.s.)

    Ewa verder gewoon tawakul 3ala Lah. Denk echt niet dat er een speciale oplossing is ofzo..

    Vergeet vooral in de tussentijd niet te genieten (in a positive way) van je leven en veel kennis op te doen. He or she zal uiteindelijk op een juiste plaats en tijdstip je hoe dan ook treffen in shaa Allaah.