1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.303
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Protesten door heel Israël tegen 'corrupte' premier Netanyahu

    Duizenden mensen zijn zaterdag de straat opgegaan in Israël voor protesten tegen premier Benjamin Netanyahu.





    In meerdere steden riepen demonstranten om het vertrek van Netanyahu vanwege aantijgingen van corruptie en recente stijgingen van het aantal coronabesmettingen. De protesten vonden plaats op bruggen en kruisingen door het hele land. Ook voor het huis van Netanyahu in de noordelijke stad Caesarea en voor het presidentieel paleis in Jeruzalem kwamen actievoerders samen.

    De demonstranten droegen mondkapjes tegen het coronavirus. Israël reageerde in het begin van de pandemie snel, waardoor het aantal besmettingen laag bleef. Recent gaf Netanyahu nog toe dat veel lockdownmaatregelen te vroeg zijn opgeheven, waardoor het aantal besmettingen momenteel stijgt.

    Een rechtszaak over corruptie tegen de premier is nog bezig. Netanyahu wordt beschuldigd van gesjoemel in drie zaken waarvan er een teruggaat tot 2007. Hij zou zich schuldig hebben gemaakt aan machtsmisbruik, fraude en omkoping. Als hij aan bepaalde misdrijven schuldig wordt bevonden riskeert hij tot 10 jaar cel.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    848
    25-06-2020

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    hhhh goeie

  4. #4
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Wat is volgens wel de waarheid dan?
    vooruit kijken is regeren.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    164
    16-05-2020

    Dit is gwn echt hoor, je denkt dat joden perfect zijn en onaantastbaar zijn, maar in Israel komen ook gwn protesten voor...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door chelhie21 Bekijk reactie
    Wat is volgens wel de waarheid dan?
    Wist ik dat maar ,vind het gewoon opmerkelijk dat na de eerste Corona “golf” wereldwijd demonstraties en protesten uitbreken ... of het is toeval/georganiseerd ,of de mensheid is nog gekker dan ik dacht

  7. #7
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Wist ik dat maar ,vind het gewoon opmerkelijk dat na de eerste Corona “golf” wereldwijd demonstraties en protesten uitbreken ... of het is toeval/georganiseerd ,of de mensheid is nog gekker dan ik dacht
    Of mensen zijn de, door de overheid, opgelegde maatregelen gwn zat en dan is het geen toeval dat overal ter wereld protesten en demonstraties uitbreken door de vrijheid beperking..

    Niet alles hoeft mysterieuze vragen op te gaan wekken en/of een puzzelstuk te zijn.

    De maatregelen overal ter wereld door de overheden/regeringen zijn georganiseerd en de ideeën komen van enkel 1 plek (lees: groep) vandaan
    vooruit kijken is regeren.