1. #16
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Jij beschouwt christenen als ongelovigen?
    De echte ongelovigen zal het worst wezen of men dat gebouw ziet als kerk of moskee.
    in islam is iedereen die niet in islam gelooft een ongelovige.. waar jij naar doelt, zijn mensen van het boek, christenen en joden, maar beiden geloven niet in Islam maar in hun verdraaide boek.. als zij in hun ware en niet verdraaide boek zouden geloven, dan zouden ze een gelovige Moslim zijn
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    in islam is iedereen die niet in islam gelooft een ongelovige.. waar jij naar doelt, zijn mensen van het boek, christenen en joden, maar beiden geloven niet in Islam maar in hun verdraaide boek.. als zij in hun ware en niet verdraaide boek zouden geloven, dan zouden ze een gelovige Moslim zijn
    Ik vroeg niet naar wat de islam zegt, maar naar wat jij vindt.
    Je kunt moeilijk beredeneren dat een christen of jood, die in god gelooft een ongelovige is, lijkt me.
    Gaat er iets mis in de vertaling?

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Inprincipe is het geen ramp als het een museum blijft.

    Dit zel vrede bewaren tussen bevolkingsgroepen.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Dus nu gaan de Russen bepalen waar een moskee komt of niet

    Zwakke turken, eerloos. Ik zou niet eens op een rechter wachten

  5. #20
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Met de wil van Allah zal het weer een moskee worden..Het was immers een moskee.. Vanwaar die ophef die Poetin moet eerst ophouden met maffia praktijken kinderen uitmoorden bedrijven afpakken etc..
    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    De hoogste rechters in Turkije nemen de komende dagen een beslissing over de toekomstplannen voor de Hagia Sophia.



    Het Kremlin en de patriarch van de Russisch-orthodoxe kerk hebben Turkije gewaarschuwd vanwege plannen om van de voormalige kathedraal Hagia Sophia in Istanbul, tegenwoordig een museum, weer een moskee te maken.

    De voormalige Byzantijnse kathedraal gold als het wereldwijde centrum van het orthodox-christelijke geloof tot de Ottomanen het toenmalige Constantinopel in 1453 veroverden. De Russisch-orthodoxe patriarch Kirill is "diep bezorgd" dat de Hagia Sophia weer een moskee wordt. Kirill beschrijft het gebouw als "een van de grootste monumenten van de christelijke cultuur".

    "Een bedreiging van de Hagia Sophia is een bedreiging van de gehele christelijke beschaving en onze spiritualiteit en geschiedenis", aldus de patriarch, die benadrukt dat de Hagia Sophia een belangrijk heiligdom is voor elke Russische gelovige.

    Werelderfgoed
    Een woordvoerder van de Russische president Vladimir Poetin benadrukte dat de plannen met de Hagia Sophia een binnenlandse aangelegenheid zijn, maar zei te hopen dat Turkije rekening houdt met de status als UNESCO-werelderfgoed van het gebouw.

    Na de val van Constantinopel werd de Hagia Sophia een moskee. Onder de seculiere Turkse leider Mustafa Kemal Atatürk werd het in 1934 een museum. Behalve Rusland heeft eerder ook Griekenland bezwaar gemaakt tegen Erdogans plannen om Atatürks besluit terug te draaien.
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  6. #21
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Ik heb altijd geroepen dat erdogan een zakenman is hij denkt aan zijn eigen belangen .. Je gaat zien het blijft een museum..
    Citaat Geplaatst door M139 Bekijk reactie
    Dus nu gaan de Russen bepalen waar een moskee komt of niet

    Zwakke turken, eerloos. Ik zou niet eens op een rechter wachten
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Jullie komen met ottmaans em salahdine el ayoubi... umar ibn khattab was de eerste... die heeft het voorbeeld gegeven.... vergeet dat.niet...

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    Ik heb altijd geroepen dat erdogan een zakenman is hij denkt aan zijn eigen belangen .. Je gaat zien het blijft een museum..
    Zijn we het een keer eens. Dat zie ik ook, surft op de gevoelens van de gelovigen om er zelf beter van te worden. Ik vind hem alvast niks, goedkope charlatan.

    Een leider als hij heb je al in de regio.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    597
    27-01-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrabi10 Bekijk reactie
    Jullie komen met ottmaans em salahdine el ayoubi... umar ibn khattab was de eerste... die heeft het voorbeeld gegeven.... vergeet dat.niet...
    Juist

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    597
    27-01-2020

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    de weg vrij gemaakt voor de ottomanen? dat kan dus niet kloppen want de kruisvaarders waren nog volop actief in het midden-oosten na de dood van salahaddin waar het seljuk rijk constant in oorlog was met ze..
    Salahedin overleed in 1193, Seljukse rijk die uit turken en Perzen bestond eindigde in 1194 één jaar na de dood van Salahedin.
    Dus jou bewering hierboven klopt voor geen meter kardash.

  11. #26
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    Maafia is een nederlandse tokkie
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  12. #27
    Anti-Ahlanisten

    Reacties
    2.488
    23-10-2011

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    Maafia is een nederlandse tokkie
    Annaba dit jaar of niet?

  13. #28
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Z3ROFUCKSGIVEN Bekijk reactie
    Salahedin overleed in 1193, Seljukse rijk die uit turken en Perzen bestond eindigde in 1194 één jaar na de dood van Salahedin.
    Dus jou bewering hierboven klopt voor geen meter kardash.
    wat klopt er niet?
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  14. #29
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik vroeg niet naar wat de islam zegt, maar naar wat jij vindt.
    Je kunt moeilijk beredeneren dat een christen of jood, die in god gelooft een ongelovige is, lijkt me.
    Gaat er iets mis in de vertaling?
    als jij het zo bekijkt, dan is iedereen een gelovige al gelooft die in een aardappel als zijn god zijnde
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  15. #30
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    de weg vrij gemaakt voor de ottomanen? dat kan dus niet kloppen want de kruisvaarders waren nog volop actief in het midden-oosten na de dood van salahaddin waar het seljuk rijk constant in oorlog was met ze.. de kruisvaarders werden pas uitgeroeid toen Turkse stammen gingen verenigen tot het ottomaanse rijk..

    haga sophia zal hoe dan ook weer moskee worden met of zonder erdogan.. dit wilde men al veel eerder doen, maar toen was er geen sterke leider in Turkije en was de invloed van buitenaf erg groot wat een grote belemmering was..

    van mij mag erdogan met de eer gaan strijken als het hem lukt.. het is lang genoeg geweest.. dankzij erdogan is er nu adhaan vanuit haga sophia wat al een begin is
    Laten we maar eerst afwachten.

    Wel slim van Turkse beleidsmakers overigens.

    De hele wereld kijkt nu naar Turkije.

    Sluwe en slimme PR stunt voorlopig.