1. #16
    ᕦʕ •ᴥ•ʔᕤ

    Reacties
    826
    01-08-2020

    Ergens les volgen lijkt me het meest ideale.
    Meestal koppelen de leraar en diens vrouw personen dan.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    ik heb veel cursussen en lessen gevolgd. Misschien ben ik gewoon niet koppelwaardig.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Hey, ik heb dus eigenlijk best veel sebab gedaan. Bewust en onbewust.

    Dus ik mag dan denk ik wel zeggen, dat het me nog niet is voorgeschreven.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  4. #19
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Mekteb!

  5. #20
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Ik vind het zo fout om opleidingen te gaan volgen om iemand te ontmoeten.

  6. #21
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Hey, ik heb dus eigenlijk best veel sebab gedaan. Bewust en onbewust.

    Dus ik mag dan denk ik wel zeggen, dat het me nog niet is voorgeschreven.
    Geduld komt goed bi idnilaah

    Ik ben ook van mening dat je trouwen niet moet forceren of actief achter zoeken... just let the spark surprise you...


    Moge Allah jullie allen voorzien van een goede levenspartner

    Quran & Sunnah


  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door rachideke Bekijk reactie
    Good point, broers moeten een actievere rol hier in spelen. Vele dames durven deze topic niet meteen met hun vader te bespreken.

    En als broer ken je je zus en weet je gelijk of iemand een mogelijke match kan zijn of niet.
    Ik zie dit nauwelijks gebeuren veel te veel die culturele trots die een rol speelt. In Marokko zie ik dit wel, maar hier niet

  8. #23
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    ik heb veel cursussen en lessen gevolgd. Misschien ben ik gewoon niet koppelwaardig.
    Kajol heb je tijdens deze lessen ook openlijk kenbaar gemaakt open te staan voor een huwelijk?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #24
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Ik vind het zo fout om opleidingen te gaan volgen om iemand te ontmoeten.


    Ik las weleens tips waarin mensen actief op zoek gingen naar een levenspartner en één daarvan was/is bezoek plekken waar jij interesse voor hebt (bijvoorbeeld islam,kennis opdoen) zodat jullie een gemeenschappelijk raakvlak hebben


    Men volgt opleiding(en) om kennis te vergaren en tegelijkertijd vind je wellicht de ware. Win win situatie


    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Ik zie dit nauwelijks gebeuren veel te veel die culturele trots die een rol speelt. In Marokko zie ik dit wel, maar hier niet
    Klopt,

    Binnen de islam word JUIST aangemoedigd om actief mee te denken/ helpen (buren,familieleden etcetera) zodat niemand ongetrouwd zal blijven
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Buiten dit alles om ben ik van mening dat je als moslima ook zeker de eerste stap mag zetten mocht je een geschikte man (toekomstige vader van je kinderen) in hem zien

    Ook mannen kunnen verlegen zijn /schamen zich
    Zet je trots,angst,oude gewoonten opzij

    Zou zo zonde zijn, JIJ loopt dan de man van je dromen mis. Ja JIJ die dit nu leest voor heel veel andere zaken treden we wel naar voren echter jouw wederhelft durven aanspreken....in deze wereld heb je twee soorten mensen


    Mensen die toe kijken hoe anderen hun leven leven en dromen van zo'n leven


    Mensen die daadkrachtig zijn en concrete stappen durven zetten en hun doel(en) verwezenlijken door te DOEN.

    La 7achma fi DEEN.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #27
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Ik zie dit nauwelijks gebeuren veel te veel die culturele trots die een rol speelt. In Marokko zie ik dit wel, maar hier niet
    In mijn vriendenkring gebeurt dat wel.

    Ik schroom mij ook niet om een nichtje of zusje voor te stellen als ik weet dat iemand wilt trouwen en ik het een goede mogelijke match vind. Al ben ik geen fan meer van het matchmaker voor familie maak ik een uitzondering.

    Ook toen mijn zusje wou trouwen heb ik x maal afgesproken met mijn toekomstige schoonbroer en altijd alles via mahram gedaan (zo ver ik weet waarschijnlijk niet 100%) en dat waardeer je en je begint de relatie met je schoonbroer ook meteen met veel wederzijds respect.

    Quran & Sunnah


  13. #28
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Buiten dit alles om ben ik van mening dat je als moslima ook zeker de eerste stap mag zetten mocht je een geschikte man (toekomstige vader van je kinderen) in hem zien

    Ook mannen kunnen verlegen zijn /schamen zich
    Zet je trots,angst,oude gewoonten opzij

    Zou zo zonde zijn, JIJ loopt dan de man van je dromen mis. Ja JIJ die dit nu leest voor heel veel andere zaken treden we wel naar voren echter jouw wederhelft durven aanspreken....in deze wereld heb je twee soorten mensen


    Mensen die toe kijken hoe anderen hun leven leven en dromen van zo'n leven


    Mensen die daadkrachtig zijn en concrete stappen durven zetten en hun doel(en) verwezenlijken door te DOEN.

    La 7achma fi DEEN.
    Daar is zeker niets mis mee alleen best beetje subtiel aanpakken.

    Quran & Sunnah


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Niet vervelend bedoeld maar....

    Alle mensen die hier tips delen zijn volgens mij zelf ook nog single. Wat is nou echt het probleem??

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Klopt,

    Binnen de islam word JUIST aangemoedigd om actief mee te denken/ helpen (buren,familieleden etcetera) zodat niemand ongetrouwd zal blijven
    Binnen de Marokkaanse gemeenschap wordt juist veel shor gebruikt om elkaar niet te laten trouwen
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info