1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    86
    30-12-2018

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Oplossingen:
    1) Geef nooit de hoop op.
    2) Sta er open voor.
    3) Doe dua bij Allah (Allahoema ini lima anzalta ilaya min khairin faqeer. Deze dua deed Musa a.s.)

    Ewa verder gewoon tawakul 3ala Lah. Denk echt niet dat er een speciale oplossing is ofzo..

    Vergeet vooral in de tussentijd niet te genieten (in a positive way) van je leven en veel kennis op te doen. He or she zal uiteindelijk op een juiste plaats en tijdstip je hoe dan ook treffen in shaa Allaah.
    Je moet nog steeds ook als vrouwzijnde je best doen er voor en niet wachten op een magische plaats of tijdstip. Zo werkt qadr niet.
    The soul tells no lies.

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door MaysAgadir Bekijk reactie
    Je moet nog steeds ook als vrouwzijnde je best doen er voor en niet wachten op een magische plaats of tijdstip. Zo werkt qadr niet.
    Nee, dat klopt. Daarom gaf ik ook aan van sta er open voor.
    Heb niet gezegd dat men moet wachten voor de magische plaats en tijd, kon dat maar
    Met juiste plaats en tijdstip bedoel ik dat zodra men elkaar getroffen heeft, die plaats en dat tijdstip hoe dan ook geschreven stond.

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    86
    30-12-2018

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Nee, dat klopt. Daarom gaf ik ook aan van sta er open voor.
    Heb niet gezegd dat men moet wachten voor de magische plaats en tijd, kon dat maar
    Met juiste plaats en tijdstip bedoel ik dat zodra men elkaar getroffen heeft, die plaats en dat tijdstip hoe dan ook geschreven stond.
    Ja klopt, die tijdstip en plaats is onze 'keuze'. Het staat voorgeschreven omdat allah weet wat wij gaan doen. We hebben de vrije wil om iedere keuze te maken. Er is geen magische gevoel of plek. Wij marokkanen hebben onze eigen draai gegeven als het op mektab/qadr aankomt. Ik zie de passiviteit en onkunde (omtrent dit onderwerp) amper bij andere nationaliteiten.
    The soul tells no lies.

  4. #79
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Olijven probleem.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Wat? Gaat dit onderwerp ook over alliens?
    Sterker door Strijd

  6. #81
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door francaise001 Bekijk reactie
    Ik kan me in de reacties van de dames hierboven zeker vinden. Ik ben van mezelf ook best verlegen en weet ook niet echt hoe ik me kan openstellen. Ik denk dat ik daardoor ook bijna niet opval.

    We worden er allemaal niet jonger op, kunnen wel blijven wachten tot iemand anders de eerste stap zet, maar wat als dit indd niet gebeurt
    Wat helpt jou om die stap te zetten?
    Citaat Geplaatst door mocroOtje90 Bekijk reactie
    ‘Oogcontact wordt vermeden‘


    That’s me
    Dat zijn veel dames
    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Hahhaah ja maar naïef in de zin dat ik helemaal niks wist van hoe en wat een huwelijk is. Ik dacht altijd als ik een goede vrouw ben zal mijn huwelijk sowieso goed verlopen. Like NOT! Ik was de invloed van die andere persoon vergeten. Het is gemakkelijker om een goede gehoorzame vrouw te zijn voor een man die taqwa heeft en jou rechtvaardig behandelt. Je kan geen goede vrouw zijn voor een tiran want dan ben ik zeker dat ik achter tralies beland.
    Daarom dienen we iemand te kiezen omwille van zijn geloof en goed karakter. Iemand mag nog uiterlijk alles hebben, als dat ontbreekt heb je er niks aan. Het oog wil ook wat natuurlijk maar ik hoef geen 9/10.

    Inderdaad een huwelijk moet steeds de hoeksteen van de maatschappij (ummah) blijven anders zal er veel fitna zijn jammer genoeg.
    Hihi, worden we met zn allen niet snel volwassen, waardoor we zo laat zijn met in huwelijk treden, denk je?
    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Ik denk dat de wereld van sociale media te groot is, te verblijvend en te verwarrend. We moeten elkaar weer meer gaan vinden in real life. Je kunt jezelf op de kaart zetten idd maar velen durven niet meer te koppelen. Ze blijven er liever 'buiten.

    Moed, lef, noem maar op het ontbreekt gewoon. Je beschrijft het goed gentle women. Mannen en vrouwen dromen veel, hebben in hun hoofd al het huis ingericht en allerlei reizen gemaakt. Maar in real life worden er nauwelijks stappen gemaakt. En daar zijn we allemaal schuldig aan..
    Yes Maghrebia, jij bent onze voorvrouwe voor deze revolutie geworden, spoeddebat met dames houden lijkt me een goed plan om ons te organiseren en zeker elkaar toe te spreken/helpen, om op een betere manier met dit probleem om te gaan.

    Maar zou het bijv niet helpen, zoals Tanjaouia voorstelde, om ook de moskeen te betrekken? Dat er bijv bij Qutba's dit probleem wordt aangekaart?

    Zoals rachideke aangaf, kunnen ook veel huwelijk ontstaan als men vanuit familie/vrienden aan elkaar voorstelt.

    Dat is een betrouwbaardere manier dan internet, voor de dames die dat niet zitten.

    Of dat de ouders actief ook partners introduceren vanuit hun sociaal netwerk?

    Vooral als het vanuit ons dames en tevens ook voor de heren die meelezen, niet voldoende gaat zijn om die stap te zetten, zullen we op een gegeven moment wel de gemeenschap om hulp moeten vragen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  7. #82
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door chelhie21 Bekijk reactie
    Ik was bloedserieus.
    Oei, dan ben ik bang dat je nog heel lang moet gaan wachten, voordat we cultureel zo ver zijn dat dit normaal is geworden.
    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Hahah ameen. Moge Allah ons allen (die het wensen) van een goede partner voorzien.

    Haha bij ons ook. Echt grappig dit.

    Amien!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  8. #83
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Zo blij dat dit zo wordt verwoord.
    Ik ben wel 1 keer getrouwd geweest ( alleen nikaah). Het is voorgekomen dat een potentiële kandidaat al gelijk zijn oordeel klaar had. Had nog niet gemeld dat ik getrouwd ben geweest. Ik heb het daarbij gelaten. Genoeg mannen die op een latere leeftijd trouwen. Ik kan tig redenen bedenken waarom, alvorens ik een oordeel heb. Daarnaast kan hij inderdaad een zondige leven hebben gehad en sinds een paar jaar goed bezig is, op religieus gebied. Probleem van deze situatie is. Een man lijkt hierin een kans te krijgen en vrouwen worden gelijk afgeschreven. Sterker nog ze worden al afgeschreven zonder een zondige leven. Elhamdullilah zijn er nog mannen die niet zo snel zijn in hun oordeel. Veel zijn het er niet helaas.
    Dat is heel jammer om te horen, dat er ook zulke kortzichtige mannen bestaan.

    Maar wees niet getreurd, niet alle mannen zijn zo. Heb een vriendin die precies zoals jij was, is gelukkig daarna wel een man tegengekomen die verder keek dan zijn neus lang was en is alhamdulilaah getrouwd nu.

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Omdat het gaat om uiterlijk bij deze mannen die je noemt. Niet innerlijk.
    Uiterlijk? Een vrouw verouderd (ongehuwd) echt niet snel, de meeste zien er nog jong en knap uit hoor.

    Het is de leeftijd die veel mannen gaan dwarszitten. Ze willen alleen jonge dames.
    Citaat Geplaatst door Joowss Bekijk reactie
    Ughh.. vrouwen en hun slachtofferol. Het ligt altijd aan de man en vingertjes wijzen uit onderbuik terwijl het ook een goede zaak kan zijn wanneer een vrouw zelfkritisch kan worden. We leven nou eenmaal in tijdperk waar contact hebben met meerdere mannen/vrouwen versoepeld is geworden, en waardoor mannen EN OOK VROUWEN moeilijk loyaal contact kunnen behouden met iemand.

    Geef je voorbeeld.. je hebt vrouwen die met iemand praten of uit verveling gaan flirten om daar voldoening uit te halen. Contact verloopt soepel en er is weinig mis, maar volgende dag is ze afgehaakt en praat er niemand. Niet omdat ze afgeknapt is, maar omdat ze uitgekeken is. We leven in een tijdperk waar mannen EN VROUWEN lweswes hebben om zich te kunnen binden aan iemand. Hoe vaak reopen vrouwen dat een echte man bij de voordeur aanbelt, maar wanneer het erop aankomt of wanneer ze ziet dat iemand te serieus, zij dan eigenlijk afhaakt?

    Vrouwen zijn ook niet bepaald loyaal hoor..
    Joows, ik denk dat jij je loyaliteit-verhaal al een aantal keren hier hebt verkondigd en vind het vervelend dat een dame jou ooit niet 'loyaal' is geweest.

    Echter denk zelf dat veel vrouwen uit angst om die stap te zetten, bepaalde contacten afkappen. Die zijn er ook.
    Citaat Geplaatst door perfume Bekijk reactie
    Het probleem ligt bij de aliens
    Say what?
    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Olijven probleem.
    En dat is?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Wat helpt jou om die stap te zetten?


    Dat zijn veel dames


    Hihi, worden we met zn allen niet snel volwassen, waardoor we zo laat zijn met in huwelijk treden, denk je?


    Yes Maghrebia, jij bent onze voorvrouwe voor deze revolutie geworden, spoeddebat met dames houden lijkt me een goed plan om ons te organiseren en zeker elkaar toe te spreken/helpen, om op een betere manier met dit probleem om te gaan.

    Maar zou het bijv niet helpen, zoals Tanjaouia voorstelde, om ook de moskeen te betrekken? Dat er bijv bij Qutba's dit probleem wordt aangekaart?

    Zoals rachideke aangaf, kunnen ook veel huwelijk ontstaan als men vanuit familie/vrienden aan elkaar voorstelt.

    Dat is een betrouwbaardere manier dan internet, voor de dames die dat niet zitten.

    Of dat de ouders actief ook partners introduceren vanuit hun sociaal netwerk?

    Vooral als het vanuit ons dames en tevens ook voor de heren die meelezen, niet voldoende gaat zijn om die stap te zetten, zullen we op een gegeven moment wel de gemeenschap om hulp moeten vragen.
    Zeker zou dat een optie zijn, maar heb het idee dat de moskeen er liever buiten blijven. Heb een keer een hele mail met dit probleem gestuurd naar een organisatie die veel dawah doet. Heb nooit een reactie gekregen..

    Maar wij moeten ergens beginnen. Misschien onze praatgroep op discord uitbreiden...

  10. #85
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Zeker zou dat een optie zijn, maar heb het idee dat de moskeen er liever buiten blijven. Heb een keer een hele mail met dit probleem gestuurd naar een organisatie die veel dawah doet. Heb nooit een reactie gekregen..

    Maar wij moeten ergens beginnen. Misschien onze praatgroep op discord uitbreiden...
    Hmm, heb je geprobeerd nog een keer te sturen en naar verschillende organisaties? De aanhouder wint, zeg ik altijd.

    Lijkt me prima, het enige waar ik een beetje mee zit, is hoe we het groepje zo kunnen uitbreiden, dat men zich comfortabel erbij voelt om kwetsbare kanten te delen en de groep niet te groot wordt.

    Wat als ieder vrouwelijk lid, een ander lid uitnodigt (die ze hier kent) en zo de groep uitbreiden?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  11. #86
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Hmm, heb je geprobeerd nog een keer te sturen en naar verschillende organisaties? De aanhouder wint, zeg ik altijd.

    Lijkt me prima, het enige waar ik een beetje mee zit, is hoe we het groepje zo kunnen uitbreiden, dat men zich comfortabel erbij voelt om kwetsbare kanten te delen en de groep niet te groot wordt.

    Wat als ieder vrouwelijk lid, een ander lid uitnodigt (die ze hier kent) en zo de groep uitbreiden?
    Heb het bij 2 organisaties neergelegd, de ene zag het probleem zeker in en wilde hier nog wel aandacht aan besteden

    Ja goed idee. Hoe de invulling zal zijn moeten we nog even naar kijken

  12. #87
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Heb het bij 2 organisaties neergelegd, de ene zag het probleem zeker in en wilde hier nog wel aandacht aan besteden

    Ja goed idee. Hoe de invulling zal zijn moeten we nog even naar kijken
    Geef de zusters maar mijn mail en laat hen vertellen dat jij ze hebt doorverwezen.

    Het moet wel een 'ons kent ons' groepje blijven, vind ik. Minstens 1 persoon moet 1 ander persoon kennen.

    Voor de rest van de vrouwelijke leden hierboven die gereageerd hebben, nodig ik jullie uit voor het praatgroepje.

    Punt mij voor meer informatie.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  13. #88
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Heb het bij 2 organisaties neergelegd, de ene zag het probleem zeker in en wilde hier nog wel aandacht aan besteden

    Ja goed idee. Hoe de invulling zal zijn moeten we nog even naar kijken
    Oja en had die 2e organisatie er wat mee gedaan? Hoe lang geleden was dat?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #89
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Oja en had die 2e organisatie er wat mee gedaan? Hoe lang geleden was dat?
    Nee, niets zichtbaar maar is een organisatie in ontwikkeling dus wie weet doen ze dat nog. Oh is alweer weken geleden

  15. #90
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Geef de zusters maar mijn mail en laat hen vertellen dat jij ze hebt doorverwezen.

    Het moet wel een 'ons kent ons' groepje blijven, vind ik. Minstens 1 persoon moet 1 ander persoon kennen.

    Voor de rest van de vrouwelijke leden hierboven die gereageerd hebben, nodig ik jullie uit voor het praatgroepje.

    Punt mij voor meer informatie.
    Goed idee! Volgens mij heb jij mijn mail, ik niet die van jou..