1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    5
    20-08-2015

    Als het geen optie is om de vrouw zelf direct aan te spreken - wat heel begrijpelijk is - kan hij haar zelf eerst een beetje in de gaten houden. Daarmee bedoel ik een beetje observeren hoe ze is, eventueel achterhalen waar ze werkt, met wie ze omgaat etc. Misschien ook direct handig dat je let op de dingen die je zoekt in/bij een vrouw. Je kan haar dan zelf aanspreken als ze alleen is of je vraagt je oma/moeder/zusje/tante om informatie. Daarna volgt het serieus contact hebben met elkaar.

    Uit mijn ervaring en vrouwen van tegenwoordig (in mijn omgeving), merk ik dat vrouwen óf direct op een respectvolle manier benaderd wilt worden óf ze willen dat je direct naar de vader/broer gaat of jouw moeder en haar moeder voor contact.

    Voorbeeldje voor de heren: Een man van ongeveer 23 zag mijn vriendin altijd op de zondag wanneer ze van haar werk kwam. Hij hield een oogje in het zeil. Op een gegeven moment stapte hij op haar af en zei direct en eerlijk: "Hey, ik zie je al een tijdje op zondag en ik heb het gevoel dat jij mijn type bent. Sta je open voor serieus contact.." etc etc. Uiteindelijk heeft ze hem afgewezen, omdat hij net niet haar type was. Maar wat wel heel belangrijk is, is dat ze het enorm waarde hoe hij met haar communiceerde (waardoor ze eigenlijk niet wilde weigeren, maar het toch heeft gedaan) en haar na afloop niet uitschold .

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    93
    30-04-2019

    Klopt tegenwoordig zijn de vrouwen mans genoeg om te man aan te spreken. Verbaast me niets als de vrouw hand gaat vragen

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Zitten vrouwen daar dan echt op te wachten. Misschien is een net zo goede vraag, vrouwen wat denk je als een totaal onbekende je aanspreekt en hoe reageer je daarop.
    Als vrouw beetje leuk eruit ziet gaat ze dus de hele dag nagelopen worden, lijkt me een vervelende wereld of men het nu netjes of minder netjes doet.
    jii

    Weinig zitten te wachten op de openingszin heyy schoonheid...bla bla

    Maar genoeg die liever in het echte leven iemand treffen die zelf interesse toont dan ergens op het net of social media iemand treffen.

    En de serieuze aanspreekmomenten zijn er niet in overvloed dus denk niet dat iemand er last van heeft. Blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie sommigen vinden het niks, klappen dicht en voelen zich overvallen. Een ander denkt eindelijk iemand die wel durft, hebben we elkaar meteen gezien is daT ook weer opgelost.

    Ey en als je echt niet durff, maar je kans niet wil laten gaan schrijf snel een briefje. Dit werd óóit wel eens gebruikt was een goede methode. Korte tekst en contactgegevens erbij en dan ligt het balletje bij haar of ze wel of niet iets ermee doet.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    745
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door Hartenzieltje Bekijk reactie
    Klopt tegenwoordig zijn de vrouwen mans genoeg om te man aan te spreken. Verbaast me niets als de vrouw hand gaat vragen
    dat deed Khadija r.a. ook bij de profeet Mohammed s.a.w.s.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Amiinnaa Bekijk reactie
    Als het geen optie is om de vrouw zelf direct aan te spreken - wat heel begrijpelijk is - kan hij haar zelf eerst een beetje in de gaten houden. Daarmee bedoel ik een beetje observeren hoe ze is, eventueel achterhalen waar ze werkt, met wie ze omgaat etc. Misschien ook direct handig dat je let op de dingen die je zoekt in/bij een vrouw. Je kan haar dan zelf aanspreken als ze alleen is of je vraagt je oma/moeder/zusje/tante om informatie. Daarna volgt het serieus contact hebben met elkaar.

    Uit mijn ervaring en vrouwen van tegenwoordig (in mijn omgeving), merk ik dat vrouwen óf direct op een respectvolle manier benaderd wilt worden óf ze willen dat je direct naar de vader/broer gaat of jouw moeder en haar moeder voor contact.

    Voorbeeldje voor de heren: Een man van ongeveer 23 zag mijn vriendin altijd op de zondag wanneer ze van haar werk kwam. Hij hield een oogje in het zeil. Op een gegeven moment stapte hij op haar af en zei direct en eerlijk: "Hey, ik zie je al een tijdje op zondag en ik heb het gevoel dat jij mijn type bent. Sta je open voor serieus contact.." etc etc. Uiteindelijk heeft ze hem afgewezen, omdat hij net niet haar type was. Maar wat wel heel belangrijk is, is dat ze het enorm waarde hoe hij met haar communiceerde (waardoor ze eigenlijk niet wilde weigeren, maar het toch heeft gedaan) en haar na afloop niet uitschold .
    Dappere jongen, moge Allah hem een leuke vrouw schenken.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    5
    20-08-2015

    Ameen!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    We focussen ons teveel op wat anderen doen en zeggen. We focussen ons teveel op (negatieve) ervaringen van anderen. We laten ons snel leiden door een nare ervaring. Waar een deur dicht gaat, gaan er 10 anderen voor je open. Op dat moment is men daar blind voor door de pijnlijke gevoelens van zo een nare ervaring.

    Probeer het negatieve juist om te zetten in het positieve hoe moeilijk ook.. Een nare ervaring is pijnlijk maar uiteindeljk moet je door. Aan velen van ons ontbreekt het ook aan een sterke Imaan.

    What doenst kill you makes you stronger.
    Cliché maar waar!

    Gayr inxhallah

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    93
    30-04-2019

    Hahaha nou er is zeker verschil tussen hoe zij dat deed in die tijd en nu?

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    We focussen ons teveel op wat anderen doen en zeggen. We focussen ons teveel op (negatieve) ervaringen van anderen. We laten ons snel leiden door een nare ervaring. Waar een deur dicht gaat, gaan er 10 anderen voor je open. Op dat moment zijn wij daar blind voor door de pijnlijke gevoelens van zo een nare ervaring.

    Probeer het negatieve juist om te zetten in het positieve. Een nare ervaring is pijnlijk maar uiteindeljk moet je door. Aan velen van ons ontbreekt het ook aan sterke Imaan.

    What doenst kill you makes you stronger.
    Cliché maar waar!

    Gayr inxhallah
    Mooi gezegd

    Kortom angst speelt een grote rol, zowel bij de.mannen als vrouwen. Shaitan heeft ons goed te pakken en zorgt er wel voor dat we allemaal blijven treuzelen en de jaren ons inhalen

  10. #40
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Is het waar dat het voor een man vandaag de dag geen optie is om iemand gewoon op straat/winkel/waar dan ook aan te spreken en bekend te maken dat je serieus interesse hebt?

    Ik lees steess vaker dat mannen dat echt niet meer durven/doen. De ene zegt schaamte, ander bang voor afwijzing etc..
    Laten we het 360 graden omdraaien.

    Stel niemand vraagt jou hand.
    Wat ga je doen.

    Jezelf wegschenken?

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door Rug Bekijk reactie
    dat deed Khadija r.a. ook bij de profeet Mohammed s.a.w.s.
    Dat waren hele andere tijden. Word het wel gewaardeerd vraag je je af? Word het niet als negatief gezien of werkt het juist averechts?

    Leefden wij maar in de tijd van de profeet

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    745
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door Hartenzieltje Bekijk reactie
    Hahaha nou er is zeker verschil tussen hoe zij dat deed in die tijd en nu?
    verschil? die van nu doen dat niet. dus eigenlijk heb je wel gelijk met verschil.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Laten we het anders proberen.

    Stel niemand vraagt jou hand.
    Wat ga je doen.

    Jezelf wegschenken?
    Ik snap even de vergelijking niet, misschien omdat het al bedtijd is. Ik probeer morgen nog eens te lezen misschien valt dan het kwartje...

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Mooi gezegd

    Kortom angst speelt een grote rol, zowel bij de.mannen als vrouwen. Shaitan heeft ons goed te pakken en zorgt er wel voor dat we allemaal blijven treuzelen en de jaren ons inhalen
    Klopt. Shaytaan en alwaswaas zijn heel gevaarlijk als deze de overhand krijgen. Inchallah zullen wij sterker zijn! Ameen

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Dat waren hele andere tijden. Word het wel gewaardeerd vraag je je af? Word het niet als negatief gezien of werkt het juist averechts?

    Leefden wij maar in de tijd van de profeet
    Wollahila leefden we maar in die tijd...

    En nee wordt niet gewaardeerd binnen onze Marokkaanse gemeenschap grote kans dat je als wanhopig wordt gezien of zelfs "goedkoop"