1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    je kan het gewoon beschouwen als goed praten van racisme daar zijn Nederlanders en Belgen heel goed in.
    De soort mensen die stonden minder te roepen toen slim shady op de podium een nieuwe holocaust wou beginnen.
    Heavy

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Dat de ze niet strafgerechtelijk kunnen worden vervolgd voor iets wat in een besloten kring gezegd is kan ik nog wel begrijpen, maar dat ze weer aan het werk kunnen als agent? Ze hebben een machtpositie tegenover de burger en zijn verplicht zo neutraal en rechtvaardigheid mogelijk te zijn, ook in besloten kringen.

    En men weet nu ook dat het om agenten gaat die bij dat betreffende bureau werken. Er zal wantrouwen kunnen ontstaan jegens alle agenten die daar werken, immers, elk van hen kan één van de vijf agenten in kwestie zijn. Dat ze niet nu al overplaatsing als 'n (tijdelijke) optie hebben benoemd.. Het justitiële apparaat in dit land is soms echt lachwekkend.

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    etnisch profileren word gewoon erkend door de politie en er word er niks aan gedaan.

    Ze zeggen zelfs het te begrijpen omdat een buitenlander met een dikke wagen automatisch als drugsdealer word gezien en een blanke man als zakenman. Dit is letterlijk in elke stad of het nou Rotterdam, Utrecht of Groningen is! Dit zeggen politie agenten zelfs voor je neus en op camera, aub interview eens een agent en luister zelf naar ze antwoorden.

    De overheid doet zeker aan etnisch profileren net als bedrijven, scholen en de media. Je hebt zelfs een partij dat roept voor het verbannen van de islam en moslims terug te sturen.. Hoe discriminerend wil je het hebben???

    Ik weet dat je dit niet onder ogen wilt zien maar Nederland is heel racistisch en discriminerend in het algemeen. Voor jou is het moeilijker te zien en begrijpen omdat je geen andere huidskleur of naam hebt. Het goed praten op forums, website en andere platformen van racisme gebeurd dagelijks. En je probeert te beweren dat de politie niet racistisch zijn maar deze hele topic is er bewijs van dat ze vanuit hoger op geen actie ondernemen.
    Je blijft spreken van DE politie.
    Dan is het wel van belang wat je precies bedoelt.
    Ik weet dat er agenten zijn die zeggen dat er gewoon etnisch wordt geprofileerd en ik zei er nog bij dat dat inderdaad gebeurt.
    Je zegt dat ik het niet wil erkennen terwijl ik gewoon erbij zeg dat er inderdaad etnisch wordt geprofileerd, beetje vreemd.
    Ik zeg er alleen bij dat het van de wet gewoon niet mag en er ook weleens wat aan gedaan wordt.
    Je kunt vinden dat dat te weinig gebeurt, prima, maar je kunt niet zeggen dat het mag, want dat is feitelijk onjuist.

    Een politieke partij is trouwens niet de overheid.
    En de overheid volgt ook niet wat die politieke partij allemaal wel of niet wil.
    Dat er figuren zijn die de islam weg willen uit Nederland is zeker waar, alleen het is geen beleid, noch zal dat het worden.

    Waar beweer ik dat de politie niet racistisch is trouwens?
    Dat zeg ik nergens.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Je blijft spreken van DE politie.
    Dan is het wel van belang wat je precies bedoelt.
    Ik weet dat er agenten zijn die zeggen dat er gewoon etnisch wordt geprofileerd en ik zei er nog bij dat dat inderdaad gebeurt.
    Je zegt dat ik het niet wil erkennen terwijl ik gewoon erbij zeg dat er inderdaad etnisch wordt geprofileerd, beetje vreemd.
    Ik zeg er alleen bij dat het van de wet gewoon niet mag en er ook weleens wat aan gedaan wordt.
    Je kunt vinden dat dat te weinig gebeurt, prima, maar je kunt niet zeggen dat het mag, want dat is feitelijk onjuist.

    Een politieke partij is trouwens niet de overheid.
    En de overheid volgt ook niet wat die politieke partij allemaal wel of niet wil.
    Dat er figuren zijn die de islam weg willen uit Nederland is zeker waar, alleen het is geen beleid, noch zal dat het worden.

    Waar beweer ik dat de politie niet racistisch is trouwens?
    Dat zeg ik nergens.
    Het is wel een beetje meer dan alleen etnisch profileren. Zolang mensen als jij dit soort korpsen dat lijkt op een varkensstal blijft supporten. Zal het nooit functioneren zoals het hoort en mogen onschuldige mensen daar de prijs voor betalen.


    Leiding van de politie negeerde jarenlang ‘rotte’ cultuur in Horst

    https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020...ltuur-in-horst
    Heavy