1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Baard afscheren is verplicht

    Mag je als soldaat een baard hebben in de niet-moslimlanden Irak, Libanon, Turkije en Syrië? Nee. Onder Saddam mocht je alleen een Baath-snor

    Iraq

    Beards to a certain length were traditionally permitted in the Iraqi security forces, however, a ban was brought into effect in April 2012 due to public associations between beards and certain sectarian militias in Iraq. As a result of the change Iraqi soldiers and police must now be clean shaven. Under the rule of Saddam Hussein, beards were not allowed in the army and in military service, only a mustache.

    Lebanon

    Beards are not allowed in the Lebanese Armed Forces. Only trimmed moustaches that don’t pass the upper lip are permitted.

    Syria

    Beards are not allowed in the Syrian Army. Trimmed moustaches, however, are allowed.

    Turkey

    All Turkish Armed Forces personnel are required to be clean-shaven at all times.

    Bron: https://imaan.home.blog/2020/09/16/m...en-baath-snor/

  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Geen enkele man dient hen te gehoorzamen in deze bevel om ongehoorzaam te zijn aan Allah want baard volledig wegscheren is haram.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Lijkt me sterk dat de sa7aba (radi Allaho 3anhum) ten tijde van oorlogvoeren eerst hun baarden gingen scheren.

    Gehoorzaamheid aan Allah azza wa-jall staat boven ouders & iedereen!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Salaamoe alaikoem akhi,

    Heb je hiervoor uitspraken van geleerden die jou voor zijn gegaan in je uitspraak? Wat ik weet is van imam Ahmad is dat hij standvastig bleef zijn tegen de claim dat de Qur’an is geschapen, ondanks hij mishandeld werd. En hij werd boos op degenen die er wel aan toe gaven uit ‘dwang’ ondanks ze niet geslagen werden. Allahu a3lam.

    Als je uitspraken hebt van geleerden, zie ik ze graag tegemoet. En graag duidelijke uitspraken. Baraka Allahu fiek.
    Ik heb geen salaf voor mijn uitspraak behalve dat je bij dwang mag liegen om er onderuit te komen. Voorgaande ummam mochten niet aan dwang toegeven, maar deze ummah mag dat wel en er wordt als voorbeeld gegeven dat als je moet kiezen tussen Shirk of de dood, dat je mag liegen en het bewijs hiervoor is de Hadith in kitab at-tawhid waarin staat dat een persoon een vlieg moest offeren aan een afgod, eentje deed het niet en werd gedood en eentje deed het wel en bleef in leven maar was daardoor wel kafir. Dit geldt voor voorgaande ummam.

    Wallahu a3lam
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Wa Alaykum asalaam wa rahmatullahi wa barakaatuhu
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Ik heb geen salaf voor mijn uitspraak behalve dat je bij dwang mag liegen om er onderuit te komen. Voorgaande ummam mochten niet aan dwang toegeven, maar deze ummah mag dat wel en er wordt als voorbeeld gegeven dat als je moet kiezen tussen Shirk of de dood, dat je mag liegen en het bewijs hiervoor is de Hadith in kitab at-tawhid waarin staat dat een persoon een vlieg moest offeren aan een afgod, eentje deed het niet en werd gedood en eentje deed het wel en bleef het in leven maar was daardoor wel kafir. Dit geldt voor voorgaande ummam.

    Wallahu a3lam
    Dat is een algemene regel akhi. Die kun je niet toepassen op een specifieke situatie. Wie zegt dat je zult worden gedood als je weigert je baard te scheren?

    Ik adviseer je broeder, als je geen salaf hebt vanonder de geleerden, niet zelf een fatwa te geven. Ik zal deze vraag stellen in sha Allah en een fatwa brengen bi idni lah.

    De basis regel is: geen gehoorzaamheid aan de schepping in het ongehoorzaam zijn aan de Schepper. Je kop eraf of je baard scheren is een ander geval, maar dat gaat niet gebeuren tot zover ik weet dus we blijven bij de basis regel.

    Zorg ervoor dat je altijd een geleerde van Ahl Sunnah hebt die jou is voorgegaan in je uitspraak akhi. Als je die niet hebt, blijf bij de basis regel en dat is: geen gehoorzaamheid aan de schepping in het ongehoorzaam zijn aan de Schepper.

    Wat betreft uitzonderingen uit nood zoals je wordt gedood als je geen zonde pleegt? Het oordeel is welbekend dat je die zonde mag plegen terwijl je hart vol zit met imaan en je er een afkeer van hebt.

    Maar deze regel toepassen op de algemene situatie in die landen waarin het verplicht je baard te scheren, zonder dat we weten dat een ieder die weigert gedood wordt? Is niet correct whallahu a3lam.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dat is een algemene regel akhi. Die kun je niet toepassen op een specifieke situatie. Wie zegt dat je zult worden gedood als je weigert je baard te scheren?

    Ik adviseer je broeder, als je geen salaf hebt vanonder de geleerden, niet zelf een fatwa te geven. Ik zal deze vraag stellen in sha Allah en een fatwa brengen bi idni lah.

    De basis regel is: geen gehoorzaamheid aan de schepping in het ongehoorzaam zijn aan de Schepper. Je kop eraf of je baard scheren is een ander geval, maar dat gaat niet gebeuren tot zover ik weet dus we blijven bij de basis regel.

    Zorg ervoor dat je altijd een geleerde van Ahl Sunnah hebt die jou is voorgegaan in je uitspraak akhi. Als je die niet hebt, blijf bij de basis regel en dat is: geen gehoorzaamheid aan de schepping in het ongehoorzaam zijn aan de Schepper.

    Wat betreft uitzonderingen uit nood zoals je wordt gedood als je geen zonde pleegt? Het oordeel is welbekend dat je die zonde mag plegen terwijl je hart vol zit met imaan en je er een afkeer van hebt.

    Maar deze regel toepassen op de algemene situatie in die landen waarin het verplicht je baard te scheren, zonder dat we weten dat een ieder die weigert gedood wordt? Is niet correct whallahu a3lam.
    Na3m djazaak Allahu khairan
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Geen enkele man dient hen te gehoorzamen in deze bevel om ongehoorzaam te zijn aan Allah want baard volledig wegscheren is haram.
    salamhalakom

    je kan beter eerst een fatwa vragen aan een persoon van kennis. En dan zijn situatie uitleggen, dan zelf een uitspraak erover doen

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ABDOLLAH Bekijk reactie
    salamhalakom

    je kan beter eerst een fatwa vragen aan een persoon van kennis. En dan zijn situatie uitleggen, dan zelf een uitspraak erover doen
    Wa alaikoem salam.

    Wat bedoel je met het vragen van een fatwa van een student van kennis akhi? Bedoel je vragen aan een student of er bestaande Fatawa zijn omtrent deze soort situaties en ze van hem krijgen, of bedoel je dat je die student vraagt om uit zichzelf een Fatwa te geven zonder dat een geleerde hem is voorgegaan in die fatwa?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    Heel apart deze discussie eigenlijk dat een jundi van het leger van Bashar zijn baard niet kan laten staan.
    Onze eerste vraag moet zijn: is een 'man' die vecht fi sabbilie taghout een moslim of niet? Hij vermoord onschuldige vrouwen en kinderen, laat hem aub zijn hele lichaam scheren, why would we care?
    Ik heb hier geen fatwa voor nodig.
    Married and children!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Heel apart deze discussie eigenlijk dat een jundi van het leger van Bashar zijn baard niet kan laten staan.
    Onze eerste vraag moet zijn: is een 'man' die vecht fi sabbilie taghout een moslim of niet?
    Het antwoord is: Nee, natuurlijk niet.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Volgensmij zitten er joden op deze site die leugens verzinnen en twijfel proberen op te wekken bij sommige. Wat een mieterige duiveltjes

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Volgensmij zitten er joden op deze site die leugens verzinnen en twijfel proberen op te wekken bij sommige. Wat een mieterige duiveltjes
    Wie zijn de joden, en wat klopt er niet?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    What Is The Ruling on Shaving The Beard In Countries Where The Military Service Is Compulsory
    https://youtu.be/3_4F0TK1e1o

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    What Is The Ruling on Shaving The Beard In Countries Where The Military Service Is Compulsory
    https://youtu.be/3_4F0TK1e1o
    Djazzaak Allahu khairan !

    Ik had mijn post al verwijderd.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664