1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Verwaarlozen van een eerdere vrouw is fout. Maar lust speelt altijd een rol en daarom zegt de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam dat je moet vasten als je niet kunt trouwen.

    Dat toont aan dat je de lustgevoelens drukt door te vasten. Ook zegt de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam, dat het trouwen helpt om je ogen neer te slaan, dus om niet gulzig naar vrouwen te kijken.

    Bijna alle vrouwen van de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam waren weduwen, dus vrouwen die al eerder getrouwd waren.

    Op 'Aa-isha en ik denk ook Maria al-Qibtiyyah radiAllahu 'anhunna na.

    Meerdere vrouwen trouwen betekent dat je meer rechtvaardigheid in de maatschappij wilt bewerkstelligen.

    Want als veel vrouwen ongetrouwd blijven, speelt dat zinna (ontucht) in de hand en dat vernietigd een hele natie.

    Allahu a3lam
    Ja, maar die mannen die ik ken hebben geen enkele niyyah omwille van de sunnah. Waarom verwaarlozen ze ze dan hun
    eerste vrouw die niet meer jong en knap is? Ze misbruiken het recht op polygamie alsof de man een player mag zijn. Best veel tweede generatie Marokkanen deden het eerst met een Nederlandse dame voor
    de gezinshereniging. Zij vinden mannen meer waard dan vrouwen. Daarom krijgen de mannen ook eerst te eten en dan pas de vrouwen. Dat is toch geen sunnah, allahu a3lem?

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    profeet Mohammed saw had er zelfs 11 tegelijk en daarnaast nog tig concubines en sex slavinnen. Waarom moeten vrouwen het met maar 1 man doen?
    Waar doe jij kennis op? Of ben je geen moslim?

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Marmitazispanja Bekijk reactie
    Ja, maar die mannen die ik ken hebben geen enkele niyyah omwille van de sunnah. Waarom verwaarlozen ze ze dan hun
    eerste vrouw die niet meer jong en knap is? Ze misbruiken het recht op polygamie alsof de man een player mag zijn. Best veel tweede generatie Marokkanen deden het eerst met een Nederlandse dame voor
    de gezinshereniging. Zij vinden mannen meer waard dan vrouwen. Daarom krijgen de mannen ook eerst te eten en dan pas de vrouwen. Dat is toch geen sunnah, allahu a3lem?
    Jij mag wel meerdere mannen kennen maar een man mag er maar 1

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Marmitazispanja Bekijk reactie
    Ja, maar die mannen die ik ken hebben geen enkele niyyah omwille van de sunnah. Waarom verwaarlozen ze ze dan hun
    eerste vrouw die niet meer jong en knap is? Ze misbruiken het recht op polygamie alsof de man een player mag zijn. Best veel tweede generatie Marokkanen deden het eerst met een Nederlandse dame voor
    de gezinshereniging. Zij vinden mannen meer waard dan vrouwen. Daarom krijgen de mannen ook eerst te eten en dan pas de vrouwen. Dat is toch geen sunnah, allahu a3lem?
    Dat de man als eerst moet eten, dat is als er sprake is van een gezin met kinderen.

    De kinderen mogen namelijk pas beginnen met eten als de vader begint.

    Jouw vraag doet mij aan deze hadith denken:

    Narrated Sa'd bin Abi Waqqas:

    Allah's Messenger (ﷺ) said, "You will be rewarded for whatever you spend for Allah's sake even if it were a morsel which you put in your wife's mouth."

    Sahih al-Bukhari 56

    Bron: https://sunnah.com/bukhari/2/49
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Dat de man als eerst moet eten, dat is als er sprake is van een gezin met kinderen.

    De kinderen mogen namelijk pas beginnen met eten als de vader begint.

    Jouw vraag doet mij aan deze hadith denken:

    Narrated Sa'd bin Abi Waqqas:

    Allah's Messenger (ﷺ) said, "You will be rewarded for whatever you spend for Allah's sake even if it were a morsel which you put in your wife's mouth."

    Sahih al-Bukhari 56

    Bron: https://sunnah.com/bukhari/2/49
    Djazakallahou gayran. Snap jij dat ik de manier verafschuw hoe veel mannen die mannen meer waard vinden dan vrouwen polygamie misbruiken?
    Dus die Berberse manier van visite. Eerste krijgen de mannen te eten en dan pas vrouwen is onislamitisch?

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Marmitazispanja Bekijk reactie
    Djazakallahou gayran. Snap jij dat ik de manier verafschuw hoe veel mannen die mannen meer waard vinden dan vrouwen polygamie misbruiken?
    Dus die Berberse manier van visite. Eerste krijgen de mannen te eten en dan pas vrouwen is onislamitisch?
    Dat weet ik niet zuster. Dat kiezen die vrouwen zelf denk ik.

    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Citaat Geplaatst door Marmitazispanja Bekijk reactie
    Hij had er nooit elf tegelijk, maar 4. In zijn totaliteit had hij er wel elf, die hij niet gebruikte voor genotsdoeleinden.
    Jullie hebben nooit de koran en hadith opengeslagen.

    Narrated Qatada:

    Anas bin Malik said, "The Prophet (ﷺ) used to visit all his wives in a round, during the day and night and they were eleven in number." I asked Anas, "Had the Prophet (ﷺ) the strength for it?" Anas replied, "We used to say that the Prophet (ﷺ) was given the strength of thirty (men)." And Sa`id said on the authority of Qatada that Anas had told him about nine wives only (not eleven)

    https://sunnah.com/bukhari/5/21

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    Jullie hebben nooit de koran en hadith opengeslagen.

    Narrated Qatada:

    Anas bin Malik said, "The Prophet (ﷺ) used to visit all his wives in a round, during the day and night and they were eleven in number." I asked Anas, "Had the Prophet (ﷺ) the strength for it?" Anas replied, "We used to say that the Prophet (ﷺ) was given the strength of thirty (men)." And Sa`id said on the authority of Qatada that Anas had told him about nine wives only (not eleven)

    https://sunnah.com/bukhari/5/21
    Is dit niet uit de context allahu a3lem?

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Dat weet ik niet zuster. Dat kiezen die vrouwen zelf denk ik.

    Ok, maar snap je hoe ik het verafschuw dat mannen polygamie misbruiken, alsof ze players zijn. Zij minachten vrouwen vaak.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Marmitazispanja Bekijk reactie
    Ok, maar snap je hoe ik het verafschuw dat mannen polygamie misbruiken, alsof ze players zijn. Zij minachten vrouwen vaak.
    Ja snap ik. Players zijn slechte mensen.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Citaat Geplaatst door Marmitazispanja Bekijk reactie
    Is dit niet uit de context allahu a3lem?
    Deze SAHIH hadith laat toch weinig aan de verbeelding over dunkt me?

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Tig concubines en slavinnen? Er is maar één slavin zover ik weet, en die werd moslima en kreeg daarmee haar vrijheid.

    Dat is Maria al-Qibtiyyah radiAllahu 'anha. Kom maar met bewijs dat hij seks slavinnen had.

    Het tegendeel is waar, hij had tot aan zijn 40ste één vrouw en dat was ook zijn eerste vrouw die ook nog eens een stuk ouder was dan de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam.

    Voor informatie over de vrouwen van de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam zie:
    Dus jij denkt dat de joodse Rayhana vrijwillig en met wederzijdse toestemming trouwde met de profeet. Nadat hij haar hele famillie en haar man heeft afgeslacht bij Khaybar?

    Narrated Buraida:

    The Prophet (ﷺ) sent `Ali to Khalid to bring the Khumus (of the booty) and I hated `Ali, and `Ali had taken a bath (after a sexual act with a slave-girl from the Khumus). I said to Khalid, "Don't you see this (i.e. `Ali)?" When we reached the Prophet (ﷺ) I mentioned that to him. He said, "O Buraida! Do you hate `Ali?" I said, "Yes." He said, "Do you hate him, for he deserves more than that from the Khumlus."

    https://sunnah.com/bukhari/64/377


    Narrated Abu Sa`id Al-Khudri:

    We got female captives in the war booty and we used to do coitus interruptus with them. So we asked Allah's Messenger (ﷺ) about it and he said, "Do you really do that?" repeating the question thrice, "There is no soul that is destined to exist but will come into existence, till the Day of Resurrection."

    https://sunnah.com/bukhari/67/143

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Die gast boven mij spoort niet. Yahdie qalba ameen

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Citaat Geplaatst door Marmitazispanja Bekijk reactie
    Die gast boven mij spoort niet. Yahdie qalba ameen
    Ameen

    Kijk het filmpje van deze geleerde. Ik ben benieuwd naar jouw respons


  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    Ameen

    Kijk het filmpje van deze geleerde. Ik ben benieuwd naar jouw respons
    Ik ga voor mijn beurt spreken.

    Kort samengevat komt het erop neer dat slavernij ontmoedigd werd en dus vandaag de dag uit den boze is - dit zegt hij op het eind pas - daarvoor legt hij uit dat slavernij normaal was in de geschiedkundige context en dat er geleerden zijn die het nog steeds prediken alszijnde legitiem, met name tijdens oorlog.

    Bedankt voor de video!
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664