1. #346
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Up.

    Ben zelfs helemaal vergeten dat ik in deze topic heb gereageerd.

    Waar waren we gebleven?
    Wil je meer analyserende topics lezen over het vrijgezellenprobleem? Of meer begeleiding hierin als dame?
    # Wij zeggen NEE tegen laster
    Stop met het verspreiden van laster en valse woorden jegens leden.
    Lees je het ergens, dan meld je de reactie bij beheer!
    Laten we samen ons forum SCHOON houden!

  2. #347
    MVC Lid

    Reacties
    621
    18-03-2008

    Ik ben hier ook benieuwd naar.
    Hoe pakken mannen het aan als ze interesse in iemand hebben? Stappen ze nog op een dame af (ook na een keer afgewezen te zijn)?

    Ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat ik als vrouw op een man afstap.. Ik ben daar best wel traditioneel in, maar zie hier nu reacties voorbij komen waaruit blijkt dat van de vrouw verwacht wordt dat zij zelf de eerste stap zet. Wat ik mij dan afvraag is hoe men dit dan voor zich ziet..
    “Verily, in the remembrance of Allah do hearts find rest.”❤️ (Qur’an 13:28)

  3. #348
    Okay doei

    Reacties
    5.150
    17-01-2007

    Citaat Geplaatst door francaise001 Bekijk reactie
    Ik ben hier ook benieuwd naar.
    Hoe pakken mannen het aan als ze interesse in iemand hebben? Stappen ze nog op een dame af (ook na een keer afgewezen te zijn)?

    Ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat ik als vrouw op een man afstap.. Ik ben daar best wel traditioneel in, maar zie hier nu reacties voorbij komen waaruit blijkt dat van de vrouw verwacht wordt dat zij zelf de eerste stap zet. Wat ik mij dan afvraag is hoe men dit dan voor zich ziet..
    Een vrouw moet nooit de eerste stap zetten naar mijn mening. Dat staat niet bij de waarde die ze zou moeten hebben.

  4. #349
    MVC Lid

    Reacties
    621
    18-03-2008

    Citaat Geplaatst door jaouaaad Bekijk reactie
    Een vrouw moet nooit de eerste stap zetten naar mijn mening. Dat staat niet bij de waarde die ze zou moeten hebben.
    Ik deel jouw mening in zekere zin en zie het ook als gegeven dat een man de eerste stap zet, maar wat als die stap maar niet wordt gezet omdat de man zich terugtrekt nadat hij bijv. een keer is afgewezen?

    Ik word er een beetje treurig van als ik lees dat mannen de eerste stap niet meer willen zetten. Ik hoop toch echt dat dat niet het geval is..

    Ghair Insha Allah
    “Verily, in the remembrance of Allah do hearts find rest.”❤️ (Qur’an 13:28)

  5. #350
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Een vrouw kan best de eerste stap zetten, mits ze zeker weet dat een goede man is en dat haar intentie enkel huwelijk is.

    Sterker nog er is bewijs vanuit de sunnah dat een vrouw de eerst stap kan zetten, maar heb nog niet gehoord dat een man dit ook kan.
    Kun je die bewijs plaatsen, betreffende een vrouw die de eerste stap kan zetten?

  6. #351
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    De eerste stap die een vrouw kan zetten is een geestelijke stap. Bid tot God zodat Hij je kan laten zien of die persoon voor jou bedoeld is. Als het Zijn wil is, dan zal die persoon interesse tonen.
    Sterker door Strijd

  7. #352
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Stappen die vrouwen kunnen nemen naar mijn mening:
    - Dua doen bij Allah swt
    - Kenbaar maken bij je familie, vriendinnen en mensen die je goed vertrouwd
    - Mocht iemand oprecht geïnteresseerd zijn, dan er open voor staan

    Einde..

    Verder gewoon afwachten en ondertussen genieten van ‘t goede leventje (positief & halal bedoeld)

  8. #353
    Okay doei

    Reacties
    5.150
    17-01-2007

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Stappen die vrouwen kunnen nemen naar mijn mening:
    - Dua doen bij Allah swt
    - Kenbaar maken bij je familie, vriendinnen en mensen die je goed vertrouwd
    - Mocht iemand oprecht geïnteresseerd zijn, dan er open voor staan

    Einde..

    Verder gewoon afwachten en ondertussen genieten van ‘t goede leventje (positief & halal bedoeld)
    Weet je wat het is. De goede man en de goede vrouw is schaars.

  9. #354
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door jaouaaad Bekijk reactie
    Weet je wat het is. De goede man en de goede vrouw is schaars.
    Niet alleen schaars, vraag en aanbod komt niet bij elkaar om maar in markt termen te spreken. Veel geklaag, veel gepraat allerlei analyses en topics en ondertussen wordt iedereen eenzaam alleen oud.

  10. #355
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    ---

    Narrated Thabit Al-Banani:

    I was with Anas while his daughter was present with him. Anas said, "A woman came to Allah's Apostle and presented herself to him, saying, 'O Allah's Messenger (ﷺ), have you any need for me (i.e. would you like to marry me)?' "Thereupon Anas's daughter said, "What a shameless lady she was ! Shame! Shame!" Anas said, "She was better than you; she had a liking for the Prophet (ﷺ) so she presented herself for marriage to him." (Sahih al-Bukhari 5120)

    Narrated Sahl bin Sa`d:

    A woman presented herself to the Prophet (for marriage). A man said to him, "O Allah's Messenger (ﷺ)! (If you are not in need of her) marry her to me." The Prophet (ﷺ) said, "What have you got?" The man said, "I have nothing." The Prophet (ﷺ) said (to him), "Go and search for something) even if it were an iron ring." The man went and returned saying, "No, I have not found anything, not even an iron ring; but this is my (Izar) waist sheet, and half of it is for her." He had no Rida' (upper garment). The Prophet (ﷺ) said, "What will she do with your waist sheet? If you wear it, she will have nothing over her; and if she wears it, you will have nothing over you." So the man sat down and when he had sat a long time, he got up (to leave). When the Prophet (ﷺ) saw him (leaving), he called him back, or the man was called (for him), and he said to the man, "How much of the Qur'an do you know (by heart)?" The man replied I know such Sura and such Sura (by heart)," naming the Suras The Prophet (ﷺ) said, "I have married her to you for what you know of the Qur'an ." (Sahih al-Bukhari 5121)

    Narrated Hisham's father:

    Khaula bint Hakim was one of those ladies who presented themselves to the Prophet (ﷺ) for marriage. `Aisha said, "Doesn't a lady feel ashamed for presenting herself to a man?" But when the Verse: "(O Muhammad) You may postpone (the turn of) any of them (your wives) that you please,' (33.51) was revealed, " `Aisha said, 'O Allah's Messenger (ﷺ)! I do not see, but, that your Lord hurries in pleasing you.' " (Sahih al-Bukhari 5113)


    Khadija, de vrouw van de profeet deed dit ook.

    ---

    Maar dit geldt dus als zij weet dat de man een goede man. Deen en Akhlaaq. Niet als hij beroemd, rijk of knap is.
    Ah oke. Djazaka Allahoe khairan voor het plaatsen.

    Nee, klopt inderdaad. Deen en akhlaaq zijn het belangrijkste.

    Ik dacht dat je het zou hebben over Khadija r.a. Ik heb ooit bij een lezing begrepen, dat het eigenlijk door haar vriendin zou komen. Wa Allahoe a3lam.

  11. #356
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door jaouaaad Bekijk reactie
    Weet je wat het is. De goede man en de goede vrouw is schaars.
    That’s true. Maar dat houdt niet in dat het goede er niet meer is. Zoek en gij zult vinden

    Nee maar even serieus. Er zijn nog zowel goede mannen als goede vrouwen. Gewoon hopen om het goede te treffen in shaa Allaah en vertrouwen hebben in Allah swt.

  12. #357
    Okay doei

    Reacties
    5.150
    17-01-2007

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Mensen moeten sowieso trouwen. Hopelijk zal die huwelijk hen beide leiden naar goedheid omdat ze zich zullen schamen om hun slechtste kant aan elkaar te laten zien.
    Dat is zo. Het is meer gericht naar dat er niet te makkelijk over gedaan moet worden. Ik snap dat gemak zoals tanjaouia dat beschrijft lekker fijn is, maar dan niet ten koste van. Khair inchallah

  13. #358
    Okay doei

    Reacties
    5.150
    17-01-2007

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Niet alleen schaars, vraag en aanbod komt niet bij elkaar om maar in markt termen te spreken. Veel geklaag, veel gepraat allerlei analyses en topics en ondertussen wordt iedereen eenzaam alleen oud.
    Juist. Dat wat er is komt niet bij elkaar. Daar richtte ik het ook op. In een perfecte wereld zou het vanzelf wel goedkomen.

  14. #359
    Okay doei

    Reacties
    5.150
    17-01-2007

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    That’s true. Maar dat houdt niet in dat het goede er niet meer is. Zoek en gij zult vinden

    Nee maar even serieus. Er zijn nog zowel goede mannen als goede vrouwen. Gewoon hopen om het goede te treffen in shaa Allaah en vertrouwen hebben in Allah swt.
    Zoek en gij zult vinden ja

  15. #360
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ja, deen en akhlaaq zijn eigenlijk de voorwaarde. Dus alleen om deze reden mag je het doen. Ik heb meerdere lezingen en lessen over dit onderwerp gehoord/gezien. Het gebeurde volop in de geschiedenis. Vaak waren het ook losbandige vrouwen die verliefd waren geworden op een goede man met uitmuntende deen en akhlaaq en die vervolgens achter zo'n man aangingen.

    Khadija heeft inderdaad iemand naar de profeet gestuurd. Is een vellige optie.
    Ah oke. Nee dat wist ik niet. Dan heb ik vandaag er iets nieuws bijgeleerd.
    Shokran!