1. #211
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Amin ougti Barakallahu feek Hamdollah gaat goed waar was je al tijd in marokko?
    Wa feek baraka Allah. Dima maghreb ♡ hamdulilaah
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #212
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie





    Deze vraag werd vandaag gesteld hier helaas heeft topicstartster haar topic verwijdert

    Ik was nog bezig met een reactie plaatsen.

    Bij deze mijn reactie:



    Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen.

    Het is niet toegestaan een huis of iets anders te kopen met een rentedragende lening. Het maakt niet uit of dit gebeurt in een moslimland of in een niet-moslimland, vanwege de algemeenheid van de bewijzen welke dit verbieden. Dit verbod geldt zowel voor degene die het ontvangt als degene die het betaalt.

    Djaabir overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) degene die rente nuttigt, degene die het geeft, degene die het (schriftelijk) vastlegt en de twee personen die als getuigen optreden vervloekte. Hij voegde daaraan toe: ,,Allen zijn zij gelijk (in de zonde).”

    (Moeslim)
    Up
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #213
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    .
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #214
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    “O jullie die geloven, vreest Allah en geeft op wat er van rente overblijft, als jullie gelovigen zijn. En wanneer jullie (dit) niet doen: wees op de hoogte van de oorlog van Allah en Zijn Boodschapper. Maar als jullie berouwvol zijn: dan blijft jullie oorspronkelijk bezit voor jullie. Jullie plegen (dan) geen onrechtvaardigheid en jullie worden niet onrechtvaardig behandeld.”

    (Soerat al-Baqarah: 278-279)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #215
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Allah zal ar-ribaa (de rente) vernietigen (door de zegeningen ervan te ontnemen)…’ [Soerat al-Baqarah (2), aayah 276.]

    Dit betekent dat het genot en de zegeningen van het geld ontnomen worden, waardoor men er geen tevredenheid van zal krijgen, noch zijn gezinsleden en andere naasten die naar hen zullen komen.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #216
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door RrMOENKA Bekijk reactie
    Wat ik graag wil weten is:
    Als mijn buurman €100,- leent tegen 10% rente. Hij geeft die €100,- aan mij en hij betaald de rente.

    Is die €100,- die ik heb hallal?
    Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen.

    Het is niet toegestaan een huis of iets anders te kopen met een rentedragende lening. Het maakt niet uit of dit gebeurt in een moslimland of in een niet-moslimland, vanwege de algemeenheid van de bewijzen welke dit verbieden. Dit verbod geldt zowel voor degene die het ontvangt als degene die het betaalt.

    Djaabir overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) degene die rente nuttigt, degene die het geeft, degene die het (schriftelijk) vastlegt en de twee personen die als getuigen optreden vervloekte. Hij voegde daaraan toe: ,,Allen zijn zij gelijk (in de zonde).”

    (Moeslim)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #217
    Bilal El-Khattabi

    Reacties
    943
    07-02-2022

    Citaat Geplaatst door RrMOENKA Bekijk reactie
    Dus die €100,- is hallal?

    Ik nuttig de rente niet, ik geef geen rente, ik leg de rente ook niet schriftelijk vast en treed niet op als getuige. Of zie ik het fout?
    Is in mijn optiek wel halal voor jou en niet voor hem, vanwege overmacht in het op rente gebaseerde bankroulatie.

    Maar een tawbah om het niet te herhalen hoort er voor jou ook bij.

    Wallahu a’lem

    Wasalaam

    الحال - الحول\حول - الحيلة : لا -حول- ولا قوة إلا بالله (الحوقلة) الحمد لله (التحميد) اهـ
    S.John 12:25 He that loveth his life, shall lose it: and he that hateth his life in this world, shall keep it unto life eternall.


  8. #218
    Bilal El-Khattabi

    Reacties
    943
    07-02-2022

    Citaat Geplaatst door RrMOENKA Bekijk reactie
    @AbuMuhamad

    Bedankt, maar het probleem zit hem juist in die overmacht. Als ik dat geld niet accepteer kan ik niet overleven.
    Dan bij elke ontvangst diezelfde tawbah herhalen, totdat Allah swt het stopt.

    Graag gedaan en jij ook bedankt voor de vraag.

    الحال - الحول\حول - الحيلة : لا -حول- ولا قوة إلا بالله (الحوقلة) الحمد لله (التحميد) اهـ
    S.John 12:25 He that loveth his life, shall lose it: and he that hateth his life in this world, shall keep it unto life eternall.


  9. #219
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door RrMOENKA Bekijk reactie
    Ja, ik hoop dat het snel stop, maar ik ben bang dat ik dat niet meer mee zal maken.
    Moge Allah azza wa jall het voor jou vergemakkelijken Ameen.

    Ghayr in sha Allah. Waarom denk je dat?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #220
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    The Prophet, peace and blessings be upon him, said, “Verily, you will never leave anything for the sake of Allah Almighty but that Allah will replace it with something better for you.” ♡
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #221
    Verbannen

    Reacties
    178
    28-05-2022


  12. #222
    Verbannen

    Reacties
    178
    28-05-2022

    Papiergeld is een ponzi scheme en geeft regeringen meer macht over het volk.

    De VN heeft niet voor niks goud en zilver verboden als wettig betaalmiddel voor het volk. Hoogmoedig kibbelen over hypotheken om gezien te worden, heeft dus geen nut. Zelfs sociale huurwoningen waar je recht hebt op huurtoeslag is ook Riba. Alle verzekeringsvormen is Riba. Dus ook de zorgverzekering en zorgtoeslag die je daarvoor krijgt. Als je Riba de rug wilt toekeren en onschuldig wilt zijn kan je je aansluiten bij de mujahideen of afzonderen in een woestijn of in de bergen gaan leven naast een waterbron. En dan nog zal Riba jou bereiken.

    PS: vertrouw een ‘ayashi of ‘ayashia niet want het zijn hypocrieten. Hun oordeel is scheef. Zelf eten ze Riba elke 24ste van de maand. Tawheed Al Uluhiyyah hebben ze moeite mee. Afstand doen van een taghut is hen niet gegeven en dus zijn het mushrikeen. Moge Allah mij en jullie behoeden van dit soort tuig, ameen.

  13. #223
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    The Prophet, peace and blessings be upon him, said, “Verily, you will never leave anything for the sake of Allah Almighty but that Allah will replace it with something better for you.” ♡
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #224
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Powerful dua:


    "Rabbi inni lima anzalta ilayya min khairin faqir"
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #225
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Respect voor onze broeders & zusters die standvastig blijven ondanks de verleidingen van deze dounya.

    Moge Allah azza wa jall jullie verblijden in dounya & akhira!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna