1. #31
    3asha Cha3b

    Reacties
    304
    16-07-2019

    Willen jullie moor of minder

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Ik heb niet geschreven dat het niet mag van hoger hand, bij wet verboden.
    Maar de almachtige producenten hebben de oekaze uitgevaardigd dat het verboden is.

    In casu vraag ik mij af. Ben jij ongelofelijk naïef? Of sta jij pal achter je (radicale) linkse kameraden? Of doe jij of je het niet begrijpt?

    Mmm...
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Uit talloze onderzoeken is gebleken dat er degelijk sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Einde discussie.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Wit!
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    355
    23-11-2019

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Uit talloze onderzoeken is gebleken dat er degelijk sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Einde discussie.

    Heel nobel dat jij streeft naar een maatschappij waar iedereen hetzelfde
    behandeld word.
    Een maatschappij waar iedereen elkaar even aardig vind.

    Dezelfde rechten en plichten.

    Geen onderscheid tussen mensen op basis van kleur, geslacht, sexuele voorkeur.

    Hindoe, Boeddhist, Moslim, Christen, Ongelovige, allemaal hetzelfde.

    Maar wat stel je voor om te doen tegen mensen en groeperingen, die toch
    op een of andere manier onderscheid willen maken en die niet iedereen
    even aardig vinden?
    Of vind je, dat je niet op huidskleur mag discrimineren, maar wel op andere dingen?

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door woke Bekijk reactie
    Heel nobel dat jij streeft naar een maatschappij waar iedereen hetzelfde
    behandeld word.
    Een maatschappij waar iedereen elkaar even aardig vind.

    Dezelfde rechten en plichten.

    Geen onderscheid tussen mensen op basis van kleur, geslacht, sexuele voorkeur.

    Hindoe, Boeddhist, Moslim, Christen, Ongelovige, allemaal hetzelfde.

    Maar wat stel je voor om te doen tegen mensen en groeperingen, die toch
    op een of andere manier onderscheid willen maken en die niet iedereen
    even aardig vinden?
    Of vind je, dat je niet op huidskleur mag discrimineren, maar wel op andere dingen?
    Hij heeft het over institutionele racisme..

    Weet je wat dat is?


    Institutioneel racisme of geïnstitutionaliseerd racisme is het systematisch uitsluiten, marginaliseren en discrimineren van bevolkingsgroepen door formele of informele regels vanuit "instituties". Daarbij speelt het geen rol of de actoren binnen deze instituties opzettelijk handelen of niet.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    355
    23-11-2019

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Hij heeft het over institutionele racisme..

    Weet je wat dat is?

    Ja heel verwerpelijk dat dat bij instituties voorkomt.

    Maar vind jij dat jij persoonlijk wel mag discrimineren?

  8. #38
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door woke Bekijk reactie
    Heel nobel dat jij streeft naar een maatschappij waar iedereen hetzelfde
    behandeld word.
    Een maatschappij waar iedereen elkaar even aardig vind.

    Dezelfde rechten en plichten.

    Geen onderscheid tussen mensen op basis van kleur, geslacht, sexuele voorkeur.

    Hindoe, Boeddhist, Moslim, Christen, Ongelovige, allemaal hetzelfde.

    Maar wat stel je voor om te doen tegen mensen en groeperingen, die toch
    op een of andere manier onderscheid willen maken en die niet iedereen
    even aardig vinden?
    Of vind je, dat je niet op huidskleur mag discrimineren, maar wel op andere dingen?
    Wat een kansloos onsamenhangend berichtje.
    Met name dat je als motivatie “aardig vinden” benoemt, jij begrijpt er echt helemaal niks van en jezelf dan woke durven noemen.

  9. #39
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    NL gaat kapot door al het racisme.

    Ze zullen alleen maar tevreden zijn over jullie als jullie hun toiletten schoonmaken en je bek dicht houdt.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door woke Bekijk reactie
    Ja heel verwerpelijk dat dat bij instituties voorkomt.

    Maar vind jij dat jij persoonlijk wel mag discrimineren?
    Natuurlijk niet
    Discriminatie is nooit goed
    Maar wordt door ieder mens gedaan
    Het gaat erom dat je accepteert dat wat je doet niet kan en mag en dat je zorgt dat mensen dat gevoel niet meer ervaren
    Zelfreflectie...
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Daarom is Islam voor mij perfect


    Recht op gelijke rechten (= recht op bescherming tegen racisme en discriminatie)*

    De Koran en de Sunnah leggen een stevige basis voor een wereldbroederschap van alle mensen, ongeacht ras, taal, huidskleur, geslacht, nationaliteit, rijkdom, of welk criterium ook. Een paar weken voor zijn dood hield Profeet Mohamed een preek die later bekend werd als zijn afscheidsrede. Hij overliep daarin de belangrijkste aspecten van de leer die hij jarenlang verkondigd had. Hij zei onder meer:

    "O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".*(Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)

    Enkel God kan oordelen over de godvrucht en de goede daden van de mensen. Daarom moeten alle mensen elkaar als gelijken beschouwen. Zelfs de meest godsvruchtigen vormen geen klasse apart. Die gelijkheid van de mensen wordt in de Koran verschillende keren beklemtoond. Zo wordt gesteld dat God dezelfde criteria zal gebruiken voor het beoordelen van alle mensen.*

    Het verschil in talen, godsdiensten, enz. is gewoon een teken van God.

    "En tot Zijn tekenen behoren de schepping van de hemelen, en de aarde en het verschil in jullie talen en kleuren. Daarin zijn tekenen voor de wereldbewoners."(Koran 30:22)

    Volgens de Koran heeft God met die verscheidenheid willen in de hand werken dat mensen elkaar leren kennen, niet dat ze elkaar zouden bestrijden.

    "O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen..."*(Koran 49: 13).

    Volgens een mooie Islamitische traditie zou God vóór het scheppen van Adam, Engelen over de aarde uitgestuurd hebben, met de opdracht om van de verschillende bodemkleuren, een staal mee te brengen. Al die stalen werden vermengd met water om uit de aldus ontstane klei Adam te scheppen. Dit verklaart de verschillende huidskleur van zijn afstammelingen:

    "God schiep Adam van een handvol stof dat Hij van de hele aarde nam: wat rode aarde, wat witte, wat zwarte, en wat mengeling, ook zachte, ruwe, goede en slechte."*(Abu Dawud, opgetekend door door Abu Musa al-Ashari)

    Profeet Mohamed, stelde dat alle mensen van alle tijden zo gelijk zijn aan elkaar als de tanden van een kam.

    "Waarlijk, mensen van het begin der tijden van Adam tot op vandaag zijn allemaal gelijk als de tanden van een kam, en er is geen superioriteit van een Arabier over een niet-Arabier of van de mensen met rode huidskleur over die met blanke huidskleur, behalve in godvrucht en goede daden."*(Bukhari, Mustadrak-ul-Wasa'il )

    Het is duidelijk dat volgens de Koran en de Sunnah alle mensen gelijk zijn voor de allerhoogste instantie, voor God. Ook mannen en vrouwen zijn elkaars gelijken. De historisch-culturele achteruitstelling die kenmerkend is voor de situatie van vrouwen in een aantal landen met overwegend Islamitische bevolking, vindt geen basis in de Koran en de Sunnah, waarin mannen en vrouwen als volledig gelijkwaardig voor God omschreven worden. In verschillende Muslimlanden zijn overigens vrouwenbewegingen actief die op grond van de Koran en de Sunnah een emancipatiebeweging voor de vrouwen op gang trekken. [9]*

    Discriminatie op welke grond dan ook,wordt door de Koran verboden. Wie, zoals de Farao, de mensen in groepen opdeelt en één ervan onderdrukt, wordt door de Koran als verderfelijk omschreven:

    "Fir'aun had de overhand in het land en maakte de mensen ervan tot groeperingen, waarvan hij een groep onderdrukte (...); hij behoorde tot de verderfbrengers."*(Koran 28:4)

    Racisme, discriminatie, hoogmoed, worden door de Koran en Sunnah krachtig afgewezen en in verband gebracht met ongeloof en met Satan. Wie neerkijkt op de anderen, effent zijn weg naar de hel. [10]

    De Profeet zei: wie trots in zijn hart heeft gelijk aan het gewicht van een kleine atoom, zal nooit het Paradijs binnengaan. Iemand vroeg hoe het dan zit met een man die graag mooie kleren en fijne schoenen draagt, en de Profeet antwoordde: God is mooi en houdt van schoonheid. Dan legde hij uit dat trots betekent: het verwerpen van de waarheid omwille van eigendunk of het neerkijken op andere mensen.*(Muslim).
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    355
    23-11-2019

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Natuurlijk niet
    Discriminatie is nooit goed
    Maar wordt door ieder mens gedaan
    Het gaat erom dat je accepteert dat wat je doet niet kan en mag en dat je zorgt dat mensen dat gevoel niet meer ervaren
    Zelfreflectie...

    Zelfreflectie is niet anderen discriminatie verwijten,
    terwijl je, zoals jezelf zegt, zelf discrimineert.

    Veeg eerst je eigen straatje schoon, voordat je gaat klagen over
    die van een ander.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik heb niet geschreven dat het niet mag van hoger hand, bij wet verboden.
    Maar de almachtige producenten hebben de oekaze uitgevaardigd dat het verboden is.

    In casu vraag ik mij af. Ben jij ongelofelijk naïef? Of sta jij pal achter je (radicale) linkse kameraden? Of doe jij of je het niet begrijpt?

    Mmm...
    Ik reageer op wat jij schrijft en daar staat dat het niet meer mag.
    Dat is een misleidende stellingname.

    Verder zal het me een zorg zijn of een bedrijf er voor kiest om alleen zwarte mensen te gebruiken voor stemmen van zwarte cartoonfiguren.
    Dat is een vrije keuze.

    Ik stoor me wel een beetje aan de oproepen om bedrijven te boycotten als ze niet genoeg in iemands straatje handelen, maar ja ook daar is een ieder vrij in.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik reageer op wat jij schrijft en daar staat dat het niet meer mag.
    Dat is een misleidende stellingname.

    Verder zal het me een zorg zijn of een bedrijf er voor kiest om alleen zwarte mensen te gebruiken voor stemmen van zwarte cartoonfiguren.
    Dat is een vrije keuze.

    Ik stoor me wel een beetje aan de oproepen om bedrijven te boycotten als ze niet genoeg in iemands straatje handelen, maar ja ook daar is een ieder vrij in.
    Ik gaf een link naar het artikel, dat heb je gelezen en wat stelt de eerste zin al:

    "Niet-witte karakters in de animatieserie The Simpsons zullen niet langer worden ingesproken door witte acteurs. Dat hebben de producenten van de serie laten weten."

    Moet ik jou echt vertellen dat de producers beslissen wat er gebeurt?

    De producers hebben de oekaze gegeven aan de mensen die in de studio het werk moeten uitvoeren.
    En vanaf nu mogen blanken geen teksten van zwarte figuren inspreken.

    Mjn stellingname misleidend?! Ook andere series zal deze oekaze treffen.

    En jij weet heel goed hoe het werkt. Wie tegen de dictatuur van de zich superieur achtende politiek correcte figuren ingaat, kan het verder vergeten!
    Daarom is men doodbang dat te doen, wordt je kaltgestellt; racisme etiketje op en je bent verleden tijd.
    Want dit soort verheven, geobsedeerde types zien overal racisme. In casu het simpel inspreken van teksten van zwarte figuurtjes door blanken.
    Krankzinning wie nog normaal denkt, maar zij hebben het beslist. Het is racistisch!
    Dus wie zich tegen deze zich superieur achtende types verzet wordt direct gebrandmerkt als racist.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Wat waren Afrikaantjes ook alweer?
    Negerzoenen mogen niet meer.
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Afrikaantje