1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Zeg lees jij wel wat ik typ of niet?
    Ik zeg ik heb een willekeurig website gepakt.
    En ik heb gevloekt tegen het kruis en kerk.

    Waarom zou ik dat doen als ik christen ben.

    Ik geloof niet in de bijbel maat, leer lezen.

    Het enige wat ik zeg is er komen andere tijden aan kijk maar naar corona.
    De wereldorde van de elite dreigt op ons te vallen.
    Er zijn degene die ons steunen. Maar wij moeten als moslims veranderen.
    En niet alleen oorlog extremisme...enz

    Groet
    Verander je zelf daar is de enige waar jij controle op kan doen succes nog met het moderniserren van jou koran

  2. #17
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Zeg lees jij wel wat ik typ of niet?
    Ik zeg ik heb een willekeurig website gepakt.
    En ik heb gevloekt tegen het kruis en kerk.

    Waarom zou ik dat doen als ik christen ben.

    Ik geloof niet in de bijbel maat, leer lezen.

    Het enige wat ik zeg is er komen andere tijden aan kijk maar naar corona.
    De wereldorde van de elite dreigt op ons te vallen.
    Er zijn degene die ons steunen. Maar wij moeten als moslims veranderen.
    En niet alleen oorlog extremisme...enz

    Groet
    De Qur’an was toevertrouwd aan de sahaba. En vervolgens aan de Tabi3ien en vervolgens aan de atba3 at Tabi3ien. En zo van generatie moslims naar generatie. De sahaba hebben de Qur’an naar ons toegebracht, en deze accepteer jij zonder enige twijfel.

    Dezelfde sahaba, Tabi3ien en atba3 at Tabi3ien hebben de Sunnah van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam nar ons overgeleverd. Van generatie moslims naar generatie. Als je de sahaba niet vertrouwd betreffende overleveringen overleveren van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam, waarom vertrouw je hen wel met betrekking van het overleveren van de Qur’an? Als zij de ahadith vervalst hebben waarom de Qur’an niet? Zij die ahadith vervalsen willen de islam kapot maken, dus als de sahaba zo zijn volgens jou, gezien je de Sunnah die zij overgeleverd hebben verwerpt, waarom geloof je in de Qur’an die zij overgeleverd hebben?

    Bespaar me reacties zoals Allah heeft de Qur’an beschermd. Nee, Allah heeft de Islam beschermd en dit bevat zowel Qur’an en authentieke Sunnah. Dit samen is Islam, de Openbaring van Allah en de Openbaring van Allah als uitleg van de Qur’an er naar te handelen in detail en dit is de Sunnah.

    Allah prijst de sahaba in de Qur’an en heeft hen jannah beloofd en Hij vertrouwde hen met de Deen. Maar Koranieten zoals jij komen claimen: nee! De Sunnah is vals! (Terwijl de Sunnah is overgeleverd door de sahaba) maar de Qur’an is correct! (Terwijl de Qur’an is overgeleverd door dezelfde sahaba als die de Sunnah overgeleverd hebben)

    Koranieten zijn een puur voorbeeld van het volgen van begeerten. Een vervalser is onbetrouwbaar, vervalsers vertrouw je met niets, ALLES wat van hen afkomstig is is onbetrouwbaar. Maar een sahib hawaa zoals jij claimt ja maar Uh de Qur’an hebben zij correct overgeleverd maar de Sunnah niet...

    Moge Allah jullie leiden naar de Islam. Amien.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    De Qur’an was toevertrouwd aan de sahaba. En vervolgens aan de Tabi3ien en vervolgens aan de atba3 at Tabi3ien. En zo van generatie moslims naar generatie. De sahaba hebben de Qur’an naar ons toegebracht, en deze accepteer jij zonder enige twijfel.

    Dezelfde sahaba, Tabi3ien en atba3 at Tabi3ien hebben de Sunnah van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam nar ons overgeleverd. Van generatie moslims naar generatie. Als je de sahaba niet vertrouwd betreffende overleveringen overleveren van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam, waarom vertrouw je hen wel met betrekking van het overleveren van de Qur’an? Als zij de ahadith vervalst hebben waarom de Qur’an niet? Zij die ahadith vervalsen willen de islam kapot maken, dus als de sahaba zo zijn volgens jou, gezien je de Sunnah die zij overgeleverd hebben verwerpt, waarom geloof je in de Qur’an die zij overgeleverd hebben?

    Bespaar me reacties zoals Allah heeft de Qur’an beschermd. Nee, Allah heeft de Islam beschermd en dit bevat zowel Qur’an en authentieke Sunnah. Dit samen is Islam, de Openbaring van Allah en de Openbaring van Allah als uitleg van de Qur’an er naar te handelen in detail en dit is de Sunnah.

    Allah prijst de sahaba in de Qur’an en heeft hen jannah beloofd en Hij vertrouwde hen met de Deen. Maar Koranieten zoals jij komen claimen: nee! De Sunnah is vals! (Terwijl de Sunnah is overgeleverd door de sahaba) maar de Qur’an is correct! (Terwijl de Qur’an is overgeleverd door dezelfde sahaba als die de Sunnah overgeleverd hebben)

    Koranieten zijn een puur voorbeeld van het volgen van begeerten. Een vervalser is onbetrouwbaar, vervalsers vertrouw je met niets, ALLES wat van hen afkomstig is is onbetrouwbaar. Maar een sahib hawaa zoals jij claimt ja maar Uh de Qur’an hebben zij correct overgeleverd maar de Sunnah niet...

    Moge Allah jullie leiden naar de Islam. Amien.


    Oh eindelijk wat inhoudelijk commenting.
    Ten eerste is de quran door velen gememoriseerd, en vervolgens ook opgeschreven op verschillende voorwerpen.
    Die uiteindelijk de othmani quran geproduseerd heeft.
    Dus quran is opgeschreven tijdens de aanwezigheid van de profeet.

    Terwijl de ahadeeth die vandaag genoemd worden in de boeken van bijvoorbeeld bukhari of moslim. Nooit door de profeet gecheckt zijn.

    Want die zijn 200 jaar na zijn dood opgeschreven.

    Waarom moet ik bukhari geloven of andere overleveraars.
    Heeft de profeet die ahadeeth als sa7i7 verklaart dacht het dus niet.
    En zo heb je bijvoorbeeld ook conflicterende ahadeeth.
    En om het erger te maken gebruikten sommige mensen overlevering voor eigen gewin.

    Weet je dat er zelfs een ahadeeth is die berbers noemt, en zegt over hun dat zij nooit de islam zullen accepteren
    Duidelijk voor eigen gewin die ahadeeth.


    Anyway het enige wat ik zeg is we hebben een betere interpretatie van de islam nodig.
    Want jij volgt ook gewoon een bepaalde interpretatie van bepaalde 3alim.

    Ben hier niet om islam te bestrijden.

    Groetjes

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    strange Hadith is narrated by Abu hurayra in which he cited that a stranger came and stayed near the prophet. “Where are you from?” the prophet allegedly said. “I am Berber,” answered the man. “Get away from me!” the prophet allegedly replied. Once the stranger left, the messenger of God allegedly said, “Their (the Berbers) faith does not exceed their throat.”1

    In another Hadith, the prophet is allegedly reported to have said that “those who wish to give Sadaka or alms but do not find anyone but a Berber, do not give it.


    Hier heb je dus die racistische ahadeeth.
    Sind de meeste berbers gewoon moslim zijn. Kan deze ahadeeth dus nooit kloppen.

    Deze ahadeeth wijzen ons ook op de vervalsing en rond uit liegen over de gezegdes van de profeet sas.

    En sinds de profeet nooit aanwezig was om het te corrigeren kan iedereen wat verzinnen voor eigen gewin.
    En dat gebeurde dus ook.

  5. #20
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Oh eindelijk wat inhoudelijk commenting.
    Ten eerste is de quran door velen gememoriseerd, en vervolgens ook opgeschreven op verschillende voorwerpen.
    Die uiteindelijk de othmani quran geproduseerd heeft.
    Dus quran is opgeschreven tijdens de aanwezigheid van de profeet.

    Terwijl de ahadeeth die vandaag genoemd worden in de boeken van bijvoorbeeld bukhari of moslim. Nooit door de profeet gecheckt zijn.

    Want die zijn 200 jaar na zijn dood opgeschreven.

    Waarom moet ik bukhari geloven of andere overleveraars.
    Heeft de profeet die ahadeeth als sa7i7 verklaart dacht het dus niet.
    En zo heb je bijvoorbeeld ook conflicterende ahadeeth.
    En om het erger te maken gebruikten sommige mensen overlevering voor eigen gewin.

    Weet je dat er zelfs een ahadeeth is die berbers noemt, en zegt over hun dat zij nooit de islam zullen accepteren
    Duidelijk voor eigen gewin die ahadeeth.


    Anyway het enige wat ik zeg is we hebben een betere interpretatie van de islam nodig.
    Want jij volgt ook gewoon een bepaalde interpretatie van bepaalde 3alim.

    Ben hier niet om islam te bestrijden.

    Groetjes
    De Qur’an is geleerd aan de sahaba door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam. Zo ook is de Sunnah door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam onderwezen aan de sahaba. Niemand anders dan de sahaba. De SAHABA hadden de Qur’an vervolgens geleerd aan de Tabi3ien en zo ook de Sunnah. En de TABI3IEN weer aan de volgende generatie.

    Zowel de Qur’an als overleveringen Werden gememoriseerd en opgeschreven EN doorgegeven aan de generaties na hen.

    Als jij de Qur’an die jij hebt accepteert als correct en betrouwbaar, waarom de authentieke Sunnah niet gezien ZOWEL de Qur’an als de Sunnah beiden zijn overgeleverd door de sahaba naar de generatie na hen en zo van generatie naar generatie.

    De profeet sallallaahu alayhi wa sallam heeft de Qur’an niet geleerd aan andere mensen DAN de sahaba want een ieder die met hem was, hem zag en in hem geloofde En stierf op dit geloof is een sahabi.

    Neem de Islam als geheel en wees een moslim en wees niet van die volgers van begeerten, verwerpers van de Sunnah die direct of indirect claimen dat de sahaba onbetrouwbaar waren en dat alle generaties moslims TOT aan de tijdperk van de koranieten, op dwaling waren en kufr gezien zij ALLEN geloofden in de Qur’an EN Sunnah.

    De profeet sallallaahu alayhi wa sallam hoefde ahadith niet Sahih te verklaren want hij is de bron ervan en niet iemand anders en alles wat komt uit zijn mond betreffende de Deen is sahih.

    Degenen NA de sahaba dienen zaken Sahih te verklaren etc en hier komt de authentieke keten bij kijken. Wetenschap van ketens.

    Hoe weet jij dat DEZE Qur’an die jij hebt DEZELFDE Qur’an is als die door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam is gereciteerd aan de sahaba? Door de authentieke keten die terug gaat naar de profeet sallallaahu alayhi wa sallam. Of claim je dat Allah aza wa jal deze Qur’an aan jou geopenbaard heeft? Jij hebt nooit de profeet sallallaahu alayhi wa sallam gekend noch de sahaba noch de generaties na de sahaba etc. Jij kent niet eens de groot ouders van jouw ouders. Dus hoe weet jij dat de Qur’an die jij hebt betrouwbaar is?

    Zeg niet: omdat Allah het beloofde te beschermen, want dat kan ook toegevoegd zijn als ik jou manier van oordelen toepas.

    De sahaba hebben beiden gememoriseerd en overgeleverd, de Qur’an en Sunnah en deze zijn opgeschreven. Ahadith worden authentiek, zwak en vals verklaard op basis van wetenschap en serieuze onderzoek. Niet zoals de christenen en joden die geen keten wetenschap hebben en gewoon alles accepteren.

    Moge Allah je leiden naar de Islam.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #21
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    strange Hadith is narrated by Abu hurayra in which he cited that a stranger came and stayed near the prophet. “Where are you from?” the prophet allegedly said. “I am Berber,” answered the man. “Get away from me!” the prophet allegedly replied. Once the stranger left, the messenger of God allegedly said, “Their (the Berbers) faith does not exceed their throat.”1

    In another Hadith, the prophet is allegedly reported to have said that “those who wish to give Sadaka or alms but do not find anyone but a Berber, do not give it.


    Hier heb je dus die racistische ahadeeth.
    Sind de meeste berbers gewoon moslim zijn. Kan deze ahadeeth dus nooit kloppen.

    Deze ahadeeth wijzen ons ook op de vervalsing en rond uit liegen over de gezegdes van de profeet sas.

    En sinds de profeet nooit aanwezig was om het te corrigeren kan iedereen wat verzinnen voor eigen gewin.
    En dat gebeurde dus ook.
    Wat is de bron van deze overlevering?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #22
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    De Qur’an is geleerd aan de sahaba door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam. Zo ook is de Sunnah door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam geleerden aan de sahaba. Niemand anders dan de sahaba. De SAHABA hadden de Qur’an vervolgens geleerd aan de Tabi3ien en zo ook de Sunnah. En de TABI3IEN weer aan de volgende generatie.

    Zowel de Qur’an als overleveringen Werden gememoriseerd en opgeschreven EN doorgegeven aan de generaties na hen.

    Als jij de Qur’an die jij hebt accepteert als correct en betrouwbaar, waarom de authentieke Sunnah niet gezien ZOWEL de Qur’an als de Sunnah beiden zijn overgeleverd door de sahaba naar de generatie na hen en zo van generatie naar generatie.

    De profeet sallallaahu alayhi wa sallam heeft de Qur’an niet geleerd aan andere mensen DAN de sahaba want een ieder die met hem was, hem zag en in hem geloofde is een sahabi.

    Neem de Islam als geheel en wees een moslim en wees niet van die volgers van begeerten, verwerpers van de Sunnah die direct of indirect claimen dat de sahaba onbetrouwbaar waren en dat alle generaties moslims TOT aan de tijdperk van de koranieten, op dwaling waren en kufr gezien zij ALLEN geloofden in de Qur’an EN Sunnah.

    De profeet sallallaahu alayhi wa sallam hoefde ahadith niet Sahih te verklaren want hij is de bron ervan en niet iemand anders en alles wat komt uit zijn mond betreffende de Deen is sahih.

    Degenen NA de sahaba dienen zaken Sahih te verklaren etc en hier komt de authentieke keten bij kijken. Wetenschap van ketens.

    Hoe weet jij dat DEZE Qur’an die jij hebt DEZELFDE Qur’an is als die door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam is gereciteerd aan de sahaba? Door de authentieke keten die terug gaat naar de profeet sallallaahu alayhi wa sallam. Of claim je dat Allah aza wa jal deze Qur’an aan jou geopenbaard heeft? Jij hebt nooit de profeet sallallaahu alayhi wa sallam gekend noch de sahaba noch de generaties na de sahaba etc. Jij kent niet eens de groot ouders van jouw ouders. Dus hoe weet jij dat de Qur’an die jij hebt betrouwbaar is?

    Zeg niet: omdat Allah het beloofde te beschermen, want dat kan ook toegevoegd zijn als ik jou manier van oordelen toepas.

    De sahaba hebben beiden gememoriseerd en overgeleverd, de Qur’an en Sunnah en deze zijn opgeschreven. Ahadith worden authentiek, zwak en vals verklaard op basis van wetenschap en serieuze onderzoek. Niet zoals de christenen en joden die geen keten wetenschap hebben en gewoon alles accepteren.

    Moge Allah je leiden naar de Islam.

    Als niet begrijpend kan lezen is deze discussie zinloos.
    De ahadeeth zijn niet door de sahaba opgeschreven laat maar zien waar.
    De quran is dat wel. We hebben een quran die dateert uit de 7de eeuw die heeft khalif othman zelf bijeengebracht met behulp van op geschreven koran texten van aicha vrouw van de profeet.
    Dit zou jij moeten weten anders lees je maar de geschiedenis van de codex othmani in turkije.

    Maar wanneer we over gaan naar de ahadeeth zien we een hele andere verhaal.
    Eentje die te vergelijken is met de bijbel.

    Die werd ook 200 jaar later pas bijeengeraapt.

    Lees biographie van bukhari en muslim zij zijn geen sahaba. Maar tabi3ien dus waar heeft bukhari zijn ahadeeth vandaan in ieder geval niet van de sahaba.
    En de sahaba hebben niet echt ahadeeth opgeschreven laat staan gememoriseerd.

    En ook beweer jij dus dat quran en ahadeeth gelijke status hebben door tegen mij te zeggen dst ik allebei moet aanemen.

    Terwijl de 3ulama zelf zeggen dat quran hogere status heeft dan de ahadeeth.

    Kijk bijvoorbeeld naar sommige 3ulama van onze tijd die bepaalde ahadeeth zelfs hebben gecorigeerd.
    Kunnen ze dat ook met de quran dacht het niet vriend.

    Dus quran en ahadeeth hebben niet zelfde status.

    En je hebt niet gereageerd op de hadeeth over berbers sinds jij hoogstwaarschijnelijk zelf een bent.


    Groetjes.

  9. #24
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Als niet begrijpend kan lezen is deze discussie zinloos.
    De ahadeeth zijn niet door de sahaba opgeschreven laat maar zien waar.
    De quran is dat wel. We hebben een quran die dateert uit de 7de eeuw die heeft khalif othman zelf bijeengebracht met behulp van op geschreven koran texten van aicha vrouw van de profeet.
    Dit zou jij moeten weten anders lees je maar de geschiedenis van de codex othmani in turkije.

    Maar wanneer we over gaan naar de ahadeeth zien we een hele andere verhaal.
    Eentje die te vergelijken is met de bijbel.

    Die werd ook 200 jaar later pas bijeengeraapt.

    Lees biographie van bukhari en muslim zij zijn geen sahaba. Maar tabi3ien dus waar heeft bukhari zijn ahadeeth vandaan in ieder geval niet van de sahaba.
    En de sahaba hebben niet echt ahadeeth opgeschreven laat staan gememoriseerd.

    En ook beweer jij dus dat quran en ahadeeth gelijke status hebben door tegen mij te zeggen dst ik allebei moet aanemen.

    Terwijl de 3ulama zelf zeggen dat quran hogere status heeft dan de ahadeeth.

    Kijk bijvoorbeeld naar sommige 3ulama van onze tijd die bepaalde ahadeeth zelfs hebben gecorigeerd.
    Kunnen ze dat ook met de quran dacht het niet vriend.

    Dus quran en ahadeeth hebben niet zelfde status.

    En je hebt niet gereageerd op de hadeeth over berbers sinds jij hoogstwaarschijnelijk zelf een bent.


    Groetjes.
    Ik heb wel gereageerd op die overleveringen. Beter kijken.

    Verder begrijp jij niet dat de Sunnah is overgeleverd door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam aan de sahaba. Die brachten het in praktijk en onderwezen het aan de generatie na hen en zo door. Papier zegt niet alles.

    Als vandaag de dag ALLE Qur’an’s verbrand worden en er bevat geen letter ervan op papier of internet etc. Hoe zal de Qur’an binnen no time weer volledig tot boek terug komen? Juist, doordat miljoenen moslims de Qur’an van begin tot einde gememoriseerd hebben en niet omdat ze ergens soewar op botten hebben of op andere schrijf materiaal. Of ga je die Qur’an niet meer vertrouwen gezien alle materiaal waarop het geschreven was vernietigd is?

    Zo beschermd Allah de Islam, de Qur’an zit in de harten van de moslims, ze hebben het volledig gememoriseerd en als ALLE boeken op aard verbrand worden, het enige boek die terug zal komen in een knipoog tijd In zijn originele staat, is de Qur’an.

    Dus memorisatie is de key en daarnaast helpt opschrijven ervan om het te versterken. De Sunnah is geleerd en gememoriseerd en uiteindelijk besloot men het op te schrijven en er is hadith wetenschap. Je hoeft Bukhari niet te vertrouwen omdat hij Bukhari is.

    Beiden komen van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te beseffen dat de Qur’an en Sunnah samen gaan.

    Dit is niet een discussie waardig, tot Koranieten zijn langs geweest en Koranieten zijn weerlegd op het hoogste niveau dus onze kleuter niveau heeft geen waarde behalve dat men hoopt onwetende moslims te kunnen verwarren.

    Je spreekt over Bukhari alsof Bukhari de eerste Hadith geleerde was. Wat was Malik rahimahulah? En andere bekende grote imams van de Islam?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik heb wel gereageerd op die overleveringen. Beter kijken.

    Verder begrijp jij niet dat de Sunnah is overgeleverd door de profeet sallallaahu alayhi wa sallam aan de sahaba. Die brachten het in praktijk en onderwezen het aan de generatie na hen en zo door. Papier zegt niet alles.

    Als vandaag de dag ALLE Qur’an’s verbrand worden en er bevat geen letter ervan op papier of internet etc. Hoe zal de Qur’an binnen no time weer volledig tot boek terug komen? Juist, doordat miljoenen moslims de Qur’an van begin tot einde gememoriseerd hebben en niet omdat ze ergens soewar op botten hebben of op andere schrijf materiaal. Of ga je die Qur’an niet meer vertrouwen gezien alle materiaal waarop het geschreven was vernietigd is?

    Zo beschermd Allah de Islam, de Qur’an zit in de harten van de moslims, ze hebben het volledig gememoriseerd en als ALLE boeken op aard verbrand worden, het enige boek die terug zal komen in een knipoog tijd In zijn originele staat, is de Qur’an.

    Dus memorisatie is de key en daarnaast helpt opschrijven ervan om het te versterken. De Sunnah is geleerd en gememoriseerd en uiteindelijk besloot men het op te schrijven en er is hadith wetenschap. Je hoeft Bukhari niet te vertrouwen omdat hij Bukhari is.

    Beiden komen van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te beseffen dat de Qur’an en Sunnah samen gaan.

    Dit is niet een discussie waardig, tot Koranieten zijn langs geweest en Koranieten zijn weerlegd op het hoogste niveau dus onze kleuter niveau heeft geen waarde behalve dat men hoopt onwetende moslims te kunnen verwarren.

    Je spreekt over Bukhari alsof Bukhari de eerste Hadith geleerde was. Wat was Malik rahimahulah? En andere bekende grote imams van de Islam?

    Luister broeder mijn bedoeling is echt niet om iemand hier aan te vallen of andere moslims te verwarren.
    Het enige wat ik als boodschap meewill geven is dat we langzaam de toekomst in gaan.
    En dat we daarbij grote waarheden zullen aantreffen die niet perse met die van de mainstream moslims overeenkomen.
    Vasthouden aan 7 de eeuwse praktijken zal op gegeven moment niet meer kunnen en dan zal ook jij je moeten aanpassen.
    Ik probeer mijn moslim broeders daar voor op voortebereiden.
    Er komen grote veranderingen aan de wereld waarin jij nu leeft ga jij straks niet meer herkennen.

    Weet je dat het pentagon all heeft toegegeven dat buitenaardse mensen bestaan en ons ook bezoeken.
    Wees open voor andere opvatting en interpertatie en niet alleen salafi dit salafi dat.


    Ik laat jou met deze video, ik hoor graag wat je er van vindt.

    Groetjes,


    https://m.youtube.com/watch?v=-2b4qSoMnKE

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    745
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Sorry dat ik het zeg maar ahadeeth zijn niet het meest betrouwbare bron. Alles wat geen steun heeft van quran is te verwaarlozen.

    Ahadeeth bevatten fouten en conflictende teksten.
    Ook zijn sommige zogenaamde sa7i7 ahadeeth later door ulama da3ief verklaard.
    Ook zijn er ahadeeth die verzonnen zijn om bepaalde voordeel te krijgen.

    Ahadeeth zijn helaas een soort van bijbel, pas 200 jaar later verzameld door mensen die de profeet mohamed s.w nooit hebben ontmoet.

    Wat betreft corupte leiders opvolgen die mensen onderdrukken en ook het slechte voor hebben voor de moslims en de islam
    Hada la yu3qal.

    Het is tijd dat we een 21 eeuwse interpertatie van de islam opvolgen.
    Anders blijven we altijd debiele 3ulama en leiders opvolgen die niks van de wereld waarin we leven begrijpen.

    Er zijn koranverzen die alleen wij van de 21st eeuw kunnen begrijpen kijk naar de relativiteitstheorie van einstein iets dergelijks staat ook in de koran.
    Bekende vers zoek maar op.


    Ik laat jou met deze video van een saudies scheick die maar niet lijkt te begrijpen dat de aardeom de zon draait en niet andersom.


    https://m.youtube.com/watch?v=d2AuQfMUC9A


    Weet je dat de rest van de wereld bezig is met weer naar de maan gaan en kolonie wil starten op mars.
    Zolang moslims debiele scheicks volgen en corupte leiders zullen ze altijd achter blijven, en gedomineerd worden door andere landen.

    Kijk naar turkey denk je dat ze daar ook zulke 3ulama opvolgen lol denk het niet broer.
    Nee volgen ze niet. Sterker nog, hebben ze niet

  12. #27
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Luister broeder mijn bedoeling is echt niet om iemand hier aan te vallen of andere moslims te verwarren.
    Het enige wat ik als boodschap meewill geven is dat we langzaam de toekomst in gaan.
    En dat we daarbij grote waarheden zullen aantreffen die niet perse met die van de mainstream moslims overeenkomen.
    Vasthouden aan 7 de eeuwse praktijken zal op gegeven moment niet meer kunnen en dan zal ook jij je moeten aanpassen.
    Ik probeer mijn moslim broeders daar voor op voortebereiden.
    Er komen grote veranderingen aan de wereld waarin jij nu leeft ga jij straks niet meer herkennen.

    Weet je dat het pentagon all heeft toegegeven dat buitenaardse mensen bestaan en ons ook bezoeken.
    Wees open voor andere opvatting en interpertatie en niet alleen salafi dit salafi dat.


    Ik laat jou met deze video, ik hoor graag wat je er van vindt.

    Groetjes,


    https://m.youtube.com/watch?v=-2b4qSoMnKE
    Ik begrijp niet zo goed wat nieuws van onbetrouwbare kuffaar te maken heeft met onze Qur’an en Sunnah.

    Wie zegt dat die aliens buitenaards zijn en niet Jinn die de mensen voor de gek houden gezien zij ook verder in Tech zijn dan ons en verschillende vormen kunnen aan nemen?

    Of er scheppingen zijn waar over wij geen kennis hebben of niet, is niet een serieuze zaak. Zoals of de aarde rond of plat is is ook geen serieuze zaak.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik begrijp niet zo goed wat nieuws van onbetrouwbare kuffaar te maken heeft met onze Qur’an en Sunnah.

    Wie zegt dat die aliens buitenaards zijn en niet Jinn die de mensen voor de gek houden gezien zij ook verder in Tech zijn dan ons en verschillende vormen kunnen aan nemen?

    Of er scheppingen zijn waar over wij geen kennis hebben of niet, is niet een serieuze zaak. Zoals of de aarde rond of plat is is ook geen serieuze zaak.

    Dit bedoel ik nou alles van de zogenaamde kuffar is onbetrouwbaar en slecht.
    Terwijl jij ondertussen wel in hun land leeft en goed behandeld word.


    Jins zijn verder dan ons in tech ben je serieus broeder geef de ayaa alstublieft.
    Allah bestaat andere noemen hem God.
    Deze kufaar geloven ook gewoon in Allah.
    Net als jij. Jij brengt mensen in discrite alleen vanwege hun geloof slaat werkelijk nergens op.
    Als het hun technologie en wetenschap niet was reed jij nog steedd op ezel naar werk vriend. En moest jij nog jagen om je familie te voeden. Inplaats van albert heijn binnen lopen met mandje.

    Moslims moeten uit de box stappen van een middeleeuwse interpertatie van de islam.
    En een universele islam accepteren waarin iedereen gelijk is.

    Inshallah gebeurt dit ook en er is niets wat jij of iemand anders daar tegen kan doen.

    Het is tijd dat je het weet we zijn niet alleen in het universum er zijn duizende soorten wezens daar.
    Sommige lijken op ons mensen. En andere verschillen weer totaal van ons.


    Groet

  14. #29
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Dit bedoel ik nou alles van de zogenaamde kuffar is onbetrouwbaar en slecht.
    Terwijl jij ondertussen wel in hun land leeft en goed behandeld word.


    Jins zijn verder dan ons in tech ben je serieus broeder geef de ayaa alstublieft.
    Allah bestaat andere noemen hem God.
    Deze kufaar geloven ook gewoon in Allah.
    Net als jij. Jij brengt mensen in discrite alleen vanwege hun geloof slaat werkelijk nergens op.
    Als het hun technologie en wetenschap niet was reed jij nog steedd op ezel naar werk vriend. En moest jij nog jagen om je familie te voeden. Inplaats van albert heijn binnen lopen met mandje.

    Moslims moeten uit de box stappen van een middeleeuwse interpertatie van de islam.
    En een universele islam accepteren waarin iedereen gelijk is.

    Inshallah gebeurt dit ook en er is niets wat jij of iemand anders daar tegen kan doen.

    Het is tijd dat je het weet we zijn niet alleen in het universum er zijn duizende soorten wezens daar.
    Sommige lijken op ons mensen. En andere verschillen weer totaal van ons.


    Groet
    Ik woon in Maroc niet in landen van kuffaar sorry. Ik weet meest standaard comeback reactie op vele moslims als ze een punt maken over kuffaar alsof de moslims die leven in laden van kuffaar alles van kuffaar blind moeten accepteren.

    Ik leef in maroc walhamdoelilah happy en tevreden.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #30
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Dit bedoel ik nou alles van de zogenaamde kuffar is onbetrouwbaar en slecht.
    Terwijl jij ondertussen wel in hun land leeft en goed behandeld word.


    Jins zijn verder dan ons in tech ben je serieus broeder geef de ayaa alstublieft.
    Allah bestaat andere noemen hem God.
    Deze kufaar geloven ook gewoon in Allah.
    Net als jij. Jij brengt mensen in discrite alleen vanwege hun geloof slaat werkelijk nergens op.
    Als het hun technologie en wetenschap niet was reed jij nog steedd op ezel naar werk vriend. En moest jij nog jagen om je familie te voeden. Inplaats van albert heijn binnen lopen met mandje.

    Moslims moeten uit de box stappen van een middeleeuwse interpertatie van de islam.
    En een universele islam accepteren waarin iedereen gelijk is.

    Inshallah gebeurt dit ook en er is niets wat jij of iemand anders daar tegen kan doen.

    Het is tijd dat je het weet we zijn niet alleen in het universum er zijn duizende soorten wezens daar.
    Sommige lijken op ons mensen. En andere verschillen weer totaal van ons.


    Groet
    Die kuffaar ya rajoel, geloven niet in Allah zoals wij. Zij geloven dat Jezus Allah is. Andere geloven weer dat Allah uit vele personen bestaat en andere geloven weer in niets zoals atheïsten.

    Het is voor mij niet vreemd dat je claimt dat kuffaar in Allah geloven zoals wij. Als zij in Hem geloven zoals wij, dan zijn zij zoals wij en geen reden nodig geweest voor het zenden van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”