1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Het is hard nodig, kun je wel zien aan al die topics. Misschien kun jij deze crisis nog verhelpen.

    Wacht je reactie af...
    Haha nee joh was sarcastisch bedoeld. Als ik de goude tip had, zou ik ‘m zeker hebben gedeeld en was ik vast getrouwd..

    Ah joh we zien het allemaal wel..

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Dus? Dat sommigen nog single zijn kan gegronde redenen hebben.

    Het probleem is dat mensen te vaak een passieve houding aannemen en uit culturele ingevingen handelen In combinatie met bindingsangst (influisteringen van shaytaan) besef dat wij de helft van onze deen compleet maken door te trouwen.
    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Haha nee joh was sarcastisch bedoeld. Als ik de goude tip had, zou ik ‘m zeker hebben gedeeld en was ik vast getrouwd..

    Ah joh we zien het allemaal wel..
    Ah niet zo bescheiden je hebt vast wel tips.
    Moge Allah een ieder voorzien van een leuke partner

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Ik vraag het af en toe aan mijn broertje, maar nee. Neven zijn vernederlandst. Vriendinnen hebben jongere broertjes en bezoek komt niet.

    Dus misschien moet ik gewoon meer naar buiten. . Maar waar?
    .
    Het is best een mission impossible als je sociale kring belachelijk klein is., kan ik zelf wel zeggen .
    Ik heb zelf werkelijk geen idee.

  4. #49
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Voor de meiden die een klein sociaal netwerk hebben en niet gauw iemand anders tegenkomen, zou ik zeggen dat internet, met de nodige voorzichtigheid, ZEKER een manier kan zijn om de ander te ontmoeten.

    Tegenwoordig zijn er websites/apps die serieus toegelegd zijn op huwelijkspartners vinden.

    Je hoeft maar te googlen en je komt er al op vele.

    Wat ik zelf fijn vind is:
    -betalen voordat je er gebruik van kan maken (veel niet-serieuze mensen gaan zich dan niet aanmelden)
    -niet TE populair (anders gaan alleen mannen van 50+ je aanspreken)
    -proberen apps/websites te gebruiken die mensen van je regio ook veel gebruiken (als je veel andere landen ziet, tenzij je graag verhuist voor je liefde, kun je daar natuurlijk ook zoeken)
    -een website die een chaperonne als derde persoon gebruikt (in prive gesprekken), lijken toch wat serieuzer dan andere

    Of je pm-inbox op marokko.nl open houden voor 'virtuele interesse' en zodra ze geinteresseerd zijn doorverwijzen naar een (digitale) mahremgesprek. (als ze weigeren, weet je ook gelijk hoe serieus ze zijn)

    Maar bovenal: salaat al isthighaara verrichten en dua doen dat Allah het je vergemakkelijkt om je levensgezel te vinden.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Gentle_Woman, wel of geen foto op LinkedIn? Ik kreeg dat als tip.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  6. #51
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Nou weet je, nu we toch bezig zijn kan ik gelijk ook mijn ervaringen met websites delen (als persoon, maar ook als koppelaar uitgeprobeerd om mensen te vinden). Al kan ik me dat niet bij allemaal herinneren.

    nia 2 match.com
    ++serieuze website, je kan je alleen aanmelden als je eenmalig betaalt (en goed te doen). Mensen die zich hier aanmelden zijn dus ook superserieus.
    + je kunt op NL leden zoeken
    - aanbod is minder dan veel andere websites

    Hisaab.nl
    ++ zeer simpel ingericht, anonieme mensen die hun verhaal vertellen en wat ze zoeken.
    je kunt reageren op mensen via de website-admins zelf.
    ++alleen voor mensen in NL.

    Muslima.com
    ++ veel leden
    - te internationaal, wel genoeg Nederlandse leden
    -- veel beperkingen (als je het gratis doet), VEEEEEL mensen die op je reageren dus veel ruis, ook veel oude mannen die reageren, maar zeker ook veel rare types.
    Eerlijk gezegd was het overkill hier, geen prettige ervaring.

    Muzmatch
    ++veel leden
    +chaperonne in gesprekken (al is het niet een mahrem, beter dan niets)
    +je kunt je richten op alleen NL leden
    -schijnen ook niet-serieuze mensen actief te zijn, so always be cautious

    SingleMuslim.com (heette voorheen Badoo? In ieder geval van die laatste moet je echt wegblijven)
    --ook overkill en kreeg het idee dat er vanalles zich aanmeldt (zelfs lesbische vrouwen ontdekt en niet-moslims). Kun je beter gewoon wegblijven

    Inshaallah.com
    --> niet uitgeprobeerd, ziet er wel netjes uit op het eerste blik.

    muslimlife.eu/nl
    --> nooit uitgeprobeerd, kan er weinig over zeggen.

    en heb nog vele anderen uitgetest een jaar geleden, weet niet meer hoe ze heten helaas.

  7. #52
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Gentle_Woman, wel of geen foto op LinkedIn? Ik kreeg dat als tip.
    LOL, heb ooit een topic geopend over dating via LinkedIn, blijkbaar is dat een ding geworden.

    Heb zelf nooit m'n foto erin gezet, puur omdat ik het maar eng vond. Iedereen weet al zoveel van je en dan ook nog je foto?

    Puur mijn eigen mening, maar wil dat mensen niet eerst naar mijn credentials kijken, maar naar m'n karakter.

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Hisaab is me al eerder aangeraden. Had er even op gekeken, maar het zag er te onpersoonlijk en te te serieus uit. Geen humor, of karaktertrekken die naar voren komen. Idk.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  9. #54
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Hisaab is me al eerder aangeraden. Had er even op gekeken, maar het zag er te onpersoonlijk en te te serieus uit. Geen humor, of karaktertrekken die naar voren komen. Idk.
    Geloof me, heb meerdere websites onder de loep genomen en serieusheid is echt het nummer 1 wat je moet zoeken.

    Humor/karaktertrekken komen soms ook wel in een verhaal naar voren, maar dat ga je pas ontdekken als je echt in gesprek bent.

    Heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar ik had er wel een goed gevoel over. Het zijn niet altijd de dingen die goed voor ons zijn, die aantrekken.

    Maar je komt er alleen achter door te proberen. Heb je ooit een website geprobeerd, kajol4life?

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    105
    17-08-2019

    Heb alle reacties gelezen en onze gemeenschap is zeker passief geworden en wordt veelal geleid door angsten..

    Moge Allah swt een ieder die een vrome partner wenst een vrome partner schenken.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Puur. Bekijk reactie
    Heb alle reacties gelezen en onze gemeenschap is zeker passief geworden en wordt veelal geleid door angsten..

    Moge Allah swt een ieder die een vrome partner wenst een vrome partner schenken.
    Amin.

    We moeten allemaal.in therapie denk ik en Groeps rokia

  12. #57
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Amin.

    We moeten allemaal.in therapie denk ik en Groeps rokia
    Zo erg is het niet, heb vertrouwen in Allah.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Puur. Bekijk reactie
    Heb alle reacties gelezen en onze gemeenschap is zeker passief geworden en wordt veelal geleid door angsten..

    Moge Allah swt een ieder die een vrome partner wenst een vrome partner schenken.
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Zo erg is het niet, heb vertrouwen in Allah.
    Nou aan alle topics te lezen hier en op andere sociale media lijkt het toch echt wel.op een groot probleem.

    Vertrouwen ten alle tijden

  14. #59
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Nou aan alle topics te lezen hier en op andere sociale media lijkt het toch echt wel.op een groot probleem.

    Vertrouwen ten alle tijden
    Mensen focussen automatisch waar ze mee zitten, dus dan is het natuurlijk dat we het hierover hebben.

    Ik denk wel dat we allemaal terughoudender worden, doordat social media ons kwetsbare kanten exploiteert, waardoor mensen zich terugtrekken.

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Puur. Bekijk reactie
    Heb alle reacties gelezen en onze gemeenschap is zeker passief geworden en wordt veelal geleid door angsten..

    Moge Allah swt een ieder die een vrome partner wenst een vrome partner schenken.
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Zo erg is het niet, heb vertrouwen in Allah.
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Mensen focussen automatisch waar ze mee zitten, dus dan is het natuurlijk dat we het hierover hebben.

    Ik denk wel dat we allemaal terughoudender worden, doordat social media ons kwetsbare kanten exploiteert, waardoor mensen zich terugtrekken.
    Dat is wel zo ja.

    Ik blijf erbij dat jij een keer een training moet geven op dit gebied aan ons angstige passievelingen