1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Heren, het probleem ligt niet alleen bij de dames!

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Vrouwen die vaak blijven zoeken naar de "juiste en ware man". Zijn vaak dezelfde vrouwen die op een gegeven moment een waslijst aan contacten hebben gehad en bijna 30+ worden. Niks onaantrekkelijker dan de zoveelste man zijn op haar lijst met wie ze misschien wilt trouwen omdat ze nou eenmaal wilt trouwen.

    Zulke mensen moeten mannen echt met een grote boog ontwijken. Trouw met een vrouw die jou zag en met jou wilt zijn voor de rest van haar leven. Een ander reden dan dat dient niet acceptabel te zijn.
    Ik vind het jammer dat jullie heren niet de hand in eigen boezem steken, want veel vrouwen kunnen ook niet trouwen zolang jullie niet om hun hand komen vragen.

    Zo heb ik in mijn nabije familiekring een vrouwelijke familielid, pas 31 geworden en ook ongetrouwd. Heeft aan 0 relaties gedaan.
    Wel enkele pogingen tot kennismaking, maar tot niets gelopen.

    Dus om nou te zeggen dat iedereen die 30+ is gelijk afgeschreven is omdat ze aan tig relaties heeft gedaan en kieskeurig is, is een zeer incorrecte constatering!

    Ik merk dat er meer dames zijn, die denken: 'het komt wel op m'n pad' en het gebeurt maar niet.

    Dus de fout ligt niet alleen aan hun passiviteit, ook de heren zijn te terughoudend!

    Beide partijen moeten meer moeite steken in het vinden van hun wederhelft!

    edit: om die drempel minder hoog te maken: mannen kunnen ook eerst een vrouw benaderen om contactgegevens van mahram om haar serieus te leren kennen, ipv gelijk handvragen!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #2
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Wat ik ook van dames hoor, diezelfde groep dames als hierboven, is dat ze altijd afstand hebben bewaard tot het andere geslacht.

    Van huis uit de opvoeding gekregen om niet zomaar met vreemde mannen te praten (al helemaal niet die broeders die zo ma sha Allah uitzien).

    Oogcontact wordt vermeden.

    Gesprekken worden zeker niet aangeknoopt.

    Men is dus zeer verlegen naar het andere geslacht toe.

    En de heren: die durven dan ook niet te benaderen.

    Want ze weten niet of ze nou wel/niet groen licht hebben.

    Of durven het niet, bang een blauwtje op te lopen.

    En die durven al HELEMAAL niet een mahram erbij te betrekken, te serieus voor iemand die ze alleen even gezien hebben.

    Mannen willen ook 'meer zekerheid'.

    Dus het hele probleem van het single zijn houdt zichzelf zo in stand!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    EN het ergste is, dat deze dames vaak rustig zijn, ingetogen met taqwa. Zichzelf al die tijd afzijdig gehouden van alles wat onzedelijk is.

    Om vervolgens gewoon niet opgemerkt te worden, niet ontdekt te worden door die heren.

    En dan vervolgens vanwege hun leeftijd gaan mannen onterecht denken 'er zal wel iets met haar mis zijn'.



    Zeer jammer!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #4
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Eens.

    Behalve dan het stukje 'die durven dan ook niet te benaderen'. Op straat ofzo?
    Op straat inderdaad of waar dan ook fysiek.

    Virtueel vinden mannen het weer makkelijker, maar daar willen vrouwen zich weer niet aan wagen omdat ze er slechte verhalen over horen.

    Ze vinden via familie/vrienden/moskee veel betrouwbaarder.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  5. #5
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    fout steken op de passiviteit van de vrouw gaat tegen alle logica in.

    De man zet de eerste stap en moet zijn hoofd hoog houden al wordt hij x keer geweigerd.

    Niet dat de vrouw de eerste stap niet mag zetten, maar niet elke vrouw is daar toe instaat.

    Quran & Sunnah


  6. #6
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Ik stopte al bij het lezen van eigen handen in boezem steken en hen hun hand komen vragen.

    Zij mogen het andersom ook doen.
    vooruit kijken is regeren.

  7. #7
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Op straat inderdaad of waar dan ook fysiek.

    Virtueel vinden mannen het weer makkelijker, maar daar willen vrouwen zich weer niet aan wagen omdat ze er slechte verhalen over horen.

    Ze vinden via familie/vrienden/moskee veel betrouwbaarder.
    Via familie vrienden moskee de rustige introverte zuster benaderen is toch ideaal lijkt mij. Dan heeft ze ook tijd om te wennen aan het gedachte dat er iemand interesse toont en hun traditioneel aanpakt.

    Quran & Sunnah


  8. #8
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    fout steken op de passiviteit van de vrouw gaat tegen alle logica in.

    De man zet de eerste stap en moet zijn hoofd hoog houden al wordt hij x keer geweigerd.

    Niet dat de vrouw de eerste stap niet mag zetten, maar niet elke vrouw is daar toe instaat.
    Precies!

    Om heel eerlijk te zijn, ik zou zelf geen probleem hebben gehad om m'n man ten huwelijk te vragen, maar ik vond het veel romantischer dat HIJ het deed.

    Echter in onze hedendaagse cultuur is dat voor een vrouw echt NOT DONE.

    Terwijl er in principe echt HELEMAAL niets op tegen is.

    Citaat Geplaatst door chelhie21 Bekijk reactie
    Ik stopte al bij het lezen van eigen handen in boezem steken en hen hun hand komen vragen.

    Zij mogen het andersom ook doen.
    Volgens mij gaat iedere ouder waar een dame zegt 'kom laten we om zijn hand vragen' gelijk denken dat hun dochter naar het gesticht moet.

    Maar je bedoelde dit sarcastisch, toch?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  9. #9
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    Via familie vrienden moskee de rustige introverte zuster benaderen is toch ideaal lijkt mij. Dan heeft ze ook tijd om te wennen aan het gedachte dat er iemand interesse toont en hun traditioneel aanpakt.
    Ik vraag me af:

    DOEN jullie dit ook of niet?

    Want heb het idee dat mannen niet zo gauw die stap zetten.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  10. #10
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Ik vraag me af:

    DOEN jullie dit ook of niet?

    Want heb het idee dat mannen niet zo gauw die stap zetten.
    Ik ben mijn vrouw ook gwn om haar hand gaan vragen.

    Als ik in mijn vriendenkring kijk dan is dat bij bijna iedereen zo gelopen en enkelen werden gekoppeld of via via.

    Quran & Sunnah


  11. #11
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    Ik ben mijn vrouw ook gwn om haar hand gaan vragen.

    Als ik in mijn vriendenkring kijk dan is dat bij bijna iedereen zo gelopen en enkelen werden gekoppeld of via via.
    Hoe besloot je je vrouw om haar hand te vragen? Kende je haar vooraf?

    En hoe zit dat met vrienden? Waarop besloten jullie om degene haar hand te vragen?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #12
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Hoe besloot je je vrouw om haar hand te vragen? Kende je haar vooraf?

    En hoe zit dat met vrienden? Waarop besloten jullie om degene haar hand te vragen?
    Mijn vrouw ken ik van school. Ik was tevreden over haar religie en karakter en fysiek was er ook een aantrekking. Toen ik alles op een rijtje had, heb ik haar hand gevraagd.

    Nog aantal van mijn vrienden zijn met ex schoolgenoten getrouwd. Aantal vrienden via zussen/nichten/kenissen die hun dan voorgesteld hebben aan hun vriendinnen.. via vrouwen van vrienden (zoals ik eens had aangegeven hier geen voorstander van alle persoonlijk) via werk, via m.nl en andere social media...

    ...

    Quran & Sunnah


  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    Mijn vrouw ken ik van school. Ik was tevreden over haar religie en karakter en fysiek was er ook een aantrekking. Toen ik alles op een rijtje had, heb ik haar hand gevraagd.

    Nog aantal van mijn vrienden zijn met ex schoolgenoten getrouwd. Aantal vrienden via zussen/nichten/kenissen die hun dan voorgesteld hebben aan hun vriendinnen.. via vrouwen van vrienden (zoals ik eens had aangegeven hier geen voorstander van alle persoonlijk) via werk, via m.nl en andere social media...

    ...
    Interessant om te lezen!

    Waar ben je niet precies voorstander van?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #14
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    De enige manier dat ik ken is dat mannen hand vragen aan de vrouw via haar vader, niet op straat.

    Een vrouw kan echter een man (die zij kent/vertrouwt) wel benaderen en aangeven dat ze beschikbaar is voor huwelijk.
    En wat als je 0 contactgegevens van haar familie hebt? Hoe ga je hun benaderen dan?

    Soms moet je een dame benaderen om gegevens van haar mahram te krijgen?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  15. #15
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    De enige manier dat ik ken is dat mannen hand vragen aan de vrouw via haar vader, niet op straat.

    Een vrouw kan echter een man (die zij kent/vertrouwt) wel benaderen en aangeven dat ze beschikbaar is voor huwelijk.
    Klopt dat straat gedoe ken ik niet echt goeie voorbeelden waarvan een goed huwelijk is voorgekomen.

    Vrouw kan via zus/nicht van de mogelijke partner horen of er wederzijdse interesse is. Op de man af denk ik niet dat het veel voorkomt

    Quran & Sunnah