1. #301
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Beeld zelf eens in hoe het eruit ziet als je in de stad loopt of winkelt of whatever en je ziet een jongen rond een vrouw/meisje hangen en semi vriendelijk te doen en dan komt het hij geeft haar nummer.
    99% dat al dit oogt als player gedrag, je kent elkaar niet en er komen zoveel mensen in de stad dat je ook niet kan zeggen oh we hebben een raakvlak want we winkelen allebei.
    Ik denk dat je iemand tegenkomt op je pad dat je die niet voor niks daar tegenkomt en dan doel ik meer op paden die dichter bij je staan waar je beroep of interesses liggen.
    Dan kan je simpelweg zoiets langzaam opbouwen en iemand leren kennen, spreek je iemand op straat aan is dat ook bijna volledig gebaseerd op lichaam en looks.
    Wil je raakvlakken en wil je een stabiele toekomst dan zal je moeten accepteren hoe het komt, je kan zelden iets natuurlijks afdwingen.
    Uiteraard is het fijner als je iemand treft binnen je eigen kringen of idd op je werk. Maar wat als je alleen met mannen werkt? Of wij vrouwen alleen met vrouwen.

    Forceren lijd nooit tot iets goeds, maar we moeten wel iets meer gaan doen denk ik. Als je het mij vraagt zou ik zeggen wat minder op internet en weer wat meer in real life. Gewoon als man zijnde weer mensen gaan inzetten die je gaan helpen bij je zoektocht. Ik weet ik krijg nu kritiek dat niet alleen de mannen actie moeten ondernemen. Maar ik blijf zeggen binnen de Marokkaanse gemeenschap is dat toch meer geaccepteerd dan wanneer de vrouw zich "aanbiedt"

  2. #302
    MVC Lid

    Reacties
    45
    18-06-2008

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Dat is echt jammer. We weten allemaal dat er een krapte is op de huizenmarkt. Waarom niet oplossingsgericht denken om samen aan een huisje te komen ipv de man weigeren, omdat hij langs komt en aangeeft geen huis te hebben. Ikzelf, persoonlijk, vind dat echt niet kunnen. Een goede man laten gaan, omdat ie geen huis heeft, never..

    Om eerlijk te zijn heb ik het niet zomaar geweigerd. Het was echt een dilemma voor mij. Heb ook veel voor- en nadelen moeten afwegen en voor mij komt het gewoon nadelig uit.
    Allereerst ik zou er niet wonen. Zolang ik niet getrouwd ben blijf ik gewoon thuis wonen. Dus dan betaal ik ‘zomaar’ tegen €800 maandelijks de huur. Verder als ik iemand daar zou laten wonen, dan zou het betekenen dat zodra er iemand op mijn pad zou komen, ik diegene uit huis zou moeten zetten. Wat als die alles net heeft ingericht hoe die het wilt en dan moet ie eruit. Ik weet niet, ik kan dat niet, vind het zielig (alsof je iemand blij maakt met een dooie mus).
    Verder stel dat ik zomaar de huur betaal, vervolgens blijkt mijn toekomstige hier helemaal niet in de stad te wonen of te willen wonen of heeft hij al een huisje.. hahah al met al kwam het voor mij eigenlijk een beetje nadelig uit.
    Dacht het beste is gewoon wachten, vertrouwen in Allah en dan zien we wel wat de toekomst brengt in sha Allah.

    Aangezien ik bijna 10 jaar ingeschreven sta, merk ik wel dat ik tegenwoordig sneller uitgenodigd wordt.

    Allah ijieb li fiha lkhair.
    Dan begrijp ik je beslissing. Als je toch zo lang staat ingeschreven, zul je inderdaad nog snel een huis kunnen krijgen.

    Ameen op jouw dua[emoji2970]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #303
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Is het waar dat het voor een man vandaag de dag geen optie is om iemand gewoon op straat/winkel/waar dan ook aan te spreken en bekend te maken dat je serieus interesse hebt?

    Ik lees steess vaker dat mannen dat echt niet meer durven/doen. De ene zegt schaamte, ander bang voor afwijzing etc..
    Welke man spreekt vrouwen op straat of in winkels aan? Dat doe je niet op straat man. Je moet vrouwen aanspreken in familie of vrienden kringen.
    Of bij het gebedshuis. Maar niet willekeurig op straat.
    Sterker door Strijd

  4. #304
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Welke man spreekt vrouwen op straat of in winkels aan? Dat doe je niet op straat man. Je moet vrouwen aanspreken in familie of vrienden kringen.
    Of bij het gebedshuis. Maar niet willekeurig op straat.
    Dat zou ideaal zijn binnen die kringen, maar dat lijkt ook drastisch afgenomen te zijn.

    Op straat of in een winkel is misschien niet altijd gunstig, maar soms kan zich een gelegenheid aanbieden dat het best kan. Mits je het maar op een nette manier doet en je intentie zuiver is. In het verleden gebeurde dit wel en mensen zijn zo echt getrouwd..

  5. #305
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Dat zou ideaal zijn binnen die kringen, maar dat lijkt ook drastisch afgenomen te zijn.

    Op straat of in een winkel is misschien niet altijd gunstig, maar soms kan zich een gelegenheid aanbieden dat het best kan. Mits je het maar op een nette manier doet en je intentie zuiver is. In het verleden gebeurde dit wel en mensen zijn zo echt getrouwd..
    Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar wie gaat er een onbekend persoon op straat aanspreken? Hoe gaat dat dan, hey schatje alles goed?
    Dan ben je niet goed bij je hoofd, als je dat doet. Je moet namelijk wel eerst achtergrond informatie hebben over het meisje, voordat je haar aanspreekt.
    Bijvoorbeeld, rookt ze, drinkt ze, gaat ze uit, staat ze sterk in het geloof. Dat kun je niet weten van iemand die je voor het eerst op straat tegenkomt.

    Ik spreek vrouwen daarom niet op straat aan, maar in familie of vriendenkringen of bij het gebedshuis. Als jij vrouwen op straat zoekt, dan vraag om je ellende.
    Sterker door Strijd

  6. #306
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar wie gaat er een onbekend persoon op straat aanspreken? Hoe gaat dat dan, hey schatje alles goed?
    Dan ben je niet goed bij je hoofd, als je dat doet. Je moet namelijk wel eerst achtergrond informatie hebben over het meisje, voordat je haar aanspreekt.
    Bijvoorbeeld, rookt ze, drinkt ze, gaat ze uit, staat ze sterk in het geloof. Dat kun je niet weten van iemand die je voor het eerst op straat tegenkomt.

    Ik spreek vrouwen daarom niet op straat aan, maar in familie of vriendenkringen of bij het gebedshuis. Als jij vrouwen op straat zoekt, dan vraag om ellende.
    Met die openingszin ga je er niet komen nee. Genoeg voorbeelden om iemans aan te spreken als het maar netjes en serieus is.

    Uiteraard is binnen bekende kringen makkelijker/praktischer maar aan de tig tipics te lezen gebeurt dit ook nog nauwelijks.

    Ik leef in dezelfde wereld als jou, maar meningen en gedachten kunnen verschillen..

  7. #307
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Het belangrijkste is om veel om te gaan met mensen die hetzelfde denken als jij zelf. Als je veel tijd doorbrengt in familiekringen en in religieuze kringen,
    dan kom je normale mensen tegen. Want als je omgaat met mensen die heel anders denken dan jij, dan krijg je misverstanden en ruzie.
    Daarom blijf gewoon trouw aan je traditie en cultuur en dan komt het allemaal goed.
    Sterker door Strijd

  8. #308
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Het belangrijkste is om veel om te gaan met mensen die hetzelfde denken als jij zelf. Als je veel tijd doorbrengt in familiekringen en in religieuze kringen,
    dan kom je normale mensen tegen. Want als je omgaat met mensen die heel anders denken dan jij, dan krijg je misverstanden en ruzie.
    Daarom blijf gewoon trouw aan je traditie en cultuur en dan komt het allemaal goed.
    Mooi advies en toch is het in de praktijk lastiger iemand te treffen volgens vele dames en heren. Zelfs bij diegene die zich in die kringen bevinden die jij beschrijft..

    Moge Allah een ieder geven wat hem/haar toekomt en de weg gemakkelijk maken

  9. #309
    MVC Lid

    Reacties
    44
    13-04-2013

    Als ik een meid zie die ik prachtig vind en mijn intresse wekt, spreek ik haar aan, locatie maakt helemaal niks uit

  10. #310
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Marocboy Bekijk reactie
    Als ik een meid zie die ik prachtig vind en mijn intresse wekt, spreek ik haar aan, locatie maakt helemaal niks uit
    Maar heb je dan ook serieuze intentie daarbij? En hoe wordt daarop gereageerd?

  11. #311
    MVC Lid

    Reacties
    57
    25-06-2019

    Ik vind dat een vrouw ook een man moet benaderen bij interesse.

    Waarom gebeurd dat nooit?

  12. #312
    MVC Lid

    Reacties
    57
    25-06-2019

    Citaat Geplaatst door rosenoire Bekijk reactie
    Omdat dat gelijk gezien wordt als goedkoop
    Lieve schat, mannen vinden het ook niet leuk om steeds een blauwtje te lopen hea

  13. #313
    MVC Lid

    Reacties
    745
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door rosenoire Bekijk reactie
    Omdat dat gelijk gezien wordt als goedkoop
    gaat je eigen familie je zien als goedkoop?

  14. #314
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Man.3 Bekijk reactie
    Ik vind dat een vrouw ook een man moet benaderen bij interesse.

    Waarom gebeurd dat nooit?
    Is cultureel onacceptabel, zit nog heel diep in de mentaliteit.

  15. #315
    MVC Lid

    Reacties
    745
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door Man.3 Bekijk reactie
    Ik vind dat een vrouw ook een man moet benaderen bij interesse.

    Waarom gebeurd dat nooit?
    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Is cultureel onacceptabel, zit nog heel diep in de mentaliteit.
    is het überhaupt geprobeerd?