1. #1
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium

    Casus: Huis kopen






    Deze vraag werd vandaag gesteld hier helaas heeft topicstartster haar topic verwijdert

    Ik was nog bezig met een reactie plaatsen.

    Bij deze mijn reactie:



    Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen.

    Het is niet toegestaan een huis of iets anders te kopen met een rentedragende lening. Het maakt niet uit of dit gebeurt in een moslimland of in een niet-moslimland, vanwege de algemeenheid van de bewijzen welke dit verbieden. Dit verbod geldt zowel voor degene die het ontvangt als degene die het betaalt.

    Djaabir overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) degene die rente nuttigt, degene die het geeft, degene die het (schriftelijk) vastlegt en de twee personen die als getuigen optreden vervloekte. Hij voegde daaraan toe: ,,Allen zijn zij gelijk (in de zonde).”

    (Moeslim)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #2
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    “O jullie die geloven, vreest Allah en geeft op wat er rest van (de door jullie gevraagde) rente, indien jullie gelovigen zijn.

    En wanneer jullie (dit) niet doen: wees dan op de hoogte van (de verklaring van) een oorlog van Allah en Zijn Boodschapper (aan jullie). Maar als jullie berouwvol zijn: dan rest jullie je oorspronkelijke bezit.”

    (Soerat al-Baqarah: 278-279)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Hij (Allah azza wa jall) heeft de rente verboden.
    (Soerat al-Baqarah: 275)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Beste broeders & zusters

    Laat je niet verleiden en opslokken door de dounya
    Dit leven is maar tijdelijk terwijl Akhira voor eeuwig is!


    Blijf weg van verboden zaken en zoek je toevlucht bij Allah azza wa-jall tegen de influisteringen van shaytaan.

    Ribaa staat voor het afdragen van rente over geleend kapitaal om uitstel van betaling te krijgen.

    De naam die aan deze vorm van Ribaa wordt gegeven is Ribaa an–Nasie’ah. Er bestaan ook andere vormen van Ribaa, maar over het algemeen is Ribaa in al haar gedaantes verboden binnen de Islam.

    Deze wordt zelfs geschaard onder de allergrootste zonden. Het is voldoende om te weten dat Allah de oorlog heeft verklaard aan degenen die zich daaraan vergrijpen en hen totale vernietiging in het vooruitzicht heeft gesteld. Hij zegt (interpretatie van de betekenis):

    “Allah zal de rente (volledig) teniet doen.”
    (Soerat al-Baqarah: 276)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall ons VER afzijdig houden van dergelijke zeer verwerpelijke zaken aangezien dit word gezien als een grote zonde

    Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #7
    From the South

    Reacties
    2.494
    06-09-2020

    Up

  8. #8
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Up
    Moge Allah azza wa jall onze ummah standvastig houden. Ameen

    Ik snap héél goed dat men in de verleiding kan komen (beproevingen van de dounya) echter moeten we de woorden van Allah azza wa-jall niet vergeten:

    Handelen in ribaa word geschaard onder de allergrootste zonden
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    815
    08-06-2016

    Je blijft doorgaan met irriteren ook al vraag ik jou mij met rust te laten en gaat mij zelfs citeren? Moge Allah swt jou straffen voor jouw vieze lage gedrag. Ameen. Je bent te ver gegaan dit keer.
    "Lyanah mocht wel wild zijn maar ze hoefde niet verbannen te worden jammer. Beter dan nepperds als prinses3arbia." Door: Meowth

  10. #10
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Eén van de meest indrukwekkende toespraken die is gegeven, is bij uitstek de afscheidstoespraak van Profeet Mohammed (vrede zij met hem).


    Ik plaats een deel ervan hieronder:

    O, mensen, uw bloed, uw bezit en uw eer zijn heilig, zoals deze dag en deze maand heilig zijn, totdat u uw Heer zult ontmoeten.

    Uw Heer zult u zeker ontmoeten. Hij zal u vragen naar uw daden; dat heb ik u verkondigd. Wie een onderpand heeft, laat die het teruggeven aan degene die het hem heeft toevertrouwd.

    Alle gebruiken die tot de Djahiliyyah (voor-islamitische heidentijd) behoren zijn onder mijn voeten (m.a.w. zijn door mij afgeschaft). Alle soorten van woeker is afgeschaft, slechts uw kapitaal is van u.

    Doet geen onrecht en u zal geen onrecht worden aangedaan. God heeft (in de Koran) beschikt dat er geen woeker is; al de woeker van Abbas ibn Abdu’l Muttalib (oom van De gezant vzmh) is afgeschaft.


    Iedere bloedschuld uit de voor-islamitische heidentijd is afgeschaft.

    Tot slot:

    O, mensen, luistert naar mijn woorden en slaat er acht op: weet dat de ene moslim een broeder (in de Islam) is voor de andere; ja, alle moslims zijn elkaars broeders.

    Een man mag van zijn broeder slechts nemen wat deze hem gaarne geeft. Dus doet uzelf geen onrecht.’O mijn God, heb ik het verkondigd?

    ”Voor Allah, u hebt het verkondigd!’ (zeiden de mensen).

    En De gezant van Allah (vrede zij met hem) besloot met de woorden: O mijn Allah, wees U getuige!”



    Ya Rasoel Allah ❤
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    815
    08-06-2016

    Misschien kun je konten gaan checken van mannen zoals je in je topic aangaf! Je geilt op mannen billen als een of andere ****

    Je zoekt echt overal aandacht. Zelfs nu moet je weer alle aandacht naar je toe trekken. Grot bewoonster
    "Lyanah mocht wel wild zijn maar ze hoefde niet verbannen te worden jammer. Beter dan nepperds als prinses3arbia." Door: Meowth

  12. #12
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Lyanah
    MVC Lid

    Dit bericht is verborgen omdat Lyanah is opgenomen in je negeerlijst.
    Bekijk reactie
    Verwijder gebruiker van negeerlijst.
    Bekijk reactie
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    815
    08-06-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Lyanah
    MVC Lid

    Dit bericht is verborgen omdat Lyanah is opgenomen in je negeerlijst.
    Bekijk reactie
    Verwijder gebruiker van negeerlijst.
    Bekijk reactie
    Nee zielig hoopje stront je leest het gewoon en bent FAN van mij! Hahahaha heerlijk om te zien wollah. Doe maar lekker het uitzoekwerk voor me als een slaaf.
    "Lyanah mocht wel wild zijn maar ze hoefde niet verbannen te worden jammer. Beter dan nepperds als prinses3arbia." Door: Meowth

  14. #14
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    En als jullie over iets twisten, voert dit dan terug tot Allah en Zijn Boodschapper. (Soerat an-Nisaa 59)

    Tevens zei de Profeet (vrede zij met hem):

    (Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert) in ongehoorzaamheid tegenover Allah azza wa jall (al-Boechari en Moeslim)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #15
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna