1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Wist je dat woord Blank niet bestaat?
    Maar uitgevonden is puur om racisme te creëren..

    Het is Wit tegenover Zwart met 1 bloed Rood

    Ma wie ben ik..

    Kan me vergissen ergens daar van hier en terug..
    Ik denk dat je je vergist.
    https://www.vandale.nl/gratis-woorde...k#.XvuH2OxNc1I

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Uit talloze onderzoeken is gebleken dat er degelijk sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Einde discussie.
    Talloze onderzoeken? Heb je bronnen?
    Wat versta je eigenlijk onder institutioneel racisme? Wat is dat eigenlijk?

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Bi2r Bekijk reactie
    NL gaat kapot door al het racisme.

    Ze zullen alleen maar tevreden zijn over jullie als jullie hun toiletten schoonmaken en je bek dicht houdt.
    Je hebt een punt. Ze zien je het liefst als putjes schepper - niet allemaal he - dan als iemand die succesvol is of een hoge functie bekleedt. Er zijn zelfs haters die zeggen, bijvoorbeeld een marokkaan zien met een goede baan ''Die Ku#$%*@ marokkaan hoort daar niet en moet zijn plek kennen''

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    2.712
    31-03-2020

    Nee ik ben geen pollewop!!

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    In een 13e eeuws gedicht staat al vermeld, over een vrouw haar blanke hals.
    Maar voor bepaalde groepen is niets te gek.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Talloze onderzoeken? Heb je bronnen?
    Wat versta je eigenlijk onder institutioneel racisme? Wat is dat eigenlijk?
    Genoeg bronnen: Ik geef je één artikel kado, waarin ook meerdere onderzoeken worden aangehaald van bijv universiteiten het CBS en SCP. Het is een artikel uit de groene amsterdammer jaargang 7 juni 2019. titel: ''Nederland blijft zich tolerant niemen, dus hier maar de keiharde cijfers: 'Nederland is best wel racistisch'.

    Een tip: abbonneer je op goede kwalitatieve onderzoeksjournalistiek bijv. Volkskrant, NRC e.d. Of neem een abonnement op Blendle dan zie je zulke artikelen met regelmaat langskomen.

    Zulke onderzoeken vind je niet in bijvoorbeel riooljournalistiek kran telegraaf of AD

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    In een 13e eeuws gedicht staat al vermeld, over een vrouw haar blanke hals.
    Maar voor bepaalde groepen is niets te gek.
    Het gebruik van wit is niet bedoeld om te beledigen maar om taalkundig recht te zetten wat ooit strategisch en opzettelijk krom gemaakt is.*



    https://joop.bnnvara.nl/opinies/waar...eer-blank-zijn
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door woke Bekijk reactie
    Zelfreflectie is niet anderen discriminatie verwijten,
    terwijl je, zoals jezelf zegt, zelf discrimineert.

    Veeg eerst je eigen straatje schoon, voordat je gaat klagen over
    die van een ander.
    Hoe moet ik dat gaan doen?

    Heb je tips
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Bi2r Bekijk reactie
    NL gaat kapot door al het racisme.

    Ze zullen alleen maar tevreden zijn over jullie als jullie hun toiletten schoonmaken en je bek dicht houdt.
    In wat voor wereld leef jij?

    Ik heb, als werk, nooit toiletten schoon hoeven te maken. Integendeel, ik ben wat je noemt "hoog opgeleid" en heb vele allochtone collega's gehad. Zelfde niveau, zelfde salaris (gewoon volgens de CAO).
    Ik heb leidinggevenden gehad van allochtone komaf.
    Waaronder waarschijnlijk moslima's, afgaande op het aantal hoofddoekjes dat ik voorbij zag komen. Van de mannen weet ik het niet, religie is/was onderling geen gespreksonderwerp.

    Dat is dus onderdeel van mijn wereld. Ik weet niet in wat voor wereld jij denkt te leven.

    Maar: heb jij in jouw leven al wel eens een toilet schoongemaakt? Is daar wat mis mee?

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Het gebruik van wit is niet bedoeld om te beledigen maar om taalkundig recht te zetten wat ooit strategisch en opzettelijk krom gemaakt is.*



    https://joop.bnnvara.nl/opinies/waar...eer-blank-zijn
    Het bekende haattrio is met deze verkwisting van tijd gekomen omdat volgens hen "blank" o.a. onschuldig zou betekenen.
    En de blanken zijn niet onschuldig maar de grootste boeven die de geschiedenis ooit heeft voortgebracht.

    Als dat niet beledigend maar bovendien van totale stupiditeit getuigd dan weet ik het niet meer.
    Alleen al de geschiedenis beoordelen op basis van de mores, wetten en mensenrechten verdragen van de 21e eeuw.
    Zeer kwaadaardig.
    Bovendien dat alleen de blanken verwijten dat alle volken hebben gedaan naar de mores en wetten van die achterliggende eeuwen.
    Afrikanen, Imazigeh, Arabieren, sub Sahara bevolking meer dan 1000 jaar deed wat blanken pas in de 17e eeuw voor 2 eeuwen gingen doen,
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #56
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Nou... eerder roze ashmen jullie zijn wit.


    “Le roi est mort... vive la République”

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Daarom is Islam voor mij perfect


    Recht op gelijke rechten (= recht op bescherming tegen racisme en discriminatie)*

    De Koran en de Sunnah leggen een stevige basis voor een wereldbroederschap van alle mensen, ongeacht ras, taal, huidskleur, geslacht, nationaliteit, rijkdom, of welk criterium ook. Een paar weken voor zijn dood hield Profeet Mohamed een preek die later bekend werd als zijn afscheidsrede. Hij overliep daarin de belangrijkste aspecten van de leer die hij jarenlang verkondigd had. Hij zei onder meer:

    "O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".*(Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)

    Enkel God kan oordelen over de godvrucht en de goede daden van de mensen. Daarom moeten alle mensen elkaar als gelijken beschouwen. Zelfs de meest godsvruchtigen vormen geen klasse apart. Die gelijkheid van de mensen wordt in de Koran verschillende keren beklemtoond. Zo wordt gesteld dat God dezelfde criteria zal gebruiken voor het beoordelen van alle mensen.*

    Het verschil in talen, godsdiensten, enz. is gewoon een teken van God.

    "En tot Zijn tekenen behoren de schepping van de hemelen, en de aarde en het verschil in jullie talen en kleuren. Daarin zijn tekenen voor de wereldbewoners."(Koran 30:22)

    Volgens de Koran heeft God met die verscheidenheid willen in de hand werken dat mensen elkaar leren kennen, niet dat ze elkaar zouden bestrijden.

    "O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen..."*(Koran 49: 13).

    Volgens een mooie Islamitische traditie zou God vóór het scheppen van Adam, Engelen over de aarde uitgestuurd hebben, met de opdracht om van de verschillende bodemkleuren, een staal mee te brengen. Al die stalen werden vermengd met water om uit de aldus ontstane klei Adam te scheppen. Dit verklaart de verschillende huidskleur van zijn afstammelingen:

    "God schiep Adam van een handvol stof dat Hij van de hele aarde nam: wat rode aarde, wat witte, wat zwarte, en wat mengeling, ook zachte, ruwe, goede en slechte."*(Abu Dawud, opgetekend door door Abu Musa al-Ashari)

    Profeet Mohamed, stelde dat alle mensen van alle tijden zo gelijk zijn aan elkaar als de tanden van een kam.

    "Waarlijk, mensen van het begin der tijden van Adam tot op vandaag zijn allemaal gelijk als de tanden van een kam, en er is geen superioriteit van een Arabier over een niet-Arabier of van de mensen met rode huidskleur over die met blanke huidskleur, behalve in godvrucht en goede daden."*(Bukhari, Mustadrak-ul-Wasa'il )

    Het is duidelijk dat volgens de Koran en de Sunnah alle mensen gelijk zijn voor de allerhoogste instantie, voor God. Ook mannen en vrouwen zijn elkaars gelijken. De historisch-culturele achteruitstelling die kenmerkend is voor de situatie van vrouwen in een aantal landen met overwegend Islamitische bevolking, vindt geen basis in de Koran en de Sunnah, waarin mannen en vrouwen als volledig gelijkwaardig voor God omschreven worden. In verschillende Muslimlanden zijn overigens vrouwenbewegingen actief die op grond van de Koran en de Sunnah een emancipatiebeweging voor de vrouwen op gang trekken. [9]*

    Discriminatie op welke grond dan ook,wordt door de Koran verboden. Wie, zoals de Farao, de mensen in groepen opdeelt en één ervan onderdrukt, wordt door de Koran als verderfelijk omschreven:

    "Fir'aun had de overhand in het land en maakte de mensen ervan tot groeperingen, waarvan hij een groep onderdrukte (...); hij behoorde tot de verderfbrengers."*(Koran 28:4)

    Racisme, discriminatie, hoogmoed, worden door de Koran en Sunnah krachtig afgewezen en in verband gebracht met ongeloof en met Satan. Wie neerkijkt op de anderen, effent zijn weg naar de hel. [10]

    De Profeet zei: wie trots in zijn hart heeft gelijk aan het gewicht van een kleine atoom, zal nooit het Paradijs binnengaan. Iemand vroeg hoe het dan zit met een man die graag mooie kleren en fijne schoenen draagt, en de Profeet antwoordde: God is mooi en houdt van schoonheid. Dan legde hij uit dat trots betekent: het verwerpen van de waarheid omwille van eigendunk of het neerkijken op andere mensen.*(Muslim).
    Gelukkig sla je dit over:
    KORAN ROEPT OP 23 PLAATSEN OP TOT OORLOG TEGEN DE NIET-MOSLIMS
    https://reactnieuws.net/2015/01/12/k...-niet-moslims/

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    Gelukkig sla je dit over:
    KORAN ROEPT OP 23 PLAATSEN OP TOT OORLOG TEGEN DE NIET-MOSLIMS
    https://reactnieuws.net/2015/01/12/k...-niet-moslims/
    Wat is dit dan voor islamofobische site

    Als je zulke artikelen hier deelt zonder zelf op onderzoek te gaan dan twijfel ik aan je motieven waarom je lid bent op een site als Marokko.nl


    Wat is je doel?
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Genoeg bronnen: Ik geef je één artikel kado, waarin ook meerdere onderzoeken worden aangehaald van bijv universiteiten het CBS en SCP. Het is een artikel uit de groene amsterdammer jaargang 7 juni 2019. titel: ''Nederland blijft zich tolerant niemen, dus hier maar de keiharde cijfers: 'Nederland is best wel racistisch'.

    Een tip: abbonneer je op goede kwalitatieve onderzoeksjournalistiek bijv. Volkskrant, NRC e.d. Of neem een abonnement op Blendle dan zie je zulke artikelen met regelmaat langskomen.

    Zulke onderzoeken vind je niet in bijvoorbeel riooljournalistiek kran telegraaf of AD
    En nu nog even de bron/link?

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    En nu nog even de bron/link?

    Www.pvv.nl
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''