1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Meiden hebben de hoogste eisen aan een man als ze net 20 zijn.

    Uiteindelijk trouwen ze met de grootste nerd die nog blut is ook op hen dertigste. Hadden ze maar niet zulke eisen moeten
    stellen. Toen ze nog jong waren kwam er wel eens iemand op hen pad die rijk en lelijk was of knap maar niet rijk.
    Omdat ze die uit hoogmoed weigerde, omdat ze nog beter wilde zijn ze nu gestrand in het zicht van de haven.

    Fatima op haar twintigste:"Ik wil met een rijke vent trouwen met een grote bak die ook nog knap is."
    Fatima op haar 25ste:"Ik wil met een degelijk uitziende man trouwen met een modaal inkomen." Fatima op
    haar 29ste:"Ik neem genoegen met alles. Ik wil gewoon trouwen voor ik dood ga!"

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    salaam aleykoum ,

    welke eisen heb jij dan ?

  3. #3

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Citaat Geplaatst door Hartevolleman Bekijk reactie
    salaam aleykoum ,

    welke eisen heb jij dan ?
    Niks. Ik ben gescheiden en doe het nooit meer.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    21
    04-04-2020

    Welke eisen had je?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    tja .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    208
    18-04-2020

    In mijn geval klopt het niet neem niet genoegen met alles

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Mijn eisen zijn onveranderd gebleven en zullen ook niet veranderen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Niet alleen meiden hebben hoge eisen. De ouders van het meisje ook. Om dan achteraf te gaan pronken bij andere moeders en vaders. Kijk mijn schoonzoon..

    Je krijgt wat je verdient. En kolchi is kism wa nasib. Kijk naar zijn geloof. En de rest komt vanzelf. Zelfs dat laatste is tegenwoordig moeilijk te vinden.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Justmyself. Bekijk reactie
    Niet alleen meiden hebben hoge eisen. De ouders van het meisje ook. Om dan achteraf te gaan pronken bij andere moeders en vaders. Kijk mijn schoonzoon..

    Je krijgt wat je verdient. En kolchi is kism wa nasib. Kijk naar zijn geloof. En de rest komt vanzelf. Zelfs dat laatste is tegenwoordig moeilijk te vinden.
    Wauw dat zulke ouders nog bestaan. Er ontbreekt dan denk ik een beetje kennis op Islamitisch gebied.

    precies.
    Ik heb sinds dag 1 altijd gezegd het liefst een man met deen, akhlaaq, indien hij werkt halal inkomen en gewoon een lief iemand.

    Deze eisen/wensen zijn gewoon redelijk vind ik en ze zijn al jaren zo gebleven.
    Maar het lijkt helaas pindakaas een hele opgave te zijn.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Wauw dat zulke ouders nog bestaan. Er ontbreekt dan denk ik een beetje kennis op Islamitisch gebied.

    precies.
    Ik heb sinds dag 1 altijd gezegd het liefst een man met deen, akhlaaq, indien hij werkt halal inkomen en gewoon een lief iemand.

    Deze eisen/wensen zijn gewoon redelijk vind ik en ze zijn al jaren zo gebleven.
    Maar het lijkt helaas pindakaas een hele opgave te zijn.
    Met een halal inkomen ben je gezegend en zal het huwelijk eerder slagen.
    Maar nee, ze trouwen liever met een rijkaard met een haram inkomen, omdat ze geloven dat daar geluk in zit. En willen nog een bruiloft van 30.000 euro ook.
    Dat is allemaal haram.
    Dan maar verbaasd zijn waarom het huwelijk niet slaagt. De imaan van veel meiden is ver te zoeken.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    komt door ouders de eisen en wensen worden door ouders ingepeperd .

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    77
    25-03-2020

    Citaat Geplaatst door Hartevolleman Bekijk reactie
    komt door ouders de eisen en wensen worden door ouders ingepeperd .
    Het is toch een schande dat veel tweede generatie ouders die in een islamitisch land geboren zijn hun kinderen pushen
    om een haram-hypotheek te nemen voor hen eergevoel. Laatst wilde een dochter een sadaqa geven, omdat ze ging trouwen.
    Die moeder ging helemaal huilen en wilde een dure bruiloft voor haar eergevoel. Als oudere uit een islamitisch land moet je je kinderen
    juist het goede voorbeeld geven. En dan gaan die ouders Turkse alevieten minachten, omdat het huichelaars zijn. Je ziet een splinter in
    andersmans oog maar de balk in eigen oog niet . Moge Allah ons allen leiden, ameen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Wauw dat zulke ouders nog bestaan. Er ontbreekt dan denk ik een beetje kennis op Islamitisch gebied.

    precies.
    Ik heb sinds dag 1 altijd gezegd het liefst een man met deen, akhlaaq, indien hij werkt halal inkomen en gewoon een lief iemand.

    Deze eisen/wensen zijn gewoon redelijk vind ik en ze zijn al jaren zo gebleven.
    Maar het lijkt helaas pindakaas een hele opgave te zijn.
    Ja sowieso is er een tekort van islamitische kennis op allerlei vlakken. En zeker wat betreft het huwelijk. Ja spijtig genoeg bestaan er nog veel van zulke ouders hoor. Geloof me, die eisen komen meestal niet direct van het meisje zelf. Eerder van de ouders, omgeving enz. En de concurrentie onderling natuurlijk tussen de meiden zelf. Khayr insha'Allah..

    Zelfs een maagd man is niet meer te vinden..
    Laatst gewijzigd door Justmyself.: 12-07-2020 om 13:22 Reden: ..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Justmyself. Bekijk reactie
    Ja sowieso is er een tekort van islamitische kennis op allerlei vlakken. En zeker wat betreft het huwelijk. Ja spijtig genoeg bestaan er nog veel van zulke ouders hoor. Geloof me, die eisen komen meestal niet direct van het meisje zelf. Eerder van de ouders, omgeving enz. En de concurrentie onderling natuurlijk tussen de meiden zelf. Khayr insha'Allah..

    Zelfs een maagd man is niet meer te vinden..
    Komt goed in sha Allaah, er zijn nog goede mensen. Nooit de hoop opgeven. Allah swt is groot. Ooit op een dag zullen we allen als Allah swt het voorgeschreven heeft in sha Allah onze wederhelft vinden.

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Trouwen is voor idioten die niks begrijpen en snappen van het leven die net begonnen zijn en hun oogjes open hebben gegooid trouwen met een Marokkaanse over mijn dode lichaam dat ik dat zal doen !

    En​ jij moet stoppen met zeur topics openen je bent gescheiden daarom ben je verbitterd zoek een nieuw hobby
    Hahah en jij snapt zeker wel hoe het leven in elkaar zit.
    Net begonnen zijn? Hun oogjes geopend hebben? Om het leven te snappen moet je zeker je ogen openen.

    Ik neem aan dat als je een moslim bent dat je weet wat de regels zijn. Ben je dat niet, heb dan op z’n minst een beetje respect.

    Niemand dwingt jou om met een Marokkaanse te trouwen. Genoeg vissen in de zee, van alle maten en afkomsten. Geloof me echt niemand zal er wakker van liggen. Wens je zelfs veel geluk toe mocht je je wederhelft gevonden hebben.