1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    15
    11-06-2019

    Am I the only one?

    Ben ik de enige die zo voelt?

    Mijn vriendinnen zitten allemaal in een relatie of ze zijn verloofd of getrouwd, maar ik ben letterlijk het enige in de vriendengroep die niemand heeft? Het is ook niet van dat ik graag iemand wil, maar soms voel ik die onzekerheid naar boven komen of ik word soms weleens jaloers op mijn vriendinnen wanneer ze leuke dingen gaan doen met hun vriend/verloofde/man.
    Ik zeg altijd tegen mezelf, het is mektab, maar soms denk ik wel misschien is dit mijn mektab? Misschien eiding ik wel met niemand? But I don’t know..
    Ik ben ook niet de type die vaak naar buiten gaat om misschien iemand tegen te komen of wat dan ook, en ook niet de type die op mensen ingaat via social media.
    Soms voel ik me echt down, puur omdat ik ook een soulmate wil, waar ik leuke dingen mee wil doen, een toekomst ermee bouwen maar helaas vind ik niemand die bij me past of something like that.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    31
    19-05-2020

    Blijkbaar heb je er toch geen zin in. Als je het echt wilde en ernaar verlangde, zou je er ooo naar handelen en er een obsessie van maken.
    Alle dames uit mijn omgeving zijn en waren actief op zoek als ze zich wilden settelen.
    Jij hebt ergens een blokkade en wilt iets waarvan je denk ik het niet helemaal wil.
    Trouwen is de juiste tegenkomen en dan is het fijn om te trouwen. Wil wel zeggen dat je vaker de deur uit mag, jezelf kwetsbaar moet durven op te stellen om iemand te leren kennen, maar altijd op je hoede dient te blijven. Ga iig niks forceren want dat verdient niemand.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    95
    02-05-2019

    Je zegt dat je niemand vindt maar ook geen sebab doet?
    Zeker niet de enige.
    Gewoon seinen dat je ervoor open staat. Dan kan je vanzelf beslissen of iemand bij je past.
    En dan moet je je afvragen of zij jouw vriendinnen zijn.
    Want die zouden je erbij helpen.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door Dounya.. Bekijk reactie
    Blijkbaar heb je er toch geen zin in. Als je het echt wilde en ernaar verlangde, zou je er ooo naar handelen en er een obsessie van maken.
    Alle dames uit mijn omgeving zijn en waren actief op zoek als ze zich wilden settelen.
    Jij hebt ergens een blokkade en wilt iets waarvan je denk ik het niet helemaal wil.
    Trouwen is de juiste tegenkomen en dan is het fijn om te trouwen. Wil wel zeggen dat je vaker de deur uit mag, jezelf kwetsbaar moet durven op te stellen om iemand te leren kennen, maar altijd op je hoede dient te blijven. Ga iig niks forceren want dat verdient niemand.
    Dat is niet helemaal waar hoor. Je heb mensen die het heel graag willen maar ''niet goed genoeg'' zijn of het lukt gewoon niet. Dat is heel klote vergis je niet..

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door Assia133 Bekijk reactie
    Ben ik de enige die zo voelt?

    Mijn vriendinnen zitten allemaal in een relatie of ze zijn verloofd of getrouwd, maar ik ben letterlijk het enige in de vriendengroep die niemand heeft? Het is ook niet van dat ik graag iemand wil, maar soms voel ik die onzekerheid naar boven komen of ik word soms weleens jaloers op mijn vriendinnen wanneer ze leuke dingen gaan doen met hun vriend/verloofde/man.
    Ik zeg altijd tegen mezelf, het is mektab, maar soms denk ik wel misschien is dit mijn mektab? Misschien eiding ik wel met niemand? But I don’t know..
    Ik ben ook niet de type die vaak naar buiten gaat om misschien iemand tegen te komen of wat dan ook, en ook niet de type die op mensen ingaat via social media.
    Soms voel ik me echt down, puur omdat ik ook een soulmate wil, waar ik leuke dingen mee wil doen, een toekomst ermee bouwen maar helaas vind ik niemand die bij me past of something like that.
    Ik snap wat je bedoelt. Het is heel heftig indd. Vooral op momenten dat je alleen bent en erbij stil gaat staan. Niet prettig...

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    454
    19-03-2020

    Waar zijn de vrijgezelle dames meld je aan

  7. #7
    strive!

    Reacties
    3.866
    04-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    End of the day you are the happy one


    Niets forceren, just let it happen.

    Quran & Sunnah


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    31
    19-05-2020

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Dat is niet helemaal waar hoor. Je heb mensen die het heel graag willen maar ''niet goed genoeg'' zijn of het lukt gewoon niet. Dat is heel klote vergis je niet..
    Niet goed genoeg zijn? Bestaat dat..
    Ik heb daar geen medelijden mee eerlijk gezegd. Als je niet goed genoeg bent voor je zelf ben je ook niet goed genoeg voor een ander indd. Houd niet van mensen die zwijmelen in zelfmedelijden doordat ze iemand niet tegenkomen die met ze wil trouwen. Pleeg zelfmoord zou ik zeggen. De wereld is beter af zonder je.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Kom naar mijn topic, ga je soulmates treffen

    Moge Allah een ieder geven wat hij/zij wil

  10. #10
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Hele nare en gemene reactie de dame die een andere advieseers om zelfmoord te plegen. Ik hoop niet dat iemand dat daadwerkelijk doet n.a.v. jouw reactie.

    Wat betreft de topicstarter. Het kan komen door bindingsangst, persoonlijke gebeurtenissen uit je jeugd of ta3akoes door boze oog... moeilijk om te trouwen door het boze oog of hasad ook wel jaloezie genoemd.

    Ga alles af... heb je nare dingen meegemaakt .... ga in gesprek met een islamitische psycholoog. wordt vergoed vanuit je basiszorgverzekering...hopelijk zal dit de bindingsangst wegnemen en de nare gebeurtenissen makkelijker doen accepteren.

    Dagelijks alle surat ter bescherming van het boze oog en hasad in de ochtend na fadjr en voor t slapen gaan reciteren.

    Verdiep je meer in je dien en vraag allah swt het nare gevoel uit je hart weg te halen.

    Het huwelijk is echt... mekteb...

    Ga sporten, lees dagelijks minimaal 1 uur per dag, omring je met liefdevolle mensen, achterhaal wat je hobbys en doelen zijn. Je zal hierdoor vast leuke mensen ontmoeten die enigzins t zelfde in t leven staan.

    Hoe dan ook zeg altijd hmdl... hoe moeilijk t ook kan zijn... doordat je dan zo bezig bent met je doelen en het leven...zullen de opmerkingen van mensen over het singel zijn.... je minder raken... je kan je sneller herpakken en gesprekken met een glimlach aangaan. Insha allah ontmoet je snel je levenspartner, met wie je een gelukkig leven, vol dien, innerlijke rust en liefde zal ervaren...


    Insha allah alle singels die actief op zoek zijn... maar eigenlijk niet weten hoe het aan te pakken.

    Hoe dan ook wijk nooit af van je normen en waarden. Hou je eer hoog!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3
    12-07-2019

    Citaat Geplaatst door Dounya.. Bekijk reactie
    Niet goed genoeg zijn? Bestaat dat..
    Ik heb daar geen medelijden mee eerlijk gezegd. Als je niet goed genoeg bent voor je zelf ben je ook niet goed genoeg voor een ander indd. Houd niet van mensen die zwijmelen in zelfmedelijden doordat ze iemand niet tegenkomen die met ze wil trouwen. Pleeg zelfmoord zou ik zeggen. De wereld is beter af zonder je.
    Heel onnodig en lelijk die laatste zinnen. Fijn dat jij zooooo zelfverzekerd bent, dat je geen begrip hebt voor mensen die zich soms niet goed genoeg vinden...

    @TS; nee hoor. Je bent absoluut niet de enige. Het is heel lastig. Maar Gair inshaAllah. Moge Allah SWT je een vrome partner schenken.

  12. #12
    @Home

    Reacties
    72
    05-10-2006

    Lieve schat je bent niet de enige! Het feit dat je vriendinnen om jou heen al getrouwd zijn wil niet zeggen dat dit niet voor jou ook mekteb is. We hebben allemaal een andere timing and Allah SWT know's best when and why. So be patient en geniet van de tijd die je hebt voor jezelf!
    Meerdere Gebruikers..

  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Assia133 Bekijk reactie
    Ben ik de enige die zo voelt?

    Mijn vriendinnen zitten allemaal in een relatie of ze zijn verloofd of getrouwd, maar ik ben letterlijk het enige in de vriendengroep die niemand heeft? Het is ook niet van dat ik graag iemand wil, maar soms voel ik die onzekerheid naar boven komen of ik word soms weleens jaloers op mijn vriendinnen wanneer ze leuke dingen gaan doen met hun vriend/verloofde/man.
    Ik zeg altijd tegen mezelf, het is mektab, maar soms denk ik wel misschien is dit mijn mektab? Misschien eiding ik wel met niemand? But I don’t know..
    Ik ben ook niet de type die vaak naar buiten gaat om misschien iemand tegen te komen of wat dan ook, en ook niet de type die op mensen ingaat via social media.
    Soms voel ik me echt down, puur omdat ik ook een soulmate wil, waar ik leuke dingen mee wil doen, een toekomst ermee bouwen maar helaas vind ik niemand die bij me past of something like that.
    Het is heel mensenlijk van je om te verlangen naar een soulmate, dat heeft denk ik iedereen wel op een gegeven moment.

    Kijk echter niet naar je omgeving, want als je jezelf gaat vergelijken met anderen, zul je altijd iemand vinden die in jouw ogen een 'betere' leven leidt. Al kan schijn erg bedriegen.

    Als je geluk afmeet door je met anderen te vergelijken, kun je nooit gelukkig wezen.

    Geluk moet iets zijn wat je in jezelf ervaart, door jouw eigen leven te waarderen En dat begint met dankbaarheid en je vertrouwen in Allah leggen.

    Zoals we onze vertrouwen leggen in Allah dat we Zijn Boek en Profeten volgen, ook zo moeten we accepteren wat Hij in petto voor ons heeft.

    Maar natuurlijk kun je Allah om leiding vragen en zelfs dua doen dat iemand goeds op je pad komt. Daarna is het aan jou om geduld te hebben, want je smeekbede kan de volgende dag uitkomen, de volgende week, de volgende maand of het volgende jaar. Dat weet je niet.

    En tot die tijd: probeer je te focussen op het zijn van een goed mens en je zelf te ontwikkelen, geniet van je familie (met name je ouders). Want de tijd met je ouders, die ga je als je getrouwd bent nooit meemaken zoals je nu hebt. Geniet dus ook van dit leven dat je nu hebt.

    Als het voor je opgeschreven staat dat je altijd single blijft: als dit hetgeen is wat beter voor je is en wat Allah voor je heeft beschikt, dan alhamdulilaah, dan horen we het als moslims te accepteren.

    Maar die gedachte had ik ook en dat bracht eerst angst: daarna dacht ik 'als Allah dat beter voor mij vindt, dan accepteer ik dat'.

    En waarlijk, Allah weet ECHT wat het beste voor ons is.