1. #16
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Dus ik zie een vrouw op straat en ik denk, hé met haar zou ik wel willen trouwen. Dan wat? Naar haar toe gaan en vragen of ze ongehuwd is ofzo?
    Ik heb vrienden/kenissen die in hun onwetenheid de vrouw van andere vrienden hebben aangesproken.

    Maar anderzijds als het enkel de nr van de mahram vragen is dan is daar denk ik niets mis mee.

    Maar wie trouwt er met iemand dat hij 1x op straat heeft gezien. Zejma liefde op eerste zicht haha

    Quran & Sunnah


  2. #17
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Dus ik zie een vrouw op straat en ik denk, hé met haar zou ik wel willen trouwen. Dan wat? Naar haar toe gaan en vragen of ze ongehuwd is ofzo?
    Nou niet per se meteen om haar hand vragen, maar je kan zeggen:

    " Beste zuster, ik zou graag contactgegevens van je mahram willen om nader kennis met je mogen te maken."

    Is ze afwijzend, dan is dat duidelijk.

    Het zal voor dames best wel schrikken zijn, maar als ze serieuze intenties heeft, dan gaat ze er wel op in.

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    Ik heb vrienden/kenissen die in hun onwetenheid de vrouw van andere vrienden hebben aangesproken.

    Maar anderzijds als het enkel de nr van de mahram vragen is dan is daar denk ik niets mis mee.

    Maar wie trouwt er met iemand dat hij 1x op straat heeft gezien. Zejma liefde op eerste zicht haha
    Aah op die manier, haha wel vreemd ja. Maar goed, je kunt het ook niet weten, als je een vrouw benadert en volkomen begrijpelijk.

    Zie reactie hierboven, heb het even genuanceerd.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  3. #18
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ik heb wel een keer in mijn leven een vrouw gezien en ik wilde haar niet laten gaan. Elke cel in mijn lichaam zei vraag nummer van haar vader, behalve een cel. Ik heb die cel gevolgd. Maanden spijt van gehad. Het was 33 graden buiten en zij was compleet in zwarte ghimaar. Van top tot teen. Jammer.
    Wel bewonderingswaardig idd!

    Misschien was ze wel getrouwd, niet getreurd. Misschien de volgende keer niet naar 1 cel luisteren? :P
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  4. #19
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Wat ik ook van dames hoor, diezelfde groep dames als hierboven, is dat ze altijd afstand hebben bewaard tot het andere geslacht.

    Van huis uit de opvoeding gekregen om niet zomaar met vreemde mannen te praten (al helemaal niet die broeders die zo ma sha Allah uitzien).

    Oogcontact wordt vermeden.

    Gesprekken worden zeker niet aangeknoopt.

    Men is dus zeer verlegen naar het andere geslacht toe.

    En de heren: die durven dan ook niet te benaderen.

    Want ze weten niet of ze nou wel/niet groen licht hebben.

    Of durven het niet, bang een blauwtje op te lopen.

    En die durven al HELEMAAL niet een mahram erbij te betrekken, te serieus voor iemand die ze alleen even gezien hebben.

    Mannen willen ook 'meer zekerheid'.

    Dus het hele probleem van het single zijn houdt zichzelf zo in stand!
    Heel herkenbaar! Wij zijn ook nog eens de generatie waarbij alles gescheiden werd gedaan. Dus je hebt al geen ervaring/gewoonte om het andere geslacht zo gemakkelijk aan te spreken.
    Sincerity is the face of the soul.

  5. #20
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Welke generatie voor ons werd het dan niet gescheiden gedaan. Ik denk dat juist wij veel meer hebben gemixt dan onze ouderen. Dat begon al op school en nu ook in het werkveld.

    Alhoewel, in mijn regio in Marokko gaan mannen en vrouwen heel vrij met elkaar om. Ik verbaas me dan ook altijd hoe dat gaat. Was ik niet gewend in NL.
    Ik weet niet hoe het er bij jullie toeging maar bij ons werd alles strikt gescheiden, elk bezoek behalve broer van mijn moeder zat bij ons. Qua jongens op school sprak ik alleen tegen klasgenoten. Zat je niet in mijn klas dan had je geluk/pech. Ik was/ben daar zeer autistisch in. Op mijn werk ben ik ook zo. Kwam je mannen tegen op straat dan stak je over. Je ging beetje Pacman spelen die de rode mannetjes ontweek. En als je niet anders kon en je moest groepje Marokkanen passeren gewoon hoofd in de grond met 120 km/h snelwandelen.
    Sincerity is the face of the soul.

  6. #21
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Heel herkenbaar! Wij zijn ook nog eens de generatie waarbij alles gescheiden werd gedaan. Dus je hebt al geen ervaring/gewoonte om het andere geslacht zo gemakkelijk aan te spreken.
    Denk dat het in ieder gezin anders is, maar ik ben ook best gescheiden opgevoed als in we gingen niet allemaal gezellig in 1 kamer kletsen.
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  7. #22
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Dan heb je het wat mij betreft goed gedaan.

    Pas toen ik veel geloviger werd begon ik mij los te maken van het ander geslacht, daarvoor niet. In mijn cultuur is het normaal dat als je een vrouw tegenkomt dat je met haar praat en er is grote kans dat ze je uitnodigt naar haar huis voor thee. Maar dan ook echt alleen voor thee. Dan vond ik toen normaal, maar nu denk ik dat kan toch niet. Nog steeds in Marokko, als je een vrouw tegenkomt die met haar dochter is dan zegt ze tegen haar dochter: 'Zeg salaam, hij gaat je niet op eten of schaam je je'. Maar er is geen sprake van zina in die regio. Gewoon helemaal niet. Nu pas. Vroeger niet.
    Ja als dat jou zo aangeleerd is dan is het heel moeilijk om het anders te doen. Ik zal ook nooit met mijn schoonbroer alleen aan tafel zitten. Na 10 jaar heb ik niet meer gezegd dan salam aleikoem, alles goed en dat is het. Het scheiden van mannen en vrouwen heeft meer voordelen dan nadelen. Ik vind het ook zo prettiger. Je kleedt je hoe je wil, je gedraagt je zoals je wil en je bespreekt wat je wil zonder beperkingen.
    Sincerity is the face of the soul.

  8. #23
    offline

    Reacties
    476
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    EN het ergste is, dat deze dames vaak rustig zijn, ingetogen met taqwa. Zichzelf al die tijd afzijdig gehouden van alles wat onzedelijk is.

    Om vervolgens gewoon niet opgemerkt te worden, niet ontdekt te worden door die heren.

    En dan vervolgens vanwege hun leeftijd gaan mannen onterecht denken 'er zal wel iets met haar mis zijn'.



    Zeer jammer!
    Dit gewoon
    Ik ben er helemaal met je eens, fijn dat dit aangekaart wordt in een topic.
    My words are my property.

  9. #24
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Penumbra Bekijk reactie
    Dit gewoon
    Ik ben er helemaal met je eens, fijn dat dit aangekaart wordt in een topic.
    Zeer jammer, omdat ik het van dichtbij zie bij een familielid, weet ik hoe frustrerend het kan zijn dat er maar niemand op je pad komt.

    Terwijl je je juist zo afzijdig hebt gehouden en het eigenlijk 'goed' hebt gedaan volgens het geloof.

    Ik denk daarom dat EN vrouwen zich beter (en halal) op de kaart moeten zetten en dat mannen leren hoe een vrouw op een respectvolle manier te benaderen.

    En daarnaast zullen vast nog andere factoren in de weg zitten die we moeten opklaren!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  10. #25
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Dit is mijn leven nu ook. Vinden ze raar, maar goed. Als ik er ben dan is alles gescheiden en als ik er niet ben dan gaan ze door elkaar.
    Ewa hamdoellilah dat ze rekening houden met jou! Voor hetzelfde geld kan het hen niet schelen.
    Sincerity is the face of the soul.

  11. #26
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Penumbra Bekijk reactie
    Dit gewoon
    Ik ben er helemaal met je eens, fijn dat dit aangekaart wordt in een topic.
    Oja, ik heb het zelf ook frustrerend gevonden dat zich niemand in mijn fysieke leven zich aandiende al die jaren voordat ik getrouwd was (op m'n 27ste)!

    Om die reden heb ik mezelf ook op de kaart proberen te zetten.

    En alhamdulilaah mijn man op die manier via internet leren kennen.

    Maar geloof me, ook ik vond het vreselijk om maar te moeten afwachten!

    Op een gegeven moment ga je aan jezelf twijfelen, wat nergens voor nodig is!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  12. #27
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Oja, ik heb het zelf ook frustrerend gevonden dat zich niemand in mijn fysieke leven zich aandiende al die jaren voordat ik getrouwd was (op m'n 27ste)!

    Om die reden heb ik mezelf ook op de kaart proberen te zetten.

    En alhamdulilaah mijn man op die manier via internet leren kennen.

    Maar geloof me, ook ik vond het vreselijk om maar te moeten afwachten!

    Op een gegeven moment ga je aan jezelf twijfelen, wat nergens voor nodig is!
    Meskina die frustraties van toen hebben jou precies getekend for life. Ewa hamdoellilah dat het goed is gekomen voor jou! Voor ieder is zijn sebab anders.

    Ik vind het supermooi van jou dat je jouw ervaring en inzichten met ons deelt. Je zou gewoon een koppelbureau moeten starten.
    Sincerity is the face of the soul.

  13. #28
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Meskina die frustraties van toen hebben jou precies getekend for life. Ewa hamdoellilah dat het goed is gekomen voor jou! Voor ieder is zijn sebab anders.

    Ik vind het supermooi van jou dat je jouw ervaring en inzichten met ons deelt. Je zou gewoon een koppelbureau moeten starten.
    LOL@"getekend voor het leven". Alhamdulilaah is het goedgekomen idd.

    Niet om arrogant te doen, maar mijn streven was om op m'n 21ste getrouwd te zijn. Had ik me heel vroeger bedacht, dat was m'n streefleeftijd. Ook al ging ik studeren en dergelijke, interesseerde me niet, trouwen ging voor. Vond het altijd geweldig als ik dacht aan het getrouwde leven, het starten van een gezin etc.

    Echter ik wilde ook niet trouwen, om het trouwen.

    Dus naar mijn idee was het niet helemaal gelukt, al kon ik ook weer het geduld opbrengen, aangezien Allah voor ons anders beslist.

    Maar toch vond ik dat de weg ernaartoe ZO moeizaam is verlopen, dat ik ECHT zo graag hoopte dat andere mensen veel makkelijker trouwen.

    Want het is toch een best belangrijk aspect in ons leven en iets waar we allemaal toch naar verlangen.

    En we hebben de plicht om elkaar naar het goede aan te sporen, alleen je wordt zo aan je LOT overgelaten vind ik.

    Iedereen wil het wiel weer opnieuw uitvinden.

    Dus ik dacht: DAT MOET ANDERS.

    We moeten toch een sterke en harmonieuze ummah opbouwen en dat begint bij een liefdevol gezin!

    Waarom niet die kennis met elkaar delen, hoe de weg naar het huwelijk te bewandelen?

    Ik hoop in sha Allah jullie op een positieve manier te stimuleren die wederhelft te ontmoeten, bi idni Allah. <3

    Ik ben blij dat er leden zijn zoals jij die het waarderen, waardoor het des te waardevol voor mij is om dit te blijven doen!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Ik weet niet hoe het er bij jullie toeging maar bij ons werd alles strikt gescheiden, elk bezoek behalve broer van mijn moeder zat bij ons. Qua jongens op school sprak ik alleen tegen klasgenoten. Zat je niet in mijn klas dan had je geluk/pech. Ik was/ben daar zeer autistisch in. Op mijn werk ben ik ook zo. Kwam je mannen tegen op straat dan stak je over. Je ging beetje Pacman spelen die de rode mannetjes ontweek. En als je niet anders kon en je moest groepje Marokkanen passeren gewoon hoofd in de grond met 120 km/h snelwandelen.
    Omg hahaha wollaah zo ben ik ook, ik ga stuk
    Mn vriendinnen werden helemaal gek van mij. Maar het heeft gewoon met een bepaalde schaamte te maken..

  15. #30
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Wauw je hebt precies mijn situatie gewoon beschreven
    Tanjaouiia, je bent helaas niet de enige dame.
    Er hebben me inmiddels ook dames benaderd om adviezen hoe dit probleem aan te pakken en die graag een advies van een 'vreemde' willen, omdat dat nu eenmaal makkelijker praat.
    En de verhalen lijken op elkaar!

    Vandaar dat ik met name jullie zusters wil uithelpen, want het breekt echt m'n hart om te horen dat jullie dezelfde struggles ondergaan als ik ooit deed, terwijl het helemaal nergens voor nodig is!
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!