1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Koppen Bekijk reactie
    Tuurlijk want wij zijn mentaal geschikt om te leven als holbewoner. Dit zou mogelijk geweest kunnen zijn voor de sykes picot tijdperk. Vandaag is dat niet haalbaar zonder dat je word opgehaald door de autoriteiten.
    Haha dat klopt voor mij als derde generatie in NL maar niet voor mijn eerste generatie vader. Ik ben echt ondervraagd in tamasint door een man of tien politie mensen. Na afloop kreeg ik een aangebroken maaltijd waarna ze met mij in de auto meegingen naar de berg en onderzoek deden en weer weg gingen. Uiteindelijk ben ik daar niet weg gegaan vanwege de politie maar vanwege teveel jinn spelletjes.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Koppen Bekijk reactie
    Maar jij steunt Sisi, dus ik kan jou ook niet serieus nemen.

    Jij ziet fitna als omgevallen gebouwen en kapotte infrastructuur.

    Ik zie het verbieden van de shariah als fitnah.

    Wij zullen ook tegen over elkaar staan.
    Hoe steun ik sisi dan?

    Je geeft mij teveel credits bro.

    SiSi heeft wel veel moskeeën erbij gebouwd.

    Maar dat de shari3a verbieden fout is, daar ben ik het gewoon mee eens. Maar ook hierin beteken ik niets, niet in het verbieden ervan en ook niet in het invoeren ervan, tenzij je een hemelse invoering benoemt, dat kan wel als je spiritueel aangelegd bent, en dat ben ik - meer kan ik niet doen.

    Wasalaam
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Koppen Bekijk reactie
    Je verheerlijkt hem weer.
    Take it easy take a SiSi en niet meer doen.
    Al die khaleej geld heeft meer problemen gebracht dan oplossingen.

    Na Syrië is Egypte aan de beurt, dus wacht maar af, wij wachten met jullie.


    Dit is een citaat van Ahmad an-Najmi rahmatullahi ‘alayhi.

    Doe er jouw voordeel mee.

    Vertaling:

    “En de rasul salAllahu ‘alayhi wa salam heeft gewaarschuwd tegen het in opstand komen tegen de leiders zo lang zij bidden en de salat faciliteren (arrangeren), en wanneer wij hen zien met verdorvenheden, dan is het verplicht voor degene die ertoe in staat is om hen te adviseren, het is verplicht voor hem om hen te adviseren, en wie daar niet toe in staat is, dan wordt dit door Allah kwijtgescholden. En het is verplicht hen te gehoorzamen, terwijl alle groeperingen die aanwezig zijn vandaag de dag allemaal toestaan om in opstand te komen tegen de leiders.” (Ahmad an-Najmi)
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  4. #154
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Maar hoe los je t anders op....je verdient te veel voor sociale huurwoningen... maar te weinig voor vrije sector. Vrij zijn woningen van 1150 tot makkelijk 1500 per maand.

    Als je koopt ben je rond 600 tot 700 per maand kwijt. Plus hypotheekaftrek. Je wordt bijna gedwongen om te kopen. De woningen zijn zo duur! Je kan bijna niet anders.

    Het is echt niet dat mensen staan te popelen om te kopen.... maar dat zou betekenen dat je nooit op jezelf kan wonen

  5. #155
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Maar hoe los je t anders op....je verdient te veel voor sociale huurwoningen... maar te weinig voor vrije sector. Vrij zijn woningen van 1150 tot makkelijk 1500 per maand.

    Als je koopt ben je rond 600 tot 700 per maand kwijt. Plus hypotheekaftrek. Je wordt bijna gedwongen om te kopen. De woningen zijn zo duur! Je kan bijna niet anders.

    Het is echt niet dat mensen staan te popelen om te kopen.... maar dat zou betekenen dat je nooit op jezelf kan wonen
    Als het echt zo zit dan zeg ik je 1 ding. Niemand verplicht je in hollanda te blijven.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  6. #156
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Koppen Bekijk reactie
    Kopen of huren 1 pot nat.

    Bij kopen ben je goedkoper uit.


    Geld is Riba. Dus ga niet denken dat je vrij bent van Riba als je huurt.

    Als je de lijn doortrekt moet je ook geen bankpas hebben dan.

    We wonen allemaal in haram.

    Maak gebruik van de faciliteiten om daarna hijra te doen. Tip, spaar veel goud op en smokkel het richting een plek waar je heen wilt.
    Ik ga geen rente aan. Ik huur en ga niet kopen tot ik cash heb om het te doen. Jij spreekt uit eigen begeerten en niet uit het oogpunt van islam.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  7. #157
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Wow verplicht je om in nl te blijven? Mijn opleidingsachtergrond, vast contract, de taal en hoeveelheid energie, tijd etc die je erin moet steken om op mij leeftijd ergens in t buitenland op nieuw te starten. Met alle respect Marocco 2020. Je plaats overal een opmerking, waar je niet goed over nagedacht hebt.

    Dit is de realiteit. Probeer voordat je een antwoord geeft alle visies te belichten.

    Sterkte met je ontwikkeling, want er schort echt wat aan. Eerste echte belediging die naar iemand hier op m.nl heb geuit.

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Wow verplicht je om in nl te blijven? Mijn opleidingsachtergrond, vast contract, de taal en hoeveelheid energie, tijd etc die je erin moet steken om op mij leeftijd ergens in t buitenland op nieuw te starten. Met alle respect Marocco 2020. Je plaats overal een opmerking, waar je niet goed over nagedacht hebt.

    Dit is de realiteit. Probeer voordat je een antwoord geeft alle visies te belichten.

    Sterkte met je ontwikkeling, want er schort echt wat aan. Eerste echte belediging die naar iemand hier op m.nl heb geuit.
    Ja precies. Want je ziet er gefrustreerd uit. Op je ouwe dagje nog steeds niet getrouwd. En dan komen janken op m.nl. trouwens je ging gisteren toch weg? Wat doe je hier nog?
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  9. #159
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Koppen Bekijk reactie
    Kopen of huren 1 pot nat.

    Bij kopen ben je goedkoper uit.


    Geld is Riba. Dus ga niet denken dat je vrij bent van Riba als je huurt.

    Als je de lijn doortrekt moet je ook geen bankpas hebben dan.

    We wonen allemaal in haram.

    Maak gebruik van de faciliteiten om daarna hijra te doen. Tip, spaar veel goud op en smokkel het richting een plek waar je heen wilt.
    Goedkoper uit? Het is maar net waar je prioriteiten liggen

    Deen over Dounia
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #160
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Utmankhalif Bekijk reactie
    Waar een wil is een weg .
    Juist
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #161
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Maar hoe los je t anders op....je verdient te veel voor sociale huurwoningen... maar te weinig voor vrije sector. Vrij zijn woningen van 1150 tot makkelijk 1500 per maand.

    Als je koopt ben je rond 600 tot 700 per maand kwijt. Plus hypotheekaftrek. Je wordt bijna gedwongen om te kopen. De woningen zijn zo duur! Je kan bijna niet anders.

    Het is echt niet dat mensen staan te popelen om te kopen.... maar dat zou betekenen dat je nooit op jezelf kan wonen
    De Profeet ﷺ zei:

    “Wie een pad inslaat waarop hij kennis vergaart, Allah zal de weg naar het paradijs voor hem vergemakkelijken.”

    Sahieh Muslim 2699
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #162
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Je slaat de spijker op z'n kop. Bij Allah, welke boodschap proberen ze over te brengen wanneer ze zeggen: "ja. maar alles in NL is riba". Wat proberen ze te zeggen, waarom komen ze er gewoon niet direct voor uit. Altijd deze vage verwijzingen.

    Mensen zullen altijd op zoek gaan naar redenen om het voor zichzelf goed te praten om zo met zichzelf "in het reine te komen" en de woede van Allah azza wa-jall op hun hals halen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #163
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #164
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Het aansporen tot het goede en het afwijzen van het slechte – amr bil ma’roef wa nahi ‘an al moenkar – is een prachtig concept en tegelijkertijd een lastig onderwerp binnen de islam.

    Veel moslims zijn niet of nauwelijks op de hoogte van het belang en de betekenis ervan. Het is een plicht in de islam maar wat is de beste manier om te adviseren zonder iemand voor het hoofd te stoten?



    Amr bil Ma’roef wa nahi ‘anil Moenkar staat op meerdere plekken in de Koran en betekent letterlijk: ‘aansporen tot het goede en het slechte verbieden’. Ma’roef is ‘goed, bekend en erkend (als het goede), deugdelijk, goedgekeurd’. Moenkar is het tegenovergestelde: ‘slecht/kwaad, verwerpelijk, schandalig, afgekeurd’.

    Het goede en toegestane is wat halal is in de islam en het slechte en verbodene is haram.

    Maar sommige mensen zeggen “dat is haram!”, zonder enige vorm van inhoudelijke bewijsvoering en mildheid in het advies. En sommige ontvangers antwoorden vervolgens defensief: “Leef en laat leven” en “Laat het oordelen maar aan God over”.

    Ergens iets van zeggen levert vaak veel irritaties op. Maar toch moeten we soms onze mond opendoen en ingrijpen, want Allah roept daartoe op in de Koran op vele plaatsen:

    “Jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht. Jullie bevelen het goede, verbieden het slechte en geloven in Allah.” (Koran, 3:110)

    “En laat er uit jullie een groep voortkomen die uitnodigt tot het goede en oproept tot deugdelijkheid, en (die) het verwerpelijke verbiedt. En zij zijn degenen die succesvol zijn.” (Koran 3:104)


    Moge Allah azza wa jall ons standvastig houden. Ameen!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #165
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Lyanah Bekijk reactie
    Nee zielig hoopje stront je leest het gewoon en bent FAN van mij! Hahahaha heerlijk om te zien wollah. Doe maar lekker het uitzoekwerk voor me als een slaaf.

    Waar is deze vrouw Lyanah? Opeens is ze helemaal weg? Zij was echt een hele aparte en ook rare vrouw..
    Sterker door Strijd