1. #136
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Dat is wat ik van het begin af aan aangaf, Mike. Er is geen sprake van racisme, maar toch zijn het die Uber politiek correct typjes die toch racisme willen zien waar het niet is.
    Zo den volke te tonen hoe geweldig ze zijn. En natuurlijk ook als zij in een machtpositie verkeren andere mensen hun idiotie door de strot rammen.

    Behalve belachelijk is het ook gevaarlijk. Als dit zo door gaat zal het mij niet verbazen dat de massa het op enig moment echt zat wordt. Het contraproductief zal zijn.
    Terwijl de strijd tegen racisme een goede zaak is.
    Je liegt(!)
    Jouw probleem is egoisme(!)

    Je blijft denken in de IK vorm(!)

    Probeer 2D en als je dat snapt...ga 3D..

    Kennis is een macht die je deelt niet opdraagt en moet koesteren....

    Ben ergens al 5D en geloof me het gaat er niet gemakkelijker op worden..

    Koester en doe vriendelijk en durf best toe te geven dat je terug naar je schoolbanken moet..

    RACISME IS AANGELEERD(!)

    Vind de formule..

    en ik help je wanneer ik er tijd voor heb...

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    "Afrika Museum stopt ‘kwetsende’ zomercampagne
    Het Afrika Museum in Berg en Dal bij Nijmegen stopt per onmiddellijk met een zomercampagne, die bedoeld was om bezoekers naar het museum te trekken. Het museum geeft critici gelijk dat ‘er niet de juiste keuzes zijn gemaakt.’

    Binnenlandredactie 29-07-20, 22:21 Laatste update: 22:25
    34
    Het museum biedt op Instagram excuses aan aan ‘iedereen die onze uitingen als kwetsend heeft ervaren. We passen onze werkwijze aan'.

    Het Afrika Museum omvat een binnenmuseum en een groot buitengedeelte, waar Afrikaanse dorpen zijn nagebouwd. In de zomercampagne zeggen een witte man en vrouw tegen elkaar: “Leuk samen een dagje Ghana. Lekker ver weg in eigen land.” De zwarte gemeenschap in Nederland stoorde zich hevig aan dat filmpje, omdat er niets wordt gezegd over de slavenhandel die Nederland in vorige eeuwen in Ghana dreef. “Ghana is niet zomaar een leuk dagje uit”, aldus de critici.

    Het museum trekt alle uitingen die met de campagne te maken hebben terug. “De reacties waren terecht”, meldt het museum."



    Weer die waanzin van beroepsgekwetsten over iets dat meer dan 150 jaar geleden is afgeschaft.

    Waarom moet er in vredesnaam als je naar welk land ook toe gaat geschreven worden wat daar eeuwen geleden als doodnormaal werd gezien, daar en in de hele wereld?
    Waarom stellen deze beroeps-gekwetsen niet dat er gesteld moet worden dat meer dan 1000 jaar vóór NL ook een paar eeuwen zich met die slavernij ging bemoeien, dat in Afrika doodnormaal was?
    Zelfs zwarte Afrikanen elkaar gevangen namen en als slaven hielden?

    Maar het allerergste vind ik die blanke idioten die als de bliksem ook nog excuses aanbieden en stellen dat het een terechte klacht is.
    Walgelijk.
    Wanneer stopt deze hysterie eindelijk eens?

    Als VVV Delft een promo op tv zou zetten om de stad te bezoeken, en er bij zou schrijven, pas op, eeuwen lang werd op de markt veroordeelde criminelen geradbraakt en opgehangen, zouden zij onmiddellijk in dwangbuis worden afgevoerd naar een veilig onderkomen in de bossen.
    Maar als het die zwarte beroeps-gekwetsen zijn die met onzin komen, wordt ook nog excuses aangeboden.

    https://www.ad.nl/binnenland/afrika-...agne~a60761c8/
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Dit lijkt me ook wat overdreven ja.

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Zijn we het toch nog een keer eens!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  5. #140
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Zijn we het toch nog een keer eens!
    Het is niet zo dat ik nergens overdreven censuur zie, alleen dat jij bijna alles als overdreven censuur lijkt te zien en altijd denkt dat de beweegredenen semi dwang zijn.
    Dat zie ik anders.

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Het is niet zo dat ik nergens overdreven censuur zie, alleen dat jij bijna alles als overdreven censuur lijkt te zien en altijd denkt dat de beweegredenen semi dwang zijn.
    Dat zie ik anders.
    He, jammer, dacht we het nu eindelijk eens waren. Maar nee.

    Ik geef alleen die gevallen aan die zo idioot zijn, dat er geen enkele twijfel kan zijn; zelfcensuur.
    Althans voor de mensen die het willen zien. Natuurlijk vinden de mensen uit de groepering waar deze idiotie leeft het allemaal logisch .Zoveel als mogelijk Deug Punten scoren!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #142
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    "Afrika Museum stopt ‘kwetsende’ zomercampagne
    Het Afrika Museum in Berg en Dal bij Nijmegen stopt per onmiddellijk met een zomercampagne, die bedoeld was om bezoekers naar het museum te trekken. Het museum geeft critici gelijk dat ‘er niet de juiste keuzes zijn gemaakt.’

    Binnenlandredactie 29-07-20, 22:21 Laatste update: 22:25
    34
    Het museum biedt op Instagram excuses aan aan ‘iedereen die onze uitingen als kwetsend heeft ervaren. We passen onze werkwijze aan'.

    Het Afrika Museum omvat een binnenmuseum en een groot buitengedeelte, waar Afrikaanse dorpen zijn nagebouwd. In de zomercampagne zeggen een witte man en vrouw tegen elkaar: “Leuk samen een dagje Ghana. Lekker ver weg in eigen land.” De zwarte gemeenschap in Nederland stoorde zich hevig aan dat filmpje, omdat er niets wordt gezegd over de slavenhandel die Nederland in vorige eeuwen in Ghana dreef. “Ghana is niet zomaar een leuk dagje uit”, aldus de critici.

    Het museum trekt alle uitingen die met de campagne te maken hebben terug. “De reacties waren terecht”, meldt het museum."



    Weer die waanzin van beroepsgekwetsten over iets dat meer dan 150 jaar geleden is afgeschaft.

    Waarom moet er in vredesnaam als je naar welk land ook toe gaat geschreven worden wat daar eeuwen geleden als doodnormaal werd gezien, daar en in de hele wereld?
    Waarom stellen deze beroeps-gekwetsen niet dat er gesteld moet worden dat meer dan 1000 jaar vóór NL ook een paar eeuwen zich met die slavernij ging bemoeien, dat in Afrika doodnormaal was?
    Zelfs zwarte Afrikanen elkaar gevangen namen en als slaven hielden?

    Maar het allerergste vind ik die blanke idioten die als de bliksem ook nog excuses aanbieden en stellen dat het een terechte klacht is.
    Walgelijk.
    Wanneer stopt deze hysterie eindelijk eens?

    Als VVV Delft een promo op tv zou zetten om de stad te bezoeken, en er bij zou schrijven, pas op, eeuwen lang werd op de markt veroordeelde criminelen geradbraakt en opgehangen, zouden zij onmiddellijk in dwangbuis worden afgevoerd naar een veilig onderkomen in de bossen.
    Maar als het die zwarte beroeps-gekwetsen zijn die met onzin komen, wordt ook nog excuses aangeboden.

    https://www.ad.nl/binnenland/afrika-...agne~a60761c8/
    Misschien hadden ze 2 zwarten voor een rieten hutje voor de reclame moeten gebruiken..en met de begeleidende tekst "zo gezellig kun je het ook hebben als zwarte in Nederland".


    Trouwens blijkt dat die breeveld ook gecanceld is
    De revolutianaren vreten hun eigen kinderen op..eind goed al goed!
    Nee ik ben geen pollewop!!

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Genoeg bronnen: Ik geef je één artikel kado, waarin ook meerdere onderzoeken worden aangehaald van bijv universiteiten het CBS en SCP. Het is een artikel uit de groene amsterdammer jaargang 7 juni 2019. titel: ''Nederland blijft zich tolerant niemen, dus hier maar de keiharde cijfers: 'Nederland is best wel racistisch'.

    Een tip: abbonneer je op goede kwalitatieve onderzoeksjournalistiek bijv. Volkskrant, NRC e.d. Of neem een abonnement op Blendle dan zie je zulke artikelen met regelmaat langskomen.

    Zulke onderzoeken vind je niet in bijvoorbeel riooljournalistiek kran telegraaf of AD
    Ik mis de bron in jouw reactie. geef even een link.
    Ik mis ook de antwoorden op de gestelde vragen. geef even antwoord. Dit is een discussie, weet je wel.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Pollewop. Bekijk reactie
    Misschien hadden ze 2 zwarten voor een rieten hutje voor de reclame moeten gebruiken..en met de begeleidende tekst "zo gezellig kun je het ook hebben als zwarte in Nederland".


    Trouwens blijkt dat die breeveld ook gecanceld is
    De revolutianaren vreten hun eigen kinderen op..eind goed al goed!
    Prachtig! Zo kwijlen en slijmen met de gekleurde medemens, iedereen met een andere mening racist noemen en nu zelf gecanceld!

    Lijkt dat liedje van Lubach wel.

    He was so woke
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    He, jammer, dacht we het nu eindelijk eens waren. Maar nee.

    Ik geef alleen die gevallen aan die zo idioot zijn, dat er geen enkele twijfel kan zijn; zelfcensuur.
    Althans voor de mensen die het willen zien. Natuurlijk vinden de mensen uit de groepering waar deze idiotie leeft het allemaal logisch .Zoveel als mogelijk Deug Punten scoren!
    Ik kan alleen voor mezelf met zekerheid spreken.
    Heb niet de indruk dat ik deugpunten wil scoren, maar gewoon dat ik anderen probeer te behandelen zoals ik zou willen dat ze mij behandelen.

    Iets willen zien kun je overigens ook anders uitleggen.
    Het zo graag willen zien dat het er lijkt te zijn terwijl het er niet is.
    Het is maar net waar je staat.

  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Het lijkt mij heel simpel, lang niet alles waar de zwarte mens in voorkomt, of heel in de verte een aanrakingspunt heeft, Afrika, situaties waar een gekleurd mens en een blank mens acteren is niet automatisch racistisch.
    Ook al lijken heel veel blanken dat inmiddels te denken.

    Zoals ook niet alles wat gekleurde mensen beweren dat het racistisch is, dat ook is.

    Ik denk dat het niet zo moeilijk is om op te vast te stellen of iets, handeling, uitspraak het in zich heeft racistisch te zijn of niet.


    Ik een paar zaken de laatste tijd aangesneden, waar m.i. totaal geen sprake was van racisme.
    Vandaar dat ik sprak over die uber policor waanzin.
    En niet omdat ik wilde dat er geen racisme in het spel was.

    Door die belachtelijke zelfcensuur gevallen kun je in ieder geval stellen dat de onderhavige groep blanken in de bekende landen wel zien wat ze willen zien maar er niet is.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Het lijkt mij heel simpel, lang niet alles waar de zwarte mens in voorkomt, of heel in de verte een aanrakingspunt heeft, Afrika, situaties waar een gekleurd mens en een blank mens acteren is niet automatisch racistisch.
    Ook al lijken heel veel blanken dat inmiddels te denken.

    Zoals ook niet alles wat gekleurde mensen beweren dat het racistisch is, dat ook is.

    Ik denk dat het niet zo moeilijk is om op te vast te stellen of iets, handeling, uitspraak het in zich heeft racistisch te zijn of niet.


    Ik een paar zaken de laatste tijd aangesneden, waar m.i. totaal geen sprake was van racisme.
    Vandaar dat ik sprak over die uber policor waanzin.
    En niet omdat ik wilde dat er geen racisme in het spel was.

    Door die belachtelijke zelfcensuur gevallen kun je in ieder geval stellen dat de onderhavige groep blanken in de bekende landen wel zien wat ze willen zien maar er niet is.


    En wat vind jij van antisemitisme dan.
    Iemand een antisemiet noemen omdat ie bijvoorbeeld opkomt voor de palestijnen.

    Niet met 2 maten meten alstublieft

  13. #148
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Anna Nooshin

    Televizierring nominaties presentatie; volgens dit wicht, zo schandalig blank en blond.
    Geen afspiegeling van de samenleving!
    Nee, natuurlijk niet! Het is niet een onderscheiding per elk ras dat in NL vertegenwoordigd is, maar voor de beste presentator/trice van het afgelopen jaar!

    Maar deze truffel, die de gemeenschap zelf niets te bieden heeft wel even lekker mee kwaken in het koor van de politiekcorrecten/mensen die zichzelf altijd in het slachtofferhoekje willen plaatsen





    https://www.ad.nl/show/anna-nooshin-...lond~aa85a3db/
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  14. #149
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Anna Nooshin

    Televizierring nominaties presentatie; volgens dit wicht, zo schandalig blank en blond.
    Geen afspiegeling van de samenleving!
    Nee, natuurlijk niet! Het is niet een onderscheiding per elk ras dat in NL vertegenwoordigd is, maar voor de beste presentator/trice van het afgelopen jaar!

    Maar deze truffel, die de gemeenschap zelf niets te bieden heeft wel even lekker mee kwaken in het koor van de politiekcorrecten/mensen die zichzelf altijd in het slachtofferhoekje willen plaatsen





    https://www.ad.nl/show/anna-nooshin-...lond~aa85a3db/
    Je hoeft niks met haar te hebben, heb ik ook niet, maar je kunt moeilijk claimen dat iemand met een miljoen volgers de gemeenschap niets biedt.
    Dat zijn vast niet allemaal bots en als jij niet vindt dat ze wat van waarde biedt, betekent dat nog niet dat het ook zo is.

    Even los daarvan, wat klopt er allemaal niet aan wat ze zegt?
    Van mij mag je vinden dat diversiteit geen doel op zich moet zijn, daar valt best wat voor te zeggen, maar je kunt niet ontkennen dat het nut heeft om maatschappijrepresentatie te hebben.
    Het is vrij logisch dat kinderen (en anderen) mensen willen zien die op hen lijken, ook op tv.
    Ik zie haar ook niet racisme dit racisme dat roepen, gewoon feiten.

  15. #150
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Jammer, dat de kern van wat ik schreef niet bij jou is geland.

    Een nominatie; een commissie weegt prestaties op een specifiek vlak over het afgelopen jaar van mensen.
    Prestaties, ras/etniciteit wordt niet gewogen. Schitterend toch?
    Maar volgens haar en jou moet men dat niet doen, maar naar rato van de bevolkingssamenstelling de nominaties verdelen?
    Gaat het niet om het belonen van de beste presentator/trice maar om mensen met een negatief zelfbeeld, op basis van hun etniciteit een steuntje in de rug te geven?
    Vertegenwoordigers van vrijwel alle volken ter wereld hebben hier hun toevlucht gezocht, in vervolg altijd maar een nominatie van een stuk of 200 maken?

    Er is een verschil wat mensen willen en de realiteit. Voorlopig is ons deel van de wereld nog vooral blank, hoewel er al tientallen jaren dag in dag uit aan wordt gewerkt dat te veranderen.
    Dat is de realiteit. Maar juist flink wat niet-blanke mensen hebben het altijd over huidskleur!
    Voelen zich gediscrimineerd.
    Mordicus tegen racisme, maar Zij en zoals we in de VS/GB ook zagen, maar ze eisen in feite dat we wel aan racisme gaan doen.
    Niet blanken zullen moeten ook genomineerd worden, prijzen winnen, want blijkbaar in dit soort gevallen moet er wel (positief) racisme plaatsvinden om de diverse niet blanke bevolkingsgroepen te plezieren.
    Het wordt steeds enger.
    En men zal zwichten, volgend jaar worden er wel niet-blanke excuustrusen genomineerd, en waarschijnlijk een prijs gegeven.
    Want in blanke landen zijn een grote groep als de dood voor racist te worden uitgemaakt, en dat worden zij ook al wordt het in haar geval bedekt geschreven.

    Na de linkse media, heeft nu ook Bol.com het woord blank taboe verklaard!
    Zover is het al gekomen we censureren ons ras gewoon weg om de donkere mensen hier gekomen om op alle gebieden een beter leven te hebben dat willen!

    En zoals zij schrijft, als zij in Amsterdam loopt ziet zij zoveel donkere mensen met talent, natuurlijk razendknap talenten te zien van mensen die op straat lopen en die je niet kent.

    Het aantal volgers geeft volgens jou het belang van de gevolgde persoon aan?
    Zijn/haar kwaliteiten?

    In deze tijd, waar iemand maar 1 keer met zijn/haar gezicht op tv hoeft zijn geweest om ineens een bekende Nederlander te zijn?
    Nono's vloggen, laten zien hoe zij pannekoeken bakken, naar de tandarts gaan, naar de wc en volgens in de honderdduizenden krijgen?

    Ik noem dat enorme armoede, kudde gedrag van mensen die zelf niets te vertellen hebben, zich kapot vervelen, geen boek in huis, geen hobby's en maar kijken op het scherm.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell