1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Het is geen racisme. Dat die producers toch nu verbieden dat blanke stemacteurs teksten van gekleurde tekeningen inspreken is dus precies dat, zelfcensuur.
    Je kunt het steeds blijven zeggen, maar dat maakt het niet waar.
    Een aantal jaar geleden heb ik er voor gekozen om tegen zwarte piet te zijn.
    Dat was niet uit angst voor gutmenschen maar door voortschrijdend inzicht.
    Dat ik nu bv ook nooit meer een zwarte piet zou spelen, is volgens jou zelfcensuur?

  2. #122
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Sinterklaas is een Turk(!!!)(kan je opzoeken)

    Blank woord is gemaakt om racisme te kweken(!)

    Het zijn Witte koppen(!)

    En ze denken dat ze het beter weten

    Maar niet allemaal er zijn er die wakker worden..


    Informatie tijdperk is hun ondergang(!)

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Moet je het wel goed terug zoeken.

    Nicolaas was een Griek die in 280 werd geboren in toen nog Griekstalig Anatolie, Oost-Romeinse Rijk.
    De Turken zouden pas in de 15e eeuw het laatste stukje Oost-Romeinse Rijk veroveren.
    Nicolaas was toen al enige tijd dood.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Je kunt het steeds blijven zeggen, maar dat maakt het niet waar.
    Een aantal jaar geleden heb ik er voor gekozen om tegen zwarte piet te zijn.
    Dat was niet uit angst voor gutmenschen maar door voortschrijdend inzicht.
    Dat ik nu bv ook nooit meer een zwarte piet zou spelen, is volgens jou zelfcensuur?
    Inspreken van gekleurde tekenfiguurtjes door de cast van blanke stemacteurs, is objectief gezien geen racisme.
    Net zomin als andersom.
    Dat de producers het toch ineens verbieden, waarom als zij dat niet hoe dan ook als racisme willen, dan toch verbieden?
    Welke ratio dan?
    Jij kan het niet beantwoorden ik niet, en ik denk heel veel mensen niet.

    Maar goed, wij worden het niet eens. Jij wil er geen politiek correcte onzin in zien.
    Dus klaar!

    Jouw voorbeeld, je vroegere hobby Zwarte Piet spelen voor de kleintjes.

    Iets is racistisch of is dat niet. Er is geen tussenweg, net zo min een vrouw niet een beetje zwanger kan zijn.

    Tot de regering in Suriname het St-Nicolaasfeest ging verbieden - koloniaal feest - en de leiders op de Antillen ingrepen en stuurden op uitschakelen Zwarte Pieten die zijn zoals hun naam doet veronderstellen, deed de donkere mensen door met veel plezier mee met dit feest.
    Mensen daar zag daar geen enkel racisme in!
    Ook bij mensen met wortels in Afrika in NL deden met plezier mee met Sint en Zwarte Piet.
    Veel van hen vonden het ook geen racisme.

    Vorig jaar nog een interview met een donkere vrouw die woest was, na jaren zwarte piet gespeeld te hebben, werd haar verboden nog mee te spelen.
    Zwarte Piet mag niet meer! Hoe krankzinnig wil je het hebben?!

    Zwarte Piet is objectie gezien ook geen racisme. Niet voor niets zie je dat donkere mensen zich zwart schminken lippen aanzetten, zelfs krulletjespruiken boven op het eigen haar om een Zwarte Piet te WORDEN!
    Ook heeft Arnold Jan Scheer na 30 jaar onderzoek in heel Europa aangetoond dat er tot op de dag van vandaag overal in Europa traditionele feesten zijn waar een figuur met zwart gemaakt gezicht een belangrijke rol speelt.
    En raad eens, het gaat terug op de Germanen!
    In die tijd waren er echt niet zoveel Afrikanen hier.
    Het gaat terug op de Noorse god Odin, zijn witte paard Slijpnir.
    De cadeautjes die door de schoorstenen aan de mensen werden gegeven, zijn zwarte helper.

    Hij heeft - hij is tv programmamaker - daar een documentaire van gemaakt, en wat denk je alle tv stations NPO en de commerciele weigerde die uit te zenden!
    De waarheid mag gewoon niet vertoond worden, hoe goed ook gedocumenteerd.

    Maar door die onzin die je hoort, sint en piet racistisch want de blanke is de baas, zit op een paard en de zwarte zijn de knechten, helpers of slaven!
    Toneelstukje!
    Ik heb in die discussies regelmatig die mensen gevraagd, dus altijd i.r.l. als jij ergens een groepje mensen bij elkaar ziet, paar gekleurde en 1 blanke, dan is daar sprake van een blanke baas en zwarte slaven, hulpjes?
    Nog nooit antwoord gekregen Mike. Want het is ook totale waanzin.
    Toch meen jij ook dat Zwarte Piet racistisch is, en daarom stop je er mee.

    Maar ook hier we zullen er niet uitkomen.
    Heel vreemd altijd gelden argumenten, feiten, behalve als het over racisme gaat.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  5. #125
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Moet je het wel goed terug zoeken.

    Nicolaas was een Griek die in 280 werd geboren in toen nog Griekstalig Anatolie, Oost-Romeinse Rijk.
    De Turken zouden pas in de 15e eeuw het laatste stukje Oost-Romeinse Rijk veroveren.
    Nicolaas was toen al enige tijd dood.
    Geen tijd voor je Egoisme

    Graaf dieper

    Sinterklaas is een Turk(!)

    Wat weet ik wat jij niet weet??

    Logisch houden

    Grieken en Turkije hebben een eeuwenoude vete(!)


    Tuurlijk ga je proberen om je hachje te redden


    Ga verder dan je Ego(!)

    Europa is geschiedenis(!)

  6. #126
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Inspreken van gekleurde tekenfiguurtjes door de cast van blanke stemacteurs, is objectief gezien geen racisme.
    Net zomin als andersom.
    Dat de producers het toch ineens verbieden, waarom als zij dat niet hoe dan ook als racisme willen, dan toch verbieden?
    Welke ratio dan?
    Jij kan het niet beantwoorden ik niet, en ik denk heel veel mensen niet.

    Maar goed, wij worden het niet eens. Jij wil er geen politiek correcte onzin in zien.
    Dus klaar!

    Jouw voorbeeld, je vroegere hobby Zwarte Piet spelen voor de kleintjes.

    Iets is racistisch of is dat niet. Er is geen tussenweg, net zo min een vrouw niet een beetje zwanger kan zijn.

    Tot de regering in Suriname het St-Nicolaasfeest ging verbieden - koloniaal feest - en de leiders op de Antillen ingrepen en stuurden op uitschakelen Zwarte Pieten die zijn zoals hun naam doet veronderstellen, deed de donkere mensen door met veel plezier mee met dit feest.
    Mensen daar zag daar geen enkel racisme in!
    Ook bij mensen met wortels in Afrika in NL deden met plezier mee met Sint en Zwarte Piet.
    Veel van hen vonden het ook geen racisme.

    Vorig jaar nog een interview met een donkere vrouw die woest was, na jaren zwarte piet gespeeld te hebben, werd haar verboden nog mee te spelen.
    Zwarte Piet mag niet meer! Hoe krankzinnig wil je het hebben?!

    Zwarte Piet is objectie gezien ook geen racisme. Niet voor niets zie je dat donkere mensen zich zwart schminken lippen aanzetten, zelfs krulletjespruiken boven op het eigen haar om een Zwarte Piet te WORDEN!
    Ook heeft Arnold Jan Scheer na 30 jaar onderzoek in heel Europa aangetoond dat er tot op de dag van vandaag overal in Europa traditionele feesten zijn waar een figuur met zwart gemaakt gezicht een belangrijke rol speelt.
    En raad eens, het gaat terug op de Germanen!
    In die tijd waren er echt niet zoveel Afrikanen hier.
    Het gaat terug op de Noorse god Odin, zijn witte paard Slijpnir.
    De cadeautjes die door de schoorstenen aan de mensen werden gegeven, zijn zwarte helper.

    Hij heeft - hij is tv programmamaker - daar een documentaire van gemaakt, en wat denk je alle tv stations NPO en de commerciele weigerde die uit te zenden!
    De waarheid mag gewoon niet vertoond worden, hoe goed ook gedocumenteerd.

    Maar door die onzin die je hoort, sint en piet racistisch want de blanke is de baas, zit op een paard en de zwarte zijn de knechten, helpers of slaven!
    Toneelstukje!
    Ik heb in die discussies regelmatig die mensen gevraagd, dus altijd i.r.l. als jij ergens een groepje mensen bij elkaar ziet, paar gekleurde en 1 blanke, dan is daar sprake van een blanke baas en zwarte slaven, hulpjes?
    Nog nooit antwoord gekregen Mike. Want het is ook totale waanzin.
    Toch meen jij ook dat Zwarte Piet racistisch is, en daarom stop je er mee.

    Maar ook hier we zullen er niet uitkomen.
    Heel vreemd altijd gelden argumenten, feiten, behalve als het over racisme gaat.
    En sleipnir is volgens die rare verhalen ook nog eens het kind van loki en nog een figuur en het arme beest heeft maar liefst 8 benen
    Daarbij wordt ook duidelijk aangegeven dat sinterklaas kan beïnvloed zijn door deze mythologie maar geen directe kopie is.

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En sleipnir is volgens die rare verhalen ook nog eens het kind van loki en nog een figuur en het arme beest heeft maar liefst 8 benen
    Daarbij wordt ook duidelijk aangegeven dat sinterklaas kan beïnvloed zijn door deze mythologie maar geen directe kopie is.
    Eeuwenlang vonden de polytheisten dat beslist geen rare verhalen.
    Geloofden zij daarin zoals kort geleden mensen monotheïsten werden daar niet meer in geloven en hun eigen heilige boeken hebben.

    Volksfeesten kwamen altijd voort uit een mengeling van religie en mythen en sagen.
    In de loop van de tijd werd van uit de kern daarvan door verschillende volken weer dingen toegevoegd of verwijderd.

    Met 8 poten kon die sleipnir twee keer zo hard vooruit!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #128
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Eeuwenlang vonden de polytheisten dat beslist geen rare verhalen.
    Geloofden zij daarin zoals kort geleden mensen monotheïsten werden daar niet meer in geloven en hun eigen heilige boeken hebben.

    Volksfeesten kwamen altijd voort uit een mengeling van religie en mythen en sagen.
    In de loop van de tijd werd van uit de kern daarvan door verschillende volken weer dingen toegevoegd of verwijderd.

    Met 8 poten kon die sleipnir twee keer zo hard vooruit!
    En toen voegde de Nederlander de neger er aan toe.

    Ook 8 keer zoveel gewrichtspijn.

  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En toen voegde de Nederlander de neger er aan toe.

    Ook 8 keer zoveel gewrichtspijn.
    In heel Europa is de belangrijke figuur uitgerust met een zwart gemaakt gezicht.

    Als het figuurtje zwarte piet een neger zou zijn, waarom schminken Surinamers en Antillianen die zwarte piet spelen dan hun gezicht gitzwart?
    Doen ze een pruikje op? Om zo een zwarte piet te worden?

    Gewrichtspijn, heerlijk dat er midalgan is!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #130
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    In heel Europa is de belangrijke figuur uitgerust met een zwart gemaakt gezicht.

    Als het figuurtje zwarte piet een neger zou zijn, waarom schminken Surinamers en Antillianen die zwarte piet spelen dan hun gezicht gitzwart?
    Doen ze een pruikje op? Om zo een zwarte piet te worden?

    Gewrichtspijn, heerlijk dat er midalgan is!
    Omdat een echte neger een Afrikaan is en dus velen malen zwarter.
    Suri’s en Anti’s zijn creoolen, afstammelingen van Afrikanen gemixt met Europeanen.
    Ze zijn niet zwart maar bruin of licht getint.

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Inspreken van gekleurde tekenfiguurtjes door de cast van blanke stemacteurs, is objectief gezien geen racisme.
    Net zomin als andersom.
    Dat de producers het toch ineens verbieden, waarom als zij dat niet hoe dan ook als racisme willen, dan toch verbieden?
    Welke ratio dan?
    Jij kan het niet beantwoorden ik niet, en ik denk heel veel mensen niet.

    Maar goed, wij worden het niet eens. Jij wil er geen politiek correcte onzin in zien.
    Dus klaar!

    Jouw voorbeeld, je vroegere hobby Zwarte Piet spelen voor de kleintjes.

    Iets is racistisch of is dat niet. Er is geen tussenweg, net zo min een vrouw niet een beetje zwanger kan zijn.

    Tot de regering in Suriname het St-Nicolaasfeest ging verbieden - koloniaal feest - en de leiders op de Antillen ingrepen en stuurden op uitschakelen Zwarte Pieten die zijn zoals hun naam doet veronderstellen, deed de donkere mensen door met veel plezier mee met dit feest.
    Mensen daar zag daar geen enkel racisme in!
    Ook bij mensen met wortels in Afrika in NL deden met plezier mee met Sint en Zwarte Piet.
    Veel van hen vonden het ook geen racisme.

    Vorig jaar nog een interview met een donkere vrouw die woest was, na jaren zwarte piet gespeeld te hebben, werd haar verboden nog mee te spelen.
    Zwarte Piet mag niet meer! Hoe krankzinnig wil je het hebben?!

    Zwarte Piet is objectie gezien ook geen racisme. Niet voor niets zie je dat donkere mensen zich zwart schminken lippen aanzetten, zelfs krulletjespruiken boven op het eigen haar om een Zwarte Piet te WORDEN!
    Ook heeft Arnold Jan Scheer na 30 jaar onderzoek in heel Europa aangetoond dat er tot op de dag van vandaag overal in Europa traditionele feesten zijn waar een figuur met zwart gemaakt gezicht een belangrijke rol speelt.
    En raad eens, het gaat terug op de Germanen!
    In die tijd waren er echt niet zoveel Afrikanen hier.
    Het gaat terug op de Noorse god Odin, zijn witte paard Slijpnir.
    De cadeautjes die door de schoorstenen aan de mensen werden gegeven, zijn zwarte helper.

    Hij heeft - hij is tv programmamaker - daar een documentaire van gemaakt, en wat denk je alle tv stations NPO en de commerciele weigerde die uit te zenden!
    De waarheid mag gewoon niet vertoond worden, hoe goed ook gedocumenteerd.

    Maar door die onzin die je hoort, sint en piet racistisch want de blanke is de baas, zit op een paard en de zwarte zijn de knechten, helpers of slaven!
    Toneelstukje!
    Ik heb in die discussies regelmatig die mensen gevraagd, dus altijd i.r.l. als jij ergens een groepje mensen bij elkaar ziet, paar gekleurde en 1 blanke, dan is daar sprake van een blanke baas en zwarte slaven, hulpjes?
    Nog nooit antwoord gekregen Mike. Want het is ook totale waanzin.
    Toch meen jij ook dat Zwarte Piet racistisch is, en daarom stop je er mee.

    Maar ook hier we zullen er niet uitkomen.
    Heel vreemd altijd gelden argumenten, feiten, behalve als het over racisme gaat.
    Ik snap niet waarom je blijft zeggen dat het geen racisme is.
    Daar zijn we het over eens.
    Desondanks is het prima mogelijk dat de producers het toch gewoon zelf ongepast vinden.

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik snap niet waarom je blijft zeggen dat het geen racisme is.
    Daar zijn we het over eens.
    Desondanks is het prima mogelijk dat de producers het toch gewoon zelf ongepast vinden.
    Dat is wat ik van het begin af aan aangaf, Mike. Er is geen sprake van racisme, maar toch zijn het die Uber politiek correct typjes die toch racisme willen zien waar het niet is.
    Zo den volke te tonen hoe geweldig ze zijn. En natuurlijk ook als zij in een machtpositie verkeren andere mensen hun idiotie door de strot rammen.

    Behalve belachelijk is het ook gevaarlijk. Als dit zo door gaat zal het mij niet verbazen dat de massa het op enig moment echt zat wordt. Het contraproductief zal zijn.
    Terwijl de strijd tegen racisme een goede zaak is.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Dat is wat ik van het begin af aan aangaf, Mike. Er is geen sprake van racisme, maar toch zijn het die Uber politiek correct typjes die toch racisme willen zien waar het niet is.
    Zo den volke te tonen hoe geweldig ze zijn. En natuurlijk ook als zij in een machtpositie verkeren andere mensen hun idiotie door de strot rammen.

    Behalve belachelijk is het ook gevaarlijk. Als dit zo door gaat zal het mij niet verbazen dat de massa het op enig moment echt zat wordt. Het contraproductief zal zijn.
    Terwijl de strijd tegen racisme een goede zaak is.
    Wie hebben the simpsons allemaal beschuldigd van racisme om deze kwestie dan?

  14. #134
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Wie hebben the simpsons allemaal beschuldigd van racisme om deze kwestie dan?
    Er is jaren actie gevoerd tegen de stem van die Azaria als stem voor Apu.
    Nee ik ben geen pollewop!!

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Pollewop. Bekijk reactie
    Er is jaren actie gevoerd tegen de stem van die Azaria als stem voor Apu.
    Dis jarenlang hebben ze zich er niks van aangetrokken.
    Daar kun je ook uit concluderen dat ze zich niet door druk laten beïnvloeden.

    Je hoort mij niet zeggen dat ik uitsluit dat het (ook) door druk van buitenaf komt, alleen maquis brengt het als voldongen feit, terwijl daar gewoon geen bewijs voor gepresenteerd is.