1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    05-08-2020

    Zina voor huwelijk

    Een oprechte vraag..
    Zijn er mannen die kunnen trouwen met een vrouw die haar maagdelijkheid is verloren voor het huwelijk? En andersom, zouden jullie dames dit kunnen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.840
    15-08-2012

    Nee

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4
    05-08-2020

    Omdat?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4
    05-08-2020

    Citaat Geplaatst door Rwina_Koning Bekijk reactie
    Nee
    Omdat?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.840
    15-08-2012

    Citaat Geplaatst door Suikerklontje_ Bekijk reactie
    Omdat?
    ik zelf maagd ben

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Als ik degene ben die haar heeft ontmaagd voor het huwelijk , dan wel ..
    Anders niet

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4
    05-08-2020

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Als ik degene ben die haar heeft ontmaagd voor het huwelijk , dan wel ..
    Anders niet
    Mag ik vragen waarom anders niet?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Suikerklontje_ Bekijk reactie
    Mag ik vragen waarom anders niet?
    Kan haar niet aannemen met een strafblad,op dat vlak moet ze clean zijn

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Neen.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Als ik degene ben die haar heeft ontmaagd voor het huwelijk , dan wel ..
    Anders niet
    wist wel dat je een kut azulist bent
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  11. #11
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Te veel catfishes in augustus. Komen ineens als paddestoelen Uit de grond.

    #opvallend
    #merkbaar
    vooruit kijken is regeren.

  12. #12
    Ing.

    Reacties
    175
    11-10-2007

    Nee, als reden: de gedachten alleen dat een andere al de deuren heeft geopend maakt het niet interessant meer

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    951
    11-12-2019

    Citaat Geplaatst door abdelghalek12 Bekijk reactie
    Nee, als reden: de gedachten alleen dat een andere al de deuren heeft geopend maakt het niet interessant meer
    Ik sluit me hierbij aan.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    951
    11-12-2019

    Groetjes terug.

  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Salaamoe alaikoem. De meerderheid claimt dat ze geen zuster kunnen trouwen die in haar verleden gevallen was in ontucht en vervolgens tauba heeft verricht en haar leven leeft ver weg van het ongehoorzamen van Allah.

    Ik denk dat velen van degenen die zeggen dat ze dat nooit zullen accepteren, dat ze het wel zouden accepteren als ze beseffen wat een goede zuster het is whallahu a3lam.

    Het heeft te maken met de zuster in kwestie. De 1 is gevallen in ontucht en had daar enorm spijt van, heeft haar leven helemaal veranderd en is loyaler, eerlijker, beschikt over een betere akhlaq en volgt wellicht de Deen beter dan vele andere zusters die niet zijn gevallen in ontucht. En de ander claimt tauba te hebben verricht maar haar manier van leven, uiterlijk, daden en gedrag laat wat anders zien.

    Beste is in mijn ogen om te trouwen: een zuster die kuis is sinds begin tot eind en beschikt over een goede akhlaq en Deen, want een maagd zijn betekend niet dat ze kuis is geweest.

    Vervolgens een zuster die heel haar leven kuis is geweest, beschikt over een goede akhlaq en Deen maar ze is gescheiden en dus geen maagd meer.

    Vervolgens een zuster die haar leven kuis leefde en beschikt over een goede akhlaq maar was gevallen in ontucht door valse belofte en blinde liefde. Vervolgens had ze er oprecht enorm spijt van en heeft ze haar leven opgepakt en blijft ze ver weg van verboden zaken en volgt ze haar Deen goed.

    Deze soort vrouwen zou ik kunnen trouwen. Liefste de eerste en als die er niet zijn voor mij? Dan de tweede type en is die er niet? Dan de derde type. En is die er niet? Trouw ik niet.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”