1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Afvallen!



    Hello,

    Nadat mijn weegschaal display vorige week liet weten dat er maar 1 persoon tegelijk op de weegschaal mocht staan was het duidelijk.
    I need to lose weight!

    Na een week minderen van heerlijke suikers en her en der boze blikken te werpen naar fastfood etende mensen was het resultaat positief. Zeker 100 gram minder op de weegschaal nu nog de kilo’s eraf en de weegschaal is ook blij.

    Ik merk dat ik naast de normale suiker afkickverschijnselen zoals het willen vermoorden van donut/chocolade/taart/chips etende mensen in mijn buurt ook andere niet normale symptomen vertoon.

    Ik heb weinig tot geen energie en ben de gehele dag moe. Wat ik niet begrijp gezien ik me toch juist gezond en fit zou moeten voelen na het minderen van al die ongezonde dingen (lees lekkernijen) ?

    Iemand tips om toch energie te krijgen of energieker te worden...?

    Alvast bedankt

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Fruit eet ik sporadisch
    Ik ben wel gestopt met het eten van pasta’s, rijst etc..en zoetigheden.
    Eet voornamelijk salades, vis en eieren.
    En is prima te doen alleen merk dat ik echt zo vermoeid ben de gehele dag en dat had ik daarvoor veel minder..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    Ah oke. Voor mij werkt af en toe kleine portie zilvervliesrijst, fruit of dadels wel goed! Niet teveel natuurlijk. Max 2 st.
    Probeer ook veel groente te eten. Eiwitten zijn ook belangrijk voor energie. Niet op salades leven. Ik ken iemand die dat steeds doet, maar is niet vol te houden.

    Hoeveel wil je afvallen? Ik ben ook een paar kilootjes aangekomen de afgelopen tijd, en ga weer aan de slag in sha Allah.
    Ja groente probeer ik ook te eten.
    Klopt, alleen salades is niet vol te houden dus ik wissel het wel af maar ik probeer te minderen met koolhydraten.

    Ik wil er tien kilo afhebben insha Allah
    En jij?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    Goed bezig! Kilo’s gaan zo vast heel snel =) Is denk ik normaal om vermoeid te zijn eerste 2 weken, als je ook bijna geen koolhydraten eet. Koffie kan misschien even een oppepper geven. Heb je dat geprobeerd? Ik ben afgekickt, vanwege de zuivel.

    Minimaal 5. kilo en aan conditie werken.
    Ben je al aan het sporten? Ik ga niet terug naar de sportschool
    Ja ik kan niet leven zonder koffie haha, anders ben ik in de ochtend niet aanspreekbaar :-p
    Koffie moet bij mij wel met melk en suiker anders krijg ik het niet weg.

    Als water drinken (wat ik voorheen haast niet deed) en daarna naar het toilet lopen, onder sporten valt wel..
    Sportschool kwam ik weinig zat niet op de route naar de winkel waar ik mijn chocolade en chips haalde :-p hihi
    En nu met Corona kom ik er sowieso niet.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    Zonder melk vind ik ook niet lekker, maar ehm toch suiker in je koffie? Dat telt toch ook

    Hahaha ik moet wel een beetje in beweging blijven =P.

    Volhouden en succes!
    Hahah ja maar dat is minimaal als je het vergelijkt met wat ik aan suikers naar binnen propte. Iedere dag was Suikerfeest bij mij :-p

    Ja volhouden is the key word.
    Dank je, jij ook :-))

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    65
    05-03-2019

    Ik ga je precies zeggen wat je moet doen !!
    1 na de 21.00 niet meer eten slaap je vroeg na 19.00 niet meer eten..

    2 ontbijt 2 sneetjes brood met 30 plus kaas en banaan of fruit je mag zoveel koffie en thee zonder suiker Na tijdje zal je genieten van de smaak van alles zonder suiker

    3 middag eten 2 sneetjes brood of proteïne bar

    4 avond eten warme maaltijd liefst veel groente..

    5 minimaal 3x. Per week sporten moet !!


    6 wees standvastig erin en je zal heeel veel kilo’s
    Op een gezonde manier afvallen dit geld voor iedereen die zijn doel wilt behouden. Kwa afvallen duurd 3 maanden en je hebt je gewenste resultaat of beter en als je vaker kan sporten doe het !!!

    En veel duas doen bij Allah swt hij helpt en begeleid je bij alles good luck sis

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Citaat Geplaatst door sportief27 Bekijk reactie
    Ik ga je precies zeggen wat je moet doen !!
    1 na de 21.00 niet meer eten slaap je vroeg na 19.00 niet meer eten..

    2 ontbijt 2 sneetjes brood met 30 plus kaas en banaan of fruit je mag zoveel koffie en thee zonder suiker Na tijdje zal je genieten van de smaak van alles zonder suiker

    3 middag eten 2 sneetjes brood of proteïne bar

    4 avond eten warme maaltijd liefst veel groente..

    5 minimaal 3x. Per week sporten moet !!


    6 wees standvastig erin en je zal heeel veel kilo’s
    Op een gezonde manier afvallen dit geld voor iedereen die zijn doel wilt behouden. Kwa afvallen duurd 3 maanden en je hebt je gewenste resultaat of beter en als je vaker kan sporten doe het !!!

    En veel duas doen bij Allah swt hij helpt en begeleid je bij alles good luck sis
    Dank je wel voor de tips :-))
    Genieten van de smaak van alles zonder suiker zal nog lang duren bij mij haha. Ik ben denk ik verslaafd aan suikers.

    Ja sporten zou ik wel meer moeten doen maar ga liever niet naar de sportschool nu in deze rare periode.

    Ameen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.380
    14-03-2019

    Dit wil ik even kwijt aan alle luie dikkerds van Nederland.

    https://youtu.be/-vVKARy0zW0?t=294
    WWG1WGA

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Citaat Geplaatst door Tsiehta. Bekijk reactie
    Dit wil ik even kwijt aan alle luie dikkerds van Nederland.

    https://youtu.be/-vVKARy0zW0?t=294
    Oke, vet :-p

  10. #10
    Inactief lid daaáag

    Reacties
    29
    13-07-2020

    Je kan twee dingen doen.

    Minder calorieën eten dan je verbrandt.... Dan val je op een langzamere manier af... Duurt dus heel lang en de kilo's kunnen wel langer eraf blijven.

    Of je gaat naar YouTube en volgt het programma(gratis) van Drberg... Maar dat moet je ook je hele voedingspatroon omgooien...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-10-2019

    Citaat Geplaatst door Doejedingaltijd Bekijk reactie
    Je kan twee dingen doen.

    Minder calorieën eten dan je verbrandt.... Dan val je op een langzamere manier af... Duurt dus heel lang en de kilo's kunnen wel langer eraf blijven.

    Of je gaat naar YouTube en volgt het programma(gratis) van Drberg... Maar dat moet je ook je hele voedingspatroon omgooien...
    Ik ga denk ik voor het eerste, het tweede zie ik als een berg tegenop :-p
    Thanks voor de suggestie.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    13
    07-06-2020

    Zoek eens op 'if it fits your macros'. Onderaan de streep draait het bij afvallen allemaal om calorie inname. Als jouw main goal afvallen is, zou ik zeggen eet gewoon steeds minder calorieën. Wat je dan eet, is aan jou. Zo is het ook beter vol te houden. Een dieet is gewoon niet realistisch.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-10-2019

    Hey meid,

    Koop mulitivitamines , je voelt je waarschijnlijk moe omdat je je eetpatroon hebt veranderd.
    Als je je moe blijft voelen even langs de huisarts bloedprikken of even nagaan of je niet te weinig voedingstoffen binnen krijgt.
    Wat betreft rijst pasta kan je gewoon eten rond de 100 gr max 125 en je zult gewoon afvallen in sha allah.
    Ik hoop dat het je gaat lukken in sha allah, mocht dit niet werken voor je ik heb een stuk of 5 Sb boeken liggen, die mag je gratis hebben van mij ik vind haar methodes persoonlijk het prettigst en je mag gewoon brood, pasta, crackers enz..

    Heel veel succes!!!