1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    denken mensen die een huis huren, dat ze geen rente betalen?

  2. #32
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    denken mensen die een huis huren, dat ze geen rente betalen?
    Voor de mensen die woonachtig zijn in Nederland is huren noodzaak. In tegenstelling tot kopen wat het een kwalijke zaak maakt aangezien men hier vrijwillig voor kiest
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #33
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    There are many proofs showing that riba is haram and one of the most serious sins in Islam!

    For those with true faith in Allah and the Qur’an, this clear verse prohibiting riba is sufficient:
    “…Allah has permitted trade and has forbidden riba.”Qur’an 2:275

    In the Qur’an, Allah does not declare war on anyone except those who deal in riba:


    “O you who believe, fear Allah and give up what remains of your demand for riba, if you are indeed believers. If you do it not, take notice of war from Allah and His Messenger.”Qur’an 2:278-279

    Would you like Allah, The Almighty, to wage war against you after He has made it abundantly clear that riba is haram?

    The Prophet (peace be upon him) warned that consuming riba is one of the seven sins that doom a person to Hell. (Bukhari and Muslim)

    Riba is haram in all of its aspects, as the Prophet (peace be upon him) said (Muslim), “Allah has cursed the one who consumes riba, the one who gives it, the one who witnesses over it, and the one who writes down the transaction.”

    Do not be of those whom Allah has cursed!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Subhanlah hoe shayateen topic kunnen vervuilen. Maar dan nog klinkt de woorden van Allah en zijn boodschapper klaar en duidelijk hamdoullah
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  5. #35
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Alhamdulilaah
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    642
    28-08-2020

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Klop, mee eens. Er is wel een wezenlijk verschil tussen een huis willens en wetens kopen Allah ya3lam.

    Beste zou zijn (en wat ik een ieder adviseer) is hidjra verichtten. Wat overigens een verplichting is voor moslims maar dat is weer een andere discussie.
    Abu Huraira reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “A time will come upon people in which they will consume usury.” It was said, “All of the people?” The Prophet said, “Whoever does not consume it will be affected by its dust.” https://abuaminaelias.com/dailyhadit...st-riba-usury/ Ik heb deze Hadith gevonden zuster dit is typerend voor deze tijdperk Allah weet het beste .

  7. #37
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Utmankhalif Bekijk reactie
    Abu Huraira reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “A time will come upon people in which they will consume usury.” It was said, “All of the people?” The Prophet said, “Whoever does not consume it will be affected by its dust.” https://abuaminaelias.com/dailyhadit...st-riba-usury/ Ik heb deze Hadith gevonden zuster dit is typerend voor deze tijdperk Allah weet het beste .
    Bedankt voor het delen broeder. Deze 7adith heb ik al eens onder ogen gekregen.

    Zeker typerend voor dit tijdperk des te groter de noodzaak voor moslims om hidjra te verrichtten

    Moge Allah azza wa jall het voor een ieder vergemakkelijken. Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    denken mensen die een huis huren, dat ze geen rente betalen?
    Ik verwacht niets anders van een turk dat ze rente goed praten
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    642
    28-08-2020

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Bedankt voor het delen broeder. Deze 7adith heb ik al eens onder ogen gekregen.

    Zeker typerend voor dit tijdperk des te groter de noodzaak voor moslims om hidjra te verrichtten

    Moge Allah azza wa jall het voor een ieder vergemakkelijken. Ameen
    Ameen Insallah

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    642
    28-08-2020

    Zuster ik vraag me af waar je beste hijra kan doen want de systeem van de djaal is er overal zelf in onze landen . Ik denk dat je dan naar de dorpen of kleine steden heen moet gaan waar de fitna minder is Allah weet het beste

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ik verwacht niets anders van een turk dat ze rente goed praten
    Alle Marokkanen terug naar istanbul. Jij mag blijven. Cursus begrijpend lezen kan geen kwaad.

  12. #42
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Utmankhalif Bekijk reactie
    Zuster ik vraag me af waar je beste hijra kan doen want de systeem van de djaal is er overal zelf in onze landen . Ik denk dat je dan naar de dorpen of kleine steden heen moet gaan waar de fitna minder is Allah weet het beste
    Hijrah is het verlaten van een plaats voor een plaats die beter is. Dus als volgens jou alle moslim landen slecht zijn, kies een land is die beter is dan de rest. En dan in dat land een stad of dorp kiezen die het beste is dan de andere steden en dorpen. Dat is hijrah. En hijrah is ook je zonden verlaten.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Hijrah is het verlaten van een plaats voor een plaats die beter is. Dus als volgens jou alle moslim landen slecht zijn, kies een land is die beter is dan de rest. En dan in dat land een stad of dorp kiezen die het beste is dan de andere steden en dorpen. Dat is hijrah. En hijrah is ook je zonden verlaten.

    anderhalf miljard moslims gaan verhuizen naar het beste dorp.

    stel mijn dorp is het beste. er zijn 50 woningen. 30 miljoen mensen per woning. makkelijk te doen.

    en nu naar de moskee.

  14. #44
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    anderhalf miljard moslims gaan verhuizen naar het beste dorp.

    stel mijn dorp is het beste. er zijn 50 woningen. 30 miljoen mensen per woning. makkelijk te doen.

    en nu naar de moskee.
    De meeste moslims wonen gewoon in hun eigen moslim landen en het zijn een klein groepje die claimen dat alle moslim landen slecht zijn omdat ze liever willen blijven in landen van kuffaar. Marokkanen verhuizen meestal naar Marokko. Turken naar Turkije, Egyptenaren naar Egypten etc. Want daar hebben ze hun familie en meestal eigen huis en land etc. En ze hebben de nationaliteit dus geen ellende met papieren maken.

    Er zijn zat goede steden en dorpjes, aarde is ruim zat walhamdoelilah. En hoe meer moslims, hoe meer masajid. Alhamdoelilah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    642
    28-08-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Hijrah is het verlaten van een plaats voor een plaats die beter is. Dus als volgens jou alle moslim landen slecht zijn, kies een land is die beter is dan de rest. En dan in dat land een stad of dorp kiezen die het beste is dan de andere steden en dorpen. Dat is hijrah. En hijrah is ook je zonden verlaten.
    Je hebt wel kritiek maar komt niet met oplossingen .Wat is er mis mee om volgens de richtlijnen van de Koran en sunnah te leven en ga nou niet doen alsof de islamitische landen van nu wel volgens de richtlijnen van de Koran sunnah leven . Dus wat is er mis mee dat moslims naar een plek verhuizen waar je wel volgens de richtlijnen van de Koran en sunnah kan leven .