1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.289
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Özcan Akyol over bedreiger: drie daagjes schoffelen nogal pover

    Özcan Akyol vindt de taakstraf van zijn bedreiger te laag. "Ik vind het allemaal nogal pover, die drie daagjes schoffelen", schrijft hij in zijn column in het AD.





    De 31-jarige man uit Almere die de schrijver en tv-maker met de dood bedreigde kreeg een taakstraf van 20 uur opgelegd. Willem R. schreef in 2018 in verscheidene berichten op Twitter dat hij Akyol en diens familie zou vermoorden. Ook twitterde hij dat hij de destijds 2-jarige dochter van Akyol zou verkrachten.

    De schrijver, die vaker via sociale media wordt bedreigd en beledigd, deed aangifte en na onderzoek werd een paar maanden later Willem R. aangehouden. Hij was actief via een anoniem Twitteraccount. De politie deed een rechtshulpverzoek aan de Verenigde Staten en kon zo de identiteit van R. achterhalen.

    "Ik weet dat we in Nederland met elkaar hebben afgesproken dat we niet het werk van de rechters in twijfel moeten trekken. Dus heb ik het maar te accepteren", aldus Akyol. "Wat ik vooral van dit vonnis heb geleerd, is dat ons rechtssysteem in de praktijk nog steeds onderscheid maakt tussen fysieke en digitale misdrijven. Er is een klimaat ontstaan dat het voor agressieve horken ogenschijnlijk mogelijk maakt om anderen het leven zuur te maken, alleen omdat ze er andere opinies op nahouden."

    De columnist pleit voor "een vorm van strengere wetgeving, zodat mensen die een bedreiging willen uiten voortaan twee keer zullen nadenken."

  2. #2
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Hij heeft gelijk... die straf is belachelijk.


    “Le roi est mort... vive la République”

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Idioot is hij who cares.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Idioot is hij who cares.
    Hij (Akyol?) Is hier de idioot?

    Die titel mag je je, wat mij betreft, jezelf toekennen!

    Iemand die zich heeft ontworsteld van de onderkant van de samenleving, die ondanks alles wat hij "tegen" had positieve energie heeft gevonden om wat van zijn leven te maken, en daar succes in te hebben, noem jij een idioot?
    Ik noem hem een voorbeeld. Een rolmodel.

    Jouw uitspraak zegt meer over jezelf dan over Akyol. En dat is niet veel goeds, vrees ik...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Hij (Akyol?) Is hier de idioot?

    Die titel mag je je, wat mij betreft, jezelf toekennen!

    Iemand die zich heeft ontworsteld van de onderkant van de samenleving, die ondanks alles wat hij "tegen" had positieve energie heeft gevonden om wat van zijn leven te maken, en daar succes in te hebben, noem jij een idioot?
    Ik noem hem een voorbeeld. Een rolmodel.

    Jouw uitspraak zegt meer over jezelf dan over Akyol. En dat is niet veel goeds, vrees ik...
    Ben jij moslim ?
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Mafklapper die Aykol. Wie denkt hij wel niet dat ie is. Binnen de Turkse gemeenschap wordt hij ook al uitgekotst.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Mafklapper die Aykol. Wie denkt hij wel niet dat ie is. Binnen de Turkse gemeenschap wordt hij ook al uitgekotst.
    Precies
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  9. #9
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    hij leekt niet op een turk. maar op een koerd.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Ben jij moslim ?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Mafklapper die Aykol. Wie denkt hij wel niet dat ie is. Binnen de Turkse gemeenschap wordt hij ook al uitgekotst.
    Binnen de Nederlandse samenleving niet.

    Het ligt er maar aan wat je als Nederlander, met allochtone roots, wilt.
    Wil je Nederlander, met allochtone roots zijn? Dat kan.
    Wil je een Turk zijn, Marokkaan, Surinamer, Somaliër, wat dan ook, die "toevallig" in Nederland woont, zijn, dan kan dat ook.
    Maar dan keer je je dus wel bewust af van de Nederlandse samenleving. Dat kan, dat mag in dit land.
    Maar verwacht niet dat de samenleving dat waardeert.

    Zo simpel is het nou eenmaal.

  12. #12
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Je kan iemand haten.
    Maar om als volwassen man neer te zetten al is het maar op internet dat je een 2 jarig meisje gaat verkrachten is te ziek, mishandelen kan je misschien nog begrijpen uit woedde
    Maar iets linken met sexuele pedofiele gevoelens is eigenlijk een teken dat er in de bovenkamer iets niet goed zit, 20 uur werkstraf.....

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Özcan Akyol vindt de taakstraf van zijn bedreiger te laag. "Ik vind het allemaal nogal pover, die drie daagjes schoffelen", schrijft hij in zijn column in het AD.





    De 31-jarige man uit Almere die de schrijver en tv-maker met de dood bedreigde kreeg een taakstraf van 20 uur opgelegd. Willem R. schreef in 2018 in verscheidene berichten op Twitter dat hij Akyol en diens familie zou vermoorden. Ook twitterde hij dat hij de destijds 2-jarige dochter van Akyol zou verkrachten.

    De schrijver, die vaker via sociale media wordt bedreigd en beledigd, deed aangifte en na onderzoek werd een paar maanden later Willem R. aangehouden. Hij was actief via een anoniem Twitteraccount. De politie deed een rechtshulpverzoek aan de Verenigde Staten en kon zo de identiteit van R. achterhalen.

    "Ik weet dat we in Nederland met elkaar hebben afgesproken dat we niet het werk van de rechters in twijfel moeten trekken. Dus heb ik het maar te accepteren", aldus Akyol. "Wat ik vooral van dit vonnis heb geleerd, is dat ons rechtssysteem in de praktijk nog steeds onderscheid maakt tussen fysieke en digitale misdrijven. Er is een klimaat ontstaan dat het voor agressieve horken ogenschijnlijk mogelijk maakt om anderen het leven zuur te maken, alleen omdat ze er andere opinies op nahouden."

    De columnist pleit voor "een vorm van strengere wetgeving, zodat mensen die een bedreiging willen uiten voortaan twee keer zullen nadenken."
    Een hollander dus geen achmed of een mohamed .

  14. #14
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Made in Holland
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Binnen de Nederlandse samenleving niet.

    Het ligt er maar aan wat je als Nederlander, met allochtone roots, wilt.
    Wil je Nederlander, met allochtone roots zijn? Dat kan.
    Wil je een Turk zijn, Marokkaan, Surinamer, Somaliër, wat dan ook, die "toevallig" in Nederland woont zijn, dan kan dat ook.
    Maar dan keer je je dus wel bewust af van de Nederlandse samenleving. Dat kan, dat mag in dit land.
    Maar verwacht niet dat de samenleving dat waardeert.

    Zo simpel is het nou eenmaal.
    Jij en jouw anti-islam gedachtegoed wordt ook uitgekotst binnen de Hollandse samenleving. Dit is een multicul samenleving. Kennelijk pas jij daar niet tussen.