1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Help anderen, dan helpt Allah jou!

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh


    Neem aub de tijd om dit te lezen Djazaakoum Allahoe Ghairan, en als je Engels kan dan kan je ook gelijk het filmpje zien. De tekst is een vertaling van wat er wordt verteld in het filmpje. https://m.youtube.com/watch?v=MG3jGHnBVQs


    Een man in Egypte, ging naar de dokter en hij kwam erachter dat alle aderen naar zijn hart, dicht gingen. Dus adviseerde de dokter de man om naar Europa te gaan om geopereerd te worden.

    De dokter in Duitsland vertelde de man dat het een gevaarlijke operatie is, en de overlevingskans is vijftig procent. De man besefte dat dit mogelijk de laatste dagen van zijn leven zouden kunnen zijn.

    De man vroeg de dokter of hij terug naar zijn familie en vrienden kon gaan (in Egypte) om afscheid te nemen en vergiffenis te vragen. De dokter gaf hem toestemming, maar hij waarschuwde hem om niet te lang weg te blijven.

    ...Eenmaal in Egypte aangekomen, stond de man bij een slagerij. Hij zag hoe een vrouw stukjes vlees verzamelde die op de grond vielen. Wat doe je? Vroeg de man aan de vrouw. Ik verzamel dit vlees voor mijn dochters, want ze hebben twee jaar lang geen vlees gegeten. De man vertelde haar, dat ze één jaar lang vlees mag komen halen bij de slagerij waar ze stonden, en hij (de zieke man) betaald de kosten daarvan.

    De vrouw begon Dua’s (smeekbeden) voor de zieke man te verrichten. Maar deze Dua’s kwamen uit het diepste van haar hart.

    Eenmaal thuis aangekomen, zag de dochter van de man dat hij was veranderd. Jou gezicht is verander, zei ze tegen hem. Alhamdoulilah, moge Allah shwt de operatie in Duitsland vergemakkelijken, antwoordde de man.

    ...Eenmaal teruggevlogen naar Duitsland, ging de zieke man weer terug naar de dokter. De dokter verrichtte nog de laatste paar testen en onderzoeken, vlak voor de operatie. Naar welk ziekenhuis bent u gegaan, vroeg de dokter. Ik ben naar geen één ziekenhuis gegaan, antwoordde de zieke man. Nee! Je hebt sterke medicijnen genomen die al u aderen naar uw hart hebben geopend!, zei de dokter en voegde eraan toe: de aderen naar uw hart zijn zo open, heeft geen operatie nodig!


    De zieke man die nu genezen is, zei: ik weet wat dit is, De Genezer is Allah shwt. Hij is De Ene die mij heeft genezen, omdat ik een arm persoon heb geholpen.

    Subhanallah!


    Deel dit aub Djazaakoum Allahoe Ghairan, omwille van Allah shwt.
    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    815
    08-06-2016

    Mooi moraal in dit verhaal! Andere helpen is een zeer doeltreffende methode om in dunya te slagen!