1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    Vertrouwen op Allah en ambitieus zijn
    Misschien is de vastgoed markt in Belgie gunstiger. Ik ken voldoende jongens in hun 30 dat halal een huis hebben gekocht.

    Je hoeft geen dokter of dealer te zijn om een redelijk inkomen te genereren, al maakt dat het waarschijnlijk wel makkelijker.
    Dokter of een groothandelaar etc. Maar we moeten eerlijk zijn, de meeste werken onder een een werkgever met een vaste loon. Dat af en toe stijgt. Maar mohiem. Ik zelf ben niet echt uit op een huis kopen in europa. Ik ben meer iemand dat spaart om erna te emigreren naar men land
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  2. #77
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall het voor een ieder mogelijk maken (indien gewenst) Ameen

    Investeren in vastgoed is duurzaam.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Moge Allah azza wa jall het voor een ieder mogelijk maken (indien gewenst) Ameen

    Investeren in vastgoed is duurzaam.
    Ameen
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  4. #79
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Dokter of een groothandelaar etc. Maar we moeten eerlijk zijn, de meeste werken onder een een werkgever met een vaste loon. Dat af en toe stijgt. Maar mohiem. Ik zelf ben niet echt uit op een huis kopen in europa. Ik ben meer iemand dat spaart om erna te emigreren naar men land
    Een opbrengst eigendom in Europa kan hijra vergemakkelijken.

    Moge Allah voor jou m vergemakkelijken bro.

    Quran & Sunnah


  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    Een opbrengst eigendom in Europa kan hijra vergemakkelijken.

    Moge Allah voor jou m vergemakkelijken bro.
    Ameen ya rabi. Wa iyaak a khay.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  6. #81
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Een geleerde vroeg eens aan één van zijn studenten: "Je hebt een lange tijd met me doorgebracht, wat heb je geleerd?"

    Hij zei: "Ik heb acht dingen geleerd:



    1. Ik keek naar de schepping. Iedereen heeft een geliefde. Wanneer hij het graf in gaat, laat hij zijn geliefde achter. Daarom heb ik mijn goede daden tot mijn geliefde gemaakt; op die manier zullen ze bij me zijn in het graf.



    2. Ik keek naar het vers 'Doch voor hem die vreesde voor zijn Heer te staan, en die zijn ziel van begeerten onthield,' (79:40) en worstelde daarom tegen mijn verlangens zodat ik Allah kon blijven gehoorzamen.



    3. Ik zag dat als iemand iets waardevols bij zich heeft, hij het zal beschermen. Toen dacht ik aan het vers 'Hetgeen gij hebt, zal voorbijgaan maar hetgeen bij Allah is, is blijvend.' (16:96) Daarom wijdde ik alles wat me iets waard was toe aan Hem zodat het bij Hem zou zijn voor mij.



    4. Ik zag de mensen zoeken naar rijkdom, eer en posities en het was me niets waard. Toen dacht ik aan Allah's woorden 'Voorwaar, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest' (49:13) dus deed ik mijn best om bewust te worden van Allah om edel te zijn in Zijn ogen.



    5. Ik zag de mensen jaloers zijn op elkaar en ik keek naar het vers 'Wij zijn het, Die in het tegenwoordige leven middelen van bestaan onder hen uitdelen,' (43:32) dus verliet ik jaloezie.



    6. Ik zag de mensen vijandigheid hebben en ik dacht aan het vers 'Voorwaar, Satan is een vijand van u, behandelt hem daarom als vijand' (35:6) dus verliet ik vijandigheid en nam de Satan als mijn enige vijand.



    7. Ik zag dat ze zichzelf verlaagden op zoek naar voorzieningen en ik dacht aan het vers 'En er is geen schepsel dat op aarde kruipt, of zijn voorziening berust bij Allah,' (11:6) dus hield ik mezelf bezig met mijn verantwoordelijkheden tegenover Hem en ik liet mijn eigendom bij Hem.



    8. Ik zag dat ze vertrouwden op hun zaken, gebouwen en gezondheid en ik dacht aan het vers 'En voor hem, die zijn vertrouwen in Allah stelt, is Allah toereikend,' (65:3) en daarom plaats ik mijn vertrouwen alleen in Allah."
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #82
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Behoort tot stevig halal inkomrn haha
    Heeeeeeerlijk.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #83
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Alles wat halal is zitten zegeningen in. Héérlijk al hamdulilaah. Zelfs In het nuttigen van suhoor

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #84
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Question

    Asalamu Alaikom,

    I live in Sydney , Australia and my husband and I are looking at buying a house from his parents. We do not want to get involved in Riba because it is haram, but living in Australia there is no other way to do this Islamically.

    I have been told by many people that we are able to get a loan for our first house only, no more. Please help me with this problem. We really want to buy this house but do not want to risk going to the hell fire because of it.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #85
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Answer

    Praise be to Allah and may Allah raise the rank of our dear Prophet.

    Being safe by taking precautionary measures is a matter of wisdom and intelligence, and following of the majority of Islamic scholars is success in both this world and in the Heareafter.

    As to your question, the answer is that a loan based on riba (usurious gain) is Islamically unlawful whether one is in the West or in the East, whether it's for the first house or more, and this is what the majority of scholars such as Ash-Shafi`iyy, Malik, Ahmad are others are on.

    Based on this, it is not permissible to take a loan based on riba and patience is needed. You either find a good loan without riba, or you save the right amount of cash for the purchase.Alternatively, you can choose to live in a rented house or the like.

    Allah azza wa-jall Knows best.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #86
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Hamdoulillah
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  12. #87
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #88
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Moge Allah azza wa jall ons VER afzijdig houden van dergelijke zeer verwerpelijke zaken aangezien dit word gezien als een grote zonde

    Ameen
    Ameen ya Rab
    Married and children!

  14. #89
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Ameen ya Rab
    Alahoma Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #90
    3.0

    Reacties
    612
    24-08-2020

    Subhanallah de meeste tweede generatie Marokkanen die ik ken die een huis hebben gekocht, hebben het inmiddels alweer verkocht. Uiteindelijk konden ze gewoon niet verder in Haram leven. Voor velen was dit doordat vooral hun echtgenotes maar bleven aandringen op het verkoop ervan. Ik ken zelfs enkelen die geen dag in hun koopwoning hebben geslapen. Gelijk spijt. Sommigen zijn nog koppig.