1. #16
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Vandaag, 20:44
    perfume
    I’m not her

    Dit bericht is verborgen omdat perfume is opgenomen in je negeerlijst.
    Bekijk reactie
    Verwijder gebruiker van negeerlijst.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #17
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie



    Deze vraag werd vandaag geteld hier helaas heeft topicstartster haar topic verwijdert

    Ik was nog bezig met een reactie plaatsen.

    Bij deze mijn reactie:



    Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen.

    Het is niet toegestaan een huis of iets anders te kopen met een rentedragende lening. Het maakt niet uit of dit gebeurt in een moslimland of in een niet-moslimland, vanwege de algemeenheid van de bewijzen welke dit verbieden. Dit verbod geldt zowel voor degene die het ontvangt als degene die het betaalt.

    Djaabir overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) degene die rente nuttigt, degene die het geeft, degene die het (schriftelijk) vastlegt en de twee personen die als getuigen optreden vervloekte. Hij voegde daaraan toe: ,,Allen zijn zij gelijk (in de zonde).”

    (Moeslim)
    "Zet geen vraagteken waar Allah azza wa jall een punt heeft gezet"
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #18
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Vraag:

    In het verleden heb ik een woning gekocht met rente. Nu heb ik hier berouw voor getoond en de woning inmiddels verkocht en de woning inmiddels verkocht met winst. Mag ik deze winst behouden of ben ik verplicht om het weg te geven?

    Antwoord:

    Het eerste wat iemand moet doen als hij zich schuldig heeft gemaakt aan rente, is oprecht berouw tonen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “Degenen die de rente nuttigen zullen (op de Dag der Opstanding) niet anders opstaan dan als een persoon die door de satan tot bezetenheid is geslagen.

    Dat is omdat zij zeggen: “De handel is slechts net als de rente.” Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. Wie dus een Vermaning van zijn Heer ontvangt en ophoudt (met het nuttigen van de rente), voor hem is datgene wat hij al bezit en zijn zaak ligt bij Allah (om daarover te oordelen).

    Maar degene die terugkeert (naar de rente), zij zijn de bewoners van het Vuur, voor eeuwig zullen zij daarin verblijven.”

    (Soerat al-Baqarah: 275)

    Van oprecht berouw kan alleen sprake zijn als men spijt voelt, voornemens is om niet meer in dezelfde fout te vervallen en zich ontdoet van de geresteerde rente. Doet men dit niet, dan zijn de vooruitzichten voor hem niet gunstig, want Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “Als jullie dat niet doen (d.w.z. afstand nemen van rente), wees dan op de hoogte van de oorlog met Allah en Zijn Boodschapper.”

    (Soerat al-Baqarah: 279)

    Als iemand zijn zonde overdenkt, hiervoor berouw toont en het huis wegdoet om de rest van de schuld af te lossen, dan heeft hij daarmee zijn plicht vervuld.



    En Allah azza wa-jall weet het het beste.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    815
    08-06-2016

    Citaat Geplaatst door perfume Bekijk reactie
    Ja ze leest het gewoon, mij heeft ze ook zogenaamd op negeer maar heeft alle reacties van dit account vanaf 2006 gelezen

    Hahhahaa wollah zij is ziek! Ze zit me overal achterna! Check mijn vorige topic maar. Verwijderd en nog zit ze achter mij aan. Ze gebruikt zelfs delen van mijn vraag.
    "Lyanah mocht wel wild zijn maar ze hoefde niet verbannen te worden jammer. Beter dan nepperds als prinses3arbia." Door: Meowth

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    642
    28-08-2020

    Citaat Geplaatst door Lyanah Bekijk reactie
    Nee zielig hoopje stront je leest het gewoon en bent FAN van mij! Hahahaha heerlijk om te zien wollah. Doe maar lekker het uitzoekwerk voor me als een slaaf.
    Citaat Geplaatst door perfume Bekijk reactie
    Ja ze leest het gewoon, mij heeft ze ook zogenaamd op negeer maar heeft alle reacties van dit account vanaf 2006 gelezen
    Waarom zou iemand alle reacties van jullie viswijven gaan lezen jullie zijn niet belangerijk genoeg ga aub terug naar onzinhoekje met de rest van de viswijven .

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Doe eens lief tegen elkaar

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    642
    28-08-2020

    Riba in nederland ontkom je niet aan daar is het systeem opgebouwd.

  8. #23
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Utmankhalif Bekijk reactie
    Riba in nederland ontkom je niet aan daar is het systeem opgebouwd.
    Er is wel een wezenlijk verschil tussen een huis willens en wetens kopen Allah ya3lam.

    Beste zou zijn (en wat ik een ieder adviseer) is hidjra verichtten. Wat overigens een verplichting is voor moslims maar dat is weer een andere discussie.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    815
    08-06-2016

    Citaat Geplaatst door perfume Bekijk reactie
    rustig maar prinsesje
    Prinses riool die mensen bewust gaat irriteren is zij
    "Lyanah mocht wel wild zijn maar ze hoefde niet verbannen te worden jammer. Beter dan nepperds als prinses3arbia." Door: Meowth

  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Lyanah
    MVC Lid

    Dit bericht is verborgen omdat Lyanah is opgenomen in je negeerlijst.
    Bekijk reactie
    Verwijder gebruiker van negeerlijst.


    Bespaar jezelf de moeite.
    Ik lees je berichten toch niet. Je mag reageren dit blijft een openbaar discussie forum.

    Hou het wel netjes en on topic
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    "Remember dunya is like a drop of water akhirah is like an ocean"

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #27
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Hier een aantal vragen met betrekking tot rente. Als je benieuwd bent naar het antwoord op een vraag, just tell me and ik zal het plaatsen.









    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #28
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium








    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #29
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    @A_bdars, bedankt voor het delen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #30
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna