1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    706
    17-11-2010

    Het gehoorzamen van de gezaghebbers

    Wat betreft de tweede fundament, en dat is het fundament voor het wereldse orde. HetHeethoofden wereldse zal geen orde kennen behalve door dat, en dat is het luisteren en gehoorzamen van degenen die Allah voor ons heeft aangewezen als gezaghebber, behalve als het ongehoorzaamheid is aan Allah.

    De gezaghebber heeft een geweldige positie in de islam, omdat de welvaart van de mensen niet tot orde kan komen behalve door een gezaghebber. Dus de orde van de mensen komt niet tot stand behalve door een gemeenschap. En de orde van de gemeenschap komt niet tot stand behalve door een leider. En de orde van de leider komt niet tot stand behalve door te luisteren en te gehoorzamen tenzij het ongehoorzaamheid is aan Allah - subhanahu wa ta'aala -. En daarom zei de Profeet ﷺ:

    "En luister en gehoorzaam en zelfs als een slaaf het gezag over jullie krijgt." [Sahih Muslim]

    Subhana Allah o broeders "En zelfs als een slaaf het gezag over jullie krijgt" waarom zei de Profeet ﷺ "En zelfs als een slaaf het gezag over jullie krijgt"? Dat wil zeggen hij (de slaaf) is eigendom. Omdat de mens van nature het niet aanvaard dat een slaaf het gezag over hem krijgt, van iemand die eigendom is. Het is alsof de Profeet ﷺ zegt: en zelfs als iemand waarover jullie niet tevreden zijn het gezag over jullie krijgt. Zolang hij het gezag heeft luister je en gehoorzaam je tenzij het ongehoorzaamheid is aan Allah. En de Profeet ﷺ heeft dit geweldig (oftewel: nauwkeurig) verduidelijkt. De Profeet ﷺ heeft gezegd:

    "Het is de moslim opgelegd om te luisteren en te gehoorzamen in hetgeen wat hij lief heeft en in hetgeen waar hij een afkeer van heeft zolang hij niet word bevolen om ongehoorzaam (aan Allah) te zijn." [Sahih Muslim]

    Dus als hij bevolen wordt om ongehoorzaam (aan Allah) te zijn, dan is er geen luisteren en geen gehoorzaamheid. En dit is de middenweg waarmee de Profeet ﷺ is gekomen. Wij luisteren en gehoorzamen onze gezaghebbers in hetgeen wat wij lief hebben en in hetgeen waar wij een afkeer van hebben, tenzij wij bevolen worden om (Allah) ongehoorzaam te zijn. Dus als wij bevolen worden om ongehoorzaam (aan Allah) te zijn, dan is er geen gehoorzaamheid in het ongehoorzaam zijn (aan Allah). En daarom heeft de Profeet ﷺ gezegd:

    "Het is jou opgelegd om te luisteren en te gehoorzamen in (tijden van) tegenslagen en gemak, in hetgeen waarvan je houdt en in hetgeen waar je een afkeer van hebt, en (zelfs) wanneer je ziet dat hetgeen je verdient gegeven is aan een ander." [Sahih Muslim]

    Dat wil zeggen; het is jou opgelegd om te luisteren en te gehoorzamen als jij je in deze staat met gemak bevindt. En het is jou opgelegd om te luisteren en te gehoorzamen als jij je in deze staat met tegenslagen bevindt... in hetgeen waarvan je houdt en in hetgeen waar je een afkeer van hebt, en (zelfs) wanneer iemand boven jou geplaatst wordt, (d.w.z.) zelfs als je ziet dat hetgeen wat jij verdient gegeven is aan een ander, het is jou opgelegd om te luisteren en te gehoorzamen. De Profeet ﷺ heeft gezegd:

    "Er zullen gezaghebbers uit jullie midden komen die mijn Sunnah niet volgen en die mijn leiding niet volgen. Er zullen onder hen mannen komen wiens harten van duivels zijn in menselijke lichamen."

    Wie is degene die deze beschrijving gaf? De Profeet ﷺ! Overgeleverd door Muslim en is in verschillende wegen (overgeleverd) en deze (overleveringen) versterken elkaar wat het onmogelijk maakt om de authenticiteit te betwijfelen. De Profeet ﷺ heeft dit beschreven, hij (ﷺ) zegt; Er zullen leiders uit jullie midden komen die mijn leiding niet volgen, en die mijn Sunnah niet volgen. Goed, dit is hun toestand, en wat is de toestand van hun adviseurs? Er zullen onder hen mannen komen wiens harten van duivels zijn in menslijke lichamen. Hun gedaante is een menselijke gedaante en hun harten zijn harten van duivels. En wij zoeken toevlucht bij Allah tegen deze toestand. Hudayfa vroeg de Profeet ﷺ:

    "Wat beveelt u mij o Boodschapper van Allah indien ik dit meemaak?" Hij (ﷺ) heeft gezegd: "Luister en Gehoorzaam de gezaghebber en zelf als hij je rug slaat en jouw bezittingen inneemt, dus luister en gehoorzaam."

    Hier o broeders is iets erg belangrijks, de gezegde van de Profeet ﷺ; en zelfs als hij je rug slaat en jouw bezittingen inneemt, hiermee wordt bedoeld; zelfs als je overtuigd bent van de onrecht. In andere woorden zelfs als jij van hun onrecht overtuigd bent maar zij zijn moslims. Als de onrechtvaardigheid jou bereikt, klaar dan is er geen twijfel, hij is er van overtuigd, desondanks luister je en gehoorzaam je, dat is wat de Profeet ﷺ gezegd heeft. Subhana Allah, het is alsof de Profeet ﷺ over de huidige toestand van de mensen spreekt. Een man stond op en vertrok (naar de Profeet ﷺ) zoals (vermeld staat) in Sahih Muslim, en zei:

    "O Boodschapper van Allah, vertel ons, wat als er gezaghebbers over ons heersen die hun rechten eisen en ons weerhouden van onze rechten?"

    Zij willen dat wij luisteren en gehoorzamen maar zij geven ons onze rechten niet. De Profeet ﷺ wende zich van hem af, hij antwoordde hem niet. Dus stond de man nogmaals op en vroeg hem voor de tweede keer, de Profeet ﷺ wende zich (weer) van hem af, hij antwoordde niet. Dus stond hij voor de derde keer op. De geleerden hebben gezegd; de reden dat de Profeet ﷺ zich van hem afwende is zodat hij de aandacht van de mensen zou krijgen, wat zou (anders) deze kwestie zijn waarvoor de Profeet ﷺ zich van hem weg keerde? Bij de derde (keer) kreeg (hij) de aandacht van de mensen, de Profeet ﷺ heeft (toen) gezegd:

    "Luister en gehoorzaam."

    Vervolgens kwam hij (de Profeet ﷺ) met een stelregel en ik zeg dat deze stelregel een goude stelregen van het leven is:

    "Waarlijk zij zijn enkel verantwoordelijk voor wat hen opgedragen is, en jullie zijn verantwoordelijk voor wat jullie is opgedragen."

    O broeders wat zijn de redenen voor de problemen bij de mensen in het algemeen? Dat de mens zich bezighoudt met datgene wat hem niet aangaat! Één van de redenen van ongelukkigheid is dat een mens zich bezighoudt met datgene wat hem niet aangaat. Hij wilt zichzelf aanstellen tot de positie van de geleerden. Hij wilt zichzelf aanstellen tot de positie van de heersers. Hij wilt zichzelf aanstellen tot de positie van de rijken. Hij wilt alles in alles zijn. En dit is wat de mensen heeft geschaadt. Maar de Profeet ﷺ heeft het voor ons een stelregel gemaakt:

    "Waarlijk zij zijn enkel verantwoordelijk voor wat hen opgedragen is, en zij zullen daarover ondervraagd worden. En jullie zijn verantwoordelijk voor wat jullie is opgedragen, en jullie zullen daarover ondervraagd worden."

    Dus o jij intelligente persoon, houdt je bezig met datgene wat jou is opgedragen, houdt je bezig met datgene wat van jou is, houdt je bezig met datgene wat je kan, en houdt je zelf niet bezig met datgene wat je niet kan. En deze zaak heeft de Profeet ﷺ op een zeer geweldige (oftewel nauwkeurige) wijze verduidelijkt.

    Comentaar vertaler:
    De bovenstaande ahadith staan vermeld in Sahih Muslim hoofdstuk/boek 33. In deze hoofdstuk/boek tref je meerdere ahadith die het luisteren en gehoorzamen gebieden en het rebelleren verbieden.

    Bron: https://youtu.be/F2yOt2MA2-Q

    Vertaald door Anass ibn Muhammed
    ———————————–———— ——–——

    Zie ook de volgende twee artikelen hier omtrent van an-nasieha.nl:

    Het verbod op het rebelleren tegen de islamitische leiders:
    https://www.an-nasieha.nl/het-verbod...ische-leiders/

    Hadith over de leider die zelfs slaat en bezit ontneemt:
    https://www.an-nasieha.nl/leider-slaat/

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Sorry dat ik het zeg maar ahadeeth zijn niet het meest betrouwbare bron. Alles wat geen steun heeft van quran is te verwaarlozen.

    Ahadeeth bevatten fouten en conflictende teksten.
    Ook zijn sommige zogenaamde sa7i7 ahadeeth later door ulama da3ief verklaard.
    Ook zijn er ahadeeth die verzonnen zijn om bepaalde voordeel te krijgen.

    Ahadeeth zijn helaas een soort van bijbel, pas 200 jaar later verzameld door mensen die de profeet mohamed s.w nooit hebben ontmoet.

    Wat betreft corupte leiders opvolgen die mensen onderdrukken en ook het slechte voor hebben voor de moslims en de islam
    Hada la yu3qal.

    Het is tijd dat we een 21 eeuwse interpertatie van de islam opvolgen.
    Anders blijven we altijd debiele 3ulama en leiders opvolgen die niks van de wereld waarin we leven begrijpen.

    Er zijn koranverzen die alleen wij van de 21st eeuw kunnen begrijpen kijk naar de relativiteitstheorie van einstein iets dergelijks staat ook in de koran.
    Bekende vers zoek maar op.


    Ik laat jou met deze video van een saudies scheick die maar niet lijkt te begrijpen dat de aardeom de zon draait en niet andersom.


    https://m.youtube.com/watch?v=d2AuQfMUC9A


    Weet je dat de rest van de wereld bezig is met weer naar de maan gaan en kolonie wil starten op mars.
    Zolang moslims debiele scheicks volgen en corupte leiders zullen ze altijd achter blijven, en gedomineerd worden door andere landen.

    Kijk naar turkey denk je dat ze daar ook zulke 3ulama opvolgen lol denk het niet broer.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    706
    17-11-2010

    -

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Sorry dat ik het zeg maar ahadeeth zijn niet het meest betrouwbare bron. Alles wat geen steun heeft van quran is te verwaarlozen.

    Ahadeeth bevatten fouten en conflictende teksten.
    Ook zijn sommige zogenaamde sa7i7 ahadeeth later door ulama da3ief verklaard.
    Ook zijn er ahadeeth die verzonnen zijn om bepaalde voordeel te krijgen.

    Ahadeeth zijn helaas een soort van bijbel, pas 200 jaar later verzameld door mensen die de profeet mohamed s.w nooit hebben ontmoet.

    Wat betreft corupte leiders opvolgen die mensen onderdrukken en ook het slechte voor hebben voor de moslims en de islam
    Hada la yu3qal.

    Het is tijd dat we een 21 eeuwse interpertatie van de islam opvolgen.
    Anders blijven we altijd debiele 3ulama en leiders opvolgen die niks van de wereld waarin we leven begrijpen.

    Er zijn koranverzen die alleen wij van de 21st eeuw kunnen begrijpen kijk naar de relativiteitstheorie van einstein iets dergelijks staat ook in de koran.
    Bekende vers zoek maar op.


    Ik laat jou met deze video van een saudies scheick die maar niet lijkt te begrijpen dat de aardeom de zon draait en niet andersom.


    https://m.youtube.com/watch?v=d2AuQfMUC9A


    Weet je dat de rest van de wereld bezig is met weer naar de maan gaan en kolonie wil starten op mars.
    Zolang moslims debiele scheicks volgen en corupte leiders zullen ze altijd achter blijven, en gedomineerd worden door andere landen.

    Kijk naar turkey denk je dat ze daar ook zulke 3ulama opvolgen lol denk het niet broer.
    koranist

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    koranist

    Inhoudelijk reageren of helemaal niet reageren.
    Ik ben geen qurani. Ik vind gewoon dat de islam een betere interpertatie kan gebruiken.
    Mensen volgen een islam van de 7 eeuw.
    En wij leven in 2020, wetenschappers kunnen dieren klonen, voedsel genetisch modificeren mensen praten zelfs over op mars een kolonie starten ja leven op een andere planeet dus.
    En dit allemaal in minder dan een eeuw.
    Laat staan wat we in de volgende eeuw kunnen.
    En dan willen moslims dus nog steeds de 7de eeuws islam opvolgen. Islam is niet tijds gebonden. Maar sommige interpertaties zoals manhaj salafi is dat wel.
    Op een gegeven moment moeten moslims de waarheid accepteren dat we als mens straks in een hele andere wereld leven.
    En wat dacht je als wetenschappers straks het bestaan van buitenaardse wezens ontdekken. Wezens die qua uiterlijk niet van ons zullen verschillen maar wel van een andere planeet zijn.
    Dan zullen vele salafis hun geloof verliezen,terwijl moslims met een opener interpertatie dat goed kunnen incasseren.

    Ik val niemand hier aan will jullie alleen effe wakker schudden voor te laat is.

    Ghayr inshallah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Inhoudelijk reageren of helemaal niet reageren.
    Ik ben geen qurani. Ik vind gewoon dat de islam een betere interpertatie kan gebruiken.
    Mensen volgen een islam van de 7 eeuw.
    En wij leven in 2020, wetenschappers kunnen dieren klonen, voedsel genetisch modificeren mensen praten zelfs over op mars een kolonie starten ja leven op een andere planeet dus.
    En dit allemaal in minder dan een eeuw.
    Laat staan wat we in de volgende eeuw kunnen.
    En dan willen moslims dus nog steeds de 7de eeuws islam opvolgen. Islam is niet tijds gebonden. Maar sommige interpertaties zoals manhaj salafi is dat wel.
    Op een gegeven moment moeten moslims de waarheid accepteren dat we als mens straks in een hele andere wereld leven.
    En wat dacht je als wetenschappers straks het bestaan van buitenaardse wezens ontdekken. Wezens die qua uiterlijk niet van ons zullen verschillen maar wel van een andere planeet zijn.
    Dan zullen vele salafis hun geloof verliezen,terwijl moslims met een opener interpertatie dat goed kunnen incasseren.

    Ik val niemand hier aan will jullie alleen effe wakker schudden voor te laat is.

    Ghayr inshallah
    Wat jij vind doet er niet aan toe jij bent zo’n type modernist die de islam wilt veranderen omdat het niet past in de satanistische djaal systeem van tegenwoordig . Daarom zullen moslims zoals jou in de hel branden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Wat jij vind doet er niet aan toe jij bent zo’n type modernist die de islam wilt veranderen omdat het niet past in de satanistische djaal systeem van tegenwoordig . Daarom zullen moslims zoals jou in de hel branden.

    Wat nou als ik zeg dat ook jij de islam een moderne interpretatie geeft.

    Quran 18:86
    ''Totdat, toen hij de plaats van de zonsondergang bereikte, zag hij haar ondergaan in een bron van modderige (hete) water. En hij trof daar een volk aan. Wij zeiden: "O Dzoelqarain: of u geeft hun een bestraffing of u behandelt hen met goedheid."


    In bijvoorbeeld de 10de eeuw werd deze vers anders geinterpeteerd door moslims en zelfs 3ulama.
    Want toen wisten we niet dat de zon niet om de aarde draaide maar juist anders om.
    Dus die vers werd voor die ontdekking anders geinterperteerd.

    Tegenwoordig weten we dat het de aarde om de zon draaid.

    Dus mijn vraag aan jou is nu hoe interperteer jij deze vers mijn 21eeuwse broeder.

    Het is of jij verwerpt wetenschapelijk voortgang helemaal.

    Of jij bent ook een modernist die de islam anders interperteert dan bijvoorbeeld ibn taymiya, bukhari of zelfs de metgezel ibn abbas die zelf de quran uitlegde.


    Dus wat is het mijn beste vriend.


    Nogmaals probeer hierover simpelweg een disccusie te openen en niemand aan te vallen.

    En alleen Allah weet waar ik zal eindigen niet jij.

    Groetjes

  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Alhamdoelilah voor de Qur’an EN Sunnah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Alhamdoelilah voor de Qur’an EN Sunnah.


    Jullie zijn bang om inhoudelijk te reageren.
    Maar geloof mij realiteit zal jullie binnenkort inhalen. En die is keihard


    Groetjes

  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Jullie zijn bang om inhoudelijk te reageren.
    Maar geloof mij realiteit zal jullie binnenkort inhalen. En die is keihard


    Groetjes
    Veel valse succes ermee.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Wat nou als ik zeg dat ook jij de islam een moderne interpretatie geeft.

    Quran 18:86
    ''Totdat, toen hij de plaats van de zonsondergang bereikte, zag hij haar ondergaan in een bron van modderige (hete) water. En hij trof daar een volk aan. Wij zeiden: "O Dzoelqarain: of u geeft hun een bestraffing of u behandelt hen met goedheid."


    In bijvoorbeeld de 10de eeuw werd deze vers anders geinterpeteerd door moslims en zelfs 3ulama.
    Want toen wisten we niet dat de zon niet om de aarde draaide maar juist anders om.
    Dus die vers werd voor die ontdekking anders geinterperteerd.

    Tegenwoordig weten we dat het de aarde om de zon draaid.

    Dus mijn vraag aan jou is nu hoe interperteer jij deze vers mijn 21eeuwse broeder.

    Het is of jij verwerpt wetenschapelijk voortgang helemaal.

    Of jij bent ook een modernist die de islam anders interperteert dan bijvoorbeeld ibn taymiya, bukhari of zelfs de metgezel ibn abbas die zelf de quran uitlegde.


    Dus wat is het mijn beste vriend.


    Nogmaals probeer hierover simpelweg een disccusie te openen en niemand aan te vallen.

    En alleen Allah weet waar ik zal eindigen niet jij.

    Groetjes
    1. https://christelijke-apologetiek.wee...ondergang.html
    2. https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5737679

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005


    Ten eerste ben ik geen christen heb gewoon de eerste beste google website om de desbetreffende aya te plakken.

    Heb jij nooit van een niet moslim zijnde website geplakt. En vraag me ook af hoe jij weet waar ik dat vandaan heb, niet mij gehackt hoop.

    Even voor de duidelijkheid mijn argument was dat ook jij de quran anders interperteert namelijk anders dan de vroegere moslims. Die wisten niet dat de aarde om de zon draaide.

    Dus jij bent dus ook een modernist wat dat ook mag betekenen.

    Ik ben gewoon moslim.
    Ashadu anla ilaha illa lah wa anna muhamedu. Rasoeloellah.
    Wa anna 3issa bnu maryam rasoeloehie.

    Ik kan bijvoorbeeld ook zeggen fuck paulus de ker en de bijbel en het kruis.

    Is dat bewijs genoeg dat ik geen christen maar moslim ben.


    Anyway je hebt nog niet gereageerd.
    Moslims van vandaag interperteren de quran anders dan moslims van vroeger
    Omdat quran van alle tijden is.
    Vele ayas werden niet begrepen door vroegere moslims, moslims van nu hebben betere inzicht op bepaalde ayaas uit de quran.

    Denk maar aan de ayaa die zegt dat een dag gelijk is aan duizend jaren bij Allah swt.

    Dat daar beschrijft de relativiteitstheorie van einstein. Iets waar vroegere moslims niks van begrepen.

    Moehim ghayr inshallsh. We kunnen niet zo door gaan wij zijn het meest achtetgestelde ummah van allemaal , denk aan de nasara en yahud.
    Kijk hoe hun landen eruitzien en vergelijk met onze landen. Ver achter broeder.

    Dit moet veranderen anders zijn wij moslims straks straks net als de rimboeafrikanen die nog nooit technologie hebben gezien vergeleken met het westen.

    Bereid jullie voor grote schocken in het geloof.
    De wereld veranderd we gaan naar een nieuwe toekomst. Ghayr inshallah..

    Merk op dat ik jullie geen 1 keer heb aangevallen. Terwijl ik door jullie al naar de hell ben verdoemd ik wil jullie alleen klaarstomen voor wat komen gaat.

    Groetjes

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Ten eerste ben ik geen christen heb gewoon de eerste beste google website om de desbetreffende aya te plakken.

    Heb jij nooit van een niet moslim zijnde website geplakt. En vraag me ook af hoe jij weet waar ik dat vandaan heb, niet mij gehackt hoop.

    Even voor de duidelijkheid mijn argument was dat ook jij de quran anders interperteert namelijk anders dan de vroegere moslims. Die wisten niet dat de aarde om de zon draaide.

    Dus jij bent dus ook een modernist wat dat ook mag betekenen.

    Ik ben gewoon moslim.
    Ashadu anla ilaha illa lah wa anna muhamedu. Rasoeloellah.
    Wa anna 3issa bnu maryam rasoeloehie.

    Ik kan bijvoorbeeld ook zeggen fuck paulus de ker en de bijbel en het kruis.

    Is dat bewijs genoeg dat ik geen christen maar moslim ben.


    Anyway je hebt nog niet gereageerd.
    Moslims van vandaag interperteren de quran anders dan moslims van vroeger
    Omdat quran van alle tijden is.
    Vele ayas werden niet begrepen door vroegere moslims, moslims van nu hebben betere inzicht op bepaalde ayaas uit de quran.

    Denk maar aan de ayaa die zegt dat een dag gelijk is aan duizend jaren bij Allah swt.

    Dat daar beschrijft de relativiteitstheorie van einstein. Iets waar vroegere moslims niks van begrepen.

    Moehim ghayr inshallsh. We kunnen niet zo door gaan wij zijn het meest achtetgestelde ummah van allemaal , denk aan de nasara en yahud.
    Kijk hoe hun landen eruitzien en vergelijk met onze landen. Ver achter broeder.

    Dit moet veranderen anders zijn wij moslims straks straks net als de rimboeafrikanen die nog nooit technologie hebben gezien vergeleken met het westen.

    Bereid jullie voor grote schocken in het geloof.
    De wereld veranderd we gaan naar een nieuwe toekomst. Ghayr inshallah..

    Merk op dat ik jullie geen 1 keer heb aangevallen. Terwijl ik door jullie al naar de hell ben verdoemd ik wil jullie alleen klaarstomen voor wat komen gaat.

    Groetjes
    Raar dat je beweert een moslim te zijn maar een vers van de koran van christensite haalt wie houd je voor de gek .

  14. #14
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Wat als ik zeg Islam (Koran) is de laatste boodschap(!)

    Wat als ik zeg die heeft sublieme texten/hinten die tijd nodig hebben om ze te begrijpen(!)

    Wat als ik zeg kan er een deel real life van bewijzen(!)

    Wat als ik zeg ik ben niet de perfecte Moslim(!)

    Wat als ik zeg je moet onderzoeken(!)

    Ben ik slimmer?? of gwn Gek??

    Riddle riddle..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Raar dat je beweert een moslim te zijn maar een vers van de koran van christensite haalt wie houd je voor de gek .

    Zeg lees jij wel wat ik typ of niet?
    Ik zeg ik heb een willekeurig website gepakt.
    En ik heb gevloekt tegen het kruis en kerk.

    Waarom zou ik dat doen als ik christen ben.

    Ik geloof niet in de bijbel maat, leer lezen.

    Het enige wat ik zeg is er komen andere tijden aan kijk maar naar corona.
    De wereldorde van de elite dreigt op ons te vallen.
    Er zijn degene die ons steunen. Maar wij moeten als moslims veranderen.
    En niet alleen oorlog extremisme...enz

    Groet