1. #256
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Je hebt uitmuntend getypt, moge Allah swt jou prijzen.
    Ameen broeder, moge Allah ons leiden.

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  2. #257
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Je hebt uitmuntend getypt, moge Allah swt jou prijzen.
    heel mooi getypt jaaa maar wat doe met de regelgeving vanuit de Koran en de sunna???? Hoe is dat getypt ????? Want dat strookt niet met wat zij typt .... dus waar sta jiji achter ?

  3. #258
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    heel mooi getypt jaaa maar wat doe met de regelgeving vanuit de Koran en de sunna???? Hoe is dat getypt ????? Want dat strookt niet met wat zij typt .... dus waar sta jiji achter ?
    Lees dit en zwijg aub.

    https://al-yaqeen.com/artikelen/bij-...gheid-geboden/

    En het mooiste stukje wilde ik toch even met jou delen;

    Tot slot, iets wat vaak wordt vergeten is dat het verketteren van personen slechts weggelegd is voor islamitische rechters en grote moslimgeleerden die bevoegd zijn om zulke uitspraken te doen. Alleen zij zijn in staat om een oordeel hierover te vellen. Wie geen onderdeel is van dit selecte groepje, moet zich niet met dit soort zaken bemoeien. Hij moet zich bezig houden met zichzelf en niet met anderen. Anders loopt hij het gevaar een zware zonde te begaan waarvoor hij aansprakelijk wordt gesteld op de Dag des Oordeels.

    Sheikh Ilyas El Yousf


    Voor de rest wenst mij jou nog een mooie dag toe wensen en hou je tong in bedwang.

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  4. #259
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door assepoesterr86 Bekijk reactie
    Iedereen heeft depressieve tijden gehad en dat iemand zelfmoord als enige optie ziet a la, maar zelfmoord plegen als ouderzijnde is zo egoïstisch. Valt niet goed te praten, dan had je nooit kinderen op deze aardbol moeten zetten want zij zijn de dupe !!
    Wat jij bedoelt is dat veel mensen tijdelijk in een dip kunnen komen, als er bepaalde dingen tegenzitten, veel belasting komt.
    Dat is een incidenteel probleem.
    Aanzienlijk erger is de depressiviteit die congenitaal is, dus erfelijk, in de genen zit.
    Die depressiviteit is niet incidenteel, maar structureel.
    Mensen lijden daar voortdurend aan, kan af en toe wat minder worden, artsen proberen het met medicatie, therapie zo veel als mogelijk te bestrijden.
    Die aandoening is zoveel erger dan die incidentele depressie waaraan mensen kunnen lijden.

    Ik wil mensen die zo verschrikkelijk hebben geleden, nooit egoïstisch noemen, ik voel alleen compassie.
    Maar ik ben niet religieus.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Lees dit en zwijg aub.

    https://al-yaqeen.com/artikelen/bij-...gheid-geboden/

    En het mooiste stukje wilde ik toch even met jou delen;

    Tot slot, iets wat vaak wordt vergeten is dat het verketteren van personen slechts weggelegd is voor islamitische rechters en grote moslimgeleerden die bevoegd zijn om zulke uitspraken te doen. Alleen zij zijn in staat om een oordeel hierover te vellen. Wie geen onderdeel is van dit selecte groepje, moet zich niet met dit soort zaken bemoeien. Hij moet zich bezig houden met zichzelf en niet met anderen. Anders loopt hij het gevaar een zware zonde te begaan waarvoor hij aansprakelijk wordt gesteld op de Dag des Oordeels.

    Sheikh Ilyas El Yousf


    Voor de rest wenst mij jou nog een mooie dag toe wensen en hou je tong in bedwang.
    hier gaat het over VERKETTEEN ... iemand kafir verklaren ... dat is heel wat anders ... we hadden het toch over OORDELEN ? B

  6. #261
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: “Wie van jullie iets verwerpelijks ziet, laat hem dat met zijn hand veranderen. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van het geloof.”

  7. #262
    MVC Lid

    Reacties
    48
    29-10-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Wat jij bedoelt is dat veel mensen tijdelijk in een dip kunnen komen, als er bepaalde dingen tegenzitten, veel belasting komt.
    Dat is een incidenteel probleem.
    Aanzienlijk erger is de depressiviteit die congenitaal is, dus erfelijk, in de genen zit.
    Die depressiviteit is niet incidenteel, maar structureel.
    Mensen lijden daar voortdurend aan, kan af en toe wat minder worden, artsen proberen het met medicatie, therapie zo veel als mogelijk te bestrijden.
    Die aandoening is zoveel erger dan die incidentele depressie waaraan mensen kunnen lijden.

    Ik wil mensen die zo verschrikkelijk hebben geleden, nooit egoïstisch noemen, ik voel alleen compassie.
    Maar ik ben niet religieus.
    Dat is jouw beredenering, ik geloof in Allah swt en als het iets is waar de mens niets aan kon doen, dan zou het geen zonde zijn die bestraft werd met een eeuwig verblijf in de hel. Allah is vergevingsgezind, maar zelfmoord is een grote zonde die zwaar bestraft wordt. Mensen die depressieve klachten hebben dienen toevlucht te zoeken naar het gebed en zich te verdiepen in het geloof. Zelfmoord is eigenlijk een beetje zelfmedelijden hebben. Jij bent niet religieus, dus begrijp ik dat jij er anders over denkt.

  8. #263
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door assepoesterr86 Bekijk reactie
    Dat is jouw beredenering, ik geloof in Allah swt en als het iets is waar de mens niets aan kon doen, dan zou het geen zonde zijn die bestraft werd met een eeuwig verblijf in de hel. Allah is vergevingsgezind, maar zelfmoord is een grote zonde die zwaar bestraft wordt. Mensen die depressieve klachten hebben dienen toevlucht te zoeken naar het gebed en zich te verdiepen in het geloof. Zelfmoord is eigenlijk een beetje zelfmedelijden hebben. Jij bent niet religieus, dus begrijp ik dat jij er anders over denkt.
    Alle moslims die hulp zoeken bij artsen, ziekenhuizen, psychiaters zijn volgens jou geen goede moslims?
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #264
    MVC Lid

    Reacties
    48
    29-10-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Alle moslims die hulp zoeken bij artsen, ziekenhuizen, psychiaters zijn volgens jou geen goede moslims?
    Neem een cursus begrijpend lezen, want dat zeg ik niet.

    Ps een arts gaat niemand kunnen helpen met depressieve klachten, het is een gevoel van binnen en het gebed is dan ook het enige wat helpt.

  10. #265
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door assepoesterr86 Bekijk reactie
    Neem een cursus begrijpend lezen, want dat zeg ik niet.

    Ps een arts gaat niemand kunnen helpen met depressieve klachten, het is een gevoel van binnen en het gebed is dan ook het enige wat helpt.
    Je schreef:" Mensen die depressieve klachten hebben dienen toevlucht te zoeken naar het gebed en zich te verdiepen in het geloof."

    Als bidden alle medische problemen oplost, waarom zou men dan naar een arts/psychiater gaan?
    Dan is probleem toch opgelost? Waarom zijn er dan psychiaters/artsen in islamitische landen, als alleen gebed helpt?
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #266
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Is ze geEpsteined?

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  12. #267
    MVC Lid

    Reacties
    48
    29-10-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Je schreef:" Mensen die depressieve klachten hebben dienen toevlucht te zoeken naar het gebed en zich te verdiepen in het geloof."

    Als bidden alle medische problemen oplost, waarom zou men dan naar een arts/psychiater gaan?
    Dan is probleem toch opgelost? Waarom zijn er dan psychiaters/artsen in islamitische landen, als alleen gebed helpt?
    Ja dat zeg ik, dat jij leest “het zijn geen goede moslims” dat is verder niet mijn probleem, want dat zeg ik namelijk niet.

    Niet iedereen bidt, niet iedereen staat sterk in z’n geloof, dat had je zelf toch ook kunnen bedenken.

  13. #268
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door assepoesterr86 Bekijk reactie
    Ja dat zeg ik, dat jij leest “het zijn geen goede moslims” dat is verder niet mijn probleem, want dat zeg ik namelijk niet.

    Niet iedereen bidt, niet iedereen staat sterk in z’n geloof, dat had je zelf toch ook kunnen bedenken.
    Ze geloven alleen in westerse technieken, alles eromheen is achtergesteld, toppunt van arrogantie.
    Heavy

  14. #269
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door assepoesterr86 Bekijk reactie
    Ja dat zeg ik, dat jij leest “het zijn geen goede moslims” dat is verder niet mijn probleem, want dat zeg ik namelijk niet.

    Niet iedereen bidt, niet iedereen staat sterk in z’n geloof, dat had je zelf toch ook kunnen bedenken.
    Als moslims zich gigantisch beroerd voelen, dan is niet het eerste wat men doet bidden om verlichting?
    Maar het heeft niet geholpen.
    Daar moet dan toch een verklaring voor zijn?

    Zo ook waarom artsen, ziekenhuizen als men eenvoudig weer beter kan worden door te bidden, hetgeen je toch al zou verwachten dat men zal doen?
    Waarom medicijnen slikken met tal van vervelende bijwerkingen als eenvoudig gebed de kwaal doet verdwijnen?
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  15. #270
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ze geloven alleen in westerse technieken, alles eromheen is achtergesteld, toppunt van arrogantie.
    Zoals gewoonlijk stel ik logische vragen. Bovendien ben ik zeer wantrouwend en terughouden jegens de oplossing van kwalen door alopatische geneesmiddelen.
    Je hebt zoveel bijwerkingen, dat als je deze chronisch moet gebruiken je met 1 pil begint maar er tig bij krijgt om de bijwerkingen te bestrijden.
    Je zit er dus weer naast.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell