1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Marokko meldt 1230 nieuwe besmettingen en 18 doden coronavirus

    In de laatste 24 uur zijn 1.230 nieuwe besmettingen bevestigd en is het totaal opgelopen tot 33.237





    Het Marokkaanse Ministerie van Volksgezondheid meldde vandaag 18 nieuwe coronadoden. Tot dusver zijn 498 mensen in Marokko overleden aan de gevolgen van het longvirus COVID-19.




    In het laatste etmaal zijn 1157 personen hersteld van het coronavirus. Het aantal herstellingen is daarmee opgelopen tot 23.347. Het herstelpercentage in Marokko is 70.2%.

    De regio Casablanca-Settat noteert met 26.3% het meest aantal bevestigde infecties, gevolgd door Tanger-Tetouan-Al Hoceima (22,4%), Fez-Meknes (16,1%), Marrakech-Safi (15,6%) en Rabat-Sale-Kenitra (9,4%).

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Verschrikkelijk dit is waar ik jullie voor heb gewaarschuwd

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Verschrikkelijk dit is waar ik jullie voor heb gewaarschuwd
    Rot toch op
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Paar maanden was ie nog aan het janken voor de strenge maatregelen in marokko toen ie daar "vast zat"
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Marokkaanse nederlanders werden onaangekondigd gegijzeld terwijl nederland constant aandrong bij de marokkaanse regering dat mensen in nood zaten en dringend terug moeten komen :

    Mensen kwamen zonder medicijnen te zitten, gezinnen werden uitelkaar gehaald, jongeren die hun werk verloren hadden, mensen hadden geen geld meer om daar te verblijven

    ja inderdaad dit heeft niks met corona bescherming te maken die moet je gewoon laten vertrekken

    maar mensen vanuit europa naar marokko laten vertrekken was daar vel op tegen en iedereen kan dit nog herinneren ik zei duidelijk ga niet naar marokko blijf waar je bent

    Toen kreeg ik gezeik over mij heen dat marokko altijd nog veiliger was dan nederland en marokko doet het goed en heeft alleen 6000 infecties

    Ik zei heel duidelijk als mensen masaal naar marokko gaan reizen zal dit dramatische gevolgen hebben

    Daarmee ben ik uitgesproken mijn reacties kunnen altijd nog worden terug gelezen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Verschrikkelijk dit is waar ik jullie voor heb gewaarschuwd
    Dit zat er aan te komen kaasmarokkaantje het doet altijd nog beter dan jou kaasland met 6000 + doden .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    253
    31-03-2016

    Gaat lekker daar, denk Italiaanse taferelen gaan we zien, mensen in gangen/binnenplaatsen van ziekenhuizen verzorgd worden. allemaal terug van EID, dit belooft wat. Geruchten gaan dat Marokko dezer dagen helemaal weer op slot gaan, toerisme is als verloren beschouwd

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door Jaouad_Adam Bekijk reactie
    Gaat lekker daar, denk Italiaanse taferelen gaan we zien, mensen in gangen/binnenplaatsen van ziekenhuizen verzorgd worden. allemaal terug van EID, dit belooft wat. Geruchten gaan dat Marokko dezer dagen helemaal weer op slot gaan, toerisme is als verloren beschouwd
    italie heeft veel ouderen je zit bv hier in Nederland dat er nog niet veel aan de hand is ondanks hoge besmettingen zijn het vooral jongeren tussen 20 en 40 jaar oud zijn. Tot 45 jaar kom je vaak met milde klachten van af. In Marokko zijn het vooral jongeren die positief testen op corona. Muhammad al yobi maakte eerder bekend dat gemiddelde leeftijd voor gevallen die geïnfecteerd zijn met Covid 19 34,5 jaar is. Marokko heeft ook veel jongeren dan ouderen.
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    253
    31-03-2016

    Bedoel meer gezondheidszorg, NL behoort tot beste van de wereld, als ze hier niet kwijt kunnen zijn ze welkom in Duitsland.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    298
    17-05-2017

    Ben het volledig met Energie007 eens. Hij en ik zaten vast ja toen. Ik kan mij niet echt herinneren dat hij zat te ' janken voor de strenge maatregelen in marokko toen ie daar vast zat' , maar ik kan ben niet vergeten hoe je van de ene op de andere dag compleet van je bewegingsvrijheid beroofd werd, en ik een caroussel van gemixte emoties terechtkwam. En vergeleken met Nederland waren er weinig infecties. Energie007 en ik hebben/hadden alle redenen om te waarschuwen niet naar vakantie te gaan in Marokko dit jaar, omdat de overheid blijk gegeven heeft niet te aarzelen rigoureuze maatregelen te nemen. Mijn contacten aldaar geven de signalen aan dat er overwogen wordt opnieuw een lockdown door te voeren. Laten we het niet hopen, maar als de genoemde cijfers blijven stijgen....

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door Jaouad_Adam Bekijk reactie
    Bedoel meer gezondheidszorg, NL behoort tot beste van de wereld, als ze hier niet kwijt kunnen zijn ze welkom in Duitsland.
    wat dat betreft italie heeft de beste ziekenhuizen ter wereld maar als kwetsbare mensen massaal ziek worden dan kan ziekenhuis al minder voor je iets betekenen. Je lichaam moet het zelf gaan doen en terug vechten wat voor kwetsbare groepen vaak niet lukt omdat het lichaam snel uitgeput raakt.

    Er ontstaan ​​ernstige twijfels over de nauwkeurigheid van COVID-19-testmethoden, resultaten, sterftecijfers en de zogenaamd 'extreme dodelijkheid' van dit virus. Zelfs de reguliere media en overheidsrapporten laten dit nu zien. Uit een recent onderzoek van de nationale gezondheidsautoriteit van Italië blijkt dat bijna iedereen die dood werd verklaard door COVID-19 al worstelde met ernstige chronische ziekten.

    Grootste bedreiging van corona virus is voor ouderen die ziek zijn
    De gemiddelde leeftijd van de mensen die in Italië geïnfecteerd zijn is 63 jaar. De gemiddelde leeftijd van de mensen die zijn overleden is 79,5 jaar.


    De gemiddelde leeftijd van de mensen die in Italië geïnfecteerd zijn is 63 jaar dan had praten wij over tienduizenden besmettingen en in Marokko is het gemiddelde leeftijd van de mensen die geïnfecteerd zijn 34 jaar oud.
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Marokko heeft maar 6,74 procent van bevolking die ouder is dan 65 jaar terwijl Italië 35 procent van de bevolking ouder is dan 65 jaar. Italianen leven veel langer dan Marokkanen
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    298
    17-05-2017

    @Monica. Waarom halen jullie toch telkens Fnideq aan? Daar woont Maafia, die een reportage maakt over de slechte kwaliteit van de visrestaurants aldaar... Mijn huis staat in M'diq.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    12.504
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Marokkaanse nederlanders werden onaangekondigd gegijzeld terwijl nederland constant aandrong bij de marokkaanse regering dat mensen in nood zaten en dringend terug moeten komen :

    Mensen kwamen zonder medicijnen te zitten, gezinnen werden uitelkaar gehaald, jongeren die hun werk verloren hadden, mensen hadden geen geld meer om daar te verblijven

    ja inderdaad dit heeft niks met corona bescherming te maken die moet je gewoon laten vertrekken

    maar mensen vanuit europa naar marokko laten vertrekken was daar vel op tegen en iedereen kan dit nog herinneren ik zei duidelijk ga niet naar marokko blijf waar je bent

    Toen kreeg ik gezeik over mij heen dat marokko altijd nog veiliger was dan nederland en marokko doet het goed en heeft alleen 6000 infecties

    Ik zei heel duidelijk als mensen masaal naar marokko gaan reizen zal dit dramatische gevolgen hebben

    Daarmee ben ik uitgesproken mijn reacties kunnen altijd nog worden terug gelezen
    A oprotten a woeshoem.daarom dat marokko het zo goed deed. En nu doen alsof je het beste wilr van marokko
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Italië heeft duizenden doden niet te vergelijken met Marokko met 500 doden