1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Onzin = een andere mening dan de jouwe?
    Je bent een trol leonidas

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Seriously, wat kan je verwachten van een land (en grotendeels de bevolking) of ideologie dat niet beschikt over een objectieve moraliteit (God)? De hele westerse liberale fundering en paradigma klopt voor geen ene meter, je kan nu wel hervormingen toepassen maar het kan om de haverklap veranderen of verergeren. Alhamdoulilah voor Islam, want dat is de enige objectieve, stabiele en rechtvaardige oplossing tegen racisme.
    Welke wet in Nederland is racistisch of discriminerend dan?
    Ik kan er wel een paar aanwijzen in jouw religie.

    Dat niet elke Nederlander een ideologie aanhangt die tegen racisme en discriminatie is, heeft niets te maken met wel of niet geleid worden door een religie.
    Ondanks dat de islam tegen racisme is (zolang je maar moslim bent) zien we in de praktijk van moslims ook dat niet iedereen niet racistisch is.

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Paul Witteman is levenslang al links. Maar in zijn praatprogramma's was hij zoals het hoort; objectief gespreken voeren met mensen.
    Of ze nu van zijn visie zijn of rechts. Goed "ondervragen" over het onderwerp op basis waarvan zij aan de tafel zitten in de studio.
    Daarom heb ik veel respect voor deze man.

    Maar helaas zie je bij links, juist dat zij het liefst 24/24 hun levensvisie uitschreeuwen.


    FvD wil niet meer dan de cultuur hier bewaren, dus niet dat die verdwijnt door nu al 60 jaar instroom van mensen uit andere werelddelen met vaak totaal andere culturen.
    En minimaal nog 60 jaar zal doorgaan, als je ziet dat zoveel mensen maar niet in vrede kunnen wonen in Afrika/Azie.
    Terwijl dan ook nog radicaal links altijd knielt voor deze mensen dus waar zij kunnen onze cultuur verwijderen, omdat die nieuwkomers zich daaraan zouden kunnen storen!
    Vinden dat de massa zich aan de nieuwkomers

    Een heel normale wens, die zeker de nieuwkomers in ons land zouden moeten kunnen begrijpen omdat zij zelf al 4 generaties strak aan hun cultuur vasthouden.
    Dus begrijpen dat het belangrijk is voor mensen, toch?
    Hier nog even een uiteenzetting over de man op wie alles drijft bij Forum:
    https://niw.nl/thierry/

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Welke wet in Nederland is racistisch of discriminerend dan?
    Ik kan er wel een paar aanwijzen in jouw religie.

    Dat niet elke Nederlander een ideologie aanhangt die tegen racisme en discriminatie is, heeft niets te maken met wel of niet geleid worden door een religie.
    Ondanks dat de islam tegen racisme is (zolang je maar moslim bent) zien we in de praktijk van moslims ook dat niet iedereen niet racistisch is.

    De wetgeving ansich is niet racistisch, maar het faciliteert wel racisme. De ideologie daarachter is vééls te onstabiel om racisme tegen te gaan. Het enige wat racisme oplost is objective moraliteit, God dus.

    Wat is er racistisch aan mijn religie? Islam heeft een expliciete anti-racistische traditie. Verklaar je nader.

  4. #34
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    "Iets is objectief als het onafhankelijk is van de waarneming of voorkeuren van mensen: als er geen interpretatie bij nodig is."

    Uiteraard is de visie van een godheid niet objectief, het is hoe deze meent dat de volgelingen dienen te handelen c.q. van een bepaald handelen af te zien.
    Dus subjectief.

    Het opperwezen wordt gezien door de gelovigen als alwetend, almachtig.
    Zonder wiens wil niets gebeurt.
    Alles heeft geschapen.

    Daaruit volgt dat er geen hogere entiteit bestaat.

    De geschiedenis door ziet je dat de massa niet echt over grote hersenkracht beschikt, maar dat ook steeds weer mensen voortgebracht worden die wel tot de groten behoren.
    Denkers, wetenschappers, componisten, noem maar op.
    23% van de wereld bevolking is subjectief
    1.6 miljard mensen maken het objectief.

  5. #35
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    De wetgeving ansich is niet racistisch, maar het faciliteert wel racisme. De ideologie daarachter is vééls te onstabiel om racisme tegen te gaan. Het enige wat racisme oplost is objective moraliteit, God dus.

    Wat is er racistisch aan mijn religie? Islam heeft een expliciete anti-racistische traditie. Verklaar je nader.
    Een moslim voelt zich beter
    dan een christen of ongelovige.
    En vice versa.

    Lig ik niet wakker van.
    Mits je het niet te gek maakt
    en een ander behandelt
    zoals ook jij behandeld
    wilt worden ...
    Mocrowatcher at 1,5 meters

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Welke wet in Nederland is racistisch of discriminerend dan?
    Ik kan er wel een paar aanwijzen in jouw religie.

    Dat niet elke Nederlander een ideologie aanhangt die tegen racisme en discriminatie is, heeft niets te maken met wel of niet geleid worden door een religie.
    Ondanks dat de islam tegen racisme is (zolang je maar moslim bent) zien we in de praktijk van moslims ook dat niet iedereen niet racistisch is.


    Hier nog even een uiteenzetting over de man op wie alles drijft bij Forum:
    https://niw.nl/thierry/
    Als we kijken naar het partij programma van het FvD ben ik het met de meeste niet eens.
    Wel ben ik blij dat er een partij is bijgekomen die tegen de stroom inroeit voor wat betreft de vooral linkse idee dat wij niets voorstellen.
    Onze cultuur niet, alleen ons verleden is pikzwart, terwijl men exact deed wat de mensheid overal ter wereld deed, altijd aan de kant van de mensen staan die uit andere werelddelen naar ons toe zijn gekomen

    Ook kan ik niet zeggen dat op basis van hun programmapunten deze partij fascistisch is, kneiter rechts.
    Met o.a. links willen zij af van zoveel marktwerking van de zorgmaatschappijen. Hun macht terug dringen
    Daar ben ik ook voor.

    We zien overigens bij links dat zij heel snel zijn met het plakken van etiketje, extreem, radicaal rechts, facistisch enz., als men niet hun visie deelt.

    Die Molyneux kende ik niet, even gegoogled. Dat hij stelt dat er rassen zijn, is natuurlijk voor links al genoeg reden om iemand in de hoek van extreem rechts te duwen.
    Dat verhaal van dat er geen rassen bestaan, is typerend voor de softe aanpak, men denkt problemen te kunnen oplossen door feiten te ontkennen, er andere benamingen op te plakken.
    Hier, als we nu ontkennen dat er rassen bestaan, dan is ook racisme opgelost!
    Hoe naïef. Net als bij honden, allemaal hond, maar tal van rassen, daar dan gefokt. Maar bij de mensen is ook oorverdovend het verschil in uiterlijke kenmerken te zien waar mensen geen afstand van kunnen doen.
    Dat is ook geen enkel probleem! Het zijn mensen die er een probleem van maken.

    Die mensen moet je aanpakken. Natuurlijk is zijn mening over het zogenaamde gevaar van de Joden begin 20e eeuw die tot de holocaust heeft geleid volkomen onzin.


    .
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Er zit geen 1 zwart/donker gekleurde in de tweede kamer.

    Sylvana Simons was bijna de enige donker gekleurde in de tweede kamer.

    Dat is dus geen afspiegeling van de donkere mens in de tweede kamer.

    Moslims doen het dus wat beter, maar ook niet sinds lang.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Afspiegeling van de samenleving, is ook zo'n onzinnig policor geneuzel.

    We willen toch dat uiterlijke kenmerken geen rol spelen bij aanstellingen?
    Waarom zouden we het dan moeten hebben over "afspiegeling" van de samenleving?

    We hebben in NL mensen met bijna 200 verschillende nationaliteiten, wortels.
    Moeten we bij alles wat we doen zorgen dat bij samenstellen pro rata mensen uit die 200 verschillende etniciteiten komen?!

    He, jongens we komen nog iemand uit Peru te kort! Dus die vrouw uit Syrië eruit en op zoek naar een Peruaan!

    Ook met politie. Zal mij wordt zijn als ik in mijn enthousiasme een paar km te hard rij, wordt aangehouden door een blanke, iemand uit India, een neger, een eskimo, een zuid-amerikaan etc.
    Als de man/vrouw een politie-uniform aanheeft, ga ik er van uit dat hij/zij een goede opleiding heeft.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #39

    Reacties
    1.901
    08-07-2020

    Tara Singh Varma

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Afspiegeling van de samenleving, is ook zo'n onzinnig policor geneuzel.

    We willen toch dat uiterlijke kenmerken geen rol spelen bij aanstellingen?
    Waarom zouden we het dan moeten hebben over "afspiegeling" van de samenleving?

    We hebben in NL mensen met bijna 200 verschillende nationaliteiten, wortels.
    Moeten we bij alles wat we doen zorgen dat bij samenstellen pro rata mensen uit die 200 verschillende etniciteiten komen?!

    He, jongens we komen nog iemand uit Peru te kort! Dus die vrouw uit Syrië eruit en op zoek naar een Peruaan!

    Ook met politie. Zal mij wordt zijn als ik in mijn enthousiasme een paar km te hard rij, wordt aangehouden door een blanke, iemand uit India, een neger, een eskimo, een zuid-amerikaan etc.
    Als de man/vrouw een politie-uniform aanheeft, ga ik er van uit dat hij/zij een goede opleiding heeft.
    Ok een afspiegeling van de samenleving is misschien niet haalbaar.

    Maar het is wel vreemd dat er geen één zwarte een volksvertegenwoordiger is in de tweede kamer. Dat had je best kunnen toegeven.

    Bij de gemeenteraadsverkiezingen had ik op een donkere Somaliër gestemd van Nida, dus ik heb recht van spreken.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Ok een afspiegeling van de samenleving is misschien niet haalbaar.

    Maar het is wel vreemd dat er geen één zwarte een volksvertegenwoordiger is in de tweede kamer. Dat had je best kunnen toegeven.

    Bij de gemeenteraadsverkiezingen had ik op een donkere Somaliër gestemd van Nida, dus ik heb recht van spreken.
    Toch is het vreemd dat mensen die het zo vaak over racisme hebben zelf alleen maar in huidskleur denken.
    Als er een groep mensen bij elkaar zijn, een foto, meteen gaan tellen hoeveel mensen met dezelfde uiterlijke kenmerken.

    Ik hoor altijd dat politieke partijen naarstig op zoek zijn naar talenten,
    Dus waarom zouden zij donker gekleurde mensen met een schitterend cv, veel talent niet op de kieslijst zetten?

    Wat mij betreft mogen er ook een paar donkere mensen in de Tweede Kamer.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Een moslim voelt zich beter
    dan een christen of ongelovige.
    En vice versa.

    Lig ik niet wakker van.
    Mits je het niet te gek maakt
    en een ander behandelt
    zoals ook jij behandeld
    wilt worden ...
    [3:19

    Indeed, the religion in the sight of Allah is Islam. And those who were given the Scripture did not differ except after knowledge had come to them - out of jealous animosity between themselves. And whoever disbelieves in the verses of Allah, then indeed, Allah is swift in [taking] account.]

    Het beste pad door het leven is Islam. Iemand die daarin met zekerheid gelooft voelt zich vanzelfsprekend beter dan een ongelovige, maar niet op een arrogante en minachtende manier. Ik weet niet hoe jouw leven zal eindigen, én wie weet (met de wil en planning van Allah azza wa-jall) zal je als moslim eindigen voor je dood.

    [60:8

    Allah does not forbid you from those who do not fight you because of religion and do not expel you from your homes - from being righteous toward them and acting justly toward them. Indeed, Allah loves those who act justly.]

    [60:9

    Allah only forbids you from those who fight you because of religion and expel you from your homes and aid in your expulsion - [forbids] that you make allies of them. And whoever makes allies of them, then it is those who are the wrongdoers.]

    Allah azza wa-jall (God, Machtige en Majestueus is Hij) houdt er van als wij andere rechtvaardig behandelen, maar wij als moslims sluiten geen allianties met mensen die 'n bedreiging vormen voor ons geloof.

  13. #43
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Alles voor de kijkcijfers
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  14. #44
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Een moslim voelt zich beter
    dan een christen of ongelovige.
    En vice versa.

    Lig ik niet wakker van.
    Mits je het niet te gek maakt
    en een ander behandelt
    zoals ook jij behandeld
    wilt worden ...
    Dit is niet waar
    Een religie aanhangen (of ongelovig zijn) staat hier buiten.

    Onverdraagzaamheid en hoogmoed
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Toch is het vreemd dat mensen die het zo vaak over racisme hebben zelf alleen maar in huidskleur denken.
    Als er een groep mensen bij elkaar zijn, een foto, meteen gaan tellen hoeveel mensen met dezelfde uiterlijke kenmerken.

    Ik hoor altijd dat politieke partijen naarstig op zoek zijn naar talenten,
    Dus waarom zouden zij donker gekleurde mensen met een schitterend cv, veel talent niet op de kieslijst zetten?

    Wat mij betreft mogen er ook een paar donkere mensen in de Tweede Kamer.
    Ik heb natuurlijk niet vanwege zijn huidskleur op hem gestemd haha.

    Mijn stem op hem was omdat hij indruk had gemaakt toen hij eens Koran reciteerde, ik ken hem persoonlijk dus en is altijd vrolijk.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664