1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Wat is dit dan voor islamofobische site

    Als je zulke artikelen hier deelt zonder zelf op onderzoek te gaan dan twijfel ik aan je motieven waarom je lid bent op een site als Marokko.nl


    Wat is je doel?
    Klopt het niet wat ze zeggen?
    Staat dit niet in de Koran?
    Is dit niet wat Allah, via de profeet, geopenbaard heeft?

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Klopt het niet wat ze zeggen?
    Staat dit niet in de Koran?
    Is dit niet wat Allah, via de profeet, geopenbaard heeft?
    Nee
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie


    Hij kan letterlijk zelf de bron via google opzoeken. Heb hem de titel gegeven jaargang van het artikel alles.
    En dat is maar één artikel van de velen. Heb het gevoel dat veel mensen hier alleen de riooljournalistiek krant telegraaf lezen

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Nee
    Ik ga maar naar bed. Welterusten.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    https://twitter.com/frustratiefee/st...221157896?s=20


    De Egyptenaren roepen op tot boycot k3..oh nee decdeugneuzen roepen op tot boycot k3..

    Deze "ouwe" Egyptenaren bestaan al heel wat eeuwen niet meer..

    Wie kan dit de deugneuzen uitleggen
    Nee ik ben geen pollewop!!

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Daarom is Islam voor mij perfect


    Recht op gelijke rechten (= recht op bescherming tegen racisme en discriminatie)*

    De Koran en de Sunnah leggen een stevige basis voor een wereldbroederschap van alle mensen, ongeacht ras, taal, huidskleur, geslacht, nationaliteit, rijkdom, of welk criterium ook. Een paar weken voor zijn dood hield Profeet Mohamed een preek die later bekend werd als zijn afscheidsrede. Hij overliep daarin de belangrijkste aspecten van de leer die hij jarenlang verkondigd had. Hij zei onder meer:

    "O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".*(Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)

    Enkel God kan oordelen over de godvrucht en de goede daden van de mensen. Daarom moeten alle mensen elkaar als gelijken beschouwen. Zelfs de meest godsvruchtigen vormen geen klasse apart. Die gelijkheid van de mensen wordt in de Koran verschillende keren beklemtoond. Zo wordt gesteld dat God dezelfde criteria zal gebruiken voor het beoordelen van alle mensen.*

    Het verschil in talen, godsdiensten, enz. is gewoon een teken van God.

    "En tot Zijn tekenen behoren de schepping van de hemelen, en de aarde en het verschil in jullie talen en kleuren. Daarin zijn tekenen voor de wereldbewoners."(Koran 30:22)

    Volgens de Koran heeft God met die verscheidenheid willen in de hand werken dat mensen elkaar leren kennen, niet dat ze elkaar zouden bestrijden.

    "O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen..."*(Koran 49: 13).

    Volgens een mooie Islamitische traditie zou God vóór het scheppen van Adam, Engelen over de aarde uitgestuurd hebben, met de opdracht om van de verschillende bodemkleuren, een staal mee te brengen. Al die stalen werden vermengd met water om uit de aldus ontstane klei Adam te scheppen. Dit verklaart de verschillende huidskleur van zijn afstammelingen:

    "God schiep Adam van een handvol stof dat Hij van de hele aarde nam: wat rode aarde, wat witte, wat zwarte, en wat mengeling, ook zachte, ruwe, goede en slechte."*(Abu Dawud, opgetekend door door Abu Musa al-Ashari)

    Profeet Mohamed, stelde dat alle mensen van alle tijden zo gelijk zijn aan elkaar als de tanden van een kam.

    "Waarlijk, mensen van het begin der tijden van Adam tot op vandaag zijn allemaal gelijk als de tanden van een kam, en er is geen superioriteit van een Arabier over een niet-Arabier of van de mensen met rode huidskleur over die met blanke huidskleur, behalve in godvrucht en goede daden."*(Bukhari, Mustadrak-ul-Wasa'il )

    Het is duidelijk dat volgens de Koran en de Sunnah alle mensen gelijk zijn voor de allerhoogste instantie, voor God. Ook mannen en vrouwen zijn elkaars gelijken. De historisch-culturele achteruitstelling die kenmerkend is voor de situatie van vrouwen in een aantal landen met overwegend Islamitische bevolking, vindt geen basis in de Koran en de Sunnah, waarin mannen en vrouwen als volledig gelijkwaardig voor God omschreven worden. In verschillende Muslimlanden zijn overigens vrouwenbewegingen actief die op grond van de Koran en de Sunnah een emancipatiebeweging voor de vrouwen op gang trekken. [9]*

    Discriminatie op welke grond dan ook,wordt door de Koran verboden. Wie, zoals de Farao, de mensen in groepen opdeelt en één ervan onderdrukt, wordt door de Koran als verderfelijk omschreven:

    "Fir'aun had de overhand in het land en maakte de mensen ervan tot groeperingen, waarvan hij een groep onderdrukte (...); hij behoorde tot de verderfbrengers."*(Koran 28:4)

    Racisme, discriminatie, hoogmoed, worden door de Koran en Sunnah krachtig afgewezen en in verband gebracht met ongeloof en met Satan. Wie neerkijkt op de anderen, effent zijn weg naar de hel. [10]

    De Profeet zei: wie trots in zijn hart heeft gelijk aan het gewicht van een kleine atoom, zal nooit het Paradijs binnengaan. Iemand vroeg hoe het dan zit met een man die graag mooie kleren en fijne schoenen draagt, en de Profeet antwoordde: God is mooi en houdt van schoonheid. Dan legde hij uit dat trots betekent: het verwerpen van de waarheid omwille van eigendunk of het neerkijken op andere mensen.*(Muslim).
    Onderscheid maken op basis van geloof, geslacht of geaardheid zien we dus niet als discriminatie?
    JE kunt de islam alleen perfect noemen als je ofwel dat niet als discriminatie ziet, of die vormen van discriminatie als perfect ziet.

    Maar ik las net nog een stuk geschreven door een moslim waar wat aardigs stond over dit onderwerp: https://decorrespondent.nl/11373/rac...78305-d5ff1ae7

    "Met het argument dat in de Koran geen racisme zou zijn, wordt de discussie ontweken. Het is vergelijkbaar met zeggen dat er geen discriminatie voorkomt in Nederland omdat dit bij wet verboden is. "

    Ik zeg trouwens niet dat jij dit om die reden post.
    jij erkent racisme van moslims wel, maar dit wordt wel gebruikt als drogargument.

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Talloze onderzoeken? Heb je bronnen?
    Wat versta je eigenlijk onder institutioneel racisme? Wat is dat eigenlijk?
    Doe je een poging in twijfel te trekken dat er institutioneel racisme is?
    Dat ontkent zelfs Trump niet
    Je kunt best discussiëren over hoe erg het relatief is maar dat is een ander verhaal.

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik gaf een link naar het artikel, dat heb je gelezen en wat stelt de eerste zin al:

    "Niet-witte karakters in de animatieserie The Simpsons zullen niet langer worden ingesproken door witte acteurs. Dat hebben de producenten van de serie laten weten."

    Moet ik jou echt vertellen dat de producers beslissen wat er gebeurt?

    De producers hebben de oekaze gegeven aan de mensen die in de studio het werk moeten uitvoeren.
    En vanaf nu mogen blanken geen teksten van zwarte figuren inspreken.

    Mjn stellingname misleidend?! Ook andere series zal deze oekaze treffen.

    En jij weet heel goed hoe het werkt. Wie tegen de dictatuur van de zich superieur achtende politiek correcte figuren ingaat, kan het verder vergeten!
    Daarom is men doodbang dat te doen, wordt je kaltgestellt; racisme etiketje op en je bent verleden tijd.
    Want dit soort verheven, geobsedeerde types zien overal racisme. In casu het simpel inspreken van teksten van zwarte figuurtjes door blanken.
    Krankzinning wie nog normaal denkt, maar zij hebben het beslist. Het is racistisch!
    Dus wie zich tegen deze zich superieur achtende types verzet wordt direct gebrandmerkt als racist.
    Ik ben ook tegen zoiets doen enkel omdat de druk te groot zou zijn het niet te doen, echter ik kan nergens zien dat ze het daarom gedaan hebben.
    Het kan ook zijn dat ze zelf gewoon tot het inzicht gekomen zijn dat dit beter is.
    Dat weten we allebei niet maar jij doet alsof je het wel weet.

    En jouw gebruik van niet mogen is dan wat anders dan dat van mij.
    Producers zijn nu eenmaal de baas van dat soort zaken.
    Als jouw manager bepaalt dat iemand voor een bepaalde functie minstens 5 jaar relevante werkervaring moet hebben, zie ik dit gewoon als een keuze en niet als dat iets anders niet mag.

    Ik zie trouwens jouw vrees wel hoor.
    Ik ben ook tegen een dictatuur van gutmenschen en dat oproepen tot boycotten van bepaalde programma's vind ik ook onzinnig, maar het mag wel dus ga ik daar niet moord en brand over schreeuwen.
    Alleen net zoals niet elk geval van het niet aannemen van een zwart persoon of aanhouden van een Marokkaan racisme is, is niet elk geval waar een bedrijf nu er voor kiest bepaalde aanpassingen te doen iets wat door die dictatuur komt.
    Of denk je dat Rutte bv zijn iets andere visie wat betreft zwarte piet nu enkel komt door die dictatuur?
    Ik denk dat hij het gewoon werkelijk iets anders is gaan zien.
    Dat kan ook he.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Nee ik ben geen pollewop!!

  8. #68
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Nu weet je misschien hoe het is als je gecancelt wordt bij sollicaties of andere sociale rechtvaardige zaken puur vanwege je afkomst.
    Jullie huilen wel snel zeg, wij hebben het een paar decennia gepikt en geslikt.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Onderscheid maken op basis van geloof, geslacht of geaardheid zien we dus niet als discriminatie?
    JE kunt de islam alleen perfect noemen als je ofwel dat niet als discriminatie ziet, of die vormen van discriminatie als perfect ziet.

    Maar ik las net nog een stuk geschreven door een moslim waar wat aardigs stond over dit onderwerp: https://decorrespondent.nl/11373/rac...78305-d5ff1ae7

    "Met het argument dat in de Koran geen racisme zou zijn, wordt de discussie ontweken. Het is vergelijkbaar met zeggen dat er geen discriminatie voorkomt in Nederland omdat dit bij wet verboden is. "

    Ik zeg trouwens niet dat jij dit om die reden post.
    jij erkent racisme van moslims wel, maar dit wordt wel gebruikt als drogargument.


    Doe je een poging in twijfel te trekken dat er institutioneel racisme is?
    Dat ontkent zelfs Trump niet
    Je kunt best discussiëren over hoe erg het relatief is maar dat is een ander verhaal.


    Ik ben ook tegen zoiets doen enkel omdat de druk te groot zou zijn het niet te doen, echter ik kan nergens zien dat ze het daarom gedaan hebben.
    Het kan ook zijn dat ze zelf gewoon tot het inzicht gekomen zijn dat dit beter is.
    Dat weten we allebei niet maar jij doet alsof je het wel weet.

    En jouw gebruik van niet mogen is dan wat anders dan dat van mij.
    Producers zijn nu eenmaal de baas van dat soort zaken.
    Als jouw manager bepaalt dat iemand voor een bepaalde functie minstens 5 jaar relevante werkervaring moet hebben, zie ik dit gewoon als een keuze en niet als dat iets anders niet mag.

    Ik zie trouwens jouw vrees wel hoor.
    Ik ben ook tegen een dictatuur van gutmenschen en dat oproepen tot boycotten van bepaalde programma's vind ik ook onzinnig, maar het mag wel dus ga ik daar niet moord en brand over schreeuwen.
    Alleen net zoals niet elk geval van het niet aannemen van een zwart persoon of aanhouden van een Marokkaan racisme is, is niet elk geval waar een bedrijf nu er voor kiest bepaalde aanpassingen te doen iets wat door die dictatuur komt.
    Of denk je dat Rutte bv zijn iets andere visie wat betreft zwarte piet nu enkel komt door die dictatuur?
    Ik denk dat hij het gewoon werkelijk iets anders is gaan zien.
    Dat kan ook he.
    Zo'n serie wordt gemaakt met een vaste kern medewerkers. O.a. de stemacteurs die de teksten van de figuurtjes inspreken.
    B.v. ook bij fabeltjesland waar een beperkt aantal mensen alle figuurtjes hun stem gaf. Per acteur die verschillende figuurtjes voor zijn/haar rekening nam.
    Dat doen zij ook bij de Simsons. Nu zijn er ook een paar die gekleurd zijn. Die mogen niet meer van de producers worden ingesproken door de vaste kern, omdat zij blank zijn.

    Kun jij uitleggen waarom het racistisch zou zijn als een blanke acteur de tekst inspreek van een getint tekeningetje?
    Of een getinte acteur die de tekst inspreekt van een blank tekeningetje?
    Racisme aanpakken? Natuurlijk! Maar ik heb iets tegen die onzinnige heksenjacht die je bij politiek correcte groepen ziet, zelfcensuur.
    Terwijl er m.i. geen sprake van racisme is in dit geval.

    In jouw voorbeeld dat de werkgever kan beslissen alleen iemand aan te nemen met min. 5 jaar relevante werkervaring is dat volgens mij een heel andere zaak.
    In de eerste plaats is de ratio heel logisch. De zwaarte van de functie vereist dat vaak. Men wil iemand die direct inzetbaar is, niet iemand die opgeleid moet worden.
    Maar vooral, deze eis is op geen enkele wijze ingegeven op basis van ras, etniciteit, geldt voor een ieder die solliciteert.
    Mooi toch? Dat is toch wat de strijd tegen racisme is? Niet mensen onderscheiden in rassen, laat staan deze behandelen op basis van uiterlijke kenmerken waar zij geen afstand van kunnen doen?
    Ik kan mij voorstellen dat als er een toneelstuk is waar donkere mensen een rol hebben, men ook acteurs met deze uiterlijke kenmerken cast. Niet blanken gaat schminken.
    Maar hier gaat het om stemacteurs die alle figuurtjes een stem geven.

    In ieder geval goed te lezen dat jij ook niets moet hebben van die "Gutmenschen" dictatuur.
    Dat is inderdaad mijn belangrijkste punt.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    355
    23-11-2019

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Nu weet je misschien hoe het is als je gecancelt wordt bij sollicaties of andere sociale rechtvaardige zaken puur vanwege je afkomst.
    Jullie huilen wel snel zeg, wij hebben het een paar decennia gepikt en geslikt.

    Wie weet ben jij wel een ontzettend naar mannetje en willen
    werkgevers, ongeacht je afkomst niets met jou te maken hebben.

    Boehoe, ze vinden me niet aardig, snik snik.

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Nu weet je misschien hoe het is als je gecancelt wordt bij sollicaties of andere sociale rechtvaardige zaken puur vanwege je afkomst.
    Jullie huilen wel snel zeg, wij hebben het een paar decennia gepikt en geslikt.
    Gaat het stuk daarover..
    Volgens mij niet..
    Nee ik ben geen pollewop!!

  12. #72
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door woke Bekijk reactie
    Wie weet ben jij wel een ontzettend naar mannetje en willen
    werkgevers, ongeacht je afkomst niets met jou te maken hebben.

    Boehoe, ze vinden me niet aardig, snik snik.
    Je begint al met “wie weet” dat is dus iemands kansen ontnemen, mooi dat je gelijk invult wat er dus misgaat en daar worden we idd op aangekeken op dat vooroordeel “wie weet”
    Val jij ff door de mand.
    Citaat Geplaatst door Pollewop. Bekijk reactie
    Gaat het stuk daarover..
    Volgens mij niet..
    Jou kennende ontken je nog dat je een ei eet terwijl je een ei eet.

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Zo'n serie wordt gemaakt met een vaste kern medewerkers. O.a. de stemacteurs die de teksten van de figuurtjes inspreken.
    B.v. ook bij fabeltjesland waar een beperkt aantal mensen alle figuurtjes hun stem gaf. Per acteur die verschillende figuurtjes voor zijn/haar rekening nam.
    Dat doen zij ook bij de Simsons. Nu zijn er ook een paar die gekleurd zijn. Die mogen niet meer van de producers worden ingesproken door de vaste kern, omdat zij blank zijn.

    Kun jij uitleggen waarom het racistisch zou zijn als een blanke acteur de tekst inspreek van een getint tekeningetje?
    Of een getinte acteur die de tekst inspreekt van een blank tekeningetje?
    Racisme aanpakken? Natuurlijk! Maar ik heb iets tegen die onzinnige heksenjacht die je bij politiek correcte groepen ziet, zelfcensuur.
    Terwijl er m.i. geen sprake van racisme is in dit geval.

    In jouw voorbeeld dat de werkgever kan beslissen alleen iemand aan te nemen met min. 5 jaar relevante werkervaring is dat volgens mij een heel andere zaak.
    In de eerste plaats is de ratio heel logisch. De zwaarte van de functie vereist dat vaak. Men wil iemand die direct inzetbaar is, niet iemand die opgeleid moet worden.
    Maar vooral, deze eis is op geen enkele wijze ingegeven op basis van ras, etniciteit, geldt voor een ieder die solliciteert.
    Mooi toch? Dat is toch wat de strijd tegen racisme is? Niet mensen onderscheiden in rassen, laat staan deze behandelen op basis van uiterlijke kenmerken waar zij geen afstand van kunnen doen?
    Ik kan mij voorstellen dat als er een toneelstuk is waar donkere mensen een rol hebben, men ook acteurs met deze uiterlijke kenmerken cast. Niet blanken gaat schminken.
    Maar hier gaat het om stemacteurs die alle figuurtjes een stem geven.

    In ieder geval goed te lezen dat jij ook niets moet hebben van die "Gutmenschen" dictatuur.
    Dat is inderdaad mijn belangrijkste punt.
    Edward said

    Orientalisme
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    355
    23-11-2019

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Je begint al met “wie weet” dat is dus iemands kansen ontnemen, mooi dat je gelijk invult wat er dus misgaat en daar worden we idd op aangekeken op dat vooroordeel “wie weet”
    Val jij ff door de mand.

    Jou kennende ontken je nog dat je een ei eet terwijl je een ei eet.


  15. #75
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Wat als ik zeg ik heb info die een Juwelen/Horloge handelaar die onder bescherming staat van een Marokkaan met een geweldige goede reputatie.
    .Die ze kennen van geen ANGST(!) zich noot leeft onder de voorwaarden van het systeem Die ik ken als een jeugdvriend..

    Wat als ik zeg dat( alles wat je denkt weten en geleerd hebt dikke BS is..

    Waarom durf ik zoiets te beweren??

    Ben ik gek??