1. #1
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Marcouch doet oproep aan Marokkanen: ‘Ga deze zomer niet naar Marokko’

    ARNHEM - De berichten lijken gunstig, vanaf 15 juli is reizen naar Marokko weer mogelijk. Toch is daar de oproep van Ahmed Marcouch, de burgemeester van Arnhem: ,,Ga dit jaar niet terug naar Marokko.”

    ,,Ik ga er normaal graag naar toe. Mijn ouders liggen er begraven, ik heb er de nodige familie wonen. Maar toch: ‘Ik sla een jaartje over’, aldus de burgemeester.

    ,,De risico’s zijn vanwege het coronavirus te groot. Nu lijkt het veilig, maar dat het weer kan, is meer ingegeven vanuit economisch belang. In Marokko zien ze de harde Nederlandse valuta graag komen. Die hebben ze hard nodig.”



    ‘Regering ging zeer onmenselijk om met mensen die vastzaten’
    Maar wat als er weer een lockdown komt? ,,De afgelopen maanden is de Marokkaanse regering zeer onmenselijk omgegaan met mensen die in Marokko vastzaten en niet naar huis konden”, zegt Marcouch. ,,Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.”

    Marcouch snapt dat de verleiding om toch naar Marokko te gaan groot is. In de Marokkaanse media verschijnen berichten waarin wordt aangeven dat de grenzen open gaan. En dat Marokkanen met een woonplaats in het buitenland en buitenlanders die momenteel in Marokko zijn het land kunnen verlaten.

    ,,Maar er viel tot voor kort niet met de Marokkaanse regering te praten. Minister Blok heeft hemel en aarde bewogen om mensen terug naar Nederland te halen. Dan zaten doodzieke, oude mensen vanuit de streek Nador duizend kilometer in een bus naar Casablanca om het vliegtuig te kunnen nemen. Beetje bij beetje.”

    ‘Onder deze omstandigheden niet naar Marokko gaan’
    Faiza Mhiaui uit Tiel heeft drie maanden geprobeerd haar 63-jarige vader terug naar Nederland te halen. ,,Hij was voor de begrafenis van mijn opa naar Marokko. Had voor een week medicijnen bij zich voor zijn COPD heeft en diabetes. Maar twee dagen voor hij weer terug zou komen ging daar de boel op slot", vertelt Mhiaiu.

    ,,We hebben alles geprobeerd. Niets hielp. Ik ben al blij dat mijn vader weer terug is. Maar nee, ik zou onder deze omstandigheden echt niet naar Marokko gaan. ”

    Geen afscheid kunnen nemen van overleden moeder
    Latifa uit Zeist gaat ondanks alle waarschuwingen over twee weken toch naar Marokko. Zelf heeft ze de afgelopen weken ervaren hoe halsstarrig Marokko was. ,,Mijn moeder is daar op 2 juli overleden. Ze was sinds eind mei ziek. We hebben alles geprobeerd om er naar toe te kunnen’’, vertelt ze.

    ,,Maar ik heb echt zitten wachten op de gelegenheid om toch te gaan. Uiteindelijk waren we te laat. Een afscheid van mijn moeder is me al ontnomen en we willen toch nog een soort van ceremonie hebben, zaken te regelen.”

    Of ze daarna nog naar Marokko teruggaat? ,,Het is zo onmenselijk geweest. Ik weet niet of ik de komende jaren nog wel naar Marokko ga. Er wordt nu gegarandeerd dat we weer weg kunnen. Maar het begint al dat alleen met twee Marokkaanse luchtvaartmaatschappijen mag worden gevlogen. En wat is die toezegging uiteindelijk waard?”


    https://www.gelderlander.nl/arnhem/m...www.google.de/


    “Le roi est mort... vive la République”

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Ik zeg eerlijk, nu hij het zegt . Ga ik alleen maar eerder.

    Loopjongentje, waterdrager

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Er zijn nog rauwe beelden uit rif waarin ze smeken om Marokkanen uit het buitenland om weer naar Marokko te komen .
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  4. #4

    Reacties
    1.901
    08-07-2020

    hij moet zijn bek houden over marokkaanen