1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Ex-advocaat Nabil B.: Ik stopte vanwege Peter R. de Vries

    Peter R. de Vries is de reden dat de anonieme advocaat van kroongetuige Nabil B. in het proces tegen de bende van Ridouan Taghi zijn werk neerlegde.





    In een interview met het AD zegt de raadsman: "Schrijf maar op dat ik ben gestopt vanwege Peter R. de Vries. Als mij gevraagd wordt waarom ik ben gestopt, wil ik eerlijk antwoord kunnen geven. En jullie hebben het mij gevraagd. Nou, ik ben gestopt omdat Peter R. de Vries zich met de verdediging van de kroongetuige ging bemoeien."

    De advocaat zag totaal geen rol voor De vries in het proces: "Hij is geen advocaat en is dus niet beschermd. Maar ik merkte al snel dat Nabil vastbesloten was om met Peter in zee te gaan. Nou, als hij dat per se wil, dan wilde ik best met hem praten, zei ik nog. Maar toen zei hij al dat Peter niet met mij in zee wilde en een andere advocaat op het oog had. Hij had slecht over mij gesproken."

    Nabil B. getuigt sinds vorige week weer. Hij weigerde geruime tijd mee te werken aan verhoren bij de rechter-commissaris, omdat hij zich niet kan laten bijstaan door een door hem gekozen advocaat en adviseur, in de personen van respectievelijk Peter Schouten en Peter R. de Vries. Vrijdag zijn de verhoren toch hervat, zegt Nico Meijering, advocaat van twee verdachten in het proces waarin Ridouan Taghi de hoofdverdachte is. B. heeft volgens Meijering nog steeds geen advocaat.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Slim om peter de vries te vertrouwen hij zegt altijd wat hij denkt en kan doen voor die jongen ik mag peter r de vries ook zou het zelfde hebben gedaan ondanks ik de cel in moet gaan tenminste iemand die ze best doet om het maximaal eruit te halen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    O.M. loopt te relaxen en voert amper druk uit, zoals gewoonlijk, met 'n reden ofc.

    Big nose merchant lesson #87; procedures zolang mogelijk rekken om crimineel geld (van 'badboyz' en de overheid) wit te wassen.

  4. #4
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Slim om peter de vries te vertrouwen hij zegt altijd wat hij denkt en kan doen voor die jongen ik mag peter r de vries ook zou het zelfde hebben gedaan ondanks ik de cel in moet gaan tenminste iemand die ze best doet om het maximaal eruit te halen
    Nee joh.
    Hij is een wijsneus.

    Ik snap niet waarom hij niet met de advocaat samen wilde werken... wil er zeker een slaatje uit slaan.
    Lekker geld verdienen over de rug van Nabil en zijn familie.


    “Le roi est mort... vive la République”

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Nee joh.
    Hij is een wijsneus.

    Ik snap niet waarom hij niet met de advocaat samen wilde werken... wil er zeker een slaatje uit slaan.
    Lekker geld verdienen over de rug van Nabil en zijn familie.
    Goed luisteren naar de datum en dan zijn verklaring..

    https://twitter.com/vverweij/status/...857690624?s=20
    Nee ik ben geen pollewop!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Slim om peter de vries te vertrouwen hij zegt altijd wat hij denkt en kan doen voor die jongen ik mag peter r de vries ook zou het zelfde hebben gedaan ondanks ik de cel in moet gaan tenminste iemand die ze best doet om het maximaal eruit te halen
    Helemaal niet slim! Wat is de status van De Vries? Hij is geen advocaat. Doet hij als journalist mee? Komt wat hij met Nabil bespreekt straks in de krant? Of in een boek? Dat lijkt me niet in het belang van Nabil...

    De Vries heeft in deze rol geen enkele beschermde status. Advocaten, dokters, priesters, verpleegkundigen hebben hun beroepsgeheim, erkend door de wet. De Vries in deze situatie dus niet.

    Domme zet van Naabil!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Nee joh.
    Hij is een wijsneus.

    Ik snap niet waarom hij niet met de advocaat samen wilde werken... wil er zeker een slaatje uit slaan.
    Lekker geld verdienen over de rug van Nabil en zijn familie.
    Denk ik ook.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    209
    20-08-2019

    Jullie lezen niet goed peter d vries weet een veel beter advocaat deze wilt hij niet mee samen werken voor goede reden peter zit lang in deze vak hij weet wat hij doet

  9. #9
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.305
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Energie007 Bekijk reactie
    Jullie lezen niet goed peter d vries weet een veel beter advocaat deze wilt hij niet mee samen werken voor goede reden peter zit lang in deze vak hij weet wat hij doet
    Peter weet het beter.
    Altijd en overal ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    31
    26-03-2019

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Nee joh.
    Hij is een wijsneus.

    Ik snap niet waarom hij niet met de advocaat samen wilde werken... wil er zeker een slaatje uit slaan.
    Lekker geld verdienen over de rug van Nabil en zijn familie.
    Jeetje wat een gedachtengoed komt er uit jou bol..Dat zijn alleen maar aannames van jou zonder enig bewijs, Ik bespeur trouwens ook een beetje jaloezie in jou reactie!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Goed luisteren RL..
    Let op de datum..

    https://twitter.com/vverweij/status/...857690624?s=20
    Nee ik ben geen pollewop!!